Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2018-01-31 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7888212)

Ugh, kommer aldrig förstå hur denna cirkus kan gå hem hos någon över 12 års ålder.

Men bra för Ronda att hon kan tjäna mycket pengar efter MMA-karriären.

Ignatius72 2018-01-31 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7888590)
Ugh, kommer aldrig förstå hur denna cirkus kan gå hem hos någon över 12 års ålder.

Men bra för Ronda att hon kan tjäna mycket pengar efter MMA-karriären.

Skämskudde.

Plast 2018-02-01 10:00

Kommer aldrig att förstå mig på WWE. Med tanke på Rondas tidigare skådespelarinsatser så lär hon väl bjuda på flertalet skämskudde-moments som man får ta del av via Instagram eller liknande iallafall. Alltid kul.

Ang. DC vs. Stipe så tycker jag det är kul sett från DCs perspektiv. Han verkar vara en genuint snäll och trevlig person som har svårt att få uppskattning och respekt från den stora massan av fans, och hans karriär blir tyvärr lite överskuggad av de två förlusterna mot Jones, även om Jones varit dopad. DC har oturen att vara en av de bästa i världen, i den viktklassen där antagligen den absolut bästa dominerat. Men vad DC gjort i tungvikten tidigare är väldigt imponerande, och om han slår Stipe så har han en av de bästa resumerna någonsin IMO.
Att Alex går ut och vevar på Instagram om att DC "springer" osv. känns bara löjligt. Jag är svensk och vill gärna att det ska gå bra för Alex, men han går alldeles för få matcher och har ett jävligt svagt "socialt media-game". Han skulle ha börjat hetsa och försöka bygga hype redan innan Volkanmatchen bokades, då kanske han skulle ha haft en chans att faktiskt få revansch mot DC. Nu känns det bara krystat, ett halvhjärtat försök efter att Stipematchen redan är bokad.

High1ander 2018-02-01 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Plast (Inlägg 7888773)
Kommer aldrig att förstå mig på WWE. Med tanke på Rondas tidigare skådespelarinsatser så lär hon väl bjuda på flertalet skämskudde-moments som man får ta del av via Instagram eller liknande iallafall. Alltid kul.

Ang. DC vs. Stipe så tycker jag det är kul sett från DCs perspektiv. Han verkar vara en genuint snäll och trevlig person som har svårt att få uppskattning och respekt från den stora massan av fans, och hans karriär blir tyvärr lite överskuggad av de två förlusterna mot Jones, även om Jones varit dopad. DC har oturen att vara en av de bästa i världen, i den viktklassen där antagligen den absolut bästa dominerat. Men vad DC gjort i tungvikten tidigare är väldigt imponerande, och om han slår Stipe så har han en av de bästa resumerna någonsin IMO.
Att Alex går ut och vevar på Instagram om att DC "springer" osv. känns bara löjligt. Jag är svensk och vill gärna att det ska gå bra för Alex, men han går alldeles för få matcher och har ett jävligt svagt "socialt media-game". Han skulle ha börjat hetsa och försöka bygga hype redan innan Volkanmatchen bokades, då kanske han skulle ha haft en chans att faktiskt få revansch mot DC. Nu känns det bara krystat, ett halvhjärtat försök efter att Stipematchen redan är bokad.

Bra sumering, helt i linje med vad jag själv tycker. Om DC vinner HW-bältet i UFC så tycker jag att man borde börja räkna in honom bland getterna, för han har trots allt bara förlorat mot en dopad Jones...

delta_mats 2018-02-01 15:30

Tycker inte man ska lägga någon större vikt vid Jones doping, vi kan nog anta att även Cormier dopat sig bara att han inte torskat. Jones är ju en bättre fighter helt enkelt.

För övrigt gillade jag Cormier bättre tidigare, men jag tycker han är lite av en gnällspik som försöker vara en sportsman men som snackar lika mycket skit som andra så fort han får mothugg.

High1ander 2018-02-01 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7888949)
Tycker inte man ska lägga någon större vikt vid Jones doping, vi kan nog anta att även Cormier dopat sig bara att han inte torskat. Jones är ju en bättre fighter helt enkelt.

För övrigt gillade jag Cormier bättre tidigare, men jag tycker han är lite av en gnällspik som försöker vara en sportsman men som snackar lika mycket skit som andra så fort han får mothugg.

DC kanske har kurat, men han verkar ju iaf. inte blivit ett muskelmonster eller lågt BF av det... Så det känns mer rimligt att han inte gjort det, men finns ju iofs. massa andra PEDs han kan ha tagit. Hursom, han har ju tagit HW titel förut i Strikeforce, och tar han den nu igen i UFC så är det ganska stort... Snubben har ju en frame som skulle kunna klara middleweight om han inte gillade frityr o glass så mycket...

delta_mats 2018-02-01 17:33

Skulle han ta titeln i HW och försvara mot ett par andra så vore det väldigt imponerande. Tror dock han är för liten för det.

Lance Uppercut 2018-02-01 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7889024)
Skulle han ta titeln i HW och försvara mot ett par andra så vore det väldigt imponerande. Tror dock han är för liten för det.

