Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Tävlande/aktiva (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Eulalia provar på det här med styrkelyft (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=190532)

eulalia 2014-05-29 20:35

Ja visst är det skillnad. Det är också en jäkla skillnad på bänkar och bänkar, endel går knappt att lyfta på över huvud taget medans andra är helt gudomliga. Min absoluta favvobänk finns uppe i Norrland, den är bred och ovanligt hög och materialet i kädseln på dynan är lite gummiaktigt och man få kanonbra fäste på skuldrorna. Jag tycker ju på något sätt att det borde gå hyfsat att överföra alla kroppens vinklar ned till höft/knäet iaf även om en tävlingsgodkänd bänk är lägre, man kanske bara måste jobba mer målmedvetet med bekymret bara.

Torsdag = Ben! (Elixir)
Knäböj med pinne på raka armar 5x5st
Knäböj (Bälte) 50kg 5st, 70kg 3st, 80kg 2st, 90kg 2x1st, 100kg 1st, 105kg 1st, 107kg 1st
Marklyft, sumostil (Bälte) 50kg 3st, 80kg 3st, 100kg 3st, 110kg 1st, 115kg 1st, 120kg 1st
Släde (Bälte) 125kg 3x2vändor
Lårcurl med ett ben i taget 20kg 2x10st/ben
Utfallssteg 3x10st/ben
Jandasitups 3x20st
Rehabövningar

Idag var jag lite sugen på att träna böj igen och tack och lov så stämde tekniken hyfsat iaf, inte på alla lyft men kroppen börjar lyda mig igen. Däremot var det huvudet som tog stopp för jag vågade inte lägga på mer vikt och riskera att åka hem med en fail i protokollet. Det är bara att se sanningen i vitögat, jag måste jobba upp mitt självförtroende igen, det har varit lite väl mycket tekniknötande och mentala hinder den senaste tiden. Det här var iaf det tyngsta raw lyftet jag har gjort sedan serie 1.

i0Janki78 2014-05-30 06:03

Hej och hopp!

Även fast jag inte själv är så värst aktiv just nu med varken träning eller skrivande så vill jag bara visa att jag är inne och följer din resa mot SM :)

bighulken 2014-05-30 06:49

Jag följer din resa där också......;-)

kollade listorna, en hel del personer med där!!

Som en liten booster då!!!........om du tar medalj så bjussar jag på en båttur i Stockholm, typ genom djurgårdskanalen och sedan till Fjäderholmarna, kanske gå runt lite där, käka glass osv......För dig och sällskap, .........Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-05-30 15:59

Jag har aldrig kännt mig såhär populär någonsin!!! Det går bra nu...

Kul att du hälsade på Janne! Jag lovar här och nu att jag ska försöka att samla mig och genomföra SM efter bästa förmåga;). Hoppas att du har tid att komma och kika lite på tävlingarna.

Yeay, det var ingen dålig motivationsboost!!! Det är väldigt många deltagare i 84:an i år jämfört med förra året, det blir hårdare konkurrens om medaljerna men samtidigt så smakar ju en medalj godare om man har fått kämpa för den. Jag fick ju en medalj på SM i vintras med tröja men jag har lite svårt att värdera den högt då det var så få deltagare. Jag har inte ens kollat upp vilka jag ska tävla mot i år, jag tror att jag bara ska vara lyckligt ovetandes och gå upp på flaket och göra mitt allra bästa.

eulalia 2014-05-31 17:00

Lördag = Knäböj och Mark! (KAK)

Knäböj, sumostil 50kg 5st, 70kg 3st, (Bälte på) 80kg 2st, 90kg 1st, 100kg 1st
Knäböj (Dräkt, Bälte, Lindor) 120kg 2st, 130kg 2st, 140kg 2x2st, (i smith) 140kg 2st
Marklyft, smalt 60kg 4st, 90kg 3st, 100kg 3st, 110kg 1st, (Bälte på) 120kg 3x1st, 100kg 10st
Bänkpress, uppvärmning...
Rehabövningar

