Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Allan 2008-01-20 13:15

Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
 
Vi startar en ny MMA-tråd för de intresserade men med en del regler. Den gamla tråden innehöll på tok för många oseriösa klipp med vad som närmast kan betraktas som misshandel, och det pysslar vi inte med på Kolozzeum. I fortsättningen accepteras enbart klipp som faktiskt har med sporten att göra. Orgier i knockouts. blodvite etc kommer att raderas obönhörligt.

Vill man nödvändigtvis se klipp från buskmatcher i Sydamerika kan man säkert hitta det nån annanstans än på Kolozzeum. Men annars är det bara att posta på.

Det är ej tillåtet att posta Bare-Knuckle fighter. /Tillagt av Simon

ManuelIT 2008-01-20 15:50

Tyckte UFC80 var rätt trist tbh, tråkig card. 81 med Nog mot Sylvia ser jag dock fram emot. Blir väl första gången någon från PRIDE kommer sopa banan med en UFC:are. Stör mig som fan på Sylvia, ååååh så dålig, överskattad fet och töntig han är

Animalistic 2008-01-20 15:52

men oh.. onödigt.
nåja.

matchen mellan engelsmännen igår va ruggigt härlig! snacka om krut
och BJ penn var i mycket härlig form. mycket nöje var det igår

stargate 2008-01-20 16:10

Jag och en vän funderar stark på att åka över till England nån gång i år för att kolla på ett UFC-event. Har för mig att det skulle gå 1 eller 2 till där i år?

hahavaffan 2008-01-20 16:33

Paolo är så jävla usel. UFC 81 blir nog ballare än 80 i hope!

flottis 2008-01-20 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 2771554)
Paolo är så jävla usel. UFC 81 blir nog ballare än 80 i hope!

Det här var första UFC som jag kollat på tv4 sport. Jag störde mig inte på Paolo så mycket, kändes lite taffligt ibland men jag gillar hans passion för fighting. Däremot blev jag vansinnig på tv4 när dom som slänger in reklam! , när det ändå går i england på en vettig tid varför inte köra 100% live?? *gah!*

I framtiden kommer det nog bli som jag alltid gjort, vänta några timmar och kolla reklamfritt istället...

Animalistic 2008-01-20 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 2771554)
Paolo är så jävla usel. UFC 81 blir nog ballare än 80 i hope!

Paolo är skön ^^ jag håller med han till 99% hela tiden

stargate 2008-01-20 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av flottis (Inlägg 2771576)
Det här var första UFC som jag kollat på tv4 sport. Jag störde mig inte på Paolo så mycket, kändes lite taffligt ibland men jag gillar hans passion för fighting. Däremot blev jag vansinnig på tv4 när dom som slänger in reklam! , när det ändå går i england på en vettig tid varför inte köra 100% live?? *gah!*

I framtiden kommer det nog bli som jag alltid gjort, vänta några timmar och kolla reklamfritt istället...

Jag tycker det var bra med lite reklam, pissepaus ffs!:)

Dock störde jag mig på den där jäkla fotbollsreklamen "I`ve been playing for the same club since i was 17 bla bla bla...."

flottis 2008-01-20 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av stargate (Inlägg 2771582)
Jag tycker det var bra med lite reklam, pissepaus ffs!:)

Pissepaus brukar det bli under goldberg å rogans "expertsnack" ;)

Fultjack 2008-01-20 17:10

UFC 84 med GSP mot Matt Serra i april kommer bli riktigt bra :thumbup:

Nu på onsdag är det UFC Fight Night med Mike Swick i spetsen. Hoppas han sopar mattan med den han ska möta :hbang:

hahavaffan 2008-01-20 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Animalistic (Inlägg 2771577)
Paolo är skön ^^ jag håller med han till 99% hela tiden

Ärligt? Hörde du honom kommentera Pers match igår? :(
Men visst, han är ball som fan när han är objektiv och går igång som fan :D

bear.flowertwig 2008-01-20 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av flottis (Inlägg 2771597)
Pissepaus brukar det bli under goldberg å rogans "expertsnack" ;)

Goldberg är bara för tröttsam... Står böjd över Rogan när de pratar och slänger ur sig diverse grodor som Rogan får rätta. Dessutom det jobbiga amerikanska sättet att skrikprata hela tiden(jo jag fattar att det delvis beror på hög volym runt omkring). Men de har väl Goldberg med för att average Joe ska ha någon att identifiera sig med. Synd, för det kan bli riktigt intressant när det är duktiga kommentatorer.

Dav0d 2008-01-20 17:43

Paulo är mycket bättre än vad jag någonsin kunnat tro. Skrattar ju konstant till hans hjärta som bultar kraftigare än min stånd när jag ser Alba.

Nog sagt om det, UFC 80 var bra. Engelskmatchen var god, andra matcherna var inte tråkiga att se på och som alltid bjuder BJ penn på en spektakulär match. Nästa blir riktigt rolig att se på med amerikanska wrestlern o.s.v.

Pudzianovski 2008-01-20 18:54

Jag diggar Paulo också. Tycker han gör ett bra jobb. Lagom för mig som inte är så insatt. :thumbup:

He-man 2008-01-20 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av flottis (Inlägg 2771576)
Det här var första UFC som jag kollat på tv4 sport. Jag störde mig inte på Paolo så mycket, kändes lite taffligt ibland men jag gillar hans passion för fighting. Däremot blev jag vansinnig på tv4 när dom som slänger in reklam! , när det ändå går i england på en vettig tid varför inte köra 100% live?? *gah!*

I framtiden kommer det nog bli som jag alltid gjort, vänta några timmar och kolla reklamfritt istället...

Om det inte vore för reklaminslagen skulle inte tv4 sport kunna visa galorna över huvud taget eftersom det är enda sättet för dem att få in pengar för eventet och kunna köpa rättigheterna för att visa det. Alternativet är att ta betalt för det på pay per view, men en sådan tjänst har inte tv4 själva.

