Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Tävlande/aktiva (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Eulalia provar på det här med styrkelyft (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=190532)

eulalia 2015-01-28 05:36

Tisdag = Lätt SL! (Elixir)

Knäböj, sumostil 40kg 3st, 50kg 3st, (Bälte) 60kg 3x2st
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 45kg 3st, 50kg 3x2st
Marklyft, sumostil 50kg 3st, 60kg 3st, (Bälte)70kg 3x2st

eulalia 2015-01-28 19:43

Onsdag = Yoga, 60min.

Jag tog det lite lugnare än vanligt med dom extrema rörelserna så det inte blev lika mycket stretch och töj i musklerna inför tävlingen.

Idag höll jag på att sätta SM deltagandet på spel genom att vara stressad och oförsiktig på jobbet. Jag stod på en stege och skulle skala bort höljet med en kniv, längs efter på en gammal, hård elkabel. Givetvis håller jag emot med handen bakom men tänker att det går säker bra, bara jag är försiktig. Jag hade tur, jag skar ett 5cm långt spår i handen men det blev bara ytligt. Sååååå idiotiskt:smash:

bighulken 2015-01-28 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7259206)
Onsdag = Yoga, 60min.

Jag tog det lite lugnare än vanligt med dom extrema rörelserna så det inte blev lika mycket stretch och töj i musklerna inför tävlingen.

Idag höll jag på att sätta SM deltagandet på spel genom att vara stressad och oförsiktig på jobbet. Jag stod på en stege och skulle skala bort höljet med en kniv, längs efter på en gammal, hård elkabel. Givetvis håller jag emot med handen bakom men tänker att det går säker bra, bara jag är försiktig. Jag hade tur, jag skar ett 5cm långt spår i handen men det blev bara ytligt. Sååååå idiotiskt:smash:

Huuuga!!.........akta sig nu.......Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-01-30 19:45

Ja, då var min SM debut i utrustat SL över, tyvärr med 3 icke godkända böjar i bagaget. Jag är väldigt fundersam över vad som gick snett. På uppvärmningen kändes det riktigt bra men väl ute på tävlingsflaket hade jag ingen balans eller stabilitet alls i lyften. Två personer som jag talade med efteråt påpekade att jag höll stången jättehögt, själv har jag ingen aning??? Får studera lyften i efterhand och försöka avgöra om det kan ha spelat in i vinglet på lyften. Dessutom glömde jag tex att spänna till magen före första lyftet och allting vek ihop sig i botten. Jag kände mig inte nervös, snarare lugn som en filbunke men taggade inte till på samma sätt som jag vanligvis brukar kunna göra. Jag är missnöjd som fan, men jag ska försöka lära mig någonting av detta istället för att ge upp.

Agitator 2015-01-30 21:25

Syntes du alltså i dagens sm sändning? Vilken tidpunkt ser man dig?

eulalia 2015-02-01 22:51

Hej Agitator! Jag vete tusan hur det fungerade med dom där webbsändningarna. Mina knäböjar gick att se för dom som kikade på sändningen direkt, men då jag själv skulle granska mina lyft i efterhand så fanns dom inte med i sändningen? Jag ska se om jag inte kan lyckas med att lägga upp en litet klipp på min sista "vingel-böj" men ikväll är jag tyvärr alldeles för trött;).

Söndag = SM i bänkpress! (Örebro)

Invägning: 78,05kg

Lyft 1: 125kg Bom

Tappade balansen på stången innan jag fått startsignal och tiden drog iväg innan jag fick pressa mitt lyft. Detta med att ligga ihopknycklad i brygga länge sög en hel del energi så jag tror att detta var en stor anledning till att jag bommade ingången.

Lyft 2: 125kg Godkänt 2-1

Det kändes som att det gick lite segt och tungt.

Lyft 3: 135kg Bom

Vi gjorde en chansning på silverpengen men det höll inte. Vi provade att dra ned tröjan lite frampå och lyftet kändes rätt bra på vägen ned men i närheten av bottenläget styrde stången ned mot magen istället.

En sammanfattning av denna dag kan nog vara att just nu är jag själv mitt största hinder för att bli bra/bättre på denna sport, jag mådde fan inte bra idag och med huvudet uppkört så pass mycket i anus så som jag hade idag så lyfte jag ju faktiskt rätt bra. Jag måste hitta tillbaka mitt gamla jag igen och börja känna glädje då jag ska lyfta.

Gnistan 2015-02-02 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7263645)
Hej Agitator! Jag vete tusan hur det fungerade med dom där webbsändningarna. Mina knäböjar gick att se för dom som kikade på sändningen direkt, men då jag själv skulle granska mina lyft i efterhand så fanns dom inte med i sändningen? Jag ska se om jag inte kan lyckas med att lägga upp en litet klipp på min sista "vingel-böj" men ikväll är jag tyvärr alldeles för trött;).

Söndag = SM i bänkpress! (Örebro)

Invägning: 78,05kg

Lyft 1: 125kg Bom

Tappade balansen på stången innan jag fått startsignal och tiden drog iväg innan jag fick pressa mitt lyft. Detta med att ligga ihopknycklad i brygga länge sög en hel del energi så jag tror att detta var en stor anledning till att jag bommade ingången.

Lyft 2: 125kg Godkänt 2-1

Det kändes som att det gick lite segt och tungt.

Lyft 3: 135kg Bom

Vi gjorde en chansning på silverpengen men det höll inte. Vi provade att dra ned tröjan lite frampå och lyftet kändes rätt bra på vägen ned men i närheten av bottenläget styrde stången ned mot magen istället.

En sammanfattning av denna dag kan nog vara att just nu är jag själv mitt största hinder för att bli bra/bättre på denna sport, jag mådde fan inte bra idag och med huvudet uppkört så pass mycket i anus så som jag hade idag så lyfte jag ju faktiskt rätt bra. Jag måste hitta tillbaka mitt gamla jag igen och börja känna glädje då jag ska lyfta.

Hej på dig
Tråkigt att det inte gick hela vägen på tävlingen.
Men bara att komma igen. Många gånger har det hänt mig med att tävlandet gått åt skogen. En gång på ett EM i England gick det riktigt illa. 35 kilo mindre än jag var god för.
Sköt om dig och kör på så blir det fint till slut skall du se.
MVH
Gnistan

Agitator 2015-02-02 12:15

Tittade på livesändningen en del på jobbet under arbetet. Men blev mest marklyftsmomenten jag såg.

Alltid kul att se aktiva dela med sig av sina klipp och tävlingserfarenheter. Så om du hittar klipp eller har så är det alltid kul att få se.

bighulken 2015-02-02 15:37

Bra kämpat....
Du fick (ett) lyft godkänt i alla fall, och det var det inte alla, som fick!!

Bara bryta ihop å komma igen......hi hi hi......Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-02-03 18:45

Citat:

Hej på dig
Tråkigt att det inte gick hela vägen på tävlingen.
Men bara att komma igen. Många gånger har det hänt mig med att tävlandet gått åt skogen. En gång på ett EM i England gick det riktigt illa. 35 kilo mindre än jag var god för.
Sköt om dig och kör på så blir det fint till slut skall du se.
MVH
Gnistan
Hej Gnistan! Japp, så är det ibland. Jag försöker att intala mig själv att dom enda tävlingarna som är fullständigt misslyckade är dom där man inte försöker att lära sig någonting av misstagen;). Jag tänker på dom som skyller på domare eller utrustning, man måste våga vara självkritisk och rannsaka sig själv i sin strävan efter att bli bättre.

Vad var det som hände då du lyfte 35kg under din kapacitet, det är ju rätt mycket. Jag vet att jag gjorde en sådan tokblunder då jag simmade, jag gjorde mitt livs sämsta lopp på årets viktigaste tävling. Jag skulle simma 400m medley och var i god form, men då jag hoppade i vattnet var jag förmodligen så spänd i kroppen att jag drog på mig mjölksyra redan efter första 50 metrarna, det funkar liksom inte då man har 350m kvar att simma. Min diagnos efteråt var att det var nerverna som inte höll, men det var nog enda tillfället som det hände under hela min simmarkarriär.

Citat:

Tittade på livesändningen en del på jobbet under arbetet. Men blev mest marklyftsmomenten jag såg.

Alltid kul att se aktiva dela med sig av sina klipp och tävlingserfarenheter. Så om du hittar klipp eller har så är det alltid kul att få se.
Hej Agitator. Tyvärr inget böjklipp men någon lyckades filma mitt 2:a lyft i bänkpress på 125kg.

http://instagram.com/p/yjc0x3jepP/?modal=true

Citat:

Bra kämpat....
Du fick (ett) lyft godkänt i alla fall, och det var det inte alla, som fick!!

Bara bryta ihop å komma igen......hi hi hi......Med vänlig hälsning/
Hahaha, ja jag får väl göra det. Jag ÄR verkligen sjukt missnöjd men det beror nog mest på min insats i styrkelyftet. Att bänken gick lite knaggligt var inte alldeles oväntat, det kändes precis som det gjort på träningarna senaste tiden, ingen skillnad typ. Där ska jag i framtiden jobba mer med dragningar av tröjan för att kunna nyttja mer spänst i materialet. Nu är tröjan inte spänd åt något håll alls men med nya dragningar så kommer det förmodligen nya svårigheter och motstånd som man måste lära sig att parera/hantera.

Gnistan 2015-02-03 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7265307)
Hej Gnistan! Japp, så är det ibland. Jag försöker att intala mig själv att dom enda tävlingarna som är fullständigt misslyckade är dom där man inte försöker att lära sig någonting av misstagen;). Jag tänker på dom som skyller på domare eller utrustning, man måste våga vara självkritisk och rannsaka sig själv i sin strävan efter att bli bättre.

Vad var det som hände då du lyfte 35kg under din kapacitet, det är ju rätt mycket. Jag vet att jag gjorde en sådan tokblunder då jag simmade, jag gjorde mitt livs sämsta lopp på årets viktigaste tävling. Jag skulle simma 400m medley och var i god form, men då jag hoppade i vattnet var jag förmodligen så spänd i kroppen att jag drog på mig mjölksyra redan efter första 50 metrarna, det funkar liksom inte då man har 350m kvar att simma. Min diagnos efteråt var att det var nerverna som inte höll, men det var nog enda tillfället som det hände under hela min simmarkarriär.


