Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2011-09-11 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5281348)
Jag reagerade också på den suben. Är inte alls bekant av den. såg lite ut som en blandning av RNC och och en twister fast med en arm fastlåst istället för ett ben. Någon som vet vad suben heter?

Var väl en rnc variant från crucifix, pga vinkeln något mellanting mellan rnc och sidechoke, såg tight ut tyckte jag, tror mer det var strypning än crank men vem bryr sig i mma, vålda in skiten.

Tricklew 2011-09-11 17:15

Blev väldigt överraskad av Cormier och Big Foot, Cormier är betydligt bättre än han framstår som. Som Snuggles sa så ser han stel ut och lite vilsen, som om han testar sig fram.

nmanradnävna 2011-09-11 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5281560)
Blev väldigt överraskad av Cormier och Big Foot, Cormier är betydligt bättre än han framstår som. Som Snuggles sa så ser han stel ut och lite vilsen, som om han testar sig fram.

Stel skulle jag inte säga, raka motsatsen imo. Ser väldigt lugn och avslappnad ut och det var en av sakerna som gjorde mig till ett stort Cormier fan efter hans vinst mot Monsun tillsammans med hans väldigt fint utvecklade striking. När Reemen hoppade ur turneringen blev jag besviken men så fort jag fick höra att Cormier ersatte honom glömde jag helt bort Reemen och var övertygad att Cormier skulle göra mycket bra ifrån sig i turren.

Håller dock med om att han inte riktigt ser ut att veta vad han ska göra och som Snuggles säger, testar sig fram.

Tricklew 2011-09-11 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 5281577)
Stel skulle jag inte säga, raka motsatsen imo. Ser väldigt lugn och avslappnad ut och det var en av sakerna som gjorde mig till ett stort Cormier fan efter hans vinst mot Monsun tillsammans med hans väldigt fint utvecklade striking. När Reemen hoppade ur turneringen blev jag besviken men så fort jag fick höra att Cormier ersatte honom glömde jag helt bort Reemen och var övertygad att Cormier skulle göra mycket bra ifrån sig i turren.

Håller dock med om att han inte riktigt ser ut att veta vad han ska göra och som Snuggles säger, testar sig fram.

Jo, stel var nog fel ord, vad jag tänkte på var specifikt när han stod framför Silva och lät Silva sparka han på knäna. "Oj, ja just ja, kanske inte ska stå med raka ben framför han."

Doctor Snuggles 2011-09-11 17:43

Enligt Ariels intervju med Cormier så vet han inte riktigt vad som händer i buren och lyssnar hela tiden på sina coacher om vad han ska göra, plus att han är avvaktande då han inte vill begå nybörjarmisstag och gå på för hårt. Det förklarar nog varför han kan se vilsen ut. Lite lustigt.

panzerpig 2011-09-11 20:03

http://cdn1.sbnation.com/entry_photo...mier_large.jpg
cool min, lite "u mad?"

Pdaddy 2011-09-11 20:07

Roliga är att Comier ser så "non fighter" ut tycker ja.

Men kul att han vann över "fuck face" silva :D

Pd

cero 2011-09-11 20:37

Var lite rädd att Cormier skulle skada knäna där när Antonio låg på sin rygg och sparkade. Lätt hänt att knäleden blir skadad om man står där med raka ben.

Men sen var det väl lite så att han "väntade" ut tiden kanske. Antonio var den som var tvungen att börja göra något för att vinna ronden, så det var ju ingen press på Cormier direkt. Det påpekade kommentatorerna också.

nmanradnävna 2011-09-11 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5282043)
Var lite rädd att Cormier skulle skada knäna där när Antonio låg på sin rygg och sparkade. Lätt hänt att knäleden blir skadad om man står där med raka ben.

Men sen var det väl lite så att han "väntade" ut tiden kanske. Antonio var den som var tvungen att börja göra något för att vinna ronden, så det var ju ingen press på Cormier direkt. Det påpekade kommentatorerna också.

Precis allting du just skrev sade kommentatorerna, ja.

spoon 2011-09-11 21:53

Kharitonov låg ju som en död fisk i försvaret.

Blir ju inte riktigt dom finalisterna som strikeforce hade hoppats på. Men säkert en bra final.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Doctor Snuggles 2011-09-12 18:43

Måste säga att jag blivit ett fan av Sanshou/Sanda. Hoppas vi får se fler utövare som går över till mma.




Kolla filmsparken vid 9.25 på sista.

Kwon 2011-09-12 18:56

Cung Le är ju famous för sina sparkar :)

Kul att du upptäckt Sanshou nu Snuggan!

Cung Le VS Vitor Belfort

Doctor Snuggles 2011-09-12 19:21

Upptäckt är väl fel ord. Har inte tidigare investerad någon tid i att kolla upp sporten bara. Jag är mest imponerad av Cung's kast, dock. Underligt att vi inte fått se mer av dem i mma. Borde vara ett bra vapen mot Vitor, t.ex. Ducka när han rushar, och kasta/trippa/ta ner ner honom. Särskilt eftersom han tränar med AKA. ;)

krellik 2011-09-12 19:40

Kört lite sanshou, rolig och bra stil att få stående erfarenhet från som mma kille tack vare att det finns takedowns.

Thai är bra och hårt men stansen brukar bli lite anorlunda.

Doctor Snuggles 2011-09-12 20:24

Sett en sanshou vs thai matcher där sanshou snubben kastade thai killen lite hur han ville. MT killen kunde förstås vart dålig, men det verkar som sanshou kasten är mycket effektiva. Höftkast med boxningshandskar liksom.

Gick dock lite sämre för en mindre bra senshou kille mot Buakaw.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)