Edit: Paolo och hans bryscha är grym som komentatorer :thumbup:

flottis 2008-01-20 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av He-man (Inlägg 2771940)
Om det inte vore för reklaminslagen skulle inte tv4 sport kunna visa galorna över huvud taget eftersom det är enda sättet för dem att få in pengar för eventet och kunna köpa rättigheterna för att visa det. Alternativet är att ta betalt för det på pay per view, men en sådan tjänst har inte tv4 själva.

Edit: Paolo och hans bryscha är grym som komentatorer :thumbup:

Du har en poäng där med att det är gratis :) förhoppningsvis kommer det bidra till en mer accepterad syn på sporten och ett större utbud.. och om man, som mig, stör sig på reklamen går det ju att lösa ändå.. :thumbup:

Jay-Z 2008-01-20 20:39

Jag gillar när Paolo blir exalterad. :hbang:

Nitrometan 2008-01-20 21:15

Jag tycker matcherna var bra. Mycket action. fast jag tycker domaren borde ha brutit Stevenson/Penn mycket tidigare när han blödde så mycket.

Ni som gillar Paolo - TV4 Sport har ett progem på fredagar 21:30 som heter "Glaskäke" Med Paolo och Ian...

He-man 2008-01-20 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2772191)
Ni som gillar Paolo - TV4 Sport har ett progem på fredagar 21:30 som heter "Glaskäke" Med Paolo och Ian...

haha jag såg reprisen på det efter galan. "Världens bästa tv-program", njaaa allt är väll relativt :laugh: Men jag diggar paulo skarpt ändå! :hbang:

psirus 2008-01-20 23:16

NO! vart är den stora MMA tråden!


UFC 80 ve fedd. tyvärr gör inte Paolo så positiva intryck på mig med "vi är snart tillbaka med mer blod" och okunskap som t.ex. under Stevenson vs Penn att det va de värsta domslutet de hade sett när han inte bröt matchen, de va mycket blod visst men de va absolut inte de värsta domslutet vi har sett.

Nitrometan 2008-01-21 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 2772483)
tyvärr gör inte Paolo så positiva intryck på mig med "vi är snart tillbaka med mer blod" och okunskap som t.ex. under Stevenson vs Penn att det va de värsta domslutet de hade sett när han inte bröt matchen, de va mycket blod visst men de va absolut inte de värsta domslutet vi har sett.

Hur vet du vilka domslut Paolo har sett?

psirus 2008-01-21 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2772750)
Hur vet du vilka domslut Paolo har sett?

Tråkigt onödig kommentar.


Är det så att han inte sett så många domslut tycker jag ännu mindre att han passar som kommentator.

Snafu 2008-01-21 14:09

Det var tydligen en match i Newcastle. Jag träffade på ett par svenskar här som skulle se den.

Pudzianovski 2008-01-21 14:12

Paolo har väl sett en del matcher. Han har ju hållit på länge. Om han säger att det var det värsta han sett så var det väl det.

stargate 2008-01-21 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Snafu (Inlägg 2773162)
Det var tydligen en match i Newcastle. Jag träffade på ett par svenskar här som skulle se den.

Va? Du menar UFC 80 Rapid fire? I så fall var det inte bara en match utan en stor gala med många matcher under hela kvällen. Nu kanske svenskarna hade åkt dit för att heja på en svensk kille (Per Eklund) som skulle fightas.

Nitrometan 2008-01-21 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 2773158)
Tråkigt onödig kommentar.

OK.

Han har väl mest fightats själv. Då är det kanske inte så lätt att se domsluten.

Om han säger att det var det värsta han hade sett så var det väl det?
Han kanske inte såg de som du tycker var värre?

JJ 2008-01-21 14:31

Är det kul att träna Muay Thai?? Är lite sugen på att börja, om inte annat så vore det ju bra med lite smidighet. Har aldrig tränat kampsport förut.

Sehnsucht 2008-01-21 15:02

De va två riktigt härliga matcher i lördags!, riktigt gütt!

när kmr man kunna se 81an, med wrestlingsnubben?

Snafu 2008-01-21 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av stargate (Inlägg 2773194)
Va? Du menar UFC 80 Rapid fire? I så fall var det inte bara en match utan en stor gala med många matcher under hela kvällen. Nu kanske svenskarna hade åkt dit för att heja på en svensk kille (Per Eklund) som skulle fightas.

Japp, gala kanske är ett mer passande ord.

Kwon 2008-01-21 15:08

Du skulle sett Rapid Fire Live Snaffe!

Fast intresset för MMA kanske inte är så brinnande för dig :D

stargate 2008-01-21 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av JJ (Inlägg 2773222)
Är det kul att träna Muay Thai?? Är lite sugen på att börja, om inte annat så vore det ju bra med lite smidighet. Har aldrig tränat kampsport förut.

Det är nog från person till person men prova på några gånger så märker du om det är något för dig! Och ge inte upp efter 2-3 träningar som många nybörjare gör. Det kommer vara mycket repetioner i början men allt eftersom du blir bättre blir det bara roligare.

dared 2008-01-21 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av JJ (Inlägg 2773222)
Är det kul att träna Muay Thai?? Är lite sugen på att börja, om inte annat så vore det ju bra med lite smidighet. Har aldrig tränat kampsport förut.

Skitkul! Dock tycker jag MMA är lite roligare, inte för att liggande är roligare, utan det är kul med variation! Många MMA-klubbar kör nog rätt likt Thaiboxning som stående stil.

Mago 2008-01-23 13:09

Wohoo!
Synd att det gick dåligt för Eklund, men nu kommer glada nyheter.
Bielkheden (svensk, har gått en match i Pride) ska möta Diego Sanchez i UFC 82!

