Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Pdaddy 2012-06-28 17:50

Blir jobbigt att vara i USA och kolla på matchen på pay per view, LÖL...
Kanske man skall åka till en galen fight bar å glo :D

Pd

Doctor Snuggles 2012-06-28 18:05

Klart du ska dra till en sjysst bar!
Risken är ju förstås att det är lite väl mycket just bleed-casual redneck typ av fans där.

Hur populär är egentligen Silva i USA?

Bailah 2012-06-28 18:17

Kommer ju garanterat höra USA USA SONNEN över silva. Tills silva vinner då alla hejjar på honom !

cero 2012-06-28 21:10

Brukar ha ett lite mer förfinat ordval, men CrazyJoe: GTFO.

Fy fan vad jag drömmer om att Anderson straffar Chael ståendes och tvingar honom att göra lama nedtagningsförsök som blir kontrade med thaiknän från helvetet. Lyckas han göra detta efter hur förra matchen såg ut kommer jag bokstavligt talat skrika som en nyfödd bebis tills mitt ansikte blir rödare än en nyproducerad dansk korv.

http://api.ning.com/files/EpDpXZ7H0v..._MAD_silva.gif

baggard 2012-06-29 05:52

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 5848135)
Blir jobbigt att vara i USA och kolla på matchen på pay per view, LÖL...
Kanske man skall åka till en galen fight bar å glo :D

Pd

Absolut bästa sättet jag kollat UFC på har vart i sportbarer. Sjukt bra atmosfär. Har alltid hamnat bredvid trevligt folk som är lika intresserade av sporten. Galorna går sjukt fort för den sega väntetiden är inte seg längre för man babblar på som fan med sin bordsgranne/ar om galan osv. Kommer ihåg när jag såg galan med Aldo vs Mendes. Var skitmycket brassar som dansade på borden i bar överkropp efter det knäet.

cero 2012-06-29 16:25

Finns en del gratis matcher på youtube med Anderson/Chael nu inför matchen. Kommer ihåg att jag var så jävla uppspelt under Silva/Okami att jag inte riktigt la märkte till den tekniska briljansen han uppvisade. Helt klart i klass med Griffin-matchen. Helt sanslöst.


Doctor Snuggles 2012-06-29 17:09

Jag kan inte se någon av dem. Får error occurred på alla?

Bailah 2012-06-29 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5849643)
Jag kan inte se någon av dem. Får error occurred på alla?

Funkar här.

Doctor Snuggles 2012-06-29 17:34

Är väl för flash suger på mac.

Krampus 2012-06-29 20:35

På min judoträning igår var det en bbj-tjej som presenterade sig som Lena. Kort, vältränad. Tydligen tävlar hon i mma i USA och är på väg att bli proffs. Ska snacka mer med henne nästa gång. Någon som har koll på detta? Kul med svenskt proffs!

Doctor Snuggles 2012-06-30 16:20

Tänkt på en sak. När fighters med en bra haka blir stoppade, så brukar man ofta vara imponerad av deras motståndare, men hur ofta beror det mer på att deras haka helt enkelt blivit sämre. Någon som kan ta emot mycket stryk, har bevisligen tagit emot mycket stryk, och vad jag alltid funderar över då är om de helt enkelt har, eh, tappat hakan. :)

Werdum har t.ex. blivit mycket bättre ståendes, men frågan är om Russow bara har fått sämre haka. Ett bra exempel är ju Forrest, som har tagit emot extremt mycket stryk (och tydligen blev knockad två gånger i träningscampet inför Silva). Visst är Silva jävligt pricksäker, men det känns som minst 50% av ekvationen var att han inte kan ta stryk längre.

spoon 2012-06-30 17:58

Leeben borde ju haft dålig haka när han mötte Silva men han var seg innan Silva fick stopp på honom.

En annan tanke är ju att fighters med bra haka fightas med hakan ute och det funkar ju skitdålig när dom väl har tappat hakan.

krellik 2012-06-30 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5851038)
Tänkt på en sak. När fighters med en bra haka blir stoppade, så brukar man ofta vara imponerad av deras motståndare, men hur ofta beror det mer på att deras haka helt enkelt blivit sämre. Någon som kan ta emot mycket stryk, har bevisligen tagit emot mycket stryk, och vad jag alltid funderar över då är om de helt enkelt har, eh, tappat hakan. :)

Werdum har t.ex. blivit mycket bättre ståendes, men frågan är om Russow bara har fått sämre haka. Ett bra exempel är ju Forrest, som har tagit emot extremt mycket stryk (och tydligen blev knockad två gånger i träningscampet inför Silva). Visst är Silva jävligt pricksäker, men det känns som minst 50% av ekvationen var att han inte kan ta stryk längre.

Man får köpa att sånt där bara är spekulation, finns så oerhört mycket mer faktorer i spel som hur weight cutten har gått, hur vätskepåfyllnaden har gått, finns infektioner i kroppen, om slaget uppfattades, hjärnans hälsa, ålder, genetik, bra eller dålig dag, om det i själva verket var Thors hamare som kom ner från himlen eller om en svart katt har passerat över vägen.

Sen är det synd att se att fighters som man gillar tar sina kroppar till den punkten då de inte kan leverera som den kunde när man blev fans av dem men det är proffsidrott i ett nötskal.

Kabuto 2012-06-30 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5850049)
På min judoträning igår var det en bbj-tjej som presenterade sig som Lena. Kort, vältränad. Tydligen tävlar hon i mma i USA och är på väg att bli proffs. Ska snacka mer med henne nästa gång. Någon som har koll på detta? Kul med svenskt proffs!

Hmm, jag vet att det finns en Lena från Skellefteå som är i USA och tävlar och tränar lite var stans. Tror hon har bytt klubb till Renyi i Umeå. Kanske att det är hon..

Kabuto 2012-06-30 22:22

Hon tränar med Victory MMA i staterna iaf. Har sparrats lite med henne för något år sen i thaiboxning när hon tränade med oss här i Skellefteå. Tror jag läste att hon är i Hörby nu för tiden...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)