Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Fonziie 2013-11-10 11:42

http://static.fjcdn.com/pictures/Pra...48_1529357.jpg

Skämt åsido, Vitor är grym. Vill se han fightas om titeln omgående!

cero 2013-11-10 12:01

Citat:

"What happened was that night we decided to make the fight," UFC President Dana White explained. "Gustafsson said yes, and they couldn't get hold of him, so I said, 'F--k it,' and just went with it and announced the fight, and of course, he's hurt."

"The fight isn't for four months, and he's already determined he's hurt," White said. "I don't understand that. The guy is always hurt. Every time you call him, he's hurt."
Lol, Nog accepterade aldrig matchen ens.

Typical Dana, samma sak som med Machida/Jones första gången. :D

AronP 2013-11-10 13:05

Såg senaste tuf nyss, fan det är en riktigt bra säsong med bra fighter. Det enda tråkiga, som jag tyckt redan från början av serien, är att man lite kan gissa matchen beroende på hur långt resten av programmet innan är.

Började fundera på en sak också. Utövarna har ju blivit sjukt mycket bättre nuförtiden. Finns det någon fighter från, säg, dom 15 första galorna som skulle kunna klara sig hyfsat i sin viktklass idag? Om inte, skulle han klara av någon viktklass?

Petoria 2013-11-10 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6725224)
Såg senaste tuf nyss, fan det är en riktigt bra säsong med bra fighter. Det enda tråkiga, som jag tyckt redan från början av serien, är att man lite kan gissa matchen beroende på hur långt resten av programmet innan är.

Började fundera på en sak också. Utövarna har ju blivit sjukt mycket bättre nuförtiden. Finns det någon fighter från, säg, dom 15 första galorna som skulle kunna klara sig hyfsat i sin viktklass idag? Om inte, skulle han klara av någon viktklass?

http://www.mmajunkie.com/files/thumb/64590/0

:D

BaconMaker 2013-11-10 13:39

Kanske blir Vitor vs Gus efter han tagit bältet?:)

Vilson 2013-11-10 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6725236)

Men Vitor har ju fortsatt så det räknas inte..

nitz 2013-11-10 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av BaconMaker (Inlägg 6725286)
Kanske blir Vitor vs Gus efter han tagit bältet?:)

Vitor kör i mellanvikt egentligen, tror inte han kommer få en till chans på lätt tungvikts titeln.

delta_mats 2013-11-10 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6725422)
Vitor kör i mellanvikt egentligen, tror inte han kommer få en till chans på lätt tungvikts titeln.

Vinner han sina matcher lär han ju få det till slut.

nitz 2013-11-10 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6725424)
Vinner han sina matcher lär han ju få det till slut.

Fast just nu ligger han ju i mellanvikt "officiellt", det är den viktklassen som det pratas om att han ska få gå en titelmatch i, inte lätt tungvikt.

AronP 2013-11-10 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6725236)

:D


Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6725381)
Men Vitor har ju fortsatt så det räknas inte..

Precis. Han har utvecklats med sporten. Jag tänkte mig mer att man plockar någon jeppe från 90 talet, slänger på honom ett par handskar och droppar in honom i lämplig match.

Bailah 2013-11-10 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6725735)
Precis. Han har utvecklats med sporten. Jag tänkte mig mer att man plockar någon jeppe från 90 talet, slänger på honom ett par handskar och droppar in honom i lämplig match.

En handske räcker nog, ala Art Jimmerson style!

http://img.tapatalk.com/d/13/11/11/u7egumes.jpg

okeej 2013-11-10 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6724935)
Samtidigt kan jag inte låta bli att få rumpont med tanke på att man t om kan se en hel jävla cocktail med doping rinna ut ur hans öron.

Du borde ju börja jobba hos WADA då de skulle spara in en massa pengar och få fast en massa personer eftersom du kan se sånt.

Vitor gick väl på TRT redan när han mötte Silva och Jones. Knappast TRT som fått han att knocka 3 pers med headkicks på rad. Såfall vet man inte hur doping funkar.

Doctor Snuggles 2013-11-10 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6725754)
Du borde ju börja jobba hos WADA då de skulle spara in en massa pengar och få fast en massa personer eftersom du kan se sånt.

Vitor gick väl på TRT redan när han mötte Silva och Jones. Knappast TRT som fått han att knocka 3 pers med headkicks på rad. Såfall vet man inte hur doping funkar.

Visst är det överdrivet, men testosteron hjälper återhämtning från träning, så man kan träna mer på just sina färdigheter. Och i en sport som handlar om millimeter, så kan den där extra procenten göra stor skillnad.

Inte för att jag bryr mig, vad som är och inte är tillåtet är ganska godtyckligt ändå. Dessutom så kan alla ta testosteron så länge som de inte skyltar med det och ligger under gränsen, eftersom ingen AC testar för syntetiskt testosteron som förstatest. Men känns som detta har diskuterats hundra gånger redan. ;)

okeej 2013-11-10 18:52

Finns ju många som går på TRT men i princip ingen som gör det Vitor gör. Tycker mest det är tråkigt när folk inte kan ge fighters den cred dom förtjänar. Lite som att Jones endast vinner för han är så lång eller att GSP vinner för han är så stor och "rädd" för att gå upp i viktklass. Dom spelar ju bara efter spelets regler och gör det jävligt bra.

Petoria 2013-11-10 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6725735)
Precis. Han har utvecklats med sporten. Jag tänkte mig mer att man plockar någon jeppe från 90 talet, slänger på honom ett par handskar och droppar in honom i lämplig match.

Mark Kerr i så fall


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)