Jacksatan 2008-01-23 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 2771462)
Tyckte UFC80 var rätt trist tbh, tråkig card. 81 med Nog mot Sylvia ser jag dock fram emot. Blir väl första gången någon från PRIDE kommer sopa banan med en UFC:are. Stör mig som fan på Sylvia, ååååh så dålig, överskattad fet och töntig han är

Han kan väl inte vara överskattad? Finns ju ingen som tycker han är bra. Själv skulle jag säga att han är underskattad. Underskatta inte hans storlek, det kommer bli en jämn match.

Jacksatan 2008-01-23 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2777505)
Wohoo!
Synd att det gick dåligt för Eklund, men nu kommer glada nyheter.
Bielkheden (svensk, har gått en match i Pride) ska möta Diego Sanchez i UFC 82!

källa?

Mago 2008-01-23 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2777573)
källa?

Kan ju vara bra.
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...5528&zoneid=13

Kul att de kallar honom veteran efter 1 match. :)

bear.flowertwig 2008-01-23 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2777505)
Wohoo!
Synd att det gick dåligt för Eklund, men nu kommer glada nyheter.
Bielkheden (svensk, har gått en match i Pride) ska möta Diego Sanchez i UFC 82!

Vågar ju inte hoppas på vinst men det skulle vara uuunderbart skönt.
Diego är bara för mycket. Kan man anstränga sig mer för att försöka ser farlig ut?

Jacksatan 2008-01-23 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2777601)
Kan ju vara bra.
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...5528&zoneid=13

Kul att de kallar honom veteran efter 1 match. :)

Blir skoj. Jag tror absolut inte David har någon chans på backen även om han är duktig där. han får nog se till att hålla fighten stående.

dared 2008-01-23 16:18

Fan vad kul! Missade Bielkhedens match i Pride, någon som vet lite mer om honom och hans chanser?

BTW Eklund matchen är inte med i Am versionen av ufc80 någon som vet var man kan se den??

Jacksatan 2008-01-23 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 2777825)
Fan vad kul! Missade Bielkhedens match i Pride, någon som vet lite mer om honom och hans chanser?

BTW Eklund matchen är inte med i Am versionen av ufc80 någon som vet var man kan se den??

Han förlorade på decision men var chanslös i matchen. Han är en duktig kille på Europanivå men i mina ögon håller varken han eller Per Eklund på yppersta internationella nivå.
Eklund-matchen får du nog ladda ner separat från nån tracker.

FyllSkalle 2008-01-23 18:12

Vad tror ni om matchen Mir vs Lesnar?

psirus 2008-01-23 18:14

Chanslös vet jag väl inte han fick in ett bra knä som mycket vl hade kunnat avsluta matchen med lite bättre timming.

Det enda han förlorade på var att Ishida är så jävla duktig brottare.

Bielkheden kan helt klart klara sig i UFC men Diego blir tuff.

jontahontas 2008-01-23 18:24

http://mmarulez.files.wordpress.com/...lesnar_big.jpg

Tror ni han har rätt om sig själv att han är framtidens MMA? Själv sa han att det är pinsamt att en 197 poundskille (couture) har bältet i HW. I HW ska det vara en HW och det är han. Jag tror personligen att Mir kommer bryta armen av honom.

Tigerkotten 2008-01-23 18:40

Är Ultimate Fight Night ikväll förresten de som inte visste det.


Signa upp Er på http://www.mma-tv-pro.com/

stargate 2008-01-23 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2778114)
Är Ultimate Fight Night ikväll förresten de som inte visste det.


Signa upp Er på http://www.mma-tv-pro.com/

hur signar man upp sig?

newbeginning 2008-01-23 20:16

Är det bara jag som stör mig så in i helvete på Joe Rogan? Har kollat mycket på pride innan där allt känns lite mer seriöst. Man märker ju med en gång vem Rogan favoriserar. En komentator ska vara opartisk!
Vet inte men tycker ufc förstörs mycket pga han.

Nitrometan 2008-01-23 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778347)
En komentator ska vara opartisk!

Varför?

Elwyndaz 2008-01-23 20:30

Oj, det var länge sedan jag sist såg på ufc och pride. det var nånting med ufc 50 eller 60 och pride kommer jag inte ihåg.

Är Silva & Fedor lika dominerande? Hur går det för Crocop, har han dödat någon med sin vänsterspark än?
Har Chuck lidell fortfarande bältet?
Vad hände med Bj penns comeback?
Finns det något nytt stjärnskott?

Jay-Z 2008-01-23 20:35

Hur går det för Crocop, har han dödat någon med sin vänsterspark än?
Nej, men han blev nästan dödad av Gonzagas högerspark.

Har Chuck lidell fortfarande bältet?
Nej.

Vad hände med Bj penns comeback?
Han vann över Joe Stevenson i senaste galan och är nu lättviktsmästare.

Finns det något nytt stjärnskott?
George St. Pierre kanske.

dared 2008-01-23 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Elwyndaz (Inlägg 2778380)
Oj, det var länge sedan jag sist såg på ufc och pride. det var nånting med ufc 50 eller 60 och pride kommer jag inte ihåg.

Är Silva & Fedor lika dominerande?
Nej, Silva har precis gjort UFC-debut men torska mot Lidell. Fedor kör k-1 mot 3 meters koreaner.(MMA k-1) Fedor är dock fortfarande obesegrad (om man bortser från det där cutstoppet för länge sen) Pride finns inte kvar. (iaf inte i den form det varit)

Hur går det för Crocop, har han dödat någon med sin vänsterspark än?

Cro-cop körde lite UFC med mediokra resultat, tror han har lagt ned.

Har Chuck lidell fortfarande bältet?
Nej torska två matcher på raken för att sen lyckat vinna över Silva genom dec.

Vad hände med Bj penns comeback?
Kör LW och vann i senaste galan.

