Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Mago 2009-12-12 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4042343)
Idag blir det Battle Of Botnia för min del! Klubbkompis har proffsdebut så ska bli extra roligt att se.

Battle of Botnia it is! Gött med lite live MMA. Vad heter klubbkompisen?
Och sen UFC när man kommer hem. Bra helg. :)

Erik__ 2009-12-12 11:34

Fan vad jag hoppas att kongo gjort sin läxa och mir får käften inslagen, tål inte människan.

eternallord 2009-12-12 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4042385)
Tycker det är konstigt att alla säger att Pudzianowski är för stor för ufc när det bara handlar om 10 pounds, det kan han nog gå ner ganska enkelt.

Jag gick efter wiki-vikten vilket påstod bra mycket mer (313 tror jag det står på den engelska artikeln), nu handlar det iofs "bara" om 12-13 pounds och det är ju inte omöjligt.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4042392)
Så Pudz kommer inte kunna gå ner i vikt för han är för stor, och samtidigt kommer han inte kunna behålla vikten för att han är ren?
Bra logik.

Tror du själv att det är möjligt att behålla den sortens muskelmassa när man plötsligt ska vara ren? Inte en chans

Apos78 2009-12-12 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4042702)


Tror du själv att det är möjligt att behålla den sortens muskelmassa när man plötsligt ska vara ren? Inte en chans

Var nog snarare det motsägelsefulla i uttalandet han påpekade.

ahl- 2009-12-12 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4042385)
Tycker det är konstigt att alla säger att Pudzianowski är för stor för ufc när det bara handlar om 10 pounds, det kan han nog gå ner ganska enkelt.

Han kommer gå ner rejält vare sig han vill eller ej.
Han är riktigt farlig som han är nu. Massan han kommer tappa hoppas jag han väger upp med teknik framöver. Styrkan kommer inte förändras lika drastiskt, antar jag :)

exor 2009-12-12 14:48

Hoppas diego tar ner BJ från tronen, det är på tiden nu!

Doctor Snuggles 2009-12-12 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4042702)
Tror du själv att det är möjligt att behålla den sortens muskelmassa när man plötsligt ska vara ren? Inte en chans

Läs om, läs rätt.
... and go out in the world and FAIL no more, grasshopper.

eternallord 2009-12-12 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Apos78 (Inlägg 4042761)
Var nog snarare det motsägelsefulla i uttalandet han påpekade.

Finns ingen motsägelse direkt, det är separata fall. För skulle han gå ner 50 pounds hade det inte varit särskilt troligt (det var alltså wiki's siffror vilket inte var särskilt aktuella så att ta sig ner till 265 är nog inte helt omöjligt, även om 12-13 pounds på någon som är så rippad är en del). Men väl i en seriös organisation ska han bibehålla den hårdheten och göra det ren? nja..
Det var där jag drog parallellen till brock, han gjorde samma sak. Gick ner en massa i vikt först till sin MMA-debut, och väl där tappade han successivt massa under sina 2 år. Redan inför titelmatchen mot Couture pratades det om att han inte längre behövde cutta på samma sätt:

"Lesnar, billed at 6-foot-3, looked to be 3-4 inches taller than Couture, billed at 6-foot-1. Lesnar didn’t appear nearly as muscular or as physically freakish in size as he did in his two prior UFC appearances."

Yes 2009-12-12 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4042310)
Vad för teknik Yes snackar om vet jag inte heller. Brock har kanonbra brottning, men det är också det enda. Han har ingen striking så långt ögat kan nå, analyserar man hans matcher ser man att han lätt blir osäker och förvirrad när det börjar utdelas lite snabba slagkombinationer i ringen.

Jag snackar om teknik i förhållande till Pudzi, och då framförallt på backen.




Citat:

När det gäller Pudzianowski har jag svårt att se att vi någonsin får se honom i en seriösare organisation. Dream kan visserligen plocka upp honom då de ibland slänger upp freakshows, men UFC och Strikeforce har inga supertungviktsdivisioner och Pudzianowski kommer naturligtvis inte cutta 15+ kg för att delta där.
Om man kollar på Lesnars fysik ser man att han är markant mindre i sista matchen mot Mir än han är i sin premiär. Likt Pudzianowski är det inte precis vitaminer som byggt Lesnars fysik och när han måste hålla sig ren länge och dessutom vakta vikten är det svårt att bibehålla den muskelmassan.

