Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-01-06 03:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6807168)
Med eller utan avslut så var det imponerande (minus slutsekunderna då). Du får tänka på att killen är 27 år gammal och att detta var hans tredje match mot någon som inte är på amatörnivå. Och 25 minuter är inte alls roligt för någon med så lite erfarenhet.

Sen borde matchen nästan ha stoppats i någon rond där. Borde finnas en gräns för hur många gånger man kan ramla ned på marken som en säck potatis pga bensparkar och få fortsätta tävla.

Jag tror gränsen är då någon inte kan resa på sig igen på anvisning av domarn.

cero 2014-01-06 07:47

Lite löjligt om så är fallet. Blir man svept om och om igen så är det ingen anledning att stoppa en match, men asiaten hoppade nästan ned på marken självmant av smärta flera gånger under en och samma rond.

Tror jag sett en match med Barboza (?) som stoppades direkt efter att personen hade ramlat för typ femte gången efter att fått sitt ben söndersparkat.

Doctor Snuggles 2014-01-06 19:17

Intressant. WSOF vill göra ett co-promotion event med Bellator. Typ deras mästare mot Bellators.

cero 2014-01-07 00:26

Dominick skadad igen fast i skrevet, Barao får den riktiga titeln och möter Urijah Faber istället.

Fan vad Cruz måste vara helt fördärvad mentalt nu.

Hackenschmidt 2014-01-07 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6809177)
Dominick skadad igen fast i skrevet, Barao får den riktiga titeln och möter Urijah Faber istället.

Fan vad Cruz måste vara helt fördärvad mentalt nu.

Men satan vad tråkigt. :(

cero 2014-01-07 00:48

Weidman har börjat bli lite mer outspoken, gillar't.

Citat:

"I don't think TRT belongs in the sport, where it's a combat sport. How old is Vitor, 36?" Weidman asked later. "And now you're allowed to have a 17 year- old's testosterone?"
Citat:

"It's more a cloud for him," Weidman said. "He's the one who got caught cheating once. Now he's taking TRT and I don't think it's right. I did hear from other TRT users, not to mention names, but I've heard TRT is a good way to cover up other things. I don't know much about the business that these guys are in, but, that doesn't seem cool to me, for a guy who's not taking anything."
Bränn doparna på bål. :D

Ray Longo (Weidmans tränare) fyller på:

Citat:

"I know Chris is beating the guy but why give him an advantage?" Longo said. "Why does he deserve that? All he did was abuse his body with steroids so that now he needs the exemption. It's bulls---."
En Vitorvinst via brutal KO kommer generera astronomiska mängder rumpont misstänker jag.

nitz 2014-01-07 00:52

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6806966)
Gjorde han? Jag tycker det var ett väldigt svagt framträdande från honom. Under sin tid i Dream, Strikeforce, och nu UFC har han 1 avslut på 11 fighter och då är det knappast några world-beaters han har mött. Det är inte okej att kollapsa en fighter med legkicks redan i 2-3 ronden och ändå låta honom överleva fighten ut (och dessutom låta honom komma tillbaka och själv nästan bli knockad i slutsekunderna).

Jag tycker att han riktigt bra teknik och gör allting riktigt snyggt.
Men ja det är samma sak som alltid: avslut är inte hans starka sida, men förutom bristen på avslut så tyckte jag att det såg riktigt bra ut :).
Jobbar han på den biten kommer han bli riktigt bra.

Hackenschmidt 2014-01-07 00:54

Inte gå så hårt på Vitor, det syns ju att han lider av klinefelters syndrom.

cero 2014-01-07 00:55

Den nya vågen MMA-fighters som jag pratat om:

http://i293.photobucket.com/albums/m...nMMA/bolos.gif

Doctor Snuggles 2014-01-07 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6809177)
Dominick skadad igen fast i skrevet, Barao får den riktiga titeln och möter Urijah Faber istället.

Fan vad Cruz måste vara helt fördärvad mentalt nu.

lol, men vad fan
Fotarbete är farligt för skrevet.

Hur många titelchanser är det nu för Faber förresten? 5? Måste vara rekord.

cero 2014-01-07 00:59

Mitt i puberteten stackarn. :(

http://cdn.bleacherreport.net/images...gif?1280073490

Hackenschmidt 2014-01-07 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6809202)

Kan inte varit lätt för honom att se ut så vid 19 års ålder, killen borde fått läkarhjälp långt tidigare. :(

Doctor Snuggles 2014-01-07 01:25

Sluta ironisera nu killar, bara för att det finns en hyffsad chans att det är pga steroider, så kan han ha ett legitimt skäl också. Vissa får lågt testosteron oavsett vad de gjort eller inte gjort innan. Vissas hjärnor är mindre resistenta mot slag o dyl. Konstigare saker har hänt.

Dessutom är den egentliga frågan; även om det är från tidigare steroidbruk, ska han straffas för det nu? Jag tycker att man antingen stängs av för livet, eller att när man avtjänat straffet faktiskt har avtjänat straffet, istället för några luddiga halvmesyrer som påverkar folk som legitimt skulle behöva terapin negativt istället.

cero 2014-01-07 02:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6809218)
Sluta ironisera nu killar, bara för att det finns en hyffsad chans att det är pga steroider, så kan han ha ett legitimt skäl också. Vissa får lågt testosteron oavsett vad de gjort eller inte gjort innan. Vissas hjärnor är mindre resistenta mot slag o dyl. Konstigare saker har hänt.

Dessutom är den egentliga frågan; även om det är från tidigare steroidbruk, ska han straffas för det nu? Jag tycker att man antingen stängs av för livet, eller att när man avtjänat straffet faktiskt har avtjänat straffet, istället för några luddiga halvmesyrer som påverkar folk som legitimt skulle behöva terapin negativt istället.

Puss.

Doctor Snuggles 2014-01-07 02:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6809241)
Puss.

Äsch, va fan, nappa! :d


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)