Finns det något nytt stjärnskott?

Flera st!! Iom the ultimate fighter har de kommit måånga

bear.flowertwig 2008-01-23 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778347)
Är det bara jag som stör mig så in i helvete på Joe Rogan? Har kollat mycket på pride innan där allt känns lite mer seriöst. Man märker ju med en gång vem Rogan favoriserar. En komentator ska vara opartisk!
Vet inte men tycker ufc förstörs mycket pga han.

Stör du dig på Rogan men inte Goldberg(som är fullständigt okunnig)?

newbeginning 2008-01-23 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 2778584)
Stör du dig på Rogan men inte Goldberg(som är fullständigt okunnig)?

Äh goldberg har ju lite av den här typiska "kommentatorspiriten" ja gillar, så det är lugnt.

Ska inte en ufc kommentator vara opartisk? Det är ju som att en allsvänska-kommentator sitter och hejjar på ett av lagen?

Tycker iof hela ufc börjar gå mot det mer kommersiella hållet. Joe Rogan, anser jag bara förstärker det hela.
När jag snackar kommersiellt så menar jag typ sånna saker som att dom klämmer in reklam varenda liten sekund dom får chansen (vilket varken pride eller tex proffsboxning gör).
Sen är matcherna liiite väl schemalagda åt pengahållet. Då tänker jag på tex Forest som ska möta Quinton, tycker inte han förtjänar titelmatch än...
Bisping som bara får lätta matcher för att få upp intresset i England...
Fedor, den bästa fightern genom historien, som inte får vara med pga att han har som tradition att tävla i ryska sambo mästerskapen (Alltså bara en ursäkt från Dana, han vet att Fedor hade sopat mattan med alla i heavywheigt)...
Alla från såpan som får matcher hela tiden bara för att dom e populära, finns mycket bättre fighters att få tag på...
OSV OSV..

jontahontas 2008-01-23 23:32

Jag hade gärna sett en lite mer schematisk ranking inom UFC som ger en klarare bild över exakt vem som är närmast en titelfight osv. Å andra sidan är det väldigt svårt. Ska även sägas att Forrest faktiskt vann över Shogun. Och hade Shogun vunnit hade han nog varit uppe för titelfight mot Quinton på samma sätt som quinton fick titelmatch mot Chuck efter segern över Eastman.

Som sportevent föredrar jag PRIDE över UFC, mest för att UFC är amerikanskt och där borta älskar dom drama. Å andra sidan är såpor som sunset beach underhållande att kolla på. UFC är numera nr1 när det kommer till MMA rent sportsligt, att dom sen bjuder på drama á la Dallas får man ta eftersom det är en amerikansk organisation. Vilket pladder, och knappt en poäng har jag gjort. Hehe

Kwon 2008-01-24 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778655)
Ska inte en ufc kommentator vara opartisk? Det är ju som att en allsvänska-kommentator sitter och hejjar på ett av lagen?

Tycker iof hela ufc börjar gå mot det mer kommersiella hållet. Joe Rogan, anser jag bara förstärker det hela.

BÖRJAR??!?!? :D

Tigerkotten 2008-01-24 02:56

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778655)
Sen är matcherna liiite väl schemalagda åt pengahållet. Då tänker jag på tex Forest som ska möta Quinton, tycker inte han förtjänar titelmatch än...

Bisping som bara får lätta matcher för att få upp intresset i England..


Vem skulle istället få fighten mot Quinton? Som sagt Shogun förlorade, Machida är inte tillräckligt "känd" ännu. Men vinner han mot Tito(om han nu accepterar) hoppas jag att han står på tur.

Jardine förlorade nyss mot Houston Alexander.


Bisping "förlorade" mot Hamill, han förlorade även mot Rashad.
Konstigt om de nu är så lätta att han inte vinner de.


Snart börjar UFN, ang den som frågade vart man registerar sig så vet jag inte.
Men ladda ner mirc på www.mirc.com

Välj en efnet server o gå in i kanalen #mma-tv tror det e kanal namnet.

newbeginning 2008-01-24 04:12

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2779017)
Vem skulle istället få fighten mot Quinton? .

Ja det beror ju på. Om man går efter flest vinster i rad så är självklart Machida eller Evans näst på tur.

Går man mer på "känsla" är väl Liddell ganska självklar då han tog SILVA!

Okej Forrest vann över Shogun. Även om det var en av de lättaste matcher han nånsin fått. Har man följt Shogun vet man att nånting var fel den matchen. Han var helt ur form. Det många inte verkar veta är att han hade opererat knät bara nån månad eller två innan den matchen: http://www.ufcdaily.com/2007/10/05/s...nee-operation/
... Inte konstigt att Forrest vann...



Bisping vann ju matchen mot Hamill av just den anledningen. Sen att han mötte Rashad var väl ingen tillfällighet heller. Nån gång måste dom ju ge honom en match som är värd nåt.


En annan lite "spännande och intressant" sak jag tänkte på. Ufc har ju alltid velat bevisa att deras fighters är bäst i världen. Lite roligt Quinton skulle försvara ufc mot Handerson, när han bara gått en match i ufc (innan var han i pride). UFC VS PRIDE: who will counquer the world title... hehehe.

Tigerkotten 2008-01-24 05:11

Hur kul hade det varit att se Chuck som en match innan Silva hade förlorat mot Jardine? Samt har Quiton redan besegrat Chuck 2ggr nu.

Visst Shogun var ej bra den kvällen, men Forrest vann och det är det som betyder något. Att du anser Rashad ska få fighten tycker är skumt. Vem i toppen har han besegrat?

newbeginning 2008-01-24 06:27

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2779028)
Hur kul hade det varit att se Chuck som en match innan Silva hade förlorat mot Jardine? Samt har Quiton redan besegrat Chuck 2ggr nu.