Kan knappt föreställa mig hur mycket massa han tappat nu under sin sjukperiod.
Varken Pudzi eller Lesnar är eller kommer vara rena.

UFC utför sällan några egna tester(sker bara om det hålls en gala utomlands där det inte finns något förbund som testar åt dem). Det är amerikanska förbund som utför tester. I Californien är det t.ex. 3 månaders avstängning om man lämnar ett positivt prov, så man kan i princip åka dit och komma tillbaka till nästa match.

De som väljer att dopa sig lär se till att hitta bra sätt att komma undan på, och misslyckas de kan de ta smällen. Jag tvivlar dessutom på att någon kommer testa Pudzi när han tränar hemma i Polen. Det blir antagligen inte mer än test i samband med tävlingar och då kan han klara sig på att använda preparat med korta spårtider.

manekin 2009-12-12 18:35

Tycker att tekniken som Pudzian presenterade var riktigt kass. Man ser att han inte fightats länge. Om styrkan räcker långt är ju en helt annan fråga. Möter han Fedor och denne kan stå emot de första 5-10 tunga sparkarna tror jag tyvärr att det kan gå åt helvete...

Kwon 2009-12-12 18:38

Jag säger...

YES! YES! YES!


9 timmar

Yes 2009-12-12 18:41

Haha, lite tidigt att snacka om Fedor kanske. :D

Fedor har ett record på 31-1, där hans förlust var ett riktigt skämt. Det är den mest dominanta fightern i MMA's historia. Att Pudzi skulle vinna över honom är ungefär lika troligt som att Fedor skulle vinna i en strongman-tävling.

delta_mats 2009-12-12 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av manekin (Inlägg 4043236)
Tycker att tekniken som Pudzian presenterade var riktigt kass. Man ser att han inte fightats länge. Om styrkan räcker långt är ju en helt annan fråga. Möter han Fedor och denne kan stå emot de första 5-10 tunga sparkarna tror jag tyvärr att det kan gå åt helvete...


Självklart kommer han aldrig få en så bra teknik som de grabbar som tränat/tävlat kampsport i 10-20 år. Det är hans styrka och tyngd som han måste förlita sig på mest av allt.
Man ska komma ihåg att det inte funnits någon som är så fruktansvärt stark som pudde i ringen tidigare. Pudde har ju en enorm styrka i samtliga muskler. Hur teknisk man än må vara så står det där en kille på 120-130 kg rippat som är en av världens starkaste män har man en uppgift som heter duga.

manekin 2009-12-12 18:52

För tidigt? Då skulle du veta hur snacket går i Polen.... Hursom så måste han bättra på tekniken och ta några tvälingar i MMA mot Fighters som kan slåss och inte är avdankande föredettingar...

eternallord 2009-12-12 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4043235)
Jag snackar om teknik i förhållande till Pudzi, och då framförallt på backen.

Haha ja då håller jag helt med, Lesnars teknik är ju guld jämfört med super mario.




Citat:

Varken Pudzi eller Lesnar är eller kommer vara rena.

UFC utför sällan några egna tester(sker bara om det hålls en gala utomlands där det inte finns något förbund som testar åt dem). Det är amerikanska förbund som utför tester. I Californien är det t.ex. 3 månaders avstängning om man lämnar ett positivt prov, så man kan i princip åka dit och komma tillbaka till nästa match.

De som väljer att dopa sig lär se till att hitta bra sätt att komma undan på, och misslyckas de kan de ta smällen. Jag tvivlar dessutom på att någon kommer testa Pudzi när han tränar hemma i Polen. Det blir antagligen inte mer än test i samband med tävlingar och då kan han klara sig på att använda preparat med korta spårtider.
Men brukar UFC ta särskilt lätt på dopade fighters? Josh Barnett exempelvis vann ju tungviktstiteln 2002 men fightades aldrig mer i UFC efter han förlorade den titeln pga dopingtesterna. Berodde det på att han själv inte ville fightas mer i USA eller att UFC inte lät honom?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)