Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012 (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177057)

HookersUnited 2012-12-01 17:36

Snyggt!

Klanje 2012-12-01 17:37

Wow! Grattis, coolt att vinna utan böjbart knä!

stockinger 2012-12-01 17:50

g r a t t i s !

espeto 2012-12-01 18:32

Grattis :)

tompee 2012-12-01 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6126517)
Jag är så ful att kameran lägger av bara du nämner mitt användarnamn.

Med mina 9:20 i bagaget behöver du inte känna dig hotad, är helt enkelt för dålig på chins för att ens kunna hoppas på final.

Men det blir trevligt att träffas imorgon, tuff målsättning men jag tror helt klart du har kapacitet för den tiden.

Haha, så var nog inte alls fallet. Du gjorde riktigt bra ifrån dig sebastian. du har mycket crossfit i dig och jag tror du kan bli riktigt vass i sporten! Kul att träffas!

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 6126607)
Jävligt kaxig kille den där Tomme ;)
du vill vinna - du KOMMER vinna !!

Lyckades Kaxa upp mig för en gångs skull och vinna!

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 6126915)
Dyker upp imorgon för att hejja fram dig! Trist att knät verkar strila fortfarande. Kör hårt i alla all och stort lycka till.

Kul att du kunda komma och kolla. det uppskattar jag!

Citat:

Ursprungligen postat av Hedis (Inlägg 6127194)
Lycka till imorrn nu Tomme!

Tack hedström!

Citat:

Ursprungligen postat av Klanje (Inlägg 6127359)
Lycka till! Du vinner säkert.

Tack klanje! Det gick ju vägen.

Citat:

Ursprungligen postat av Bällund (Inlägg 6128126)
Grattis till vinsten idag! Ni var alla riktigt grymma!

Tack! Jag tycker alla som ställde upp var hur grymma som helst. Riktigt kul! och förhoppningsvis var det en rolig tävling att beskåda.

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 6128130)
g !

Tack mannen! tack för ert stöd idag.

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6128142)
Snyggt!

Tack!

Citat:

Ursprungligen postat av Klanje (Inlägg 6128144)
Wow! Grattis, coolt att vinna utan böjbart knä!

Tack! så oböjbart är det inte. Jag kan böja, men det gör ständigt ont. Idag sket jag faktiskt i det. Och det gick ju!

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 6128170)
g r a t t i s !

Tack BIG stock man!

Citat:

Ursprungligen postat av espeto (Inlägg 6128239)
Grattis :)

Tack espeto!

Fan i klass med Nano quotar här. Kul med så många kommentarer

tompee 2012-12-01 19:48

2 bifogad(e) fil(er)
1/12

Då var tävlingen avslutad. Jag skriver först ner resultaten. Sen Skriver jag en reflektion över det hela.

Event 1

- 500 meter rodd
- 30 frivändning + armhävning @ 60kg
- 40 pullups

Timecap: 8 min

Tid: 7:29

Vinn kvalet med bästa tid.

Final heat

10 minuter 5 försök Max Snatch

1:a - 60kg
2:a - 65kg
3:e - 70kg PB Power snatch (har 71kg som PB i snatch med fullt djup.)
4:e - 72,5kg FAIL
5:e - 75kg PB BRA!

Delad första plats av första final heat.

Böt teknik och körde split snatch sista.

15 min vila

8 minuter burpees till 15 cm target

Antal: 118st

Helt OK, finns mer.

Vinst av heat. med 5 reps.

Vila 15 min

400 meter rodd

Tid: 1:08,7 PB

Höll 1:21 - 1:25 tempo första 200 meter. Sen kom väggen.

2:a plats. 0,9 sekunder från 3:e. Viktigt med tanke på att vi hade fått en skilje tävling ifall jag inte kom 2:a

Reflektion

Riktigt riktigt rolig tävling. Väldigt många duktiga atleter. 15st som ställde upp i min klass. Många som höll väldigt hög nivå tycker jag. Kvalheatet var egentligen inga problem. Dock världens syra i underarmarrna. Hade som mål under 7 minuter. Det finns där, men det var riktigt tufft event.

Kände mig ganska fräsch till finalen där vi var 3st som körde. Rycken blev en riktigt publikfest. Vi var riktigt jämna och jag lyckades klämma till med 75kg när det inte var länge kvar. bytte teknik och lyckades få till mitt snyggaste lyft någonsin. PB med 4kg. Riktigt nöjd. Tyvärr blev jag så exalterad när jag klarade 70kg att jag slängde ner vikten i backen. Resulterade med en axel som inte riktigt mår bra nu.