Visst Shogun var ej bra den kvällen, men Forrest vann och det är det som betyder något. Att du anser Rashad ska få fighten tycker är skumt. Vem i toppen har han besegrat?

Är det inte kul att se en tredje match mellan rivalerna Liddell och Quinton!? Men klart att det inte kommer ske eftersom Dana vet att det är stor chans att Liddell förlorar.

Varför skulle inte Evans få chans till titeln om nu Forrest är värdig? Vilka i toppen har Forrest besegrat, förutom Shogun som ändå inte räknas?

Att jag är lite grinig beror nog främst på att ufc köpt upp pride. Vilket är synd då pride var en jäkla massa bättre på alla plan.

:(

Kwon 2008-01-24 09:03

The Cold War between US and Mother Russia, well Ukraine actually
http://i1.tinypic.com/6xvo5sm.jpg
http://i10.tinypic.com/6o2e5bm.jpg
http://i8.tinypic.com/8b420xv.jpg
http://i14.tinypic.com/82ust4o.jpg

---
http://i15.tinypic.com/6to4mdw.gif

Jacksatan 2008-01-24 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 2778584)
Stör du dig på Rogan men inte Goldberg(som är fullständigt okunnig)?

Men det är ju Goldbergs roll att vara "okunnig". Han ska ställa halvdumma frågor så att de tittare som inte har full koll får höra svaren.

Jacksatan 2008-01-24 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2779028)
Hur kul hade det varit att se Chuck som en match innan Silva hade förlorat mot Jardine? Samt har Quiton redan besegrat Chuck 2ggr nu.

Visst Shogun var ej bra den kvällen, men Forrest vann och det är det som betyder något. Att du anser Rashad ska få fighten tycker är skumt. Vem i toppen har han besegrat?

Det handlar säkert lika mkt om att Rashad är en förjävla tråkig fighter och att Forrest alltid är rolig att skåda.

Jacksatan 2008-01-24 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778655)
Äh goldberg har ju lite av den här typiska "kommentatorspiriten" ja gillar, så det är lugnt.

Ska inte en ufc kommentator vara opartisk? Det är ju som att en allsvänska-kommentator sitter och hejjar på ett av lagen?

Tycker iof hela ufc börjar gå mot det mer kommersiella hållet. Joe Rogan, anser jag bara förstärker det hela.
När jag snackar kommersiellt så menar jag typ sånna saker som att dom klämmer in reklam varenda liten sekund dom får chansen (vilket varken pride eller tex proffsboxning gör).
Sen är matcherna liiite väl schemalagda åt pengahållet. Då tänker jag på tex Forest som ska möta Quinton, tycker inte han förtjänar titelmatch än...
Bisping som bara får lätta matcher för att få upp intresset i England...
Fedor, den bästa fightern genom historien, som inte får vara med pga att han har som tradition att tävla i ryska sambo mästerskapen (Alltså bara en ursäkt från Dana, han vet att Fedor hade sopat mattan med alla i heavywheigt)...
Alla från såpan som får matcher hela tiden bara för att dom e populära, finns mycket bättre fighters att få tag på...
OSV OSV..

För Pride var ju inte kommersiellt alls? Där pratar vi folk som inte förtjänade titelmatcher ändå fick gå upp.
Jag tror Feder krävde för mkt pengar. Varför skulle Dana bry sig ifall Fedor risade alla HW i UFC? Ifall han ändå slåss för UFC genererar det ju pengar till Dana. Tror du Dana blev nöjd när Crocop åkte på däng två gånger och folk tappade intresset för honom?

jontahontas 2008-01-24 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2779176)
För Pride var ju inte kommersiellt alls? Där pratar vi folk som inte förtjänade titelmatcher ändå fick gå upp.
Jag tror Feder krävde för mkt pengar. Varför skulle Dana bry sig ifall Fedor risade alla HW i UFC? Ifall han ändå slåss för UFC genererar det ju pengar till Dana. Tror du Dana blev nöjd när Crocop åkte på däng två gånger och folk tappade intresset för honom?

Kwon postade en hel lång radda om "the fall of PRIDE". Där stod det väldigt mycket om Fedor och hans karriärsval. Min uppfattning är att fighters ö h t inte har massor att säga till om (beror ju på såklart, alla är individer med olika relationer till sina managers osv) utan att det snarare är någon annan som bossar runt och tar besluten. Fedor verkade snarare vara en puppet i ett större spel vilket förstärktes ytterligare av att han inte förstår japanska. Kanske var så du menade (att det var hans manager och inte han själv) när du skrev att Fedor krävde för mycket pengar? Hur som, har du inte läst det innan var det ganska kul läsning, även om det är starkt speglat av skribentens egna åsikter. Finns ett par sidor bak i den gamla tråden.

I övrigt håller jag med dig delvis. Pride hade ju turneringar vilket ger en mer överskådlig blick av vem som är bättre än vem. Vinnaren av denna turnering kunde man också verkligen kalla bäst. Å andra sidan så får ju publikfavoriterna möta rätt mycket cans. Mirko fick ju sparka ner rätt många sopor till exempel. Så visst styrdes som du säger även PRIDE av kommersialism. All in all tycker jag att UFC borde införa turneringar såsom PRIDE hade.

Sen tycker jag också att man ofta får höra i intervjuer med UFC fighters att "I climbed the ladder by winning this fight. With this victory I´ll be looking at some harder opponents, and hopefully in some near future even a title fight". Det är ju uppenbart att det finns någon form av rankingsystem, om än lite luddigt. Även Dana White talar i termer av ranking när han får frågor om hur ledet till titelfight ser ut.

jontahontas 2008-01-24 22:07

Nu när vi är igång om LHW i UFC vill jag skriva ner mina åsikter.

Quinton har bältet, thats for sure.

