Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

strikt 2013-07-20 01:20


Doctor Snuggles 2013-07-20 02:40

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6556943)
Så tack vare att slaget var planerat så gör det att han inte hade nå problem med Machida? Jag tyckte du fick det att låta som att Jones totalt dominera Machida ståendes för att sedan sänka han med en jabb-höger (Likt Okami-Silva). Sen när du såg gifen så höll du trots fortfarande fast vid att det är var jabb.


Jag sade jabbhöger. Med vilket jag menade en jabb, en rak höger, eller en blandning.

Och det var dessutom, för tredje gången, inte poängen. Det är, för andra gången, helt irrelevant vilket slag det var.
Jag sade heller inte att han inte hade några problem.
Du kanske ska ta och försöka läsa igenom det inlägg du svarade på en gång till.

DarcyGrahn 2013-07-20 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6555865)
Nu är jag inget superfan av Shogun, men han såg bedrövlig ut mest pga Jones. Jones hade inga problem mot Machida. Han tog ett slag. Ett. Och justerade och satte honom i backen med en jabbhöger. Han tar också mindre skada än Alex ståndes. Poängen är i vilket fall att Jones har utslagit de flesta av sina motståndare, såpass mycket att folk verkade glömma att han egentligen var brottare mot Sonnen.
Alex har förstås en chans ståendes, och det kan t.o.m vara jämnt, men han är inte bättre, iaf inte på pappret.

Nej visst du skrev ju inte alls det nej.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6559218)
Jag sade jabbhöger. Med vilket jag menade en jabb, en rak höger, eller en blandning.

Och det var dessutom, för tredje gången, inte poängen. Det är, för andra gången, helt irrelevant vilket slag det var.
Jag sade heller inte att han inte hade några problem.
Du kanske ska ta och försöka läsa igenom det inlägg du svarade på en gång till.

Jag fick lov att kolla om du verkligen var så oinformerad,okunnig, outbildad osv att du trots efter att ha sett gifen kunde hävda att det var en jabb. Fast det kanske råder begreppsförvirring mellan oss. Du kanske snackar Aikido-striking där en jabb kan vara en jabb, en rak höger, en uppercut, en krok ,en legkick eller en blandning av dessa. Medans jag pratar MMA/Boxning/Muay Thai där en jabb betyder jabb.

Drago_00 2013-07-20 13:26

Angående Silva, hur går snacket ute i MMA-världen. Tar han returmatchen för att han är motiverad på riktigt eller är det Dana som har varit och satt press på han med tanke på hans långa kontrakt?

Läste någonstans att den officiella versionen är att Dana lät Silva fundera några dagar innan han lade fram ett erbjudande om en returmatch. Enligt den versionen låter det ju som att Silva fick välja helt själv hur han ville göra, om han vill fortsätta fightas om bältet eller inte. Men jag undrar om Dana frivilligt hade tillåtit att en av UFC:s största stjärnor varvat ner och gått matcher på en lägre nivå. Givetvis kan ju inte Dana tvinga Silva att ta returmatchen men det känns ju inte helt omöjligt att Dana har satt en del press på Silva att ta den. Bilden man har fått av Dana White är ju inte precis att han är en hedersman som bryr sig om alla bästa utan snarare att han är en stenhård affärsman som går ganska långt för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Doctor Snuggles 2013-07-20 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6559355)
Nej visst du skrev ju inte alls det nej.

Du har rätt, jag var otydlig. Den första gången menade jag "inga problem" som i inga större problem, och den andra gången menade jag det som inga problem alls.
Jones hade inga större problem att vinna mot Machida, men problem hade han i den första ronden innan han justerade.

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6559355)
Jag fick lov att kolla om du verkligen var så oinformerad,okunnig, outbildad osv att du trots efter att ha sett gifen kunde hävda att det var en jabb. Fast det kanske råder begreppsförvirring mellan oss. Du kanske snackar Aikido-striking där en jabb kan vara en jabb, en rak höger, en uppercut, en krok ,en legkick eller en blandning av dessa. Medans jag pratar MMA/Boxning/Muay Thai där en jabb betyder jabb.

Sluta vara bajsnödig och spella allan med ordmärkning och auktoritetsargument. Det var inte en seriös analys utan jag slängde ur mig vad jag mindes det var på ett ungefär. Och dessutom som jag förklarat 3 ggr nu så var inte poängen vilket slag det var, utan att visa att hans striking är rätt vass och definitivt inte sämre än Alex.
Du verkar ha svårigheter med att förstå kontext.

Doctor Snuggles 2013-07-20 16:49

http://cdn2.sbnation.com/imported_as...anna_Jones.gif

Petoria 2013-07-20 17:30

Holly Holm är grym

cero 2013-07-22 01:40

Fantastiskt ful poster.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...AQh195UPvbvhYS

cero 2013-07-22 03:36

Till er som tränar: har ni tips på några bra shorts som sitter där de ska utan att vara stela och irriterande?

jahaa 2013-07-22 04:32

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6561365)
Till er som tränar: har ni tips på några bra shorts som sitter där de ska utan att vara stela och irriterande?

kompression shorts/tights.

cero 2013-07-22 06:38

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6561368)
kompression shorts/tights.

Ofta dyra och packeterade dock, vet inte om man vågar köpa ett par och hoppas på att de sitter ordentligt? Kanske går att byta.

cero 2013-07-22 10:34

Zombie inför 163:

Citat:

I will be making 20,000 dollars to show
...................

är inte denna snubben i alla fall lite populär?

dluddeckens 2013-07-22 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6559745)
Du har rätt, jag var otydlig. Den första gången menade jag "inga problem" som i inga större problem, och den andra gången menade jag det som inga problem alls.
Jones hade inga större problem att vinna mot Machida, men problem hade han i den första ronden innan han justerade.



Sluta vara bajsnödig och spella allan med ordmärkning och auktoritetsargument. Det var inte en seriös analys utan jag slängde ur mig vad jag mindes det var på ett ungefär. Och dessutom som jag förklarat 3 ggr nu så var inte poängen vilket slag det var, utan att visa att hans striking är rätt vass och definitivt inte sämre än Alex.
Du verkar ha svårigheter med att förstå kontext.

Känner du dig utmanad nu? Ordmärkning brukar vara din pryl annars.

:)

Doctor Snuggles 2013-07-22 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 6561554)
Känner du dig utmanad nu? Ordmärkning brukar vara din pryl annars.

:)

Inte riktigt. Att påpeka i förbigående att någon stavat fel, eller att försöka peta hål på argument, är inte samma sak som att försöka missförstå någon till absurda nivåer med halmgubbar.

Doctor Snuggles 2013-07-22 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6561550)
Zombie inför 163:



...................

är inte denna snubben i alla fall lite populär?

Det är väl praxis att en contender får iaf några tusen till bakvägen. Ryktas om att Weidman tjänade drygt 500 lapp.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)