Hej Agitator. Tyvärr inget böjklipp men någon lyckades filma mitt 2:a lyft i bänkpress på 125kg.

http://instagram.com/p/yjc0x3jepP/?modal=true



Hahaha, ja jag får väl göra det. Jag ÄR verkligen sjukt missnöjd men det beror nog mest på min insats i styrkelyftet. Att bänken gick lite knaggligt var inte alldeles oväntat, det kändes precis som det gjort på träningarna senaste tiden, ingen skillnad typ. Där ska jag i framtiden jobba mer med dragningar av tröjan för att kunna nyttja mer spänst i materialet. Nu är tröjan inte spänd åt något håll alls men med nya dragningar så kommer det förmodligen nya svårigheter och motstånd som man måste lära sig att parera/hantera.

Hej igen
Det var en bänkpresstävling på handikappsidan i Wolverhampton mot slutet av min karriär.
Ja jag hade tränat rätt bra mycket och hårt inför den där tävlingen, men var ändå inte som starkas den perioden så som det kan vara i bland.
Jag gick verkligen in i väggen den gången och råkade väl ut för det man kallar överträning.
Samtidig blev jag skadad i axel samt en tidigare åkomma i en bröstmuskel. En tidigare skada i ena handleden gjorde sig påmind med.
Jag blev sjuk med och tappad därmed många kilon och motivationen sjönk till riktigt låga nivåer. Fick med mig ingångsvikten där jag gick mycket lätt för att vara säker. Men även den kändes tung den gången
MVH
Gnistan

Agitator 2015-02-03 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7265307)
Hej Agitator. Tyvärr inget böjklipp men någon lyckades filma mitt 2:a lyft i bänkpress på 125kg.

http://instagram.com/p/yjc0x3jepP/?modal=true

Lätt du fick det att se ut! Galet stark, 125 kg är fan ingen dålig vikt!

eulalia 2015-02-04 21:20

Äntligen lyckades jag med det tekniska och kunde lägga upp klippet från mitt 3:e försök i knäböj från fredagens tävlingar. 160kg på stången, som synes ostadigt och vingligt, icke godkänt.



Vill man komma med ideér eller åsikter om lyftet så har jag inga problem med att ta kritik. Shoot!

Citat:

Hej igen
Det var en bänkpresstävling på handikappsidan i Wolverhampton mot slutet av min karriär.
Ja jag hade tränat rätt bra mycket och hårt inför den där tävlingen, men var ändå inte som starkas den perioden så som det kan vara i bland.
Jag gick verkligen in i väggen den gången och råkade väl ut för det man kallar överträning.
Samtidig blev jag skadad i axel samt en tidigare åkomma i en bröstmuskel. En tidigare skada i ena handleden gjorde sig påmind med.
Jag blev sjuk med och tappad därmed många kilon och motivationen sjönk till riktigt låga nivåer. Fick med mig ingångsvikten där jag gick mycket lätt för att vara säker. Men även den kändes tung den gången
MVH
Gnistan
Aha, då förstår jag. Överträning är en lömsk motståndare som smyger sig på en utan att man förstår vad som händer. Been there, done that (flera ggr*facepalm*)!

Citat:

Lätt du fick det att se ut! Galet stark, 125 kg är fan ingen dålig vikt!
:) Tackar, det var kul att höra! Jag lovar, det kändes inte så lätt utan snarare lite knöligt och bångstyrigt.

SandraW 2015-02-04 21:26

Instämmer med föregående, din bänk ser lätt och bra ut!

Angående böjen, vad har du för tankar kring stångplaceringen? Jag har den högre upp i utrustning än klassiskt, men för högt upp känns mest bara ostabilt?

eulalia 2015-02-04 21:38

Tack Sandra:)! Jag brukar placera stången högre vid dräktböj än vid klassiska lyft, ju mer lodrätt rygg desto bättre för dräktböj (tror jag). Jag är däremot lite fundersam på om mina kamrater ändå inte hade rätt i att den låg liiite väl högt, jag brukar vanligtvis få blåmärken på axlarna efter böjdräkts-lyft men denna gång var det rent. Utgångarna var osedvanligt vingliga på alla 3 lyft, både bakåt och framåt och jag fick kämpa enormt med att hålla balansen före, under och efter lyften. Är det inte lite "rookie-varning" på att placera stången fel/för högt på nacken då man väl är på tävling? Jag menar, sådant bör man ju ha tränat in i ryggmärgen?

eulalia 2015-02-04 21:53

Onsdag!

Yin-Yoga, 60min.

Vet inte om jag ska kallade det träning, avslappning eller stretching men skit samma vad det heter! Det känns så jäkla gött i kroppen efteråt...

Gnistan 2015-02-05 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7266824)
Äntligen lyckades jag med det tekniska och kunde lägga upp klippet från mitt 3:e försök i knäböj från fredagens tävlingar. 160kg på stången, som synes ostadigt och vingligt, icke godkänt.



Vill man komma med ideér eller åsikter om lyftet så har jag inga problem med att ta kritik. Shoot!



Aha, då förstår jag. Överträning är en lömsk motståndare som smyger sig på en utan att man förstår vad som händer. Been there, done that (flera ggr*facepalm*)!





:) Tackar, det var kul att höra! Jag lovar, det kändes inte så lätt utan snarare lite knöligt och bångstyrigt.

Tycker det ser lätt ut i benböjen med även om det var en aning vingligt. Men jösses vad benstark du är. Jag som har en förlamningskada skulle vara nöjd med att kunna göra en tredjedel av dina vikter.

bighulken 2015-02-05 11:16

Böjen såg ju bra ut!!....
Funderar på om du väntade på racksignal där, eller?
Men det där verkar mera vara mentalt, för böjen sitter ju fint, bara lite mera kör på detta, så sitter det.

Samt att du vänjer dig mentalt att köra på dessa vikter.
Kan vara bra att ibland bara göra utgångar, på tunga vikter, och sedan tillbaka till racket.

ha det ........Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-02-05 22:08

Citat:

Tycker det ser lätt ut i benböjen med även om det var en aning vingligt. Men jösses vad benstark du är. Jag som har en förlamningskada skulle vara nöjd med att kunna göra en tredjedel av dina vikter.
Men tack så mycket! Jag får väl helt enkelt bara vara nöjd med att "veta" att jag har bättre kapacitet än såhär och får visa det vid ett senare tillfälle istället;).

Citat:

Böjen såg ju bra ut!!....
Funderar på om du väntade på racksignal där, eller?
Men det där verkar mera vara mentalt, för böjen sitter ju fint, bara lite mera kör på detta, så sitter det.

Samt att du vänjer dig mentalt att köra på dessa vikter.
Kan vara bra att ibland bara göra utgångar, på tunga vikter, och sedan tillbaka till racket.

ha det ........Med vänlig hälsning/
Du har helt rätt i din analys, jag tappade balansen och ramlade in i ställningen innan jag fått klartecken av domaren. Jag tror också, precis som du säger att jag behöver träna mer med dräkt och att avlyftet/utgången blir rätt är superviktigt, det är svårt att korrigera hållningen i efterhand med mycket vikt på ryggen.

eulalia 2015-02-05 22:29

Sheiko/Hirvis mix!

Torsdag = #29: vecka 1, pass 3! (Elixir)

Knäböj 55kg 5st, (bälte på) 67kg 2x4st, 77kg 2x3st, 85kg 5x3st
Bänkpress med stopp 57kg 7x7st
Raka enbensmark med kettlebell 8kg 5x5st

Sådärja, då är man igång igen. Egentligen är jag inget fan av att mixa och matcha ihop olika program, men de närmaste 7 veckorna ser jag bänkprogrammet som huvuduppgift, sheiko-övningarna gör jag för att jag vill fylla på med annat. När sedan Hirvis är ett avslutat kapitel ska jag köra sheiko fullt ut resten av tiden som är kvar.

Det var mentalt jobbigt för mig att köra knäböj igen, jag var vikträdd och trodde inte riktigt på mig själv. Jag gjorde mitt bästa och fick till hyfsade knäböjar iaf. Jag tror att det kan vara bra för mig att nöta lite klassiska lyft och försöka att öva in den där tävlingstekniken i ryggmärgen en gång för alla. Med Norge-programmet växlar man ju stil varje pass vilket säkert också är bra för att bli allroundstark i kroppen men nu vill jag testa såhär istället och se om jag får bättre resultatutveckling klassiskt.

Hirvis första set var rätt tungt men sedan lossnade det, nemas problemas på dom här vikterna för mig. Det blir säkert lite mer utmanande mot slutet istället.

eulalia 2015-02-09 14:06

Jag hade egentligen inte tänkt att tävla men då jag bommade att få med mig lag-poäng på SM förra helgen så fick jag ta en straff-omgång på denna tävling istället;)

Söndag = Serie 1, Katrineholm!

Invägning: 77,70kg

Knäböj (Dräkt NXG)

145kg: Godkänt 2 vita-1 röd (tror det berodde på miss i balansen)
155kg: Godkänt 3 vita
160kg: Underkänt 2 röda-1 vit (Djupet)

Mjuka böjdräkten valde jag denna gång för att säkerställa att få med mig tillräckligt djupa och godkända lyft. Jag tog mig tid att försöka lägga stången rätt på ryggen vid utgången och vid sista försöket stämde det perfekt, där kändes det som att jag fick till ett jättebra lyft men det blev tyvärr underkänt. Jag behöver nog öva mer så jag nöter in rörelse och djup i ryggmärgen, mera böjdräkt helt enkelt.

Bänkpress (Gammal F6)

100kg Godkänt, 3 vita
105kg Godkänt, ?
110kg Godkänt, 3 vita

Fick till en riktigt bra dragning av tröjan iför sista lyftet och smackade på ett lätt lyft med mersmak, men det var frågan om det inte var döds-stöten för den gamla trotjänaren, det hördes ett ljudligt sprak från tröjan då jag var i bottenläget på pressen:D!

