Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-29, 15:40   #422
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
Böjeliböj!!!

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
65kg 3x5

Frontböj:
65kg 3x5 Usch vet ni att detta faktiskt var lite tungt Det ger mig skrämselhicka.....alltså...detta är ju 65% av vad jag klarat förut.....fatta, 65%!!!!!!!!!! och det kändes lite tungt.....kan det vara möjligt att jag har tappat så mycket i styrka? Isf lär de vanliga böjen också börja kännas tunga snart...om vi räknar på det....65% av 135kg är 87.5kg.......åhhhhhh om ca 4 veckor kommer det att börja bli tungt i den vanliga böjen isf......herregud....på 87.5kg.....åååååååå nej, nu kom jag på att det kommer att ta emot tidigare än så!!! Jag har minsann inte gjort några 5:or på 135kg....nu minns jag inte vad jag gjort 5:or på som bäst men säg att det är typ på 120 kg....65% av 120kg är 78kg!!!!!!! Om 2 veckor kommer det att börja ta emot i böjen...på 77.5kg!!!!!!!!!!Jag tror jag går och hänger mig i chinsräcket

Omvända ryggresningar:
5kg 3x10

Ryckknäböj:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5

Magövning (kombinerat med greppträning) i chinsräcke:
2x10 Jag såg en friidrottare göra denna övning.....man hänger i chinsräcket och sparkar sedan fram benen och fösöker få fötterna att toucha chinsräcket....hmmmmmmmmm, jag kom inte riktigt hela vägen med fötterna men nästan (rejäl lögn...jag kom knappt halvvägs ) Erkänn att det var bra att jag valde att göra en magövning i chinsräcket istället för att hänga mig i det

Situps:
5kg 3x15

Kära goda högre makter gör så att min benstyrka snart kommer tillbaka till mig!!!!!!