Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

qozmox 2013-12-30 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799714)
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.

spela roll.
silva vann, och kommer alltid vinna.
weidman är en fjant.
nanananananananananananderson SILVA, SILVA!
nanananananananananananderson SILVA, SILVA!

strikt 2013-12-30 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 6799742)
spela roll.
silva vann, och kommer alltid vinna.
weidman är en fjant.
nanananananananananananderson SILVA, SILVA!
nanananananananananananderson SILVA, SILVA!

Väl talat broder!

*hug* *kissass* *hug*

DarcyGrahn 2013-12-30 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799714)
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.

Skulle Weidman vinna 5 gånger irad så skulle Silva-fansen fortfarande leva i förnekelse.

http://bleacherreport.com/articles/1...ied-the-legend

qozmox 2013-12-30 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6799789)
Skulle Weidman vinna 5 gånger irad så skulle Silva-fansen fortfarande leva i förnekelse.

http://bleacherreport.com/articles/1...ied-the-legend

ingen förnekelse.
grejjen är ju bara den att folk är såna silvahaterz.
tokälskar USA för att de har mcdonalds och linkin park.

Doctor Snuggles 2013-12-30 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799714)
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.

Jag förstår inte hur man kan tycka att vinna på lotto är tur. Man spelade på lotto, man vann.

Visa mig dessa många svaga bensparkar, förresten. Jag har nästan bara sett rätt i princip full kraft i både thai och k-1.
Det är bara en jävligt ovanlig händelse, vilket är vad en fluke innebär.
Oavsett skicklighet av Weidman, och oskicklighet av Silva ( för många lågsparkar utan att sätta upp dem först, och för få checks i mma).

okeej 2013-12-30 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799714)
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.

Grejen är ju att man kan skada benet om en spark blir checkad men oftast fortfarande fightas vidare och kanske vinna matchen. Aldo skada väl sitt ben senast men kunde köra vidare ändå. Att benet går av så där är en fluke, annars är det ju lite som att någon får en hjärnblödning av en jabb och folk säger att det var en MEGA DEATH SUPER SENSEI SEAGAL JABB.

High1ander 2013-12-30 21:02

Så jävla synd för både Silva och Weidman. Visst, Wiedman kom ut bra i första, jag var fan rädd när några slag såg ut att sänka Silva, men blev glad när han fortsatte fightas, och även på rygg testade att slå och armbåga.

Sen i andra efter första sparken så tyckte jag (brukar ofta tycka det) just var äckligt med så låga legkicks för det känns som just de kan man blocka, och då råka bryta på.


Annars måste jag säga att Mischa och Rondas match var en av de bästa jag sett, väldigt imponerad av Rondas dominans, vilket jag kommer till senare, men även hur väl Mischa försvara sig. Håller också med om att cornern på Mischa var ju lagom blåst...

Ronda var så sjukt imponerad att ALLA gånger båda var ner på väg mot marken, så kunde hon vrida antingen långsamt, eller explosivt snurra så hon hamna överst.

Verkligen en "Ok, du puttar på mig, ok, jag står emot, fuck it, jag kommer ramla nu, men jag kommer fan se till att vrida kroppen så du hamnar underst, det är straffet för att du tar ner mig på marken".

Annars när jag sett damer slåss så tycker jag tekniken först och främst varit sämre än männens, men jag tror inte jag sett någon kille vara lika dominant, mot någon top tier, på TKD, eller man kanske ska kalla det Counter Take Down...

Petoria 2013-12-30 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6799929)
Jag förstår inte hur man kan tycka att vinna på lotto är tur. Man spelade på lotto, man vann.

Visa mig dessa många svaga bensparkar, förresten. Jag har nästan bara sett rätt i princip full kraft i både thai och k-1.
Det är bara en jävligt ovanlig händelse, vilket är vad en fluke innebär.

Fluke innebär att det var en oturshändelse eller tur. Att Weidman blockade var inget av dessa.

Sparkar man med full kraft och någon blockar med sitt knä så skadas man, även om det inte alltid blir så allvarligt.

Är bara att kolla på valfri thaiboxningsmatch då. Kraftfulla bensparkar kör man som del av en kombination eller när motståndaren går framåt och har tyngden på sitt främre ben så att det blir svårt att checka.