De inledande sumoböjarna kändes inte så tokiga faktiskt, sedan fick jag för mig att dra på mig dräkten. Viljan för att lasta tungt fanns inte riktigt och det är svårt att köra med utrustning lite halvhjärtat. Halvdana utgångar då jag inte har fullt uppsträckt rygg och får kippa efter luft. Rätt böjstil i starten på lyften men då det börjar ta emot i bottenläget fäller jag överkoppen framåt istället för att gå djupare. Tanken från min sida var att jag skulle se om jag kunde korta ned axelbanden en aning men mina träningskamrater tyckte att jag skulle vänta med att sy tills jag kan hålla ryggen bättre i böjarna.

Sedan blev det lite mark, det var tuuungt! Det var iaf skönt att avsluta med lite reps-träning, jag ska fasen testa hur många jag klarar på 100 någon gång snart.

Sedan var jag rejält slut, tror jag hade gått in lite i väggen då det gällde kroppens reservoar på kraft och energi. Jag ville köra bänktröja men orken fanns bara inte. Jag får försöka att få till ett tröjpass på något annat vis. Någon som kör Söndagsträning och vill ha besök av en bänktröje-tant???

eulalia 2014-06-01 22:50

Idag fick jag åka på en utflykt till Linköping och träna med emmzan! Det är alltid kul och sporrande att få se andra klubbar och träffa SL-intresserade så även om det var en bit att åka så kändes det bara positivt. Att jag sedan även fick möjlighet att träna med bänktröjan passade ju som handen i handsken, perfekt! Jag ser fram emot finbesök på KAK framöver;).

Söndag = Bänkpress med tröja! (LAK)

Uppvärmning, bänkpress med stopp upp till 65kg
Bänkpress med tröja 100kg: 7cm 3st, 3cm 2st, 110kg: 7cm 1st, 3cm 1st, 120kg 7cm 1st, 3cm 1st

Ett kort pass utan komplementövningar men det spelade ingen roll för min del, träna gör jag alldeles för ofta ändå och jag var helt enkelt supernöjd med att få tillfälle att använda tröjan och få utbyta lite erfarenheter med andra.

eulalia 2014-06-02 20:06

Idag har jag haft en sån där dag då jag har kännt mig så trött och sliten att jag absolut inte under några omständigheter borde ha åkt och tränat,,, Fast strongman-passen är så roliga att jag bara inte vill missa dom;).

Måndag = Strongman och rehab! (Elixir)

Farmers walk (Bälte), lätta väskorna +20kg 2x2v, +30 2v, +40 1,5v
Välta däck 120kg 2x6st
Atlas sten 3x1st, 7st
Dra kedjor 2x1varv
Mat-paus:eating:!!!
Knäböj med pinne på raka armar 10x5st
Benspark i maskin, strikt och lätt med stopp 40kg 4x10st
Rehabövningar

eulalia 2014-06-05 23:14

Två vilodagar var det minsta jag behövde, det skulle säkert inte skada med en lite längre frånvaro än så men bla den sociala biten med att gå på gymmet är så himla viktig för mig just nu.

Torsdag = Mage och Ben! (Elixir)

Plankan x 1
Sidoliggande höftlyft 3x10st/sida
Bollcrunch 3x25st
Rumplyft 3x10st
Knäböj med pinne på raka armar 5x5st
Knäböj med med linda runt knäna (pressa utåt) 40kg 5x5st
Marklyft smalt 60kg 5st, 80kg 3st, 85kg 3st, 92kg 3st, (Bälte på)100kg 22st:)
Liggande enbens lårcurl 20kg 3x10st/ben
Utfallssteg med hantlar 4kg 2x8st/sida
Rehabövningar

Har stått och jobbat på en stege i besvärlig arbetsställning under två dagar och det känns inte minst i ryggen. Med tanke på detta så är jag egentligen asnöjd med att kunna riva av 22 reps i marken vilket är nytt RPB med 7st.