Marklyft (NXG, bak och fram)

140kg Godkänt, 3 vita
150kg Godkänt, 3 vita
155kg Bom

Fick framåtvikt på sista försöket.

415kg totalt idag vilket är nytt PB med utrustning. Det är väl OK då jag inte heller var i fräschaste form då jag sprungit runt och coachat lyftare hela dagen. Därför "safe-ade" jag också med valet av dräkter i både böj och bänk för att säkerställa godkända lyft och lag-poäng.

eulalia 2015-02-10 20:26

Tisdag = Sheiko #29, Vecka 2, pass 2! (SAK)

Marklyft upp till knäna, smal stil 65kg 3st, 77kg 3st, 90kg 2x3st, 97kg 4x2st
Marklyft med dräkt (Velocity conv, 38) varannan sumo/smal 4x1st
Marklyft med dräkt (Velocity conv, 36) varannan sumo/smal 4x1st, 117kg 1st
Marklyft, smalt (Bälte) 97kg 4x2st
Utfallssteg med hantlar 5kg 5x5st/ben

Dagens huvuduppgift var att testa hur velocitydräkten kändes att lyfta med, därför pallrade jag mig iväg mot Södertälje för dräktprovning, inga tunga vikter.

Utfallen (hat-övning) körde jag med relativt lätt vikt men full koncentration på att hålla stadig och fin teknik vilket visade sig vara nog så svårt på ena benet.

eulalia 2015-02-12 05:56

Onsdag = Yin-yoga, 60 min.

eulalia 2015-02-12 22:30

Torsdag = Hirvis / Sheiko #29, vecka 2, pass 3! (Elixir)

Bänkuppvärmning
Bänkpress med stopp 62kg 6x6st
Knäböj 55kg 5st, 67kg 4st, (Bälte på)77kg 2x3st, 90kg 5x2st, 77kg 4x4st, 67kg 2x5st, 55kg 5st
Goodmornings 50kg 5x5st

Jag var skittrött då jag kom till gymmet idag, drack 2 koppar kaffe och tänkte för mig själv: "huvudsaken är att jag kör bänkpressen så får jag känna efter om jag orkar något mer sedan". Så tänkte jag genom hela passet, set för set och tillslut hade jag avverkat hela passet. Bänkpressarna gick upp lätt och fint och egentligen gick knäböjarna helt okej också, jag höll stilen hyfsat bra på alla lyft så jag ger mig själv godkänt på dagens pass.

Imorgon blir det lite After work med jobbkamraterna men förhoppningsvis så håller jag mig i skinnet. Under helgen har jag nämligen tänkt mig att delta på veteranlägret i Sumpan, det blir troligtvis en riktigt trevlig tillställning med hotellboende, nya människor, lite föreläsning, napratpat-behandling och förmodligen lite matnyttiga tips då det gäller teknik och utrustning i olika grenar. Jag ser verkligen fram emot detta:)

eulalia 2015-02-13 23:08

Hihihi, i morse valde jag att gå (40min) istället för att som vanligt ta bilen till jobbet då vi skulle ha "After Work" med öldrickning, sedan gick jag hem igen. Det är helt otroligt hur sliten i benen man kan känna sig av en lite promenerande:).

eulalia 2015-02-15 18:23

Lördag & Söndag = Veteranläger! (STK)

Vi började helgens övningar med att Robert Ericsson informerade lite om allt möjligt som kan vara bra att tänka på om man åker och tävlar internationellt. Därefter hade en domare information om tävlingsregler och de nya riktlinjerna då det gäller vad som är godkänd utrustning. Mycket visste man sedan innan men annat hade jag inte haft en tanke på.

Därefter gick vi ned till gymmet och hade en snabb genomgång om dom vanligaste SL-skadorna och hur man kan förebygga dessa muskulära obalanser genom träning. Det här var verkligen superintressant och detta ämne hade jag gärna fördjupat mig i mera. Sedan var det dags för träning!!!

Lördag = Knäböj!

Knäböj, sumostil och hög stång 50kg 2x3st, 60kg 2x3st, (Bälte på)70kg 2st, 80kg 1st, 90kg 1st
Knäböj (S.centurion, Bälte) 110kg 1st, (lindor på) 140kg 1st, 150kg 1st, 155kg 1st
Marklyft, sumostil (Bälte) 60kg 10x4st

Målet idag var att få till djupet på mina knäböjar med just s.centurion, jag kände att jag ville ha en liten revansch för dom bortdömda böjarna på SM. Som bedömare hade vi en internationell domare som kontrollade godkänt djup. Den på 140kg var han osäker på, på 150kg fick jag godkänt och sista på155kg, där fick jag lite framåtvikt och djupet blev på gränsen där återigen. Slutsatsen är iaf att jag kan böja djupt med dräkten, bara tekniken/balansen stämmer:)! Ett annat problem som uppdagades för mig var att jag vrider ut ena benet/foten mera än det andra vilket gör att jag from nu måste hålla koll på mina fötter så jag inte tränar in ett felaktigt rörelsemönster. Sedan fick jag en massa tips och råd från lägerdeltagarna på hur jag borde sy in axelbanden på dräkten för att sedan kunna böja ännu tyngre och bättre.

Grymt bra dag som helhet! Avslutades med ett trevligt samkväm med middag för oss som bodde på hotellet.

Söndag = Bänkpress (Hirvis), Rygg!

Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 2st, 70kg 8x1st
Stångrodd, brett grepp 60kg 5x5st
Latsdrag (strikt) 30kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st
Långsamma stångsänkningar 15kg 3x5st
Kettlebellsvingar 20kg 3x20st

Jag hade fullt sjå att hålla mig till mitt tänkta Hirvis-program och låta min bänktröja ligga kvar i väskan. Det är ju just vid sådana här tillfällen då det samlas många nya bekantskaper som man brukar snappa upp nya råd, tips och idéer. Jag fick fokusera på att hjälpa dom andra med bänken så gott jag kunde och självklart så lär man sig mycket även av det. Det bästa är då det blir diskussioner om hur teknikjusteringar fungerar för olika lyftare. Ingen bänkpressare verkar vara den andra lik;)

Sedan fick jag en snabb genomgång av min kropp, jag har inte problem med ont längre men jag har fortfarande ojämn balans i styrkan mellan de båda benen. Jag har fortsatt övat corestyrkan då och då men kanske slarvat mer med höftrörlighet och styrkeövningar för höften/rumpan. Det blir alltså skärpning på den fronten och gärna att jag tränar enbens-övningar. Ryggen fick sig en knäckning också så nu känner jag mig mjuk.

Grymt bra helg, tack till alla deltagare och arrangörer:hbang:.

bighulken 2015-02-16 05:50

ja det var trevligt!!!!.......Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-02-17 21:46

Måndag = Rehab! (Elixir)

Höft, knip och core övningar

Tisdag = Sheiko #29, vecka 3, pass 2! (Elixir)

Marklyft, smalt, stående på viktskiva 65kg 2x3st, 77kg 2x3st, 85kg 4x3st
Kronlyft, smalt (Bälte) 80kg 4st, 90kg 2x4st, 105kg 2x3st, 117kg 3x2st
Utfallssteg med hantlar 6kg 4x5st, 10kg 5st/ben

eulalia 2015-02-18 21:44

Onsdag = Yoga, 45min!

Blev tyvärr lite försenad men hann med iaf 45min av passet. Kände mig lite stressad och ofokuserad.

eulalia 2015-02-19 21:43

Torsdag = Rodd och Hirvis bänkprogram! (Elixir)

Sälrodd, bänkgrepp med stopp (Remmar) 40kg 8st, 50kg 6st, 60kg 3x6st
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 5x5st
Knäböj (Bälte) 50kg 5st, 55kg 5st, 67kg 4st, 77kg 4x3st

Jag var oerhört frustrerad och disträ då jag kom till gymmet idag så jag fick inleda passet med annat än tänkta övningar för att få ur mig lite stresshormoner. Sedan började jag komma i fas med mig själv igen lagom tills bänkpressarna och alla lyft gick upp lätt och med god teknik.

Sedan var det dags för Sheikos knäböj,,, jag kände mig sliten och småöm på lårets utsida/ned mot knä. Det finns några misstänkta anledningar:

För otränad för att hantera den ökade träningsvolymen i knäböj och marklyft.
Fredagens promenad till och från jobbet, har inte promenerat på år och dar.
Rehabövningen för höften som jag har återupptagit efter att det visat sig att jag utåtroterar det ena benet då jag böjer och gärna lägger över mer av kroppsvikten dit.

Jag skippade dom tyngsta lyften och nöjde mig med att jag gjorde alla böjar med skön känsla och bra teknik.

eulalia 2015-02-22 15:56

Söndag = Hirvis/Sheiko #29, vecka 4, pass 1! (KAK)

Knäböj 50kg 2x4st, 55kg 5st, 67kg 4st, (bälte på) 77kg 2x3st, 90kg 5x3st
Bänkpress med stopp, 40kg st, 50kg 3st, 60kg 2st, 70kg 8x1st
Frontböj 45kg 2x5st, 55kg 2x4st, (bälte på) 67kg 3x3st
Goodmornings 50kg 5x5st

Jag gjorde rätt bra ifrån mig idag, höll stil och teknik rätt okej.

eulalia 2015-02-24 22:02

Tisdag = Axlar och Sheiko-Marklyft, 29# vecka 4 pass 2! (Elixir)

Facepulls med rep 20kg 10st, 25kg 10st, 30kg 3x10st
Ryggflyes på lutande bänk, strikt 5kg 3x10st
Långsamma stångsänkningar 3x10st
Sidolyft med hantlar, strikt TUT 7kg 3x10st
Marklyft, smalt 65kg 3st, 78kg 3st, 90kg 2x3st, (Bälte på) 105kg 2x3st, 110kg 3x2st, 105kg 3x2st

Jag är nöjd med dagens träningspass, hittade av rätt muskler i axelövningarna och orkade knappt lyfta armarna efteråt. Även marklyften kändes rätt bra tekniskt.