Jag anser att Forrest Griffin är berättigad sin titelmatch då han faktiskt vann fair and square mot Shogun. Att det kunde berott på att Shogun inte längre kan kura som han gjorde i PRIDE eller whatever är skitsamma, han var rankad nr1 i världen av många och fick däng.

Rashad har inte förlorat ännu i UFC, men å andra sidan har han inte mött så många topprankade fighters inom UFC heller. Att ha bra stats är inte vad som berättigar en fighter en titelfight, det borde stå självklart. Hans dominans i likamatchen mot Ortiz ger honom möjligheten för svårare motstånd, men det krävs minst 1-2 tuffa motståndare för att ge honom en titelfight.

Machida står nära på tur i min mening. Segern över Sokodju gav ett mycket övertygande intryck, även om han inom UFC tidigare inte besegrat några stora namn. Huruvida Sokodjus knockar i PRIDE var tur eller inte spelar ingen roll. Han kom till UFC med segrar över två topfighters i PRIDE (Arona och Nougera) och blev fetägd av Machida.

Tito Ortiz måste således också stå nära. Om han nu spöar Machida så står han också väldigt nära titelfight. Att han sen har signat med free agency och ska lämna UFC är en annan femma.

Chuck Lidell behöver 2 segrar till för titelfight i mina ögon. Wanderlei kom inte till UFC i egenskap av bältesinnehavare i PRIDE, även om han i många år har dominerat i Japan.

Matt Hamill måste man också fråga sig var han står. Jag måste säga att jag är osäker. Han skulle kunna ställas som potentiell motståndare och underdog mot någon av de större namnen och därigenom ges en chans att "klättra".

Keith Jardine har faktiskt en seger över Chuck Lidell, som han fick direkt efter Chucks förlust av bältet. Detta borde räknas högt oavsett vad, och Keith Jardine borde vara en av dom som förtjänar en titelfight om han vinner sin nästa match (som således borde vara mot en mycket högt rankad fighter)

Shogun, Thiago Silva är potentiella svåra motståndare för alla ovan nämnda. Glömt någon? Hoppas inte.

Fultjack 2008-01-24 22:31

Nattens UFC Fight Night var rätt värdelös imo, tråkig mainfight men den slutade som jag ville iaf :thumbup:

Mago 2008-01-24 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2780617)
Matt Hamill måste man också fråga sig var han står. Jag måste säga att jag är osäker. Han skulle kunna ställas som potentiell motståndare och underdog mot någon av de större namnen och därigenom ges en chans att "klättra".

Han står lågt. Han är inte bra.

Tito står inte heller högt. Han är där med sitt kändisskap för att boosta upp Machida inför en titelfight.

jontahontas 2008-01-24 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2780771)
Han står lågt. Han är inte bra.

Tito står inte heller högt. Han är där med sitt kändisskap för att boosta upp Machida inför en titelfight.

Men om Tito vinner då? Om Machida är berättigad titelfight då han segrar över Tito borde motsatt gälla. Dvs att Tito berättigas titelfight om han spöar Machida.

Mago 2008-01-24 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2780779)
Men om Tito vinner då? Om Machida är berättigad titelfight då han segrar över Tito borde motsatt gälla. Dvs att Tito berättigas titelfight om han spöar Machida.

Nej.
Silva skulle han kanske få möta? Who knows..

Juice 2008-01-25 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 2771462)
Tyckte UFC80 var rätt trist tbh, tråkig card. 81 med Nog mot Sylvia ser jag dock fram emot. Blir väl första gången någon från PRIDE kommer sopa banan med en UFC:are. Stör mig som fan på Sylvia, ååååh så dålig, överskattad fet och töntig han är

Njia, både Anderson Silva och Quinton Jackson som har bältet i sina respektive viktklasser kommer från pride så det där stämmer inte riktigt.

dared 2008-01-25 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av Juice (Inlägg 2781474)
Njia, både Anderson Silva och Quinton Jackson som har bältet i sina respektive viktklasser kommer från pride så det där stämmer inte riktigt.

Anderson Silva är mer en UFCare än Pridefighter. Han har ju kört ufc rätt länge.


EDIT: Annars håller jag med dig.

Tigerkotten 2008-01-25 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Juice (Inlägg 2781474)
Njia, både Anderson Silva och Quinton Jackson som har bältet i sina respektive viktklasser kommer från pride så det där stämmer inte riktigt.

Okej så Dan Hendersson & Wanderlei Silva är UFC fighters då? Eftersom de var i UFC före pride? Samt så var Anderson Silva i Cage Rage efter Pride. I Pride var han ju ej precis dominant heller. 3 vinster samt 2förluster(vilka var hans senaste 2 i Pride). 12/31/2004 var han senaste match i Pride den innan det 6/8/2003.

bear.flowertwig 2008-01-26 21:31

Sitter och tittar på "Inside MMA" från igår. Första inslaget om att Couture och Fedor förhoppningsvis ska mötas. Arrangerat via deras gemensamma klädsponsor Affliction. Fick se reklamfotografering och kort intervju med båda. Randy är ju stämd av UFC och väntar ut något kontrakt men helt omöjligt verkar det ju inte att få till.

sunkan 2008-01-26 23:30

kollade på UFC 80 inatt å tyckte det var rätt lamt. Stevensons skotthål i pannan var nog det enda som fick mig att höja på ögonbrynen.