Cormier var ett monster i HW innan han gick ner till LHW. Obesegrad i HW med vinster över bl a Barnett i Strikeforce. Stipe och Werdum är nog Cormiers svåraste matchups i HW i UFC just nu om man räknar bort Cain som han ändå aldrig kommer möta pga att de är träningspartners.

http://media.zenfs.com/en-us/homerun...180cccbc03893a

Plast 2018-02-01 21:47

Han har väl aldrig torskat för doping, varit med i OS samt UFC under USADA-eran. Och klarar utan tvekan den ockulära spekulationen, så att förutsätta att han kurat tycker jag är lite orättvist, men visst. Det är upp till var och en vad man tror. Jag tror även jag att för några år sedan så dopade sig en väldigt hög procent av rostern.

Att kräva att han ska försvara HW-titeln "några gånger" är otroligt mycket begärt. Tar han den av Stipe så tycker jag att det är svårt att argumentera emot att hålla honom bland de bästa igenom tiderna. Det finns tveklöst argument för att redan göra det, oavsett resultat i nästa match.
Dessutom har han redan lagt fram sin timeline för att dra sig tillbaka, han har ungefär ett år kvar som aktiv fighter. Tveksamt att det blir så mycket försvar på det året. Sen är det väl sällan folk faktiskt lyckas hålla sig ifrån sporten, oavsett vad de säger. Jag har en känsla av att han och Jones kommer mötas igen en tredje och sista gång.

xan 2018-02-01 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7888949)
Tycker inte man ska lägga någon större vikt vid Jones doping, vi kan nog anta att även Cormier dopat sig bara att han inte torskat. Jones är ju en bättre fighter helt enkelt.

För övrigt gillade jag Cormier bättre tidigare, men jag tycker han är lite av en gnällspik som försöker vara en sportsman men som snackar lika mycket skit som andra så fort han får mothugg.

*bs*

Exakt hur skulle Cormier ha kunnat hålla sig gömd från USADA under så lång tid? Och innan det OS-kommittén.

Agitator 2018-02-01 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7889169)
*bs*

Exakt hur skulle Cormier ha kunnat hålla sig gömd från USADA under så lång tid? Och innan det OS-kommittén.

Det går ju utmärkt att dopa sig under USADA eran. Om x antal åker dit då och då under OS. Hur många klarar sig inte?

Du tror Dmitry Klokov är ren som OS Atlet?



Plast 2018-02-02 10:28

Någon som tänkt köpa UFC3 till PS4/Xbox? Har aldrig spelat de tidigare, alltid tyckt att de verkar rätt risiga. Kände samma med detta egentligen men slog till ändå i ett svagt ögonblick.

delta_mats 2018-02-02 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Plast (Inlägg 7889142)
Han har väl aldrig torskat för doping, varit med i OS samt UFC under USADA-eran. Och klarar utan tvekan den ockulära spekulationen, så att förutsätta att han kurat tycker jag är lite orättvist, men visst. Det är upp till var och en vad man tror. Jag tror även jag att för några år sedan så dopade sig en väldigt hög procent av rostern.

Att kräva att han ska försvara HW-titeln "några gånger" är otroligt mycket begärt. Tar han den av Stipe så tycker jag att det är svårt att argumentera emot att hålla honom bland de bästa igenom tiderna. Det finns tveklöst argument för att redan göra det, oavsett resultat i nästa match.
Dessutom har han redan lagt fram sin timeline för att dra sig tillbaka, han har ungefär ett år kvar som aktiv fighter. Tveksamt att det blir så mycket försvar på det året. Sen är det väl sällan folk faktiskt lyckas hålla sig ifrån sporten, oavsett vad de säger. Jag har en känsla av att han och Jones kommer mötas igen en tredje och sista gång.

Många som inte torskat för doping. Många som klarat sig länge innan de torskade.

Ja att enbart ta titeln behöver i sig inte betyda så mycket, beroende på hur man tar den. Men att lyckas försvara den ett par ggr säger väldigt mycket mer.

xan 2018-02-02 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7889176)
Det går ju utmärkt att dopa sig under USADA eran. Om x antal åker dit då och då under OS. Hur många klarar sig inte?

Du tror Dmitry Klokov är ren som OS Atlet?



Klart det är möjligt, men att "anta" att alla har sofistikerade dopingsystem och kan undvika slumpmässiga blod- och urintester året om är löjligt.

xan 2018-02-02 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Combate (02/18)
Flagged in a test and suspended since november 2017, Anderson Silva could be in dire situation with USADA. The ex-champ - removed from the bout against Kelvin Gastelum in UFC China - was caught for synthetic testosterone (methyltestosterone) and a diuretic, as confirmed by combate.com with sources conected to the company.

Andersons defense does not believe he will be aquited, but wants him to be judged as a first-time offender, since when he tested positive twice in the nick diaz fight, it wasnt USADA, but Nevada athletic comission, for a reduced sentence. If the brazilian who is 42 gets a two year suspension, his retirement may be announced.

This is the fourth positive test in his career

http://i.imgur.com/AHR7rt1.png


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)