Idag har jag skrämt folk på jobbet;). Jag skulle byta ut gasen i en gammal skruttig maskin till ett något miljövänligare alternativ vilket jag förklarade för personalen. Maskinen där jag stod och jobbade var placerad lååångt ifrån det tillhörande frysskåpet som var placerad i ett kök så överblicken på helheten hade jag väl inte riktigt. Jag kopplade bort en magnetventil och öppnade därmed upp flödet i gaskretsen och började gladeligen tömma maskinen. Jag grejade på och hade mig och det tog väl rätt lång tid. När jag sedan kom tillbaka in i köket så fick jag lite konstigt bemötande av personalen och dom undrade oroligt om det inte luktade gas i hela köket och om det inte var farligt. Jag kollade snabbt upp läget men det visade sig att det var magnetventilen hade brunnit och spred en "pikant elektronikbrands odör". Sånt som tydligen händer men bara mig känns det som;).

Zanndhra 2015-02-25 19:40

Hej!! Det var minsann länge sen! Tänkte försöka komma igång och logga lite igen. Har inte hunnit läsa ikapp i fin journal än, men jag ska. Hoppas allt går bra med träningen och att du mår bra i övrigt!! :)

eulalia 2015-02-25 21:59

Hoppsan! Dig var det lääänge sedan man såg något inlägg från men du är sååå välkommen tillbaka Zanndhra.

Onsdag!

Yogapass, 60min.

Ikväll har jag beställt SL-dräkter för flera tusen kronor, jag nästan skäms... och ändå känns det som att jag lätt kunde köpa ännu mer utan att det skulle räknas enbart nöjes-shopping utan faktiskt nödvändigt till en viss grad. Men det blir säkerligen roligt att testa lite nytt:D!!!

eulalia 2015-02-26 22:13

Haha, alla mina beställningar av SL-utrustning gick åt skogen, fast det blir ju billigare på det viset;)!

Torsdag = Hirvis och en halv Sheiko: #29, vecka 4, pass 3! (Elixir)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 40kg 5st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 1st, 70kg 4x4st
Knäböj 55kg 5st, 67kg 4st, 77kg 2x3st, (bälte på) 90kg 3x3st
Abd. Crunch maskin 55kg 20st, 65kg 15st, 75kg 10st

Hirvisprogrammet är prio ett just nu och Sheiko får bli det som orkas med. Det känns som att det blir lite tokig ordning att bänka före böjen då man blir lite mör i ryggen av bryggan. Jag tycker även att knäböjsmomentet är så pass tekniskt svårt så där måste man vara fräsch i kroppen för att orka hålla stilen.

Hirvisprogrammet börjar bli mer och mer utmanande men det ska absolut inte vara omöjligt att klara det hela vägen.

Gnistan 2015-02-27 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7277104)
Lördag & Söndag = Veteranläger! (STK)

Vi började helgens övningar med att Robert Ericsson informerade lite om allt möjligt som kan vara bra att tänka på om man åker och tävlar internationellt. Därefter hade en domare information om tävlingsregler och de nya riktlinjerna då det gäller vad som är godkänd utrustning. Mycket visste man sedan innan men annat hade jag inte haft en tanke på.

Därefter gick vi ned till gymmet och hade en snabb genomgång om dom vanligaste SL-skadorna och hur man kan förebygga dessa muskulära obalanser genom träning. Det här var verkligen superintressant och detta ämne hade jag gärna fördjupat mig i mera. Sedan var det dags för träning!!!

Lördag = Knäböj!

Knäböj, sumostil och hög stång 50kg 2x3st, 60kg 2x3st, (Bälte på)70kg 2st, 80kg 1st, 90kg 1st
Knäböj (S.centurion, Bälte) 110kg 1st, (lindor på) 140kg 1st, 150kg 1st, 155kg 1st
Marklyft, sumostil (Bälte) 60kg 10x4st

Målet idag var att få till djupet på mina knäböjar med just s.centurion, jag kände att jag ville ha en liten revansch för dom bortdömda böjarna på SM. Som bedömare hade vi en internationell domare som kontrollade godkänt djup. Den på 140kg var han osäker på, på 150kg fick jag godkänt och sista på155kg, där fick jag lite framåtvikt och djupet blev på gränsen där återigen. Slutsatsen är iaf att jag kan böja djupt med dräkten, bara tekniken/balansen stämmer:)! Ett annat problem som uppdagades för mig var att jag vrider ut ena benet/foten mera än det andra vilket gör att jag from nu måste hålla koll på mina fötter så jag inte tränar in ett felaktigt rörelsemönster. Sedan fick jag en massa tips och råd från lägerdeltagarna på hur jag borde sy in axelbanden på dräkten för att sedan kunna böja ännu tyngre och bättre.

Grymt bra dag som helhet! Avslutades med ett trevligt samkväm med middag för oss som bodde på hotellet.

Söndag = Bänkpress (Hirvis), Rygg!

Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 2st, 70kg 8x1st
Stångrodd, brett grepp 60kg 5x5st
Latsdrag (strikt) 30kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st
Långsamma stångsänkningar 15kg 3x5st
Kettlebellsvingar 20kg 3x20st

Jag hade fullt sjå att hålla mig till mitt tänkta Hirvis-program och låta min bänktröja ligga kvar i väskan. Det är ju just vid sådana här tillfällen då det samlas många nya bekantskaper som man brukar snappa upp nya råd, tips och idéer. Jag fick fokusera på att hjälpa dom andra med bänken så gott jag kunde och självklart så lär man sig mycket även av det. Det bästa är då det blir diskussioner om hur teknikjusteringar fungerar för olika lyftare. Ingen bänkpressare verkar vara den andra lik;)

Sedan fick jag en snabb genomgång av min kropp, jag har inte problem med ont längre men jag har fortfarande ojämn balans i styrkan mellan de båda benen. Jag har fortsatt övat corestyrkan då och då men kanske slarvat mer med höftrörlighet och styrkeövningar för höften/rumpan. Det blir alltså skärpning på den fronten och gärna att jag tränar enbens-övningar. Ryggen fick sig en knäckning också så nu känner jag mig mjuk.

Grymt bra helg, tack till alla deltagare och arrangörer:hbang:.

Du är bra stark i stångrodd samt lats ser jag.
Önskar dig en fin helg.
MVH
Gnistan

Gnistan 2015-02-27 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7286591)
Haha, alla mina beställningar av SL-utrustning gick åt skogen, fast det blir ju billigare på det viset;)!

Torsdag = Hirvis och en halv Sheiko: #29, vecka 4, pass 3! (Elixir)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 40kg 5st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 1st, 70kg 4x4st
Knäböj 55kg 5st, 67kg 4st, 77kg 2x3st, (bälte på) 90kg 3x3st
Abd. Crunch maskin 55kg 20st, 65kg 15st, 75kg 10st

Hirvisprogrammet är prio ett just nu och Sheiko får bli det som orkas med. Det känns som att det blir lite tokig ordning att bänka före böjen då man blir lite mör i ryggen av bryggan. Jag tycker även att knäböjsmomentet är så pass tekniskt svårt så där måste man vara fräsch i kroppen för att orka hålla stilen.

Hirvisprogrammet börjar bli mer och mer utmanande men det ska absolut inte vara omöjligt att klara det hela vägen.

4:or på 70 i bänken.
Bra jobbat.
MVH
Gnistan

eulalia 2015-02-28 13:50

Hej på dig Gnistan och tack! Jag tror nästan att ryggen/roddövningar är min bästa styrka men jag har lagt ned mycket träningstid på den. Det var ett aktivt beslut jag tog för flera år sedan då jag ville få bukt med mina risiga simmaraxlar och det har faktiskt hjälpt. Detta i kombo med rotatorcuff övningar, axlar, mycket flyes och breda roddar. Jag varierar också min ryggträning genom att ibland köra många superstrikta reps med full muskelkontakt för att ibland "go bananas" och fläska upp snudd på för tunga vikter. Upplägget med ryggträningen verkar funka och jag blir starkare hela tiden, något jag inte riktigt har lyckats med lika bra i andra övningar.

Fredag = Sumoböj och goodmornings! (KAK)

Knäböj, sumostil med stopp (bälte) 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 2x3st, 75kg 2x3st, 80kg 2x2st, 85kg 2x2st, 90kg 2x2st
Goodmornings 50kg 2x5st, 55kg 2x5st, 60kg 2x5st

Jag älskar sumoböj och lyften känns kontrollerade och starka jämfört med vanliga tävlingsböjar men kroppen får ju jobba med andra vinklar, mera tekniiiik och nöta måste kunna få bukt med knäböjs problemet.

Sedan fick jag en liten ryggmassage och ryggradsknäckning.

bighulken 2015-02-28 16:30

nice kämpat.......Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-03-01 16:00

Thanks hulken;)

Söndag = Hirvis/Sheiko, #30, vecka 1, pass 1! (KAK)

Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 1st, 70kg 8x1st
Knäböj 55kg 5st, 67kg 4st, (bälte på)77kg 2x3st, 90kg 5x3st
Ryggresningar 5x10st
Knäböj (bälte) 62kg 5st, 72kg 4st, 85kg 3x3st

Jag nöter vidare med mina knäböjar. Tekniken såg tydligen riktigt bra ut, bara att fortsätta att nöta in i ryggmärgen. Var helt stendöd på slutet och började må illa så jag skippade dom sista 2 seten.

eulalia 2015-03-03 22:15

Har varit på en föreläsning under kvällen: "säg NEJ till doping". Jäkligt intressant faktiskt.

Tisdag = Sheiko 30#, Vecka 1, Pass 2 (typ)! (Elixir)

Marklyft, smalt 65kg 5st, 77kg 2x4st, 90kg 2x3st, (Bälte på) 105kg 5x3st
Benspark, enbens i maskin 30kg 5st, 35kg 5st, 40kg 3x5st/ben
Marklyft, sumo 65kg 4st, 77kg 2x4st, (Bälte på) 90kg 3x3st

Bra lyft i smalmarken, det känns som att rörelsen sitter bättre och bättre så jag tror på att det här kan bli bra. Jag skulle även ha kört utfall men jag har konstiga fötter, min "ringtå" håller på att gå av varje gång jag böjer tårna mycket så då blev det bensparkar istället. Till sist var jag sugen på att få träna lite sumomark så då skippade jag kronlyften. Klart!