Jag är märkbart svagare i ena benet på lårcurl, därför tjurar jag nu på med enbensvarianten, känner mig också klen i rumplyfts-övningen som ska aktivera nedre delen magen, samma som mina rehab / knipövningar. Jaja, det är väl bra att det finns saker att förbättra;)

eulalia 2014-06-06 19:25

NATIONALBÄNKPRESSDAGEN på SAK!

Stående rodd med brett grepp 8pl 10st, 9pl 10st, 10pl 10st, 11pl 10st, 12pl 10st
Utåtrotationer med gummiband 3x15st
Bänkpress med tröja 100kg: 5kl 2st, 3kl 2st, 110kg 3kl 1st,

Sedan började vi leka med lite olika dragningar med tröjan bara för att testa och för att veta hur kroppen reagerar... Ärmarna 120kg 3kl 1st, ärmar och bröst 130kg: luftvändning direkt. Lättade på ärmarna, Fail då det tog emot för mkt vid 4kl.

Sälrodd, bänkgrepp med stopp (Remmar) 50kg 3x10st
Sälrodd, lillfingret vid ringen (Remmar) 70kg 3x8st
Sälrodd, ngt smalare 80kg 3,2st
cc Triceps pushdowns, explosivt! 50kg 3x6st
Stångsänkningar, långsamt 15kg 3x6st

Lärorik dag känner jag! Helt vansinninga lyft och hårda tröjdragningar där jag inte ens kom ned till klossen, jag känner som så att den lite mer försiktiga metoden med stegvis ökad anspänning i tröjan nog hellre är min melodi.

eulalia 2014-06-07 15:41

Lördag = Böj, Mark och triceps! (KAK)

Knäböj 40kg 4x3st, 60kg 3st, (Bälte på)80kg 3st, 90kg 1st, 100kg 1st, 105kg 1st, 110kg Fail
Utgång+nedgång med hjälp upp (Bälte)130kg 2x1st, 140kg 1st
Knäböj (Bälte) 107kg Fail, 90kg 3,1st
Klossbänk/utlåsningar 50kg 5st, 70kg 3st, 90kg 3st, 100kg 1st, 110kg 1st, 120kg 1st, 130kg 1st:)
"Nästan" raka marklyft, sumostil 50kg 5st, 80kg 3st, 100kg 3st, (Bälte på) 110kg 3x3st
Skullcruschers, Z-stång +10kg 8st, 20kg 6st, 30kg 4st, 32kg 3st, 20kg 21st+Fail:)
Rehabövningar

Jag vill både skratta och gråta över dagens insats. Jag börjar med att rapportera om det som jag är mindre nöjd med, knäböj.

Jag var kraftlös i benen då jag skulle trycka till från botten plus att jag från början av passet hade svårt att fokusera och var vikträdd, vi provade därför lite nya sätt att attackera problemet och jag fick köra utgångar med en nedgång och sedan fick mina passare hjälpa mig uppåt. På´t igen men det stämmer inte, på vägen upp fastnar jag och börjar fälla fram överkroppen och tillslut blir det en goodmorning av lyftet. Gick ned på 90kg och fick öva särskilt på att jobba fram höften redan från botten och det gick väl sådär, den vill inte smälla till förrän halvvägs genom benpressen.

Sedan fick jag testa att dra halvraka mark och dom lyften är inte sämre än dom som jag försöker att träna på nu, dvs att pressa mer med benen. Frågan är bara hur stark kan man egentligen bli då man kör raka mark, jag tror inte riktigt på att det kommer att leda till att jag kommer upp på några monstervikter i slutändan om X antal år. Det måste gå att väcka mina sovande benpressar muskler till liv på något sätt, reppa går bra men lägger man till en liten futtig viktskiva så får man slita tungt.

