Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

luderlasse 2013-09-25 14:14

Vem tycker ni ska få möta Jones i nästa titelmatch om det INTE blir Gustafsson? Phil Davis röstar jag på.

eternallord 2013-09-25 14:52

Teixeira har ju redan blivit lovat det, men jag tyckte det var en dålig idé från början. Varken Teixeira eller Davis har en resumé för tillfället som borde ligga som grund till ett title shot, därför känns det självklart att dom gör upp i en nr1 contender-fight (vilket tidsmässigt dessutom hade lämnat dörren öppen för Jones - Gustafsson-rematchen, man hade tom kunnat göra det på samma kort, då har man redan main-event och co-main färdigt och det hade varit ett perfekt marknadsföringsverktyg, vinnaren i main-eventet och vinnaren i co-mainet kommer garanterat mötas därefter)

Doctor Snuggles 2013-09-25 14:57

Alex hade väl iof inte heller en resume. Den enda han hade slagit var Shogun som inte sett så het ut på senaste. Jones ville slåss mot honom, det var i princip varför han fick titelchansen. Men visst är rematchen mer intressant än någon annan match i dagsläget.

Förresten, fick intrycket i intervjun att Alex inte alls fick en stor bonus efter matchen.

Doctor Snuggles 2013-09-25 14:59

På tal om en annan rematch, jag tror nu att Anderson är färdig som mästare och aldrig kommer ha titeln igen. För gammal et al. Tror rematchen kommer bli mer representativ för vad han kan göra, men att Weidman vinner. Misstänker dock att jag tror det för jag inte vill bli emotionellt investerad i fighten. ;)

spoon 2013-09-25 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6657207)
På tal om en annan rematch, jag tror nu att Anderson är färdig som mästare och aldrig kommer ha titeln igen. För gammal et al. Tror rematchen kommer bli mer representativ för vad han kan göra, men att Weidman vinner. Misstänker dock att jag tror det för jag inte vill bli emotionellt investerad i fighten. ;)

Det är också en spännande rematch. Tycker Weidman såg helt okej ut innan Silva fick hybris också. Jag tycker att det är trist med rematch. Förlorar man en titelmatch så tycker jag att man borde få gå några matcher innan man förtjänar en ny chans. Då kan man bygga ändå mer hype inför den kommande rematchen.

Doctor Snuggles 2013-09-25 15:30

Det beror på. I fallet Silva så vart han ju bindgalen så det blir intressant att se honom "på riktigt". Jones-Alex var ju så spännande, så man vill se det igen. Problemet med att inte göra rematcher i dessa fall är att för mycket kan hända på vägen så man inte får se dem. Silva kanske redan är för gammal. Alex eller Jones kan förlora på vägen, eller Jones kan gå upp till HW, eller skador. Man tar vad man får, så fort man kan få det, i mma. Eller så borde det vara, iaf.

spoon 2013-09-25 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6657242)
Det beror på. I fallet Silva så vart han ju bindgalen så det blir intressant att se honom "på riktigt". Jones-Alex var ju så spännande, så man vill se det igen. Problemet med att inte göra rematcher i dessa fall är att för mycket kan hända på vägen så man inte får se dem. Silva kanske redan är för gammal. Alex eller Jones kan förlora på vägen, eller Jones kan gå upp till HW, eller skador. Man tar vad man får, så fort man kan få det, i mma. Eller så borde det vara, iaf.

Jo jag förstår ju det. Måste bara kännas så jävla surt när man har gjort sin livs match och vunnit titeln. Så är det som att det inte räknas. Man måste vinna den igen. Blir spännande att se vad Silva gör vid en eventuell förlust. Weidman VS SIlva 5 ?

Nikodemus 2013-09-25 15:40

Det som är så jävla trist i light heavy weight är ju att både Lyoto Machida och Dan Henderson också blivit lovade titelmatcher men det blev inget. Dan fick ju en skada och sen glömdes han bort. Lyoto fick vänta länge sen gick han en halvdålig match o då vips så var han inte lovad längre.

Rashad borde ju inte få eftersom han blev så ägd sist och Phil Davis har väl inte varit superhet heller.. han är stabil men inte liksom top 3 stabil.. tycker jag :P
Har inte sett Texieras matcher!

