Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2011-01-13 02:36

Good kicks from PB

Kwon 2011-01-13 05:37

UFC 133 får ni inte missa!

Bruce Lee, Van Damage, Arnold, Sly etc.. :D



Citat:

Arnie is a big strong wrestler and Stallone's striking is top notch and he is tough as nails. I see Arnie trying to grind out a decision. Van Damme is gonna have to watch it though. The ref will be expecting a groin shot and will probably deduct a point the first time.

Azklund 2011-01-13 11:57

Bara jag som inte alls ser hur Brock ska kunna slå JDS? JDS har ju faktiskt ett riktigt bra tdd och väl nere är han inte direkt värdelös. Och stående skiljer det ljusår, tror knappast Brock klarar sig igenom första ronden. Har en känsla av att det här blir Brock's sista MMA-match.

Sen satt jag precis och läste en tråd på Sherdog där det, tro det eller ej, faktiskt existerar folk som tror Jake Sheilds kommer vinna över GSP. Finns nog inte en mer ojämn titelmatch-match-up i MMA's historia.

Mago 2011-01-13 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av Azklund (Inlägg 4802413)
Sen satt jag precis och läste en tråd på Sherdog där det, tro det eller ej, faktiskt existerar folk som tror Jake Sheilds kommer vinna över GSP. Finns nog inte en mer ojämn titelmatch-match-up i MMA's historia.

Not sure if serious, som kidsen säger..
Jag tror också på GSP, men nu får du ju kamma dig!
GSP själv har ju haft många enklare titelförsvar än denna. Alla Anderson Silvas har varit enklare. Jag skulle kunna rada upp 50 mer ojämna titelmatcher..

Brabo 2011-01-13 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Azklund (Inlägg 4802413)
Bara jag som inte alls ser hur Brock ska kunna slå JDS? JDS har ju faktiskt ett riktigt bra tdd och väl nere är han inte direkt värdelös. Och stående skiljer det ljusår, tror knappast Brock klarar sig igenom första ronden. Har en känsla av att det här blir Brock's sista MMA-match.

Sen satt jag precis och läste en tråd på Sherdog där det, tro det eller ej, faktiskt existerar folk som tror Jake Sheilds kommer vinna över GSP. Finns nog inte en mer ojämn titelmatch-match-up i MMA's historia.


eternallord 2011-01-13 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Azklund (Inlägg 4802413)
Sen satt jag precis och läste en tråd på Sherdog där det, tro det eller ej, faktiskt existerar folk som tror Jake Sheilds kommer vinna över GSP. Finns nog inte en mer ojämn titelmatch-match-up i MMA's historia.

Du inser väl att Shields är top 10 p4p? Sen hans senaste förlust som var ett decision waaay back in 2004 har han vunnit 15 raka, mot namn som Yushin Okami, Dan Henderson, Martin Kampmann, Jason Miller, Paul Daley och Carlos Condit.

Stilmässigt är han en usel matchup dock, eftersom han är en LnPer, precis som GSP, med den distinkta skillnaden att GSP är ännu bättre på just detta. Men att säga att det är en ojämn matchning är helt, helt off, det finns en drös titelfighter som har varit mycket värre. Dessutom ett antal där underdogen har vunnit (*host* GSP - Serra *host*)

Azklund 2011-01-13 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4802444)
Du inser väl att Shields är top 10 p4p? Sen hans senaste förlust som var ett decision waaay back in 2004 har han vunnit 15 raka, mot namn som Yushin Okami, Dan Henderson, Martin Kampmann, Jason Miller, Paul Daley och Carlos Condit.

Stilmässigt är han en usel matchup dock, eftersom han är en LnPer, precis som GSP, med den distinkta skillnaden att GSP är ännu bättre på just detta. Men att säga att det är en ojämn matchning är helt, helt off, det finns en drös titelfighter som har varit mycket värre. Dessutom ett antal där underdogen har vunnit (*host* GSP - Serra *host*)

Im with you :)

Kanske tog i liiiiiite väl mycket, var bara så upprörd över en kille som skrivit att "Sheilds should take this via KO......" :)

Att Jake har ett bra record säger jag inget om, men ser man till hur i princip alla hans matcher ser ut och vilken typ av fighter han är så tror jag att själva matchen mellan honom och GSP kommer vara helt magiskt ensidig. doez u agree?:)

Azklund 2011-01-13 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4802430)
Not sure if serious, som kidsen säger..
Jag tror också på GSP, men nu får du ju kamma dig!
GSP själv har ju haft många enklare titelförsvar än denna. Alla Anderson Silvas har varit enklare. Jag skulle kunna rada upp 50 mer ojämna titelmatcher..

Läs mitt tidigare svar! Menar bara att Shields ENDA styrka är det som GSP är otroligt bra på vilket, vad jag tror, kommer resultera i en sjukt ensidig fight.

eternallord 2011-01-13 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Azklund (Inlägg 4802471)
Im with you :)

Kanske tog i liiiiiite väl mycket, var bara så upprörd över en kille som skrivit att "Sheilds should take this via KO......" :)

Att Jake har ett bra record säger jag inget om, men ser man till hur i princip alla hans matcher ser ut och vilken typ av fighter han är så tror jag att själva matchen mellan honom och GSP kommer vara helt magiskt ensidig. doez u agree?:)

Om någon säger "Shields should take this via KO" så skämtar dom nog bara. Shields har tre T(!)KO-vinster på 26 fighter, tror inte vi behöver vara särskilt oroliga.

Ja, det håller jag med om.

babidi 2011-01-13 12:49

GSP by D
Shields by sub rond 1/2/3

det är alla möjliga utgångar av fighten.

Azklund 2011-01-13 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4802494)
Om någon säger "Shields should take this via KO" så skämtar dom nog bara. Shields har tre T(!)KO-vinster på 26 fighter, tror inte vi behöver vara särskilt oroliga.

Ja, det håller jag med om.

Var min första tanke också men denne försvarade sitt påstående till och med, men ändå.

Som sagt, Jake har ett väldigt bra record. Men ser man rent match-up-mässigt, stil mot stil, så tror jag personligen att det kommer bli en väldigt ojämn historia. Styles makes fights :)

Doctor Snuggles 2011-01-13 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4802069)
UFC 133 får ni inte missa!

Bruce Lee, Van Damage, Arnold, Sly etc.. :D


Tihi. WAR Tong Po!

JusupWillkosz 2011-01-13 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4802069)
UFC 133 får ni inte missa!

Bruce Lee, Van Damage, Arnold, Sly etc.. :D


Epic! Nu väntar vi bara på en threesome med Daniel Bernhardt, Olivier Gruner och Jeff Speakman.

Eller varför inte en showdown med Matthias Hues, Ralph Moeller och Bolo?

Kwon 2011-01-13 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4802571)
Epic! Nu väntar vi bara på en threesome med Daniel Bernhardt, Olivier Gruner och Jeff Speakman.
Eller varför inte en showdown med Matthias Hues, Ralph Moeller och Bolo?

Eller varför inte Mike VS Ronnie? :D

eternallord 2011-01-13 14:22

Kwon: HAHAHAH!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)