Just nu sitter jag och tittar ut genom mitt fönster. Jag bor nästan mitt emot huset där 2 människor omkom igår efter en explosion i en lägenhet. Precis utanför har dom tänt massvis med marschaller runt avspärrningen.

eulalia 2015-03-05 22:42

Torsdag = Hirvis och teknikböj! (Elixir)

Axeluppvärmning med hantlar
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 67kg 1st, 72kg 3x3st
Knäböj med stopp, långsamt ned/teknik 50kg 5x5st

Huga vad jag kände mig "schleten" i kroppen inför dagens träningspass och det berodde inte på överträning denna gång, utan jag hade jobbet och konstiga arbetsställningar att skylla på. Det viktigaste (Hirvisprogrammet) blev gjort och sedan beslöt jag och min träningskompis att vi skulle åka hem till mig och käka tårta och lyssna på lite hårdrock istället:D!

bighulken 2015-03-06 06:59

Ha ha ha ha .........du e rolig du!!......lol..

Bra beslut där!!!......hi hi hi.....ääää nu åker vi hem å käkar tårta i stället!!.........lol.....

Ha det........Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-03-08 18:24

Söndag = Hirvis och knäböj! (KAK)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 1st, 70kg 8x1st
Knäböj 50kg 5st, 60kg 4st, 70kg 3st, (bälte på) 80kg 2x3st, 90kg 2x3st
Kabelrodd med v-handtag 50kg 6st, 60kg 6st, 70kg 6st
Benspark 20kg 5st, 25kg 5st, 30kg 5st, 35kg 5st, 40kg 5st
Raka enbensmark med hantlar 5kg 3x5st/ben

Lite seg på dom första bänkpressarna men det blev bättre och explosivare ju fler lyft jag gjorde.

eulalia 2015-03-09 21:55

Måndag = Marklyft! (KAK)

Marklyft, smalt 50kg 5st, 70kg 4st, 90kg 3st, 100kg 3x3st, (Bälte på) 107kg 3x2st
Marklyft, sumo 50kg 5st, 70kg 4st, 90kg 3x3st, (Bälte på) 100kg 3x2st
Lårcurl med ett ben 10kg 5x6st/ben

eulalia 2015-03-10 20:49

Tisdag = Knäböj! (Elixir)

Knäböj med stopp 50kg 5st, 65kg 2x4st, 70kg 3x3st, (Bälte på) 80kg 3x2st, 90kg 5x1st
Benspark med ett ben i taget 30kg 3x6st/ben (ingen vila)
Frontböj 50kg 3st, 55kg 3st, 60kg 3st, 65kg 3st, 70kg 3st

Jag orkar inte hålla mig till Sheikoprogrammet just nu utan träningen blir lite på känn och efter eget huvud.

eulalia 2015-03-11 20:50

Onsdag = Yoga och Hirvis bänkprogram! (Elixir)

Yogapass, 60min

Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 70kg 1st, 77kg 2x2st

YEEEES! Äntligen är jag tillbaka på ruta ett. Mina två tyngsta set i bänken landade idag på tangerat PB, ett PB som dessutom är inte mindre än 1,5 år gammalt. Det känns för jäkla skönt att i princip ha klarat hela Hirvisprogrammet, det är faktiskt bara 1x1 lyft på 82kg kvar som egentlig utmaning enligt schemat, men där väljer jag att köra en tävling istället, vad jag väljer för vikter väl på plats återstår att se.

eulalia 2015-03-15 20:13

Först åkte jag till KAK för att träna, gissa vem som hade glömt att packa ned träningskläderna:Virro! Det blev ett snabbt avklarat kvälls-pass i Nyköping istället.

Söndag = Ben! (Elixir)

Knäböj 55kg 5x5st
Benpark i maskin, explosivt! 60kg 5x8st
Ryggresningar med ett ben 2x8st/ben

Jag har flyttat nästan alla mina möbler till den nya lyan under denna helg och även om jag tog det lugnt så känns det i kroppen. Höften ömmade och småbråkade då jag körde mina knäböj så då nöjde jag mig med några lätta set teknik.

eulalia 2015-03-16 20:46

Måndag = Hirvis bänkprogram! (Elixir)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 50kg 3st, 60kg 2st, 70kg 8x1st

eulalia 2015-03-18 19:27

Onsdag = Yoga, 60min! (Elixir)

Vissa dagar är kroppen inte riktigt i fas med dom övningar man ska utsätta den för;). Men det gör ingenting och det är väl just det som är lite skönt med yoga. Ibland klarar man bara av att göra rörelsen fullt ut åt ena hållet och bland hinner man inte göra övningar lika många gånger på varje sida av kroppen. Så skulle man ju aldrig få för sig att tänka då man är nere i gymmet och lyfter.

eulalia 2015-03-22 22:36

Söndag = Götalandsmästerskapen i Gnosjö!

Bänkpress

Lyft 1: 77,5kg Godkänt! (2 vita-1 röd)
Lyft 2 & 3: 82,5kg Bom och Bom igen!

Först så måste jag säga att både jag och min klubbkamrat är mycket tacksamma över att vi fick vara med på tävlingen och få chansen att lyfta. Målet för oss båda var att klara kvalgränsen tills i sommar i klassisk bänkpress och min kamrat lyfte fantastiskt bra och klarade sin målsättning. Hade jag varit i närheten av kvalgränsen så hade jag överträffat mig själv men friskt vågat hälften vunnet;). Jag hade egentligen tänkt att gå in på 80kg men valde att sänka ingången då jag började känna att jag tvivlade på mig själv. Det var ett riktigt beslut, jag hade inte 82kg i kroppen idag. Kände mig rätt stark i kroppen men lyften var lite vingliga och instabila av någon anledning. Hur som helst så var min ingångsvikt en tangering av mitt PB så bara det i sig känns som att jag har tagit ett litet steg framåt resultatmässigt. Sedan har jag ju också varit lite lätt förkyld under veckan som gått så min taktik har varit att vila från träning och äta mig i så bra form som möjligt. Jag gick nog upp något kg i kroppsvikt i alla fall.

eulalia 2015-03-23 21:14

Måndag = Rygg och armar! (Elixir)

Utåt och inåtrotationer 1pl 3x15st
Långsamma stångsänkningar 3x10st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 3kg 10st, 4kg 10st, 5kg 10st, 6kg 10st, 7kg 10st, 8kg 10st
Axeldrag hängande i chinsräcket 3x10st
Latsdrag, strikt (remmar) 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10st
Sittande kabelrodd (remmar) 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 10st
Facepulls med rep 20kg 10st, 25kg 10st, 30kg 10st, 35kg 10st, 40kg 10st
Bicepscurl i maskin 15kg 6st, 12kg 10,8st
Triceps i maskin 15kg/arm 3x10st

Jag var helt enkelt sugen på att köra rygg och då blev det så...

Gnistan 2015-03-24 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7306650)
Söndag = Götalandsmästerskapen i Gnosjö!

Bänkpress

Lyft 1: 77,5kg Godkänt! (2 vita-1 röd)
Lyft 2 & 3: 82,5kg Bom och Bom igen!

Först så måste jag säga att både jag och min klubbkamrat är mycket tacksamma över att vi fick vara med på tävlingen och få chansen att lyfta. Målet för oss båda var att klara kvalgränsen tills i sommar i klassisk bänkpress och min kamrat lyfte fantastiskt bra och klarade sin målsättning. Hade jag varit i närheten av kvalgränsen så hade jag överträffat mig själv men friskt vågat hälften vunnet;). Jag hade egentligen tänkt att gå in på 80kg men valde att sänka ingången då jag började känna att jag tvivlade på mig själv. Det var ett riktigt beslut, jag hade inte 82kg i kroppen idag. Kände mig rätt stark i kroppen men lyften var lite vingliga och instabila av någon anledning. Hur som helst så var min ingångsvikt en tangering av mitt PB så bara det i sig känns som att jag har tagit ett litet steg framåt resultatmässigt. Sedan har jag ju också varit lite lätt förkyld under veckan som gått så min taktik har varit att vila från träning och äta mig i så bra form som möjligt. Jag gick nog upp något kg i kroppsvikt i alla fall.

Bra jobbat i bänken där.
MVH
Gnistan

eulalia 2015-03-24 21:08

Tack Gnistan:)!