Ryska_raketen 2008-01-27 00:05

UFC nu på tv4 sport, abo areee!!!?TRÖCK

Otto P 2008-01-27 00:16

Tackar! :thumbup:

stargate 2008-01-27 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 2784321)
Tackar! :thumbup:

varsågod

Tigerkotten 2008-01-28 02:46

Bra Crocop video som inte hade sett förut, fan att man inte fick se Fedor vs Crocop 2 efter GPn :(

Dajollee 2008-01-28 08:33

tung video

hahavaffan 2008-01-28 11:28

Jävligt fet video!

sunkan 2008-01-28 11:51

Within Temptation men vilken låt är det?

dared 2008-01-28 12:13

Någon som hört något nytt om CCs framtid? Tror ni vi kommer att få se en comback i UFC? Eller kommer han köra i Japan eller Europa? K-1? Eller har han lagt ned tävlingsplanerna?

sunkan 2008-01-28 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av sunkan (Inlägg 2786129)
Within Temptation men vilken låt är det?

within temptation-angels:thumbup:

Dajollee 2008-01-28 15:18

Interview - Marijan Zizanovic Cro Cops trainer from K1 days

Marijan Zizanovic is pioneer of thailand boxing in Europe. In that time, when he was training CC, many fighters fall down - fighters like Mike Bernardo, Musashia, Fujitu, Peter Aerts...

"Believe me, before fight I was assuring my friends that Mirko is gonna finish this story in 1st round. Mladen Brestovac, fighter who I trained for 4 years, fought with Kongo in K1 and lost 2:1 on pure "judge robery". I remember that 2000 observers were dissaproving. Brestovac in that fight kicked Kongos face, and Brestovec is fighter that can not be compared with Mirko Filipovic in any aspect. I was expecting easy and quick win for Mirko. But its obviously that some things in CRO COP TEAM are wrong. First of all I must say that I appreciate Mirko very much. He is big talent and workman, you can nott see that often not only in MMA -in any other sport."(he meant on dedication to training)

"For this what is happening to Filipovic I think there are many reasons. First is in changing trainer to often. I am long in fighting sport and I know how continuity is important.
Second, I think that Mirko himself doesnt know on what aspect of his fighting he wants to put accent. Mirko Filipovic is extremely striker - striker "non plus ultra" and I think that in his training the main aspect must be put in that way."

Zizanovic said that on preparing for his fights too much accent was put on absolute strength.

"If you are working on absolutely strength, and on detrimental explosive strength, conditioning and flexibility you wont be getting good fighter. In fighting sport there is critical
important to have balance between condition-flexibility-explosive strength. And also you can see that Mirko lost much on his punching tehnique, and tehnique is base of every sport.

UNFORTUNATELY, MIRKO TODAY IN PUNCHING ASPECT ISNT NOT EVEN SHADOW WHAT HE USED TO BE IN K1." said true hearted Zuzanovic.

"Today, Mirko has in his team huge number of "some kind of trainers" , doctors, professors.
Its all nice to see on paper, but trainers are manifesting in the gym. Trainers are trainers because they are creating fighters and not because they have some titles infront of their names.

I think Mirko should have only ONE trainer, striking trainer because he is first of all striker, there are few strikers on the world as he is. Sure,there must be assistant trainers too but one must be chief.
I think in Cro Cop team everyone of this experts are doing they own job not thinking about each other. He have too many assistants and they are not cocoherenced."

We have another big problem--lack of classic relation trainer-fighter. I was authority to Mirko, I respected him as fighter and he respected me as trainer. Mirko doesnt have trainer in who he sees authority. As a matter of fact HE IS AUTHORITY TO PEOPLE WHO SHOULD BE PREPARING HIM FOR FIGHTS. That isnt naturally - there cannot be progress."

HE CAN BE BACK

"It will be his personal decision, but if I were him I would show to everyone who I am.
I am assuring you, Mirko Filipovic can beat anybody. If he comes back on 80% of his striking abilities he had in K1 , noone in UFC will not find an answer on his attacks.
AND HE CAN DO IT"

Dajollee 2008-01-28 15:24

Mirko is focused on only one thing lately - to get back on track. His training regiment has been changed and now with Marijan Zizanovic, his former trainer, Mirko looks for a strong comeback. The details about his next fights are still not available, but it seems that Cro Cop will come back stronger once again.




From: Fortunal's log

What I’ve learned from my friendship with Mirko Cro Cop is that you can never be sure what is he up to. He prefers to keep his thoughts for himself; he’s always been a man of a few words. His absence in the media often results in completely misleading stories, coming from people who are giving their best shot in evaluating Mirko’s position and the nature of his future plans.

After two consecutive losses in the UFC, Mirko made only a few public appearances, avoding the inconvenience of having to provide an explanationg for the curse of his career. On the Internet you can read tons of sceanarios where more than a few people actually believe that Cro Cop is done. So I decided to ask Mirko out for a friendly drink, to find out, among other things, where he really stands at the moment.

When I arrived to the caffe-bar “Virage” last Wednesday and shook his hand, I immediately noticed an abundance of pure energy coming from him. I don’t posses a Hannibal Lecter type of human scanner, but when I looked in his eyes, it was obvious that Mirko has refueled his “motivational tank” and that his fighting spirit has been reborn. This time he wasn’t there to talk about his retirement, which is what he used to do before and after his fight against Cheick Kongo.

We were talking about the change and Mirko confirmed everything that I saw on his face from that first sight. He said that he’s completely in the game again, focused only on how to get back on track. He doesn’t think about contract obligations, retirement, injuries and a few other things, which one shouldn’t think about if you are determined to give everything you’ve got in the cage or the ring. His day starts with a goal to be the best in MMA, and it ends the same way. Mirko Cro Cop is back to his Spartan-style training routine and motivation, I can tell you for sure.

So what was the problem, actually? Mirko said that he had been completely empty inside and that he had ran our of his motivation and his fighting spirit. Although he really wanted to get back on track after the fight against Gonzaga, he wasn’t mentally and psyhically ready to make it happen. He encountered more than a few obstacles that prevented him to provide a better performance against Kongo, and the majority of those obstacles were not related to the opponent directly, they appeared as a result of Mirko’s overall mental and physical condition.