Vilson 2013-09-25 16:27

Davis vs Texeira i contendermatch är en bra idé. Machida vs Rashad är också en rimlig match i dagsläget. Båda är i toppen men har inte så imponerande record på senaste tiden. En rematch mellan dom hade varit intressant och åtminstone banat väg för en till rimlig contender till Jones senare.

cero 2013-09-25 17:36

Citat:

Varken Teixeira eller Davis har en resumé för tillfället som borde ligga som grund till ett title shot, därför känns det självklart att dom gör upp i en nr1 contender-fight
Meh, börjar bli tomt med contenders så jag vill gärna se Jones mot alla 3. Om det går att få ihop utan att någon får vänta för mycket.

Citat:

På tal om en annan rematch, jag tror nu att Anderson är färdig som mästare och aldrig kommer ha titeln igen. För gammal et al.
För gammal fysiskt är han helt klart inte, så allt hänger på om han har kvar motivationen. Allt hans clownande tyder tyvärr på att han tröttnar, men vad vet jag.

Citat:

Förlorar man en titelmatch så tycker jag att man borde få gå några matcher innan man förtjänar en ny chans. Då kan man bygga ändå mer hype inför den kommande rematchen.
+1

När det gäller Silva bryr jag mig inte riktigt med tanke på att han försvarade titeln 10 gånger och bara kastade iväg den. Vill inte se en Alexander re-match ännu. Låt honom gå ett par till matcher och få mer momentum. Jävligt tråkigt med rematches tycker jag, vill se titelhållaren med en ny utmaning varje gång.

Doctor Snuggles 2013-09-25 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6657406)
För gammal fysiskt är han helt klart inte, så allt hänger på om han har kvar motivationen. Allt hans clownande tyder tyvärr på att han tröttnar, men vad vet jag.

Fast det är frågan. Jag tyckte hans reflexer redan sett lite off ut sedan Bonnar. Svårt att säga dock, eftersom han clownade så mycket i sina två sista, och mot några som har längre reach än honom. Hjälper inte att bli knockad heller.

DekeThornton 2013-09-25 20:24

Det var den seriösa Silva som vi såg mot Weidman. Silva clownade i Weidmanmatchen för att han upptäckte tidigt att Weidman var helt överlägsen på marken. Därför valde han att gå med garden helt nere när han lyckades ta sig upp, för att hindra nedtagningar. Det gjorde att Silva fick lita på sina huvudrörelser i sitt stående försvar. Tråkigt nog för honom var Weidman inte bortkommen stående heller utan vann första ronden även på fötterna. Knocken var ingen slumpartad lyckträff.

Om Silva går in i returmatchen med traditionell stående still med tight guard kommer han bara att bli nedtagen och utslagen. Jag tror stenhårt på Weidman i returen. Weidman är helt enkelt bättre än Silva, och dessutom som bäst på det som är Silvas svaghet, aggressiv brottning.

Doctor Snuggles 2013-09-25 21:41

Titta, någon från Sherdog som rapar upp det han har läst, och något av det dummaste dessutom. Tips: Titta på mma i några år till och lär dig skillnaden mellan fundamentella tekniska fel och showboating. De är inte samma sak.

DekeThornton 2013-09-25 21:52

Jaharu, så det säger du.

High1ander 2013-09-25 22:16

Tycker re-matches är helt OK när det är så pass tighta matcher som Jones-Gustafsson; Silva-Sonnen; än att se Shogun, Rashad och Lyoto köra en till fight mot Jones, då de inte hade mycket att komma med då, och om de inte gör något spektakulärt inte bör vara bättre nu (då de alla verkar gå åt hållet föredettingar).

Jag ser också gärna en fight mellan Texiera och Jones, hellre det än att han måste köra en match mot t.ex. Shogun där Shogun får chans igen att faila mot Jones om nu Texiera skulle förlora, dvs. man får bara en intressant fight om Texiera vinner mot Shogun.

Men detta är nog mest för att LW så har Jones sopat mattan med alla föredetta champs, ungefär som Silva, så det känns bara onödigt att slänga samma skräp på honom om och om igen, då ser jag hellre någon som Texiera, som inte kanske spöat de absolut bästa får en chans.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)