Tisdag = Knäböj och Marklyft! (KAK)

Knäböj 50kg 5st, 60kg 4st, 70kg 3st, (Bälte på) 80kg 3st, 85kg 3st, 90kg 5x2st
Marklyft, sumostil 60kg 3st, 80kg 3x3st, (Bälte på) 90kg 3x3st
Marklyft (Velocity) 120kg ca 6x1st
Raka Marklyft stående på kloss 70kg 6st, 80kg 4x5st
Benspark med ett ben 20kg 3x5st/ben

Idag fick jag testköra min nya markdräkt. Första lyften körde jag med tights under men då kröp dräktbenen upp för långt på låren, så det var bara att slita av sig brallorna och testa på nytt. Jag fick såklart svårare att komma ned till stången och jag lyckades inte heller dra till kroppen i rätt vinkel innan lyftet och drog med dålig hållning i ryggen. Jag hoppas att det går lättare med tiden då dräkten töjer ut sig.

eulalia 2015-03-25 21:09

Onsdag = Yogapass, 60min!

eulalia 2015-03-26 20:38

Torsdag = Knäböj och lite marklyft! (Elixir)

Knäböj, sumostil med stopp 55kg 5st, 65kg 4st, 75kg 3st, (Bälte på) 85kg 3x2st
Marklyft, smalt 50kg 3st, 70kg 3st, 90kg 3st, (Bälte på) 110kg 5x1st
Hacklift +15kg 5st, 30kg 5x5st

Jag håller på och packar det sista inför flytten så det blev ett snabbt avklarat pass, ca 1h och 10min.

eulalia 2015-03-29 18:29

Söndag = Norskt program, vecka 2, pass 1! (KAK)

Rep crunch 30kg 3x15st s.set med/
Ryggresningar 3x12st
Knäböj (Bälte) 60kg 6st, 70kg 6st, 80kg 5st, 90kg 5x4st s.set med/
Bulgariska enbens böj 20kg 3x5st/ben
Bänkpress med stopp 40kg 8st, 50kg 6st, 60kg 4x5st s.set med/
Snedbänk 40kg 6st, 50kg 4x5st
Ryggresningar 3x(10st+10sek statiskt i toppläget) ingen vila
Biceps kabelcurl 20kg 5x10st
Triceps pushdowns 30kg 5x10st

Hängde på grabbarna idag på deras program. Det är fan kul att träna i grupp men fasen vad jobbigt det var, jag känner mig otränad;).

eulalia 2015-03-30 20:05

Måndag = Rygg, axlar, triceps! (KAK)

Facepulls med rep 20kg 5x20st
Ryggflyes i maskin 4pl 5x15st
Pin-Bänkpress, 5sek ned till stopp 50kg 8st, 55kg 6st, 60kg 5st, 65kg 5st, 70kg 5st
Sälrodd med bänkgrepp (remmar) 50kg 5x10st
Sidolyft med hantlar, TUT 5kg 3x20st

Jag sov dåligt i natt och hade tänkt skippa träningen men det blev ett litet pass i alla fall.

bighulken 2015-03-30 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7311944)
Söndag = Norskt program, vecka 2, pass 1! (KAK)

Rep crunch 30kg 3x15st s.set med/
Ryggresningar 3x12st
Knäböj (Bälte) 60kg 6st, 70kg 6st, 80kg 5st, 90kg 5x4st s.set med/
Bulgariska enbens böj 20kg 3x5st/ben
Bänkpress med stopp 40kg 8st, 50kg 6st, 60kg 4x5st s.set med/
Snedbänk 40kg 6st, 50kg 4x5st
Ryggresningar 3x(10st+10sek statiskt i toppläget) ingen vila
Biceps kabelcurl 20kg 5x10st
Triceps pushdowns 30kg 5x10st

Hängde på grabbarna idag på deras program. Det är fan kul att träna i grupp men fasen vad jobbigt det var, jag känner mig otränad;).

Det kan du omöjligen vara!!!.....Otränad.......ok du känner kanske så.....men är nog mera att du känner så mentalt........

Ha det bäst tjejen......Med vänlig hälsning/

eulalia 2015-04-01 18:57

Hehe, otränad är väl kanske inte rätt ordval men jag har dragit ned på träningsmängden sedan en tid tillbaka, både i antal pass och även hur hårt/länge jag kör varje gång. Jag blev faktiskt toktrött av att köra ett helt pass efter program.

Onsdag = Knäböj och Marklyft! (KAK)

Knäböj (Bälte) 50kg 3st, 65kg 3st, 75kg 3st, 85kg 3st, 95kg 3x3st
Marklyft, långsamt ner 6sek, håll statiskt 2sek 70kg 6st, 75kg 5st, 80kg 4st, (Bälte på) 90kg 3x4st

Äsch, orkade inte mer sedan. Känner mig lite smyg-förkyld också.

Haha, jag blev lurad på jobbet idag. Jag fick en handskriven lapp av min chef att jag skulle kontakta en kund och boka in en tid för ett jobb. Inte ont anandes plockade jag fram kalendern och ringde plikttroget upp mannen - som svarade med kvinnoröst och berättade exakt vilken tid det var:D.

eulalia 2015-04-04 08:23

Långfredag = Tröjbänk! (Gnesta)

Axelpressar nedåt i dipsställningen 3x15st
Axeluppvärmning med hantlar
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 55kg 2st, 60kg 2st, 70kg 1st
Tröjbänk (S.Kat. 38) 100kg 5kl 1st, 110kg 4kl 1st, 120kg 3kl 1st, neg:130kg 2kl lv, 3kl 1st
Ryggflyes i maskin 20kg 3x10st

Tight, tightare, Annas nya bänktröja! Dagens uppdrag blev att försöka spränga ut bröststycket på tröjan så att jag kan få isär armarna i rätt greppbredd, blöta och tänja om vartannat. Ont gjorde det också, i handlederna. Jag brukar vanligtvis rotera händerna inåt men det blev en omöjlig kombo med dagens teknik. Det som var positivt med dagens pass var att jag kunde styra stången i rätt bana på väg ned mot bröstet. Ställningshöjd: 9 idag. Det är bara att fortsätta nöta så kanske jag och tröjan är kompisar lagom till 2016;).

eulalia 2015-04-05 20:07

Söndag = Böj och Ben! (KAK)

Knäböj, sumostil och hög stång 50kg 2x4st, 70kg 4st, (Bälte på) 80kg 3st, 85kg 3st, 90kg 2st, 95kg 2st
Kränga på en ny böjdräkt, Smithmaskin 50kg x ?st
Bensparkar med ett ben 15kg 4x10st/ben
Frontböj 50kg 3st, 55kg 3st, 60kg 3st, 65kg 3st, 70kg 3st, 75kg 3st, 80kg 2st+Fail:)
Marklyft, smalt 50kg 3st, 80kg 3st, 100kg 3x3st

Nöjd med frontisarna idag, tror jag har gjort en singel på 80kg tidigare fast det var länge sedan.... Ev kanske ska jag köra dom med smalare stance i framtiden för att komma åt quadriceps bättre. Test av ny dräkt idag och den är tight, det är en pina för låren bara att stå med den på sig men det blir nog bra sedan.

eulalia 2015-04-07 19:45

Tisdag = Marklyft, rygg och triceps! (KAK)

Marklyft, smalt: 5sek ned, håll 2sek statiskt 60kg 6st, 75kg 5st, 90kg 4st, 95kg 4st, (Bälte på) 100kg 4st, 105kg 4st
Facepulls med rep 30kg 3x10st
Pin-bänkpress, 5sek ned 50kg 6st, 60kg 5st, 65kg 3x4st
Sälrodd, högt upp mot bröstet, bänkgrepp 40kg 10st, 45kg 4x10st
Liggande triceps press med hantlar 12kg 5x10st

Hängde på grabbarnas träningspass till stor del idag.

eulalia 2015-04-08 18:57

Onsdag! (Elixir)

Knäböj med stopp 40kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 77kg 3st, (Bälte på) 85kg 3x3st, 90kg 3x2st, 95kg 3x1st
Rehab, knip och coreövningar

Yoga pass, 1 timme

Det känns som att jag måste göra en insats då det gäller stretching av höft, lår och rumpa snart då det börjar kännas stelt och småömt.

Yoga passet var underbart skönt och välgörande idag:).

eulalia 2015-04-10 19:42

Fredag = Tröjbänk! (Gnesta)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 3st, 67kg 1st
Bänkpress med tröja (s.kat 40) 110kg 4kl 1st, 120kg 3kl 1st, 130kg 2kl 1st, 135kg 1kl 1st:)
Sidolyft med hantlar 5kg 12st, 7kg 10st, 9kg 8st, 11kg 6st
Fågelskrämman med hantlar 2kg 4x15st

Ja för tusan, en smiley kan jag kosta på mina bänkpressar idag. Jag har fått mina ärmar insydda och det gör att jag har lite bättre tryck över bröststycket istället. Lyften kändes hur stadiga och stabila som helst, bättre spänst på 130kg som flög upp jämfört med lyftet på 135kg där jag fick surpressa upp vikten och rumpan lättade.

eulalia 2015-04-12 17:16

Söndag = Knäböj! (KAK)

Knäböj 50kg 2x5st, 60kg 4st, 70kg 3st, (bälte på) 80kg 3st, 90kg 3st, 95kg 3st, 100kg 3x2st
Raka enbensmark med hantlar 5kg 3x5st/ben
Marklyft, smalt 60kg 5st, 80kg 4st, 100kg 3x3st

Stretching av ben, rumpa och höfter, ca 20-30 min.

Jag kände mig inte i form idag, varken mentalt eller i kroppen. Så är det ibland, bara att ta nya tag tills nästa gång.

eulalia 2015-04-13 18:45

Måndag = Tröjbänk! (KAK)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp, något smalare grepp 50kg 2x3st, 55kg 3st, 60kg 3st, 65kg 3st
Bänkpress med tröja (s.kat 38) 100kg 5kl 1st, 110kg 5kl 1st, 4kl 3x1st, 120kg 4kl 1st
cc Triceps pushdowns, enarms med omvänt grepp 10kg 10st, 15kg 10st, 20kg 10st/arm

Åhåjajaaa, den nya bänktröjan är vedervärdig att ha på sig:D! Jag gjorde så många lyft jag stod ut med. Den sista pressen blev bäst och det behövs säkert ännu mer vikt för att kunna borra ner axlarna ordentligt, sedan fick vi upp tröjärmarna i bättre läge mot slutet. Nivå 4 i höjd på ställningen, greppet fick jag som bredast ut med långfingret på ringen med raka handleder.

eulalia 2015-04-14 20:13

Tisdag = Kundalini-yoga, stretchpass. 1h och 30min.