Burpees var inga problem, jag höll ett jämt och fint tempo. Hade kunnat göra upp mot 130 kanske om jag köttar på stenhårt. Men detta räckte idag.

Rodden är jag extremt nöjd över. Har aldrig lyckats hålla det här tempot tidigare. Dock var syran EXTREM! Jag kunde knappt gå 5-10 minuter efter. Sen släppte det. Helt sjuk känsla.

Riktigt nöjd med dagen. Och riktigt kul att träffa nya bekantskaper. Sebastian, patrik, m.m. Tack alla som stöttat! Alltid kul att vinna oavsett vilken typ av tävling det är ;)

Ha en grym helg KOLOITER. FILM KOMMER! Ni kan vara lugna!

Bifogad fil 94145

Bifogad fil 94146

Pitepalt 2012-12-01 19:57

Kul att du visar vars skåpet ska stå, grattis till vinsten och fina PB! :)

chrille87 2012-12-01 19:59

Grymt presterat idag T4! Din teknik är magisk =)

HookersUnited 2012-12-01 20:06

Kul att knäet inte satte stopp för rycket.
Hade tänkt svamla mer efter grundheaten, men jag var tvungen att rasta hundarna och när jag kom in igen verkade alla ha farit på lunch. Det där med OL-träning låter mycket intressant och sen kan man ju klämma in mer träning senare på dagen så Ola får lära oss Grace och rodd.

Stort grattis till vinsten, tycker du gjorde ett bra grundheat och du såg aldrig ut att fastna som många andra. Tyder på god fysik och viss rutin. Du är ju knappt torr bakom öronen så du kommer att bli en farlig motståndare för Crossfit-sverige framöver!

kalajset 2012-12-01 20:13

Grattis!

Smått otroliga prestationer, galet inspirerande läsning härinne. Ska bli riktigt kul att se filmerna.

ThisIsTheOne 2012-12-01 20:21

Grattis! Imponerande prestationer!

tompee 2012-12-02 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 6128380)
Kul att du visar vars skåpet ska stå, grattis till vinsten och fina PB! :)

Tack, jo det är riktigt skönt att få PB på tävling.

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 6128384)
Grymt presterat idag T4! Din teknik är magisk =)

Kul att du kunde komma, tack! Jag ska lära dig OL sen när du känner att du vill lära dig :)

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6128397)
Kul att knäet inte satte stopp för rycket.
Hade tänkt svamla mer efter grundheaten, men jag var tvungen att rasta hundarna och när jag kom in igen verkade alla ha farit på lunch. Det där med OL-träning låter mycket intressant och sen kan man ju klämma in mer träning senare på dagen så Ola får lära oss Grace och rodd.

Stort grattis till vinsten, tycker du gjorde ett bra grundheat och du såg aldrig ut att fastna som många andra. Tyder på god fysik och viss rutin. Du är ju knappt torr bakom öronen så du kommer att bli en farlig motståndare för Crossfit-sverige framöver!

Mycket fina ord Sebastian! Tack för det. Du får definitivt komma hit och köra lite OL. Kanske om 2 veckor? är upptagen till helgen.

Jo, det handlar om att vara smart, men ändå inte spara på någonting, gick betydligt bättre att följa planen nu än på Crossfit NM. Jag tror du också kommer bli farlig om din utveckling fortsätter som nu.

Citat:

Ursprungligen postat av kalajset (Inlägg 6128413)
Grattis!

Smått otroliga prestationer, galet inspirerande läsning härinne. Ska bli riktigt kul att se filmerna.

Tack du! Filmer kommer nog inom någon dag. sitter och redigerar litegrand nu ;)

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 6128423)
Grattis! Imponerande prestationer!

Tack erik! Det är bara du testar köra passen själv. tror du kan göra bra tider.

Tokruska 2012-12-02 11:39

Ska bli kul att se film! Grymt bra gjort!! :)

qubie 2012-12-02 12:52

Du kör på riktigt bra nu! Grattis. Du har både blivit maxstark och repstålig. Bodypumpen gör sitt! Konkreta mål inför nyår? 120 kg i bänk?

Jimmeh 2012-12-02 17:35

Inspiration.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)