Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
jag tycker du är snygg i sån stram hästsvans högt uppe på huvudet, då ser du ut som en sexig bibliotikarie/affärskvinna/tennistjej. Det som inte är snyggt är en slapp hästsvans och när det korta håret uppepå "frizzar sig" (som de säger i nån reklam) och står upp lite.
Det jag tycker du borde satsa på är lite klämmor och dra undan allt eller delar av håret längst fram och fästa. Du kunde göra mer extrem snedbena ibland också för att variera och ibland kan du dra valda delar av håret bakåt/snett bakåt. Med klämmor går det att variera i all evighet. Du kan köra fina klämmor eller diskreta hårnålar, vilket som känns bäst.
Hårbandet får dig att se ut som att det är -96 och att du är sjutton. Inte bra. Sån där liten tofs bara och resten utslaget känns lite nittiotal och hippie, inte bra, men det är ändå rätt ok, bättre än hårbandet iallafall. Liksom inte trendigt och fräckt direkt, men lite sommarfräscht och vardag typ.
|
Det där med klämmor och grejer lät spännande, men jag begriper absolut inte hur jag skall göra och vågar f-n inte testa mig fram heller. Du är härmed högtideligen inbjuden till mig i min nya lägenhet för att diskutera håruppsättning, inredning och hur man dietar bäst med gifflar som bas.
Klämmigt värre: