Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-26, 11:27   #96
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Jonas Colting skriver fruktansvärt dåligt och har samma konspiratoriska ådra som Dahlqvist verkar ha nuförtiden. Ni som anser att LCHF är en bra sak, tycker ni sådana här artiklar är bra? Tror ni Colting på ett korrekt sätt beskriver vad vi vet om hälsa och kost? Jag kan bara inte förstå att folk kan läsa det och se det som ett vettigt inlägg i debatten.
Att högt kolhydratintag inte är meningsfullt för nästan hela Sveriges befolkning?

Eller vad menar du är inkorrekt?


Citat:
Notera att jag inte är emot LCHF i sig och skulle absolut inte ha något emot att testa det om jag ville förlora vikt, nu har jag motsatt problem så det känns inte så aktuellt nu.
De som är underviktiga tenderar även att gå upp i vikt... Mättat fett höjer testosteronet, och nu har du två rapporter härifrån om en ökad muskeltillväxt. (anekdotiska bevis, sure, men du kan hitta liknande stöd i t.ex. boken "TNT Diet") Och även om du skulle stanna kvar i vikt är det väl inte så dumt att minska risken för att dra på dig hjärt-kärlsjukdomar på äldre dar? (de flesta med hjärtinfarkt är inte tjocka)
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2009-02-26 klockan 11:30.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat