Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Erik__ 2009-07-23 21:37

Tror ni det här är slutet afflictions mmasatsning?

olwe 2009-07-23 21:46

Tja, eftersom det var snack om det redan innan den här nyheten (att det här var afflictions sista gala) så är det ju troligt. Galorna i sig har ju inte varit lönsamma och det blir ju inte bättre nu. Tråkigt eftersom de snappade upp många bra fighters som inte var knutna till UFC. Men men, vi får väll se.

Nitrometan 2009-07-23 22:28

Några brottare från OSU (Ohio State University) leker i en pool och hoppar.


ahl- 2009-07-23 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3786049)
Ahl och Dr Snuggles:

Det är ej tillåtet att posta Bare-Knuckle fighter.

Det visste jag inte. Var har jag gjort det förresten?

Commando1980 2009-07-24 13:44

gillade helt klart gamla PRIDE mer än UFC.

Doctor Snuggles 2009-07-24 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3786049)
Ahl och Dr Snuggles:

Det är ej tillåtet att posta Bare-Knuckle fighter.

Ok. Hade inte planerat att göra det igen, men är nyfiken på motivationen bakom vad som är tillåtet och vad som inte är det.

Tekniskt sett är det fighter med skinnhandskar värre, då träffytan är mer jämnt fördelad och det är lättare att knocka någon, d.v.s. risk för hjärnskakning osv. Sedan är ju armbågar tillåtna i t.ex UFC, och vad är den praktiska skillnaden mellan det och "bare-knuckle", förutom att man inte använder armbågarna lika ofta?

Så, hur lyder motivationen?

ahl- 2009-07-24 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av doctor snuggles (Inlägg 3787060)
ok. Hade inte planerat att göra det igen, men är nyfiken på motivationen bakom vad som är tillåtet och vad som inte är det.

Tekniskt sett är det fighter med skinnhandskar värre, då träffytan är mer jämnt fördelad och det är lättare att knocka någon, d.v.s. Risk för hjärnskakning osv. Sedan är ju armbågar tillåtna i t.ex ufc, och vad är den praktiska skillnaden mellan det och "bare-knuckle", förutom att man inte använder armbågarna lika ofta?

Så, hur lyder motivationen?

+ 2.5

olwe 2009-07-24 18:25

"Affliction Cancels ‘Trilogy’" står att läsa på sherdog.

Josh Barnetts F-up sänkte med andra ord hela galan och säkert hela Afflictions satsning på mma-galor.

Skottpengar?

ManuelIT 2009-07-24 18:59

Trist, om det nu är sant, fast det är nog till det bättre.
Barnett vs Fedor var ju i stort sett vad som gjorde galan. Att sätta Vitor som inte nog med att han är smårostig, utan också viktklasser under, mot Fedor är ju ett skämt. O de andra heavyweights känner jag inte till, fast de är ju helt oförberedda och att sätta in dem så här sent kommer bara bli katastrof.

Sedan, om nyheten stämmer, så är det nog spiken i kistan för Affliction, vilket drastiskt ökar chanserna om att vi får se Fedor i UFC, vilket börjar bli dags innan han börjar dala ner från sin "prime time"...

olwe 2009-07-24 19:10

Nä jag håller inte med. även utan Fedor-Barnett så var galan total toppklass. Vitor är ju banne mig het som f*n.

dared 2009-07-24 19:36

V.Belfort vs Santiago och Musasi vs Sobral var ju dunderfighter. Vilket vidrigt fetto Barnett är. Han som hela tiden snackar så högt om hans fighting-spirit och moral i ringen. BS.

Konvex 2009-07-25 02:05

Confirmat nu.
Fan jag som var taggad på mer än en fight... :(

j2b 2009-07-25 10:01

Affliction lägger ner fightverksamheten och börjar sponsra ufc igen.. jag vet minst en blogg där ni kan läsa mer ;)

CVN 2009-07-28 19:48

Behöver hjälp :S Har länge velat prova någon kampsport, dels för att det är bra träning men också dels för att ifall nån kaxxar så kan man slå huvet av han, skämt åsido. Men det jag undrar över är vilken kampsport ni tror passar mig bäst.

Är ute mest efter stående slag och sparkar, inte så mycket grepp eller ground. Dem kampsporterna jag tittat på är MMA och Muay Thai, men vet inte riktigt vad jag ska testa i.

Kabuto 2009-07-28 19:49

MMA inkluderar ju som allt, då blir det mycket grepp och mark. Muay Thai är enbart stående. Jag tycker att Muay Thai är väldigt kul :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)