Jag körde ju med tröja igår, dvs en perfekt uppladdning för att köra maxtungt på triceps även idag;). Bra inställning och hittade min krigarhjärna, jag körde triceps äckligt tungt och på vansinnes rep-tävlingen flåsade jag nästan killarna i nacken. Det är jag skitnöjd med!

eulalia 2014-06-08 22:20

3 bifogad(e) fil(er)
Söndag = Lite mark och mycket sidolyft! (Garden Gym)

Marklyft: några lyft på stegrande vikt upp till en singel på ca 117kg (Blandat kg och Lbs).
Sidolyft, enarms med hantel 5kg 22st, 7,5kg 3x13st, 10kg 3x8st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 7,5kg 3x10st
Biceps hantelcurl 7,5kg 3x10st (Lätt)

Aouch, förutom att jag har lite ont typ överallt så har jag rejäl tränis i triceps idag. Det var så underbart att stå i solen och träna marklyft men det är inte en övning som lämpar sig att träna för ofta. Dessutom blev knäet blått efter torsdagens reps-test så det var inte alls skönt att slå i knäna både igår och idag igen. Att träna sidolyft ute i solskenet var inte heller så dumt, lite som Venice Beach fast i Svedala;).

Bifogad fil 107845Bifogad fil 107848Bifogad fil 107849

eulalia 2014-06-10 22:09

Igår fick jag tvinga mig själv att ta en vilodag, ingen kroppsdel kändes pigg och fräsch men samtidigt så missade jag strongmanpasset som är så himla kul. Jag fick desto mer tid över till att fundera och grubbla över min träning som jag har bedrivit sedan jag flyttade till ny ort i Februari.
Jag har gradvis sänkt mina träningsvikter i både knäböj och mark, både pga teknikförändringar och stilproblem men ibland även för att jag inte vågar fråga om hjälp med passning, sedan har väl mitt huvud och fokus varit lite på villovägar. Jag som är duktig på att reppa men behöver trigga/träna mina mer explosiva typ2 muskelfibrer tränar med andra ord felaktigt. Jag bör träna tungt och explosivt så det är väl bara att börja lägga om kursen igen.

Måndag = 30min stretching!

Tisdag = Ben, mage! (Elixir)

Ryggreningar, långsamma 3x10st s.set med/
Rehabövningar
Knäböj, Sumostil med stopp (Bälte) 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 75kg 3st, 80kg 3st, 85kg 3st, 90kg 3x3st
Benpress, breda/djupa, Explosivt! stegrande vikter upp till 150kg 5x6st
Liggande lårcurl, enbens, Explosivt! 25kg 3x6st/ben
Benspark, enbens, Explosivt! 30kg 6st, 35kg 5x6st/ben
Rumplyft 3x20st s.set med/
Höftlyft, liggande på sidan 3x10st/sida

Halvhyfsade sumoböjar idag (tror jag), jag fick bättre spänning i länden än annars och då höll jag vinkeln på ryggen bättre utan fällning av överkroppen. Jag tränade dock själv så jag vet inte om djupet blev bra och sedan så vågade jag inte fråga om hjälp med passning. Jag bestämde mig då för att köra i maskinerna, inte vråltungt då jag är småöm i ryggen utan det blev i stället fullt fokus på explosiviteten i lyften!

i0Janki78 2014-06-11 10:30

Nu blir man allt avis när man ser att du har stång och massa vikter så du kan köra utomhus!
Helt underbart ju!

eulalia 2014-06-11 21:51

Tjenare Janne! Tyvärr var det inte min egen gymutrustning utan jag tränade hos en kamrat. Det var en höjdare att stå ute i solen och gymma, skulle jag någon gång få rätt förutsättningar för att ha ett litet hemmagym så skulle det inte kännas som en helt vansinning investering. Jag skulle lätt kunna stå och marka i bikini!

Onsdag = Rygg och bänk! (Elixir)

Latsdrag 60kg 6st, 65kg 6st, 70kg 6st, 75kg 6st
Kabelrodd med stopp, brett grepp 50kg 10st, 55kg 10st, 60kg 10st
Facepulls med rep 30kg 3x10st
Bänkpress, Explosivt! 40kg 3st, 45kg 3st, 50kg 3st, 55kg 3st
Klossbänk, hög kloss/foamroller 80kg 5st, 90kg 2x3st, 100kg 3st
Armgång i stege, 1st
Bollcrunch 3x30st
Axelpressar nedåt i dipsställningen, kv 30st

