Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2011-06-29 13:16

Har haft dålig koll på Josh Barnett tidigare, men har kollat en del matcher med honom på sistone. Måste säga att jag gillar honom skarpt, han har helt klart en underhållande fightingstil.

Kwon 2011-06-29 18:57

Chael Sonnen is Free!
http://i55.tinypic.com/2331bq.jpg

Kwon 2011-06-29 19:18

Boohoo bring Nate Back.. Give him another chance...

Dana replies, IT'S HIS 4TH CHANCE!

http://twitter.com/#!/danawhite/stat...88133685723136

Doctor Snuggles 2011-06-29 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5141121)
Jag tycker för övrigt att det är helt otroligt märkligt att kommissionen tycker det är fullt OK att en fighter går runt med artificiellt förhöjda testo-nivåer innan en fight, så länge de är nere till normal-nivå 1-2 dygn innan fighten. Förhöjda nivåer under träningen inför fighten är ju minst lika mycket, om inte mer, av en fördel än förhöjda nivåer under fighten.

For all we know (och ärligt talat är det säkert bra mycket troligare än den historien Marquardt ger själv) så kan Marquardt ha pumpat testo under hela träningscampet och gick av kuren för sent helt enkelt. Hur fan kan det vara okej så länge man lämnar ett OK prov precis innan fighten? Absurt regelverk, ska man nu ha regler mot steroider så borde prov på förhöjda testo-värden ge avstängning oavsett hur lång tid det är från fighten.

Fast nu så är det ju frågan om något som gjordes på en läkares rekommendation. Det är ju inte frågan om någon som trycker så hårt han kan för att få en fördel. Dessutom så är antagligen hans "aggresiva terapi" en bråkdel av vad man t.ex tar i byggningssyfte.

cero 2011-06-30 00:07

Det värsta är när man ska titta på en match på mma-core, så ser man någon ligga knockad på marken som "startbild" innan man har tryckt play.

eternallord 2011-06-30 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5142353)
Fast nu så är det ju frågan om något som gjordes på en läkares rekommendation. Det är ju inte frågan om någon som trycker så hårt han kan för att få en fördel. Dessutom så är antagligen hans "aggresiva terapi" en bråkdel av vad man t.ex tar i byggningssyfte.

En läkare som har en historia av att inte följa kommissionens regler och använda tvivelaktiga metoder.

"...New Jersey Athletic Control Board, headed by Nick Lembo, had issues with the treatment that Marquardt's doctor was implementing. The board raised eyebrows when they found the treatment did not follow United States Anti-Doping Agency protocols."

Hur hårt ska man trycka för att få en fördel menar du? Han tryckte tillräckligt hårt för att testa MARKANT för högt till en början. Nu har dessutom resultaten kommit tillbaka från hans 8-veckors frånvaro från testo-tillskott och eftersom han inte uppvisade konsekvent låga nivåer har han nekats tillstånd för TRT helt och hållet ändå så.

"According to Marquardt, the NJSACB required that he go off treatment for eight weeks after the fight and undergo three consecutive blood tests ... When one of those tests came back beyond the commission's acceptable limits for the hormone, the NJSACB denied Marquardt's application for an exemption."

Ja, det är nog en bråkdel. Vad har det med någonting att göra menar du?

Doctor Snuggles 2011-06-30 00:54

Kolla på ariels video med marquart så kan vi snacka vidare, för jag orkar inte rabbla allt som blev sagt där. Han verkade dock väldigt rättfram och ärlig, och jag är benägen att tro att det inte var något fuffens från hans sida.

Men Summa sumarum så gjorde M fel då han inte höll koll på sina nivåer bättre.
Min poäng var att man måste göra skillnad mellan ett lagligt förfarande, där misstag gjordes, och ett olagligt.

eternallord 2011-06-30 07:52

Jag har sett den. Du inser att Marquardt redan testat positivt för steroider en gång i sin karriär, right?

Vad har legalitet med saken att göra? Det är nog alltid lagligt när doktorn säger att det behövs, det här handlar ju om vad kommissionen tycker är OK. Dessutom har han blivit nekad undantagstillstånd nu ändå så.

