Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Degpekka 2011-09-12 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5283927)
Upptäckt är väl fel ord. Har inte tidigare investerad någon tid i att kolla upp sporten bara. Jag är mest imponerad av Cung's kast, dock. Underligt att vi inte fått se mer av dem i mma. Borde vara ett bra vapen mot Vitor, t.ex. Ducka när han rushar, och kasta/trippa/ta ner ner honom. Särskilt eftersom han tränar med AKA. ;)

Det är ingen som hinner ducka när vitor rushar! :D Hade det vatt så lätt att plocka ner en svartbältad judoka hade vi nog sett det oftare... och frågan är ju om man verkligen vill hamna på marken med vitor? :)

Doctor Snuggles 2011-09-12 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 5284239)
Det är ingen som hinner ducka när vitor rushar! :D Hade det vatt så lätt att plocka ner en svartbältad judoka hade vi nog sett det oftare... och frågan är ju om man verkligen vill hamna på marken med vitor? :)

Jag sade inte det var lätt. Trips, footsveeps och hipthrows är ganska underanvända i mma förresten. Vi ser ju hur bra det går när en bra brottare som Jones använder dem. Tyckte bara det var märkligt att Cung inte använder kast oftare i mma. Det är ju ett ypperligt komplement till sparkar. Man håller motståndaren på avstånd och sparkar, och om han kommer för nära, så clinchar man och kastar honom. Det var ju lite det Cung var så bra på i Sanshou.
Anderson hinner, f.ö. ;)

cero 2011-09-12 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 5282159)
Precis allting du just skrev sade kommentatorerna, ja.

:D

Sansou såg riktigt bra ut!

Tricklew 2011-09-13 01:01

Gillar verkligen Pride's små komedi scener med Don Frye etc, väldigt kul att titta genom Pride, för oss som kom in i mma efter dess nedgång.

Men visst märker man att det är Japan, vissa killar har inte i den ringen att göra öht.

Doctor Snuggles 2011-09-13 02:27

Yakuza!
Hur kommer det sig att UFC plötsligt kan göra events i Japan, förresten? Har de gjort en deal med maffian nu eller?

krellik 2011-09-13 12:17

Finns inga pengar i mma längre i Japan så maffian kanske inte är så intresserade av det just nu.

Zuffa är ett gäng las vegas pojkar, känns som de inte borde vara helt obekanta med skumma typer...

Doctor Snuggles 2011-09-13 14:16

Meathead ser svelte ut.
http://c0013949.cdn1.cloudfiles.rack...com/x2_82f4e57

Kabuto 2011-09-13 14:35

Wtf? vad gör han?

Färssen 2011-09-13 14:38

Meathead väger för närvarande 268lbs enligt sin twitter. Vad i helvete? På bilden ser han ut som en LHW.

krellik 2011-09-13 14:39

Ser jävligt tunn ut? Photoshop?

krellik 2011-09-13 14:40

Nu fattar jag snacket om sanshou när jag såg att Cung Lee skulle gå match snart i UFC, ja jag vet jag är seg att hänga med i mma nyhetsflödet nuförtiden.

Skön match dock!:)

Doctor Snuggles 2011-09-13 14:44

dolce diet
Någon kanske orkar gräva fram den?
Vad jag sett så verkar det helt enkelt vara fokus på "organisk" mat, låg GI, zone fördelning på makronutrienter?

nmanradnävna 2011-09-13 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5285567)
dolce diet
Någon kanske orkar gräva fram den?
Vad jag sett så verkar det helt enkelt vara fokus på "organisk" mat, låg GI, zone fördelning på makronutrienter?

För å gräva fram den lär man behöva gräva i sin egna plånbok. Alla dessa superkostrådgivare som alltid har bästa dieten själva *rolleyes*

Doctor Snuggles 2011-09-13 14:59

Happ, Cormiers hand är tydligen bruten.
Jag förstår återigen inte varför fighters inte härdar skelettet mer, likt dem som krossar is och tegelsten med händerna.

Doctor Snuggles 2011-09-13 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 5285603)
För å gräva fram den lär man behöva gräva i sin egna plånbok. Alla dessa superkostrådgivare som alltid har bästa dieten själva *rolleyes*

Fanns tydligen på megaupload eller dylikt förut. Som sagt är det säkert inget magiskt, mest bara strikt portionskontroll antar jag.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)