What else is new? Mirko has a completely new training routine. He needed something new, a training routine that could wake up a sleeping power inside him. His training schedule now contains more sparring sessions, better cardio program and a whole different approach to an intensity level of his trainings and rest between the sessions. He’s continuing his cooperation with Vos gym’s head coach Ivan Hyppolite, who will assist him in the final preparations for the fight. Cro Cop Team now includes sparring partners Igor Pokrajac, Hrvoje Kisicek and Sasa Mucnjak, boxing coach Branimir Levak and Prof. Igor Jukic who’s in charge of conditioning.

And when exactly are we going to see Mirko back in action? Hunderds of topics throughout the Internet are crowded with predictions, wild guesses and “reliable sources”, but all of them are just speculations since Mirko has no information to share about his upcoming appearances in the cage. He said that he really doesn’t know when he’ll fight again and he’s relaxed about it. It will happen sooner or later, but what is far more important for him is to fight a top fighter. Mirko added that he has never choosen his opponent and that he will gladly accept any challenge the UFC puts in front of him, but his wish is to face the strongest opponent possible.

If you are a Cro Cop fan, then I guess your optimism is regained at this point of the article. If you are not, then you should at least enjoy the fact that one of the best strikers in the world of MMA is on his way to make a strong comeback to the sport. Either way, I see this as pretty big thing, mainly bacause MMA desperately needs a powerful heavyweight striker.

So why did Cro Cop decide to give it another shot? It’s about pride and self respect, I’d say. After 11 years of a professional career, you just can’t get out of the game like this. Maybe Mirko can’t win the UFC belt and maybe he’ll never get his chance to fight for a title, but the most important thing is that he steps in the cage to fight and to give his best. That’s something that everyone should do, and if you do it, you are already a winner. The famous Croatian cop will make his comeback and what’s left is to see if others will only have the right to remain silent.

dared 2008-01-28 16:11

Kul text tack för den!

Det behövs en Cro-cop i HW, verkligen!

ManuelIT 2008-01-28 17:24

intressant, jag ser fram emot hans come back.
men ärligt talat så håller jag inte andan för under.

Tigerkotten 2008-01-28 17:44

source: http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...5500&zoneid=13

Other post-fight news and notes from Dana White:

–Mirko “Cro Cop” Filipovic is currently thinking about his future and is undecided about what his next move is.

jontahontas 2008-01-28 20:10

Som tigerkotten skrev så hade man gärna velat se ett förenande av Open weight tournament och HW titleholder innan PRIDE föll vilket hade varit CroCop vs Fedor 2. Den första matchen var redigt bra, tycker Fedor hade bra mycket mer problem än de gånger han gått till dec mot big Nog. Han var riktigt sönderslagen efter fighten med mirko.

hahavaffan 2008-02-02 12:48

Ikväll/inatt smäller det. Brock Lesnar ska bli jävligt kul att se!

Det visas på TV4 Sport med början inatt 03:55. Jävligt kass tid, dom kunde gott sparat det till söndagkväll vid 20-21:00-tiden.

j0h4n 2008-02-02 13:06

Vem vinner abbot eller kimbo?

Mago 2008-02-02 13:15

Lagom att vakna nu så man orkar vara vaken i natt. :)


Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 2796245)
Ikväll/inatt smäller det. Brock Lesnar ska bli jävligt kul att se!

Det visas på TV4 Sport med början inatt 03:55. Jävligt kass tid, dom kunde gott sparat det till söndagkväll vid 20-21:00-tiden.

Hm. Visas det inte då också?

Citat:

Ursprungligen postat av j0h4n (Inlägg 2796277)
Vem vinner abbot eller kimbo?

Kimbo.

bear.flowertwig 2008-02-02 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 2796245)
Ikväll/inatt smäller det. Brock Lesnar ska bli jävligt kul att se!

Det visas på TV4 Sport med början inatt 03:55. Jävligt kass tid, dom kunde gott sparat det till söndagkväll vid 20-21:00-tiden.

Jepp, sur tid. Det blir till att *host*hämta*host* när jag vaknat på söndag, tänker inte pajja dygnsrytmen så mycket.

Såg just UFC All Access med Brock. Verkar vara en trevlig en(vilket Mir också verkar vara). Ska bli kul att se. Tror dock på vinst för Mir.

Hoppas Sylvia får stryk. Han är bara trist att se. Knappast någon publikfavorit på något annat sätt heller.

psirus 2008-02-03 20:12

Galan va helt okej. Så skönt att Nog och Mir vann.

Tigerkotten 2008-02-13 13:38

http://www.mirko-crocop.com/?id=4&solo=87


Cro Cop Fights on March 15 in Saitama!
FED / DSE press conference in Tokyo introduced a new MMA promotion - DREAM. Mirko was a special guest at the press conference where it was announced that Mirko will continue his career under the roof of a new promotion.

ManuelIT 2008-02-13 14:02

Har crocop inte fortfarande kontrakt med UFC? Han har väl en match kvar för dem?

dared 2008-02-13 15:50

Ok, jag hade velat se en comeback i UFC, hoppas de får lite bra fighters till Dream. Annars är det rätt ointressant imo.

Fagen 2008-02-13 16:05

Fedor vs CroCop 2? Har de möts två gånger?

ManuelIT 2008-02-13 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Fagen (Inlägg 2817335)
Fedor vs CroCop 2? Har de möts två gånger?

Nope. Om det blir en till så blir det andra gången...

Mago 2008-02-14 09:05

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE E

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...5691&zoneid=13
Bättre LW-division än UFC direkt. :)

Pdaddy 2008-02-14 09:47

Hur skall man lyckas för att se matchen mellan Tank Abbot och Cimbo Slice på Lördag då ??

Det blir nog en fin match, tror på Cimbo, men Abbot kan ju alltid veva till. Ja tror nog cimbo kommer ta ner han på marken, han fattar nog att det är menigslöst att stå upp mot en annan brawler.

M


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)