Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012 (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177057)

Phantom duck 2013-10-22 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Wibba (Inlägg 6695519)
Kul att se tyngdlyftningen här inne! Du får följa med Robban på någon tävling framöver. Själv har jag fixat tävlingslicens till 2014!

Lite feedback på push press/jerks. Du dippar onödigt djupt och hinner tappa ner armbågarna lite. Försök hellre få till drivet med en liten men explosiv dip! :)

Snyggt Wibba! Det var på tiden! Nu är det bara Tompee kvar:)

Phantom duck 2013-10-22 20:47

Snygga push set Tomme! Tyckte sista kickstöten på 80 såg riktigt fin ut!

tompee 2013-10-25 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Wibba (Inlägg 6695519)
Kul att se tyngdlyftningen här inne! Du får följa med Robban på någon tävling framöver. Själv har jag fixat tävlingslicens till 2014!

Lite feedback på push press/jerks. Du dippar onödigt djupt och hinner tappa ner armbågarna lite. Försök hellre få till drivet med en liten men explosiv dip! :)

Kul, jag är sugen själv också faktiskt;) kommer art ske någon gång. Ang dippen så brukar jag inte alls gå lika djupt som nu. Varför vet jag inte;)

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 6697059)
Snygga push set Tomme! Tyckte sista kickstöten på 80 såg riktigt fin ut!

Tack. Jo sista på 80 blev riktigt bra;)

tompee 2013-10-25 18:42

Har haft en hel del i veckan och ej hunnit träna. Men idag blev det.

Dagens träning

Jag skulle köra en liten utmaning idag.

Diane

21-15-9 av:

- marklyft 100kg
- handstand pushups

5 min vila

Fran

21-15-9 av

- Thrusters 42,5kg
- chins

5 min vila

Squezzer

- 30 marklyft 90kg
- 20 lateral burpees
- 40kcal rodd

Tyvärr gick det inte som tänkt. Jag gick i väggen totalt efter 2:ā och var illamående i 20-30 minuter efter. Fick lägga mig på rygg och vila i gymmet. Så tyvärr fick jag vika ner mig och skippa sista delen. Riktigt vekt.

Känslan var att Diane var lugnt och behärskat. Marklyften unbroken. Men HSPU blev tungt mot slutet. Gjorde 17st första rundan unbroken vilket är ett PB.

Tid: 6:40

Finns mer att hämta.

Kändes bra innan Fran. Men när jag väl började var mina axlar helt smoked. Fick nämligen kriga igenom hela passet.

Tid: 6:45. Vilket är 3 minuter sämre än vad jag gjort tidigare.

Sen var det lights out. Lägger ut film sen.

Nu ska jag äta Karra!

tompee 2013-10-25 18:43

Jag ska göra om detta och lyckas göra alla under 5 min med 5 min vila

XFactor 2013-10-25 19:07

Fan, hur kan man ha sådan axelstyrka efter att ha varit skadad och haft uppehåll från träningen. Själv skulle man aldrig komma upp i dom vikterna på push om man tränade kontinuerligt i flera år!

Du är ett freak T4!

Jonithan 2013-10-25 19:12

Haha du är tveklöst förlåten att du inte orkade kötts hela det passet. Fy satan vad hemskt det där måste varit :D

Wallace 2013-10-25 19:30

Förstår du blev illamående 😁, hursomhelst stark att kriga igenom två första.

Pitepalt 2013-10-25 21:14

Haha alltså VA?! Det räcker inte med att försöka bränna av EN wod på bra tid utan du tänker smälla till med TRE istället, sjukt!

Nu när du har känt på det så kommer det gå mycket bättre nästa gång tror jag!

tompee 2013-10-25 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 6701247)
Fan, hur kan man ha sådan axelstyrka efter att ha varit skadad och haft uppehåll från träningen. Själv skulle man aldrig komma upp i dom vikterna på push om man tränade kontinuerligt i flera år!

Du är ett freak T4!

Haha! Jo pushen har börjat gå riktigt bra faktiskt;) du ska se att du kommer upp på vikter där snart. Du måste bara börja med lite stöt också;)

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 6701263)
Haha du är tveklöst förlåten att du inte orkade kötts hela det passet. Fy satan vad hemskt det där måste varit :D

Tack jonis! Det sjuka är att jag körde inte så himla hårt. Du kommer att se på filmen att min puls ändå är ganska låg. Men det var bara helt orkeslöst i kroppen! Jaja, så går det ibland.

Citat:

Ursprungligen postat av Wallace (Inlägg 6701309)
Förstår du blev illamående 😁, hursomhelst stark att kriga igenom två första.

Haha, aa. Inga roliga pass att ta sig an.

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 6701555)
Haha alltså VA?! Det räcker inte med att försöka bränna av EN wod på bra tid utan du tänker smälla till med TRE istället, sjukt!

Nu när du har känt på det så kommer det gå mycket bättre nästa gång tror jag!

Tack palten! Vill man bli duktigt måste man klara av det. Men det kommer! Snart gör jag alla tre;)

tompee 2013-10-26 10:52

Här har ni film från båda passen igår. Diane + Fran. Som ni ser så är inte pulsen super hög, men jag är ändå totalseg i kroppen. Konsitig känsla


tompee 2013-10-26 16:27

Dagens träning

Ryck

Ingenting stämde idag. Gick upp till 50kg, men la av där.

Ryckdrag

5 x 60kg
3 x 70kg
3 x 80kg

Frivändning

Inget stämde här heller, så jag gick bara upp till 80kg här.

Frontböj

5 x 70kg
5 x 80kg
3 x 90kg

Kändes slött rakt igenom.

Ett skitpass idag. Sånna kommer ibland, bara bita i och komma igen;)

Jonithan 2013-10-26 16:32

Haha vilken maskin du är! Kul att se dig slita :D Trist med ett bajspass dock!

Marcusbrandeen 2013-10-26 17:03

Bra presterat på WOD:sen ! Blir att prova en av dem ev redan imorgon! :)

HookersUnited 2013-10-26 19:29

Skönt att se att även en maskin har sina dåliga dagar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)