Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

sz0 2009-11-08 07:21

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3975546)
Bara jag som tycker det var en aningen för tidig stoppage? Även om det definitivt är farligt att ha Fedor över sig i det där läget så hade det varit möjligt att ta sig ut.

Jag tänkte också det, men å andra sidan låg väll Rogers kvar på mattan ett tag. Om det inte bara var depression så kan det tyda på att det var stoppat bra.

ash: Vet inte vilka stora hårda slag du menar att han tog ? Det var väll när han låg underst bara.

tntballe 2009-11-08 08:21

Det var bra stoppat, Fedor får in 3 hårda smällar efter att Brett rasat, och fosterställning med handflatan på kinden räknas nog inte som försök till försvar.

mr ruhl 2009-11-08 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 3974909)
Jag tror det motsatta faktist när det gäller Rampage. Jag tycker att hans personlighet lyfter upp hela serien och gör den mycket mer underhållande än vad den skulle gjort annars. Och det om Kimbo slice, jag tror att det är eftersom att majoriteten hellre skulle se han komma tillbacks än dem andra.

ja att den lyfter upp serien är en sak men bland hans personliga fans tror jag att han blivit av med några, ser bara till mig själv, alltid tyckt att rashad är en kaxig kille som brukar kunna få in nån tursmäll och oavsett motstånd så har man hoppats på motståndaren men på nåt sätt under serien så hoppas man att rashad ska kicka rampages arsel om dom skulle mötas, ja såklart att kimbo är den som har mest underhållningsvärde men känns ändå fel att det är givet att det är han som ska ersätta, borde man inte gå efter fightingskills??

HookersUnited 2009-11-08 10:08

Jösses vad nervös jag var inför Fedors match. Men när storhögern kom alá Vovchanchyn kändes det mycket bättre. Jävlar så bra han är!

LoTiX 2009-11-08 11:25

The greatest! Enda anledningen till att jag tittar på mma.

Griip 2009-11-08 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3975553)
Jo, han fick råstryk - och med det menar jag inte att han blev ägd i strikingen eller något sånt utan vad jag menade var att han tog riktigt stora smällar - råstryk. Men för att han är Fedor så kan han ta smällarna utan att slockna som en vanlig dödlig hade.

Fedor är inte bra på att ta hårda smällar.. vad har du fått det ifrån? Hans haka har inte fått många smällar men av alla hans matcher att döma så har han absolut ingen ovanligt bra haka. Alltså, eftersom han inte blev snurrig eller påverkad: Han fick inte råstryk.

krellik 2009-11-08 14:22

I Arlovski fighten var jag lite orolig ett tag för Fedor, var aldrig orolig för Fedor i den här matchen även fast Rogers gjorde ett helt okej jobb.

Grejen med Fedor är inte att hans teknik är renast i världen, men han har ögat för att avsluta och klippet för att göra det, därför det är så svårt att utnyttja de teoretiskt svaga delarna i Fedors game, en enda miss och du är borta.

krellik 2009-11-08 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 3975637)
ja att den lyfter upp serien är en sak men bland hans personliga fans tror jag att han blivit av med några, ser bara till mig själv, alltid tyckt att rashad är en kaxig kille som brukar kunna få in nån tursmäll och oavsett motstånd så har man hoppats på motståndaren men på nåt sätt under serien så hoppas man att rashad ska kicka rampages arsel om dom skulle mötas, ja såklart att kimbo är den som har mest underhållningsvärde men känns ändå fel att det är givet att det är han som ska ersätta, borde man inte gå efter fightingskills??

Jag var ett stort fan av Rampage under Pride tiden och trodde att han var en rolig och bra kille med ett lite struligt förflutet bara.

Den här säsongen av TUF har gjort det jävligt tydligt att Rampage är en lite småtragisk osäker typ som har klara översittar tendenser.
Fortfarande en grym fighter dock.

HookersUnited 2009-11-08 15:19


Fedors definition av extremhöger.

Doctor Snuggles 2009-11-08 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3975932)
Fedor är inte bra på att ta hårda smällar.. vad har du fått det ifrån? Hans haka har inte fått många smällar men av alla hans matcher att döma så har han absolut ingen ovanligt bra haka. Alltså, eftersom han inte blev snurrig eller påverkad: Han fick inte råstryk.

Vad babblar du om? Fedor har varit i ett antal tuffa fighter och ridit ut stormen. Visst, han går inte med hakan före, så det går inte att bedöma om han är en komplett järnkäke - men det har att göra med hur bra han är och att han inte utsätter sig för onödiga risker. Bara idioter står och tar emot slag.

Du fattar också nog inte riktigt hur hårt Rogers slår. Det märktes att Fedor hade problem med Rogers styrka och fick några hårda smällar på marken som väldigt många skulle slockna av eller bli snurriga åtminstone. Alltså; fedor har en bra haka.

Nej, jag är återigen impad av fedor - han ser loj ut, ser ut att vara på gränsen till att förlora flera gånger, sen bombaye!

Kwon 2009-11-08 17:34

Mkt spännande match!

Tror ingen i publiken tyckte det var en tråkig match, alla fick valuta för pengarna! :D

Verbatim 2009-11-08 17:42

Väldigt bra match, Fedors matchtaktik är alltid väldigt spännande, blir mycket spännande matcher.

Underbar avslutning dessutom, den högern satt riktigt fint.

Dessutom har Fedor en ny översättare, vad har hänt med den gamla, gillar inte den nya damen, ful frisyr.

Griip 2009-11-08 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3976232)
Vad babblar du om? Fedor har varit i ett antal tuffa fighter och ridit ut stormen. Visst, han går inte med hakan före, så det går inte att bedöma om han är en komplett järnkäke - men det har att göra med hur bra han är och att han inte utsätter sig för onödiga risker. Bara idioter står och tar emot slag.

Jo. Att han varit i "ett antal" tuffa fighter håller jag med om, men som sagt så går han inte med hakan före så han blir inte träffad så ofta. De gånger han blivit träffad har han dock vobblat till bra mycket mer än vad en man med en järnkäke hade gjort.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3976232)
Du fattar också nog inte riktigt hur hårt Rogers slår. Det märktes att Fedor hade problem med Rogers styrka och fick några hårda smällar på marken som väldigt många skulle slockna av eller bli snurriga åtminstone. Alltså; fedor har en bra haka.

Visst har Fedor en bra haka, men ska man jämföra det med andra MMA fighters så nej, inte direkt. Han har heller inte särskilt bra haka jämfört med alla andra egenskaper han besitter(EFtersom dessa egenskaper ofta är flera gånger bättre än motståndarens, och hakan är det inte). Så vad menar du med att han har en bra haka? Jämfört med..?


Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3976232)
Nej, jag är återigen impad av fedor - han ser loj ut, ser ut att vara på gränsen till att förlora flera gånger, sen bombaye!


It's the fedor way.

Kwon 2009-11-08 18:30

Någon gång i framtiden vill vi se Fedor VS ÅDER Lesnar! :D

Hank 2009-11-08 18:35

Jag vill se en rippad Fjodor mot Anderson Silva i dennes avskedsfight.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)