Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

GLC 2011-01-07 13:16

Leverslag står man inte kvar efter, oavsett hur tuff man är. Krävs inte allt för hårt slag på ett sånt pass oskyddat område.

De har väl ingen guard för ansiktet för att Kyukushin inte tillåter slag mot huvudet, de prioriterar då att skydda kropp med armar och händer. Att höja handen för att blockera en spark däremot bör man hinna, men ibland inte och då slutar det som på klippet :)

joko 2011-01-07 13:24

Detta var ju en kavalkad, så de har ju plockat ut leverträffar som sänker, men jag skulle inte hålla med om att alla leverträffar sänker. Men att de definitivt kan göra det, det är det ingen tvekan om. Man kan bli träffad på konstiga sätt som bara får en att knäa innan man fattar. Jag har själv gått ner av en spark på insidan låret, vilket var mycket oväntat. :)

Mago 2011-01-07 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4792050)
Varför har de tjocka farbröderna ingen guard?

Allvarligt talat, vafan, ser det ut sådär? Eller missförstår jag något?

Man får inte slå mot huvudet, så de håller guarden där den skyddar mest.

kalle96 2011-01-07 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av GLC (Inlägg 4792071)
Leverslag står man inte kvar efter, oavsett hur tuff man är. Krävs inte allt för hårt slag på ett sånt pass oskyddat område.

De har väl ingen guard för ansiktet för att Kyukushin inte tillåter slag mot huvudet, de prioriterar då att skydda kropp med armar och händer. Att höja handen för att blockera en spark däremot bör man hinna, men ibland inte och då slutar det som på klippet :)

Yes, det stämmer till fullo. Att dom går ner på levern oftare än i k1, beror ju på att dom inte har handskar. Men man ska tänka på att kyokushin tävlingar, är gjorda som vm i fotboll, alla matcher på en 2 max 3 dagar. Kan vara 6 min mellan varje match på vissa tävlingar.

babidi 2011-01-07 14:33

Kommer ihåg en diskussion om bästa grunden innan man börjar med MMA. då hade någon skrivit kyokushin. Den personen var verkligen ute och cykla

spoon 2011-01-07 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av babidi (Inlägg 4792193)
Kommer ihåg en diskussion om bästa grunden innan man börjar med MMA. då hade någon skrivit kyokushin. Den personen var verkligen ute och cykla

En av dom stora fördelarna med MMA är ju att man slipper diskutioner i stil med "takwondokillen skulle plocka karatekillen lätt om dom möttes!!!111"

Jag tror det finns mycket som inte har används i sporten änsålänge. Jabben t.ex är ju helt uppenbar. Finns mycket utrymme för sporten att utvecklas :)

babidi 2011-01-07 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4792199)
En av dom stora fördelarna med MMA är ju att man slipper diskutioner i stil med "takwondokillen skulle plocka karatekillen lätt om dom möttes!!!111"

Jag tror det finns mycket som inte har används i sporten änsålänge. Jabben t.ex är ju helt uppenbar. Finns mycket utrymme för sporten att utvecklas :)

helt rätt browski. tänkte mest på avståndet mellan dom i kyokushin och MMA. Ja jabben är grym, kolla gsp kos bara. Jag tror att BJJs glorydays i MMA är över snart. Brottning från ung ålder sen boxning så fort man är gammal nog verkar ge den överlägset bästa grunden för MMA. har du basic submitt försvar knowledge på det så kommer du gå långt

GLC 2011-01-07 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av babidi (Inlägg 4792193)
Kommer ihåg en diskussion om bästa grunden innan man börjar med MMA. då hade någon skrivit kyokushin. Den personen var verkligen ute och cykla

Ja helt sjukt. GSP har inte haft några framgångar alls med sin bakgrund inom Kyokushin *flex*

Petoria 2011-01-07 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av GLC (Inlägg 4792257)
Ja helt sjukt. GSP har inte haft några framgångar alls med sin bakgrund inom Kyokushin *flex*

Betyder det att Capoeira och TKD är den bästa grunden för att Anderson Silva tränade det? Även om GSP började med karate använder han brottning som bas nu mera.

GLC 2011-01-07 15:22

Givetvis, men det är ju inte direkt som att han körde kyokushin 2 år under hans ungdom, det är ändå hans största del om man ska se till bakgrunden. Att han sedan hade ännu mer fallenhet för brottning och gått över till det hör ju inte till bakgrunden.

Jag vet att brottning förmodligen är det bästa för MMA, har själv tränat MMA i flera år, men det hör inte hit.

kalle96 2011-01-07 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av GLC (Inlägg 4792276)
Givetvis, men det är ju inte direkt som att han körde kyokushin 2 år under hans ungdom, det är ändå hans största del om man ska se till bakgrunden. Att han sedan hade ännu mer fallenhet för brottning och gått över till det hör ju inte till bakgrunden.

Jag vet att brottning förmodligen är det bästa för MMA, har själv tränat MMA i flera år, men det hör inte hit.

Han kan inte ha kört bara 2 år, skulle giss runt 10 år. Men de stämmer han andvänder den knappt, villket är synd. Fanns för ett tag sen en kille får kyokushin, som BARA körde yxsparkar villket gjorde att han van 90% av sina matcher. För dom vanliga mma fighterna inte kunde skyda sig.

GLC 2011-01-07 15:48

Nä det var det jag skrev, inte bara 2 år utan betydligt längre.

cero 2011-01-07 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av kalle96 (Inlägg 4792300)
Fanns för ett tag sen en kille får kyokushin, som BARA körde yxsparkar villket gjorde att han van 90% av sina matcher. För dom vanliga mma fighterna inte kunde skyda sig.

http://demotivatorsblog.com/wp-conte...ical_hippo.jpg

Petoria 2011-01-07 15:57

Skeptical Fedor is skeptical

http://i.cdn.turner.com/si/2010/writ...nko-mma-ap.jpg

Yes 2011-01-07 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av kalle96 (Inlägg 4792300)
Fanns för ett tag sen en kille får kyokushin, som BARA körde yxsparkar villket gjorde att han van 90% av sina matcher. För dom vanliga mma fighterna inte kunde skyda sig.

Var han ninja också, så det inte finns någon som sett honom eller kommer ihåg honom?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)