Testade en för mig ny yogavariant idag, den var mindre fysisk än dom jag har provat tidigare men mer med inriktning mot andning, avslappning och meditation. Ibland kan jag känna att det är lite mystiskt och "hokus pokus" över vissa övningar men faktum är att jag känner mig lugn, avslappnad och mer harmonisk efter att jag har kört lite yoga.

eulalia 2015-04-15 19:45

Onsdag = Knäböj och marklyft med dräkt! (KAK)

Knäböj 50kg 2x5st, 62kg 4st, 72kg 3st, (bälte på) 82kg 3st, 92kg 3x3st
Marklyft, sumostil 50kg 2x5st, 80kg 2x3st, 90kg 2x2st, 100kg 4x1st
Marklyft, dräkt (velocity) 100kg fail, 1st, 120kg 1st, (bälte på) 130kg 1st, 140kg 1st, fail

Jag har svårt att komma ned mot stången men denna gång lyckades jag iaf, men det var ytterst nära att jag svimmade. Det blir nog bättre efter några pass då dräkten töjt sig. Testade även nya inlägg i skorna och jajjemen, det kä des stadigare i böjen.

eulalia 2015-04-17 21:17

Fredag = Tröjbänk och rygg! (KAK)

Axeluppvärmning
Facepulls med rep 20kg 8st, 25kg 8st, 30kg 5x8st
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 3st, 65kg 3st
Bänkpress med tröja (F6 38) 100kg 5/3kl 2st, 115kg 2kl 1st, 125kg 1kl 1st, 135kg 1st:)
Latsdrag (remmar) strikt 50kg 3x12st
Liggande kabelrodd med brett grepp 45kg 3x12st

Nytt pb i bänken idag med "ny-beg" tröjan. Ett litet rövlyft men det fanns ändå lite mer pressarkraft kvar i armarna. Det roligaste med passet tror jag ändå var att hjälpa en yngre nybörjar kille med teknik och utförande i ryggövningarna, jag stormtrivdes:D!

eulalia 2015-04-19 09:34

Lördag = Böjdräkt och mark! (KAK)

Knäböj, sumostil med stopp 40kg 5st, 50kg 4st, 60kg 3st, 70kg 3st, (bälte på) 80kg 3st, 90kg 3st
Knäböj (dräkt NXG, bälte, lindor) 110kg 1st, 130kg 1st, 140kg 1st, 150kg 1st
Marklyft, sumostil 50kg 5st, 70kg 3st, 90kg 3st, (bälte på) 100kg 3st, 110kg 4x1st

eulalia 2015-04-20 18:25

Måndag = Benpass! (Elixir)

Knäböj 40kg 4st, 50kg 4st, 60kg 4st, 70kg 5x4st
Marklyft stående på viktskiva (remmar) 50kg 2x5st, 70kg 2x5st, 90kg 5x3st
Benspark i maskin 50kg 4x12st

eulalia 2015-04-22 20:56

Söndag = Promenad, 1h och 10min.

Måndag = Se ovan...

Onsdag = Bänkpress och bröst! (KAK)

Bänkpress 50kg 7st, 60kg 5st, 62kg 20st
cc Bröstflyes 15kg 10st, 20kg 3x10st

Fick ett ögonblickets infall på gymmet ikväll, jag var sugen på att tokreppa och hittade en glad passare trots den sena timman. Jag vill minnas att jag för kanske 2 år sedan testade formen på just den här vikten då jag hade läst i Kitsunes blogg att hon pressade 23 reps (tror jag) på sin kv. Nu är ju jag bra mycket tyngre än henne men jag kan stört omöjligt låta bli att jämföra mig till höger och vänster (på både gott och ont). Om jag jämför mig med mig själv så har jag iaf blivit starkare än vad jag var då, tror jag klarade kanske 11reps (ids inte kolla;))

eulalia 2015-04-23 21:28

Promenad 30min!

Torsdag = Marklyft!(KAK)

Marklyft, smalt 50kg 3st, 70kg 3st, 90kg 3st, (Bälte på) 110kg 3st, 117kg 2st, 125kg 1st, 132kg 1st, 135kg 1st:)

Nytt PB i marklyft x 2, det var verkligen på tiden!!!!!!!

eulalia 2015-04-26 20:13

Lördag = 1h promenad!

Söndag = Rygg och bänkpress! (Gnesta)

Axelpressar nedåt i dipsställningen 3x15st
Axeluppvärmning med hantlar
Rodd i friviktsmaskin 25kg/arm 5x10st
Latsdrag i maskin 80kg 5x10st
Rodd med brett grepp i smith (remmar) +30kg 5x10st
Bänkpress 40kg 4st, 45kg 4st, 50kg 4st, 55kg 4st, 60kg 4st, 65kg 18st+fail:)

Jag tyckte att jag kunde ha gjort pressarna med ett stabilare och bättre utförande idag men 18 reps är fasen inte dåligt. Dom sista vrålade jag upp så någon frågade om dom befann sig på gymmet eller BB.

Promenad på kvällen, 40min.

Gnistan 2015-04-27 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7332590)
Lördag = 1h promenad!

Söndag = Rygg och bänkpress! (Gnesta)

Axelpressar nedåt i dipsställningen 3x15st
Axeluppvärmning med hantlar
Rodd i friviktsmaskin 25kg/arm 5x10st
Latsdrag i maskin 80kg 5x10st
Rodd med brett grepp i smith (remmar) +30kg 5x10st
Bänkpress 40kg 4st, 45kg 4st, 50kg 4st, 55kg 4st, 60kg 4st, 65kg 18st+fail:)

Jag tyckte att jag kunde ha gjort pressarna med ett stabilare och bättre utförande idag men 18 reps är fasen inte dåligt. Dom sista vrålade jag upp så någon frågade om dom befann sig på gymmet eller BB.

Promenad på kvällen, 40min.

Superbra jobbat med 18 reps på 65 pannor. Börjar bli riktigt repstark tror jag.
Gnistan

eulalia 2015-04-27 19:27

Tackar Gnistan! Jag har alltid haft lätt för mig då det gäller utmaningar för uthålligheten och mer problem med övningar för explosiviteten.

Måndag = Böj och Mark! (Elixir)

Knäböj, sumostil med stopp 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 5st, (Bälte på) 80kg 3x5st
Marklyft, sumostil 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 5st, 80kg 5st, (Bälte på) 100kg 2x2st, 110kg 1st, 120kg 1st, 125kg 1st, 130kg 1st
Rehab, knip och core övningar

Tangerat PB i sumomark! Lyften kändes rätt okej faktiskt.

eulalia 2015-04-28 21:27

Tisdag = Bänkpress och armar! (OAK)

Bänkpress, från smalt till brett grepp 35kg 2x5st, 42kg 2x5st, 50kg 2x5st, 57kg 2x5st, 65kg 2x5st, +kedjor 2x2st
Smalbänk i maskin 40kg 6st, 50kg 6st, 60kg 3x6st
cc Triceps pushdowns med omv grepp 15kg 10st, 17kg 10st, 20kg 10st/arm
Biceps hantelcurl 12,12,11+fail

Gött att få uppleva Oxelösunds AK.

eulalia 2015-04-30 18:05

Torsdag = Rygg! (Elixir)

Facepulls med rep 20kg 8st, 25kg 8st, 30kg 5x8st
Latsdrag (remmar) 50kg 8st, 60kg 8st, 70kg 8st
Enarmsrodd i friviktsmaskin 30kg 8st, 35kg 8st, 40kg 8st
Sidolyft med hantlar 4kg 30st
Fågelskrämman med hantlar 2kg 3x20st
Sidolyft med hantlar (svingar) 12kg 2x8st

MaQue 2015-04-30 21:39

Du var ju med i Svett och Etikett nu senast! :)

eulalia 2015-05-02 13:11

Hoppla, det har jag missat. Jag antar att det var armbrytningsavsnittet där jag råkade fastna på bild?! Jag kikade lite på tävlingarna i armbrytning och sedan hjälpte jag och några stycken från atletklubben till med passning och klovning i en knäböjstävling. Jag råkade testa tävlingsformen rolling thunder och kronlyft också, kul var det:D.

eulalia 2015-05-02 14:45

Lördag = Knäböj och marklyft! (KAK)

Knäböj, sumostil med stopp 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st, (bälte på) 85kg 3x2st
Marklyft, smal stil 50kg 4st, 70kg 4st, 90kg 4st, (bälte på) 110kg 4st, 125kg 2x2st, 115kg 3st, 105kg 4st
Raka enbensmark med hantlar 5kg 3x5st/ben
Benspark i maskin 40kg 5st, 35kg 8st, 30kg 12st

Lite framåtvikt på några av böjarna, marklyften däremot kändes okej.

eulalia 2015-05-03 20:59

Söndag = Crossfit! (Flens sport och hälsa)

Idag var det öppet hus och flertalet "prova på" aktiviteter på gymmet där flertalet av klubbens armbrytande kamrater håller till. Jag fick vara visningsmodell när vi gjorde lite "over head squats" och sedan deltog jag på ett WOD-pass. Det var kort och intensivt men ändå skönt! Vi körde i 2-manna lag mot varandra och där den ena inte orkade tog den andra vid. Detta var uppdraget, uppifrån och ned på tid:

100 chins (gummiband)
100 kettlebellsvingar 16kg
100 pushups
300 hopp med hopprep
100 situps
100 airsquats

Tid 19,23!

eulalia 2015-05-05 18:44

Tisdag = Knäböj och Sumomark! (KAK)

Abd Crunch i maskin +20kg 20st, 25kg 15st, 30kg 10st
Knäböj med stopp 50kg 4st, 60kg 4st, 70kg 4st, (Bälte på) 80kg 3x4st
Marklyft, sumostil 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st, (bälte på)90kg 3st, 100kg 3st, 115kg 4x1st, 105kg 4x2st

Kort pass idag! Jag tyckte att tekniken kändes bättre då jag la av lite vikt i marklyften.

eulalia 2015-05-06 20:40

Onsdag = Bänktröja! (Gnesta)

Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 55kg 3st, 60kg 1st, 65kg 1st
Bänkpress med tröja (s.kat 40) 110kg 4kl 1st, 120kg 3kl 1st, 125kg 2kl 1st, 140kg 1kl Fail
Fågelskrämman med hantlar 2kg 3x20st
cc Bröstflyes 15kg 10st, 20kg 8st, 25kg 6st
Ryggflyes i maskin 25kg 3x8st
Dipsmaskin 7pl 3x12st

Ojdå, det råkade bli felklovat med 10kg inför mitt sista lyft:). Jag tror jag fick träffen aningens för långt ned på bröstet för jag tappade vä axeln, sedan pressade jag stången snett bakåt in i ställningen. Även om lyftet icke blev godkänt så kändes det inte alls som någon omöjlig vikt, bara att nöta på så kommer det.

C.R - om du läser detta så ska du veta att du är saknad på klubben.

eulalia 2015-05-07 18:35

Torsdag = Knäböj och Marklyft! (Elixir)

Knäböj, sumostil med stopp 50kg 6st, 60kg 5st, 70kg 4st, (Bälte på) 80kg 3st, 90kg 5x2st
Marklyft, smal stil 50kg 3st, 70kg 3st, 90kg 3st, (Bälte på) 110kg 5x3st
Raka marklyft (Remmar) 90kg 3x6st

Kände mig hyfsat stark idag!

eulalia 2015-05-11 16:36

Söndag = Blandad kompott! (KAK)

Bänkpress med stopp, explosivt! Försökte smalna av fotplaceringen 50kg 8x3st
Marklyft, sumostil 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st, 90kg 3st, 100kg 3st, (Bälte på) 110kg 3st, 117kg 4x2st
Stångrodd, lutande 45gr, sup grepp (remmar) 50kg 6st, 60kg 6st, 70kg 6st, 80kg 6st, 90kg 3x6st
Hantelflyes för baksidan, på lutande bänk 5kg 10st, 6kg 10st, 7kg 10st, 8kg 10st, 9kg 10st
Bänkpress, "gymbänk" 50kg 1st, 60kg 1st, 70kg 1st, 80kg 1st, 90kg 1st, 95kg Fail

Skönt pass! Jag körde det som jag var mest sugen på att träna för dagen. Gjorde ett kanonbra lyft på 90kg och 95kg var nog inte heller långt borta, det är det där förargliga bottenläget i pressen, 1-2cm där stången fastnar.

eulalia 2015-05-13 17:03

Tisdag = Knäböj och Marklyft! (KAK)

Knäböj 40kg 5st, 55kg 5st, 62kg 5st, 70kg 4st, 77kg 4st, (Bälte på) 85kg 4st, 92kg 4st
Marklyft, smal stil 70kg 5st, 80kg 5st, 90kg 5st, 100kg 5st, 110kg 3x5st

Tekniken kändes hyfsad i bägge grenarna idag!

eulalia 2015-05-15 17:42

Fredag = Lite gott och blandat! (Hälsogymmet)

Axeluppvärmning
Axelpressar nedåt i dipsställningen 3x15st
TRX rodd med benen på boll 3x10st
Facepulls med rep 8pl 3x12st
Kettlebell svingar 24kg 3x20st
Bänkpress med stopp FU 50kg 5x5st
Stångrodd (90gr) med brett grepp (Remmar, Bälte) 60kg 6st, 70kg 3x6st
Marklyft, sumostil 60kg 5st, 80kg 5x4st, (Bälte på) 100kg 5x3st

Ett skönt och välbehövligt pass efter flera dagars träningsuppehåll. Mamma är på besök från Norrland:D!

eulalia 2015-05-17 20:26

Söndag = Lite böj och mark! (Hälsogymmet)

Knäböj, sumostil med stopp 40kg 5st, 55kg 5st, 65kg 4st, 75kg 4st, (bälte på) 85kg 3x3st
Marklyft, smal stil 60kg 5st, 80kg 4st, 100kg 3st, (bälte på) 120kg 3x2st
Janda situps 3x20st

eulalia 2015-05-19 20:20

Tisdag = Knäböj och Marklyft! (KAK)

Knäböj 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 4st, 80kg 4st, (bälte på) 87kg 3x3st
Marklyft, sumostil 50kg 3st, 70kg 3st, 90kg 3st, (bälte på) 102kg 3x3st
Lårcurl med ett ben, långsamt ned 10kg 2x8st/ben
Ryggresningar, långsamma med ett kort stopp 10kg 2x8st

eulalia 2015-05-20 10:06

Onsdag = Axlar! (KAK)

Militärpress 30kg 5st, 35kg 4st, 40kg 3st, 45kg 2st, 50kg Fail, 40kg 8st
Lutande hantelpress 15kg 10st, 17kg 10st, 20kg 10st
Sidolyft med hantlar, svingar 12kg 3x8st
Liggande kabelrodd med brett grepp 40kg 8st, 45kg 8st, 50kg 3x8st
Framåtlutande sidolyft med hantlar, svingar 12kg 3x8st
Ryggflyes i maskin 6pl 15st, 7pl 12st, 8pl 8st

Fan vad nära att jag fick upp 50kg i militären men jag ska inte grina för det, jag har inte tränat militärpress ordentligt på jättelänge så den vikten har jag med lite övning bara.

eulalia 2015-05-22 22:09

Fredag =Tröjbänk! (SAK)

Bänkpress med stopp 40kg 5st, 50kg 4st, 60kg 3x3st, 70kg 3st
Bänkpress med tröja (s.kat 40) 110kg 8cm 2st, 120kg 5cm 1st, 127kg 2cm 1st, 132kg 1st
Kettlebell svingar 24kg 2x20st

Underbart! Kan man bli mer motiverad än av att sitta och kika på VM i bänkpress? Fick hjälp med passning och då jäklar var det bara att passa på.

eulalia 2015-05-23 22:55

Lördag = Sumo mark! (SAK)

Marklyft, sumostil 60kg 4x3st, 80 kg 4x2st, 100kg 4x1st, 80 kg 4x3st
Marklyft, sumostil (halvdräkt) 100kg 4x1st, 110kg 2x1st, (heldräkt) 120kg 4x1st

eulalia 2015-05-24 17:48

Söndag = Knäböj! (SAK)

Knäböj, smalt 50kg 2x3st, 60kg 2x3st, 70kg 2x3st, (Bälte på) 80kg 2x3st, 90kg 2x3st, 100kg 2x1st
Frontböj 60kg 5x3st

Förmiddagspass i Sundsvall innan avresa söderut. Idag bidde det knäböj, jag fick åter igen för mig att testa den smala knäböjar stilen, den som jag fått både ros och ris för vid tidigare försök, men jag kände mig stark och i bra balans genom lyften. Körde klacklöst i sockiplast också.

eulalia 2015-05-25 20:33

Måndag = Bänk, bröst och triceps! (Gnesta gym)

Bänkpress med stopp 30kg 2x3st, 50kg 3st, 60kg 3st, 67kg 5st, 72kg 3st, 77kg 2st, 80kg 1st, 82kg 1st:)
Bänkpress med slingshot 90kg 3x3st
Smalbänk 60kg 5st, (3kl) 55kg 3st, 65kg 3st
cc Triceps pushdowns 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 3x10st
Fågelskrämman med hantlar 2kg 3x20st
Lutande bröstflyes med hantlar, strikt 10kg 3x10st

Bra pass idag! Lite glada skratt, bra tips och mitt livs bästa lyft på 82kg i bänken.

eulalia 2015-05-26 21:07

Tisdag = Knäböj och marklyft! (ASK)

Knäböj, sumostil med stopp 40kg 3st, 60kg 3st, (Bälte på) 80kg 5x3st
Knäböj, smalt 50kg 5x3st
Marklyft, smalt 50kg 5st, 70kg 3st, 90kg 3st, (Bälte på) 100kg 3st, 120kg 1st
Marklyft stående på kloss (Remmar) 80kg 5x5st

Jag fick mycket positiv respons av medtränande då det gäller tekniken på min smala böjstil. Den kanske är värd att återuppta i träningen igen!!! Tekniken både kändes och såg bra ut men jag är seg och svag i starten. Det blir mer explosiva lyft stående på kloss hädan efter.

eulalia 2015-05-27 19:52

Onsdag = Knäböj! (OAK)

Knäböj, smalt 45kg 2x5st, 55kg 2x5st, 65kg 2x5st, 75kg 2x5st, (Bälte på) 85kg 2x5st, (+12kg kedjor) 2x2st
Benspark, lätt och strikt 25kg 10st, 30kg 4x10st
Lårcurl med ett ben 10kg 10st, 15kg 4x10st/ben

Det känns riktigt bra med den här smala böjstilen, särskilt nu när jag skippar klackskorna. Jag har bra balans och trycket är på hälarna känner jag. Jag börjar kanske tycka att knäböj är kul igen;)

eulalia 2015-05-30 09:42

Fredag = Tröjbänk! (Gnesta)

Bänkpress med stopp 50kg 2x4st, 60kg 3st, 70kg 2st
Bänkpress med tröja (s.kat 38) 110kg 5kl 2x1st, 120kg 4kl 1st, 130kg 3kl 1st, 140kg 2kl 1st, 145kg 1kl 1st

Bra inställning idag, jag var sugen på att bänka och få en utmaning att bita i. På med lilla mini-tröjan och kämpa med att få isär armarna, har lite grann kvar ännu. 140kg lyftet var en stänkare, på 145kg hade jag lite tokig känsla i avlyftet och träffen på klossen hamnade något på gränsen för nära magen, passaren petade/styrde till den i bottenläget och sedan fick jag pressa lyftet själv. Jag tror den här tröjan kommer att bli grym efter lite träning och inkörning.

eulalia 2015-05-31 17:33

Söndag = Knäböj, rygg och Marklyft! (KAK)

Knäböj, smalt 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 4st, (bälte på) 80kg 4st, 87kg 3x3st, 92kg 3x2st, 97kg 3x1st
Facepulls med rep 20kg 10st, 25kg 10st, 30kg 3x10st
Ryggflyes i maskin 8pl 3x10st
Liggande kabelrodd med brett grepp 50kg 5x10st
Biceps hantelcurl 17kg 6,5st
Marklyft, sumostil 50kg 5st, 70kg 4st, 90kg 3st
Marklyft, sumostil (Halvdräkt, bälte) 110kg 1st, 115kg 1st, 120kg 1st, 125kg 1st, 130kg 1st, 135kg 1st, 140kg 1st, 110kg 3x3st
Knip, höft och coreövningar

Bra knäböjar idag, lyften känns otroligt stadiga och balanserade. Marklyften gick också bra, det går ju kanoners att köra med halvdräkt för att öva in känslan och få lite viktvana.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)