Petoria 2013-12-30 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6799934)
Grejen är ju att man kan skada benet om en spark blir checkad men oftast fortfarande fightas vidare och kanske vinna matchen. Aldo skada väl sitt ben senast men kunde köra vidare ändå. Att benet går av så där är en fluke, annars är det ju lite som att någon får en hjärnblödning av en jabb och folk säger att det var en MEGA DEATH SUPER SENSEI SEAGAL JABB.

Ja det är väl ungefär samma sak som att man inte blir knockad av alla slag? Skillnaden här är bara att det är mycket oftare som någon blir slagen i huvudet än att man sparkar med full kraft på någons knä.

Doctor Snuggles 2013-12-30 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799962)
Fluke innebär att det var en oturshändelse eller tur. Att Weidman blockade var inget av dessa.

Sparkar man med full kraft och någon blockar med sitt knä så skadas man, även om det inte alltid blir så allvarligt.

Är bara att kolla på valfri thaiboxningsmatch då. Kraftfulla bensparkar kör man som del av en kombination eller när motståndaren går framåt och har tyngden på sitt främre ben så att det blir svårt att checka.

Inte riktigt. Fluke är (mer generellt) en osannolik händelse.
Att bryta benet på en block ÄR en osannolik händelse, och därför också otur för honom.

Du sade först att thaiboxare inte kör full kraft på bensparkar ofta. Det du sade nu är inte ekvivalent.

Doctor Snuggles 2013-12-30 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799966)
Ja det är väl ungefär samma sak som att man inte blir knockad av alla slag? Skillnaden här är bara att det är mycket oftare som någon blir slagen i huvudet än att man sparkar med full kraft på någons knä.

Nej, jämförelsen vore isf att bli träffad direkt på knappen utan att se slaget komma. De flesta slag är inte sådana, för det kräver att en hel del faktorer klaffar. På samma sätt som att träffa på ett sådant sätt vid en benspark inte är särskilt vanligt.

cero 2013-12-30 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6798981)
Absolut men det kommer alltid ifrågasättas vad som inte hänt Om Silva inte spelade pajas i första och Om inte benet gått sönder.

Äh, efter att Silva nästan blev slagen medvetslös av ett slag i thaiclinchen var mystiken borta.

Han har dock haft en fantastisk karriär, och dessa förluster gör varken från eller till imo. Mycket fina stunder har man fått uppleva tack vare denna herren.

Är officiellt på Weidmans orkestervagn. Helvete vilken fighter. Ser ut om att han haft 30+ matcher när han tävlar. Matcherna mot Machida och Souza kan nog bli väldigt svåra dock.

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 6799109)

Min morfar som jag såg matchen tillsammans med började gapskratta när han såg detta. :D

Men man kan inte annat än älska Vitors nyfunna motivation. Han är verkligen "in the zone" nu.

Doctor Snuggles 2013-12-30 21:59

Apropå något annat, intressant utläggning om hur fight metric räknar slag:


Doctor Snuggles 2013-12-30 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6800088)
Äh, efter att Silva nästan blev slagen medvetslös av ett slag i thaiclinchen var mystiken borta.

Han har dock haft en fantastisk karriär, och dessa förluster gör varken från eller till imo. Mycket fina stunder har man fått uppleva tack vare denna herren.

Är officiellt på Weidmans orkestervagn. Helvete vilken fighter. Ser ut om att han haft 30+ matcher när han tävlar. Matcherna mot Machida och Souza kan nog bli väldigt svåra dock.



Min morfar som jag såg matchen tillsammans med började gapskratta när han såg detta. :D

Men man kan inte annat än älska Vitors nyfunna motivation. Han är verkligen "in the zone" nu.

Läste precis att hans tränare sade att han inte kommer lägga ner. Vilket jag är lite kluven inför. Som du säger, hans haka är inte riktigt där längre.
Men det finns väl några roliga matcher kvar. Mot Bisping, t.ex. ;)
Kanske svårt att säga nej till 600 000 dolares garantilön dessutom.

Försöker förresten gilla Weidman, men finner det svårt. Även om jag oftast inte bryr mig om personligheter, så stör jag mig på att han känns störig, men jag kan vara påverkad av alla hans idiotiska "fans" (som i själva verket är mer Silva haters). MW är dock mycket intressant nu, ja.

strikt 2013-12-30 22:11

Jag gillar inte heller Weidman. Hade knappt hört talas om honom innan han påtalades inför Silva fighten.

Han är för mycket mcdonalds och kepsen på sne för min smak. Han försvinner dock snabbt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)