Ett relativt skönt pass! Det kändes lite skumt att klossbänka med foamroller, den är ju rätt hög och pressandet blev nog lättare även om man lät stången sjunka igenom skummet en bit. Jaja, man tager vad man haver.

i0Janki78 2014-06-12 09:13

Träna ute är grymt!
Jag och Herr Larsson har börjat med lösa planer att möta upp dig i Borås. Hur låter det tycker du?

eulalia 2014-06-12 15:29

Vet du hur himla glad jag blev när jag läste det där!!! Det vore riktigt jäkla kul, jag kommer att resa till Borås under Onsdagen och tävlar ingenting förrän på Lördag och Söndag. Något sköj borde vi väl kunna styra ihop tycker jag;)

eulalia 2014-06-13 21:57

Knäböj måste vara ett djävulens påfund... Okej, nu kanske jag tog i lite i överkant men jag har verkligen skitsvårt att få böjarna att likna någonting över huvud taget. Jag kommer att skrota ryggen om jag fortsätter att böja såhär ruttet.

Fredag = Ben och mage! (Elixir)

Rumplyft 3x20st
Knäböj med pinne på raka armar 8x4st + lite bröststretch
Knäböj, varannan sumo och vanlig stance, 50kg 2x4st, 60kg 2x4st, 70kg 2x3st
Knäböj, vanliga (Bälte) 80kg 3st, 90kg 2st, 100kg 2x1st, 102kg 2x1st
Marklyft, Sumostil (Bälte) 100kg 3x3st
Hängande höga bensvingar 8,8,6st
Benspark, Explosivt! 40kg 4st, 50kg 4st, 60kg 4st, 70kg 4st, 80kg 4,4,3st, 70kg 4st, 60kg 4st, 50kg 4st, 40kg 4st
Rehabövningar

Ja, som tidigare nämnts så är jag inte alls nöjd med mina böjar idag. Det enda som möjligtvis kan vara positivt kan vara att min träningskamrat tycktes se att jag tappade formen på länden i det djupaste bottenläget vilket iofs inte alls är bra, men har jag nu tur kan det ju vara en ledtråd till varför det inte fungerar för mig längre. En möjlig förklaring skulle kunna vara att jag försöker att släppa på med lite mer fart nedåt än tidigare, det kanske också är därför som jag upplever mig stabilare i sumolyft då jag lyfter mer sakta och kontrollerat. Jag får helt enkelt utforska saken vid ett senare träningstillfälle.

Jag kände mig seg och trög överlag idag trots min vilodag igår. Det kan säkert spela en viss roll att jag knallade en sväng ned till centrum (ca40min) och så långa trudilutter är jag inte van vid att gå nuförtiden.

bighulken 2014-06-14 06:03

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7034965)
Knäböj måste vara ett djävulens påfund... Okej, nu kanske jag tog i lite i överkant men jag har verkligen skitsvårt att få böjarna att likna någonting över huvud taget. Jag kommer att skrota ryggen om jag fortsätter att böja såhär ruttet.

Fredag = Ben och mage! (Elixir)

Rumplyft 3x20st
Knäböj med pinne på raka armar 8x4st + lite bröststretch
Knäböj, varannan sumo och vanlig stance, 50kg 2x4st, 60kg 2x4st, 70kg 2x3st
Knäböj, vanliga (Bälte) 80kg 3st, 90kg 2st, 100kg 2x1st, 102kg 2x1st
Marklyft, Sumostil (Bälte) 100kg 3x3st
Hängande höga bensvingar 8,8,6st
Benspark, Explosivt! 40kg 4st, 50kg 4st, 60kg 4st, 70kg 4st, 80kg 4,4,3st, 70kg 4st, 60kg 4st, 50kg 4st, 40kg 4st
Rehabövningar

Ja, som tidigare nämnts så är jag inte alls nöjd med mina böjar idag. Det enda som möjligtvis kan vara positivt kan vara att min träningskamrat tycktes se att jag tappade formen på länden i det djupaste bottenläget vilket iofs inte alls är bra, men har jag nu tur kan det ju vara en ledtråd till varför det inte fungerar för mig längre. En möjlig förklaring skulle kunna vara att jag försöker att släppa på med lite mer fart nedåt än tidigare, det kanske också är därför som jag upplever mig stabilare i sumolyft då jag lyfter mer sakta och kontrollerat. Jag får helt enkelt utforska saken vid ett senare träningstillfälle.

