Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-01-10 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6815283)
Hämtade hem Glory 13. Blir till att kolla på det ikväll. Läänge sedan jag kollade på Kick-boxning eller K-1. Mest varit MMA den sista tiden. Tycker k-1 gjorde bort sig med konstiga regler. Ska bli kul att kolla lite striking igen.

Gammal sport intresserar inte. Det har ju redan hänt. I såna fall kanske en dokumentär.

Glory 13 är ju också gammal sport enligt den definitionen. ;)

spoon 2014-01-10 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6815299)
Glory 13 är ju också gammal sport enligt den definitionen. ;)

Kom på det när jag skrev det. Undrade om du skulle hugga på det :D

Nå, jag vet inget om resultaten och då är det fortfarande intressant.

Doctor Snuggles 2014-01-10 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6815338)
Kom på det när jag skrev det. Undrade om du skulle hugga på det :D

Nå, jag vet inget om resultaten och då är det fortfarande intressant.

Så du menar att du vet resultaten på alla UFC, WEC, Pride osv fighter någonsin?

spoon 2014-01-10 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6815345)
Så du menar att du vet resultaten på alla UFC, WEC, Pride osv fighter någonsin?

Minns nog det mesta av UFC dom sista åren om jag skulle se på det.

Tricklew 2014-01-10 17:24

Pride har flera bra galor, se bara till att skippa varenda match med Gracie familjen.

MMA legenderna! Noll KO's, 4 submission och 462 domarbeslut där absolut inget händer.

Edit: Matcherna de får smaka submissions eller KO's är bra dock, död åt Gracie's.

Bailah 2014-01-10 17:25

Har du inte sett Wec så borde du göra det. Mest underhållande fighterna tycker jag iaf.

spoon 2014-01-10 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6815371)
Har du inte sett Wec så borde du göra det. Mest underhållande fighterna tycker jag iaf.

Japp WEC var riktigt bra :)

Glory 13 var japansk. Konstiga regler, skumma domslut och usla kommentatorer. Det var dock ett par bra matcher. Nicky Holzken var grym och det är kul att se bra kickboxning som omväxling till MMA.

Brunfel 2014-01-10 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6811440)
Om ni har frågor om judo så svarar jag gärna, men vi kanske ska ta det i den avdöende grappling-tråden? Jag har två nära kompisar som är i landslaget och det har faktiskt aldrig gått bättre för svensk judo än vad det gör just nu. Min kompis är rankad nr 12 i världen i -100kg. Både han och hans bror (-81kg) kämpar för att komma med till Rio OS 2016. Jag brukar träna med dessa börder när de är i Skåne och det är väl ungefär på gränsen att jag klarar att hålla mig ifrån sjukhus.

Jag tror att den här tråden tål lite grappling :)
Tränar själv sedan 1,5 år mma med inriktning på submission wrestling.

Jag inser att jag lätt skulle kunna googla reglerna men det är trevligt med lite konversation.
Jag hade för mig judo innebar en hel del markkamp, men precis som den olympiska brottningen så ser det ju bara ut som om nedtagningar genererar poäng. Är jag inte helt fel ute så finns det väl varianter och namn inom judon på så gott som varje lås och position som en grapplare som jag pysslar med?

Doctor Snuggles 2014-01-10 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Brunfel (Inlägg 6815728)
Jag tror att den här tråden tål lite grappling :)
Tränar själv sedan 1,5 år mma med inriktning på submission wrestling.

Jag inser att jag lätt skulle kunna googla reglerna men det är trevligt med lite konversation.
Jag hade för mig judo innebar en hel del markkamp, men precis som den olympiska brottningen så ser det ju bara ut som om nedtagningar genererar poäng. Är jag inte helt fel ute så finns det väl varianter och namn inom judon på så gott som varje lås och position som en grapplare som jag pysslar med?

Alltså BJJ kommer ju från (en skola av) judo ursprungligen (som i sin tur kom från japansk jiu-jitsu som Kramopuss sa), så det mesta finns nog där, ja. Det har väl dock skett en hel del innovation de senaste typ 10 åren.

Vad jag är nyfiken på vad läget med japansk jiu-jitsu är idag. Det är ju egentligen en komplett kampkonst. Finns det några mma-fighters som har det som grund?

Krampus 2014-01-10 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av Brunfel (Inlägg 6815728)
Jag tror att den här tråden tål lite grappling :)
Tränar själv sedan 1,5 år mma med inriktning på submission wrestling.

Jag inser att jag lätt skulle kunna googla reglerna men det är trevligt med lite konversation.
Jag hade för mig judo innebar en hel del markkamp, men precis som den olympiska brottningen så ser det ju bara ut som om nedtagningar genererar poäng. Är jag inte helt fel ute så finns det väl varianter och namn inom judon på så gott som varje lås och position som en grapplare som jag pysslar med?

Han precis varit och kört ett pass med judo som enbart var på marken. Några 5-7åringar kallade mig kingkong...


Kolla videon. Väl värd att kolla på trotts Nickelback eller Creed eller vad det nu är som spelas. Sitter på luren så jag kan inte skriva några längre inlägg idag. http://m.youtube.com/watch?v=4u41omoNO4USnuggles got this shit. 7/10.

Doctor Snuggles 2014-01-10 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6816001)
Han precis varit och kört ett pass med judo som enbart var på marken. Några 5-7åringar kallade mig kingkong...


Kolla videon. Väl värd att kolla på trotts Nickelback eller Creed eller vad det nu är som spelas. Sitter på luren så jag kan inte skriva några längre inlägg idag. http://m.youtube.com/watch?v=4u41omoNO4USnuggles got this shit. 7/10.

Jag funderar nu varför "collar chokes" inte görs oftare i judo. Eftersom turtling/stalling och ge upp ryggen är så vanligt. Det känns som det borde vara låg hängande frukt. Eller är det svårt att få till?
EDIT: iof var det en hel del exempel i filmen ;)

cero 2014-01-10 23:43

Citat:

Vad jag är nyfiken på vad läget med japansk jiu-jitsu är idag. Det är ju egentligen en komplett kampkonst. Finns det några mma-fighters som har det som grund?
Bisping började med det.

Doctor Snuggles 2014-01-10 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6816087)
Bisping började med det.

Really? Trodde han började som KB.

cero 2014-01-10 23:57

Var en intervju där någon undrade hur han blivit så bra på att ta sig upp från marken, och då sade han att han haft japansk JJ som grund och alltid börjat från rygg när han sparrats osv.

cero 2014-01-11 02:44

"I'm coming for the money you piece of shit" :D



Tydligen är Ken Shamrock skyldig Dana $175.000 hahaha.

Svårt att inte älska Dana trots den clown han är.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)