Nitrometan 2011-06-30 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5142353)
Fast nu så är det ju frågan om något som gjordes på en läkares rekommendation. Det är ju inte frågan om någon som trycker så hårt han kan för att få en fördel. Dessutom så är antagligen hans "aggresiva terapi" en bråkdel av vad man t.ex tar i byggningssyfte.

Eller också är det en undanflykt, ett försvar.

Finns lyftare och byggare i USA som "går på HRT" med recept/tillstånd från läkare och sen trycker stora doser och använder sitt recept som ett kvitto på att det de gör är helt OK.

Doctors' orders

Jag tycker att hans formuleringar låter som nåt sånt.

Dessutom säger WADA bestämt nej till alla former av "ersättningsterapi för testosteron" för folk som vill tävla i nån idrott som kontrolleras av dem. Det säger väl något.


Kwon 2011-06-30 09:23

Chael agrees
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._5226379_n.jpg

Kwon 2011-06-30 09:32

Stök på Flygplanet!
Wandeco berättar: "Jag började skaka"


Kwon 2011-06-30 09:43

Wandermetan vill ha Chael Sonnen! I Kill him Fast!
http://www.mmafighting.com/2011/06/2...ill-him-fast/]

http://i26.photobucket.com/albums/c1...HERS/iiu3t.gif

Doctor Snuggles 2011-06-30 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5142863)
Jag har sett den. Du inser att Marquardt redan testat positivt för steroider en gång i sin karriär, right?

Vad har legalitet med saken att göra? Det är nog alltid lagligt när doktorn säger att det behövs, det här handlar ju om vad kommissionen tycker är OK. Dessutom har han blivit nekad undantagstillstånd nu ändå så.

Ja, men det verkar mer pga av dumhet från hans sida om man ska gå på förklaringen han gav.
De citaten o slutsatserna du gav stämmer inte riktigt överrens med det han sade, menar du att han ljuger?

HRTs vara eller icke-vara var inte vad jag diskuterade. Vad jag menar är om kommisionen tillåter terapin, så måste det inkludera felmarginal både uppåt och nedåt, så länge referensvärdet uppnås vid utsatt tillfälle. Att han sedan kunde eventuellt dra nytta av förhöjda värden vid detta tillfälle, så kan man lika gärna argumentera för att det kompenserades av de 8 veckor han inte tog ngt där han testade lågt på slutet (komissionens endirkonolog verkade hålla med, om man går efter vad M sade iaf).

Doctor Snuggles 2011-06-30 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 5142878)
Eller också är det en undanflykt, ett försvar.

Finns lyftare och byggare i USA som "går på HRT" med recept/tillstånd från läkare och sen trycker stora doser och använder sitt recept som ett kvitto på att det de gör är helt OK.

Doctors' orders

Jag tycker att hans formuleringar låter som nåt sånt.

Dessutom säger WADA bestämt nej till alla former av "ersättningsterapi för testosteron" för folk som vill tävla i nån idrott som kontrolleras av dem. Det säger väl något.


Inget av det du nämner är relevant för situationen. Man är enligt komissionen tvungen att ligga inom referensvärdena så man kan inte "trycka stora doser" (dessutom så var det bara vid detta tillfälle pga 8 veckors uppehåll som han tog den "agressiva" terapin och injicerade testosteron).

Athletic comission är inte wada. Är ngt tillåtet, så är det. Eller menar du att Nate skulle ha iaktagit regler som inte utfärdas av det reglerande organ som hans sport styrs av, bara för att?

Nitrometan 2011-06-30 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5143101)
Athletic comission är inte wada. Är ngt tillåtet, så är det. Eller menar du att Nate skulle ha iaktagit regler som inte utfärdas av det reglerande organ som hans sport styrs av, bara för att?

Nej, jag kommenterade inte Nate utan hela grejen med att låta idrottsmän gå på HRT.

Klarar de av sin träning och allt runt omkring så har de knappast sjukligt låga hormonnivåer.






Men i hans fall... Tja, vill han använda testo så får han skaffa ett läkarintyg och följa de regler som respektive AC sätter upp.

Annars kan han låta bli AAS...

Han har åkt dit förut så gissningen är väl inte alltför vild.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)