Jag kände mig seg och trög överlag idag trots min vilodag igår. Det kan säkert spela en viss roll att jag knallade en sväng ned till centrum (ca40min) och så långa trudilutter är jag inte van vid att gå nuförtiden.

Oj oj oj,,,,,rena marathonloppet!!!!!...........Har också svårt för dessa ultra långa gångsessioner...........lol.hi hi hi......nuförtiden. Har inte direkt byggt upp fysiken för detta!....*whatever*

Men fortsätt detektivarbetet så kommer du säkert på svaret!.......;-).
Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-06-15 20:26

Tack för peppningen bighulken! Jag har lite vilda och galna ideér om hur jag ska lösa det här med böjstilen lagom tills SM;).

Söndag FM = Tröjbänk! (SAK)

Axeluppvärmning: Hantlar och bänkpress med stopp
Bänkpress med tröja 100kg: 4kl 2st, 110kg: 4kl 1st, 120kg: 4kl 1st, 2kl 1st, 0kl Fail

Jag har egentligen inga större problem att pressa vikten till toppläget men jag får inte riktigt stopp på lyftet och fortsätter av bara farten med stången direkt in racket. På sista lyftet blev tröjan kanske något stram över bröstet och jag kom inte ned till bröstet innan allt syre hade tagit slut och jag var tvungen att andas. Det här med rumplyft är ju också ett problem som förföljer mig, jag kan då jag absolut vill och skärper mig men resultatet blir ofta sämre legdrive istället. Det här med bryggan är en manöver som jag borde träna in i ryggmärgen. Vi avslutade passet med att jag fick testa på lite olika fotplaceringar och nu har jag kanske en variant som verkar lite lovande med mig i bagaget, det blir att testa med mera vikt vid ett senare tilfälle.

Före passet var sportchefen Robert på besök och hade en 2h lång information om hur förbundet jobbar med att utveckla och förbättra träningsupplägg och genomförande av fysprofiler för att pin-pointa elitlyftarnas styrkor och svagheter.

Söndag EM = Snedbänk, övre rygg och axlar, biceps! (Elixir)

Snedbänk med stopp 40kg 3st, 45kg 3st, 50kg 3st, 52kg 2st, 55kg 2st, 57kg 1st, 60kg 1st
Stående rodd mot halsen 30kg 3x10st
Chins 7st
Ryggflyes i maskin 25kg 3x6st
Långsamma hantelsänkningar 7kg 3x5st
Biceps stångcurl, z-stång +20kg 12,11,10st

eulalia 2014-06-16 22:01

REVANSCH!!!

Måndag = Knäböj, marklyft, ben och mage! (Elixir)

Bröststretch
Rumplyft 3x20st
Höftlyft liggande på sidan 2x10st/sida
Bollcrunch, sneda 2x40st
Knäböj med pinne på raka armar 8x5st
Knäböj, Sumostil med stopp 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st (Bälte på) 90kg 2st, 95kg 2st, 100kg 2st
Knäböj, Sumostil (Bälte) 105kg 1st, 110kg 1st, 115kg 1st,Fail:)
Boxmark, varannan smal/sumo 50kg 4x3st
Marklyft, varannan smal/sumo (Bälte) 80kg 2x3st, 100kg 2x3st
Marklyft smalt (Bälte) 110kg 1st, 120kg Fail, 115kg 1st
Benspark, explosivt till tungt! 60kg 3st, 65kg 3st, 70kg 3st, 75kg 3st, 80kg 3st, 85kg 3st

Vad det känns skönt att ha lyckats prestera några vettiga böjar!!! Jag är fortfarande lite vikträdd och osäker på om jag står rätt och så men helt klart en ljusglimt jämfört med det förra katastrofpasset. Det är nytt PB i sumostil iaf och rätt så rejält dessutom. På 115kg valde jag att göra om lyftet då jag var missnöjd med djupet, den 2a blev istället jättedjup och den kom halvvägs upp igen tills jag blev lite för framtung. Hur som helst är jag inte bara nöjd med att få upp vikterna utan att även kunna mentalt vända vårens negativa träningsutveckling då det verkligen håller på att vara i sista stund.

eulalia 2014-06-18 21:32

Onsdag = Pressar och lite rygg! (Elixir)

Axeluppvärmning med hantlar
Latsdrag, maxbredd, strikt med stopp 50kg 3x6st
Bänkpress med stopp (öva på ny stance) 40kg 3st, 50kg 5st, 60kg 3x2st
Bänkpress med stopp (vanlig stance) 65kg 3x1st
Triceps pushdowns med rep 27kg 3x6st
Stående rodd med rep mot bröstet 30kg 3x10st

Jag var taggad och sugen på att träna idag men väl på plats och började lyfta så kände jag mig rätt svag, iaf i alla pressmoment. Jag misstänker att jag kanske hade behövt vila någon dag extra efter söndagens dubbelpass. Jag försökte att öva lite på den 2a fotstancen men det varken känns eller ser riktigt bra ut. Jag hade inte tänkt att ändra stil nu inför SM men jag måste någon gång börja leta en ny/bättre ställning på bänken, det suger mycket kraft och det är lätt att förlora bendriv då jag måste tvinga ned rumpan på bänken hela tiden.

eulalia 2014-06-19 19:43

Torsdag = Böj och mark! (Elixir)

Knäböj, varannan vanlig/sumo 40kg 2x3st, 50kg 2x3st, 60kg 2x3st, 70kg 2x3st, (Bälte på) 80kg 2x1st, 90kg 2x1st, 100kg 2x1st
Marklyft, sumostil 70kg 3st, 90kg 3st, 100kg 3st, (Bälte på) 110kg 1st, 115kg 3x1st, 120kg 1st, 125kg Fail, (smal) 110kg 1st
Liggande Lårcurl, Explosivt! 30kg 6st, 35kg 6st, 40kg 6st
Benspark, Explosivt! 60kg 6st, 65kg 6st, 70kg 6st

ÄNTLIGEN! Nu har jag (eller rättare sagt min träningskamrat) förmodligen kommit underfund med varför mina knäböjar har strulat så himla mycket. Jag har övat på att försöka släppa på med lite mer fart nedåt men jag tappar någonting i utförandet eller muskelanspänning då jag gör just detta. Idag körde jag mina böjar mer långsamt (nästan med stopp på vissa) och helt plötsligt har jag genast bättre balans och kontroll på vägen upp.

Marklyften kändes inte så himla tokiga. Fick tipset att hålla huvudet mer neutralt i starten istället för att titta framåt och det kändes rätt bra faktiskt.

Däremot tog passet en jäkla lång tid idag, det tog minst 3h att göra ovanstående stackars övningar. Det är mycket vridande och vändande och diskussioner om teknikdetaljer hit och dit vilket förvisso är nyttigt och intressant men man får inte glömma bort att träna heller, det blir gärna så att jag inte orkar med rehab och komplementövningar då passet blir för långdraget.

Glad Midsommar allihopa!

bighulken 2014-06-20 03:47

God Midsommar helg !!!..........;-).

Det är väl det som kallas att träna med hjärnan också?..........;-).
Hellre det än att bare slita på utan tanke.


Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-06-22 23:57

Hoppas att din midsommar blev riktigt bra bighulken, det blev min iaf med brännboll och glada festligheter.

Söndag = Knäböj, Bänk! (KAK)

Rodd i ringar med benen på pall 3x15st
Facepulls med rep 35kg 3x8st
Rehabövningar
Bänkpress med stopp 50kg 2st, 60kg 2st, 65kg 1st, 70kg 1st, 75kg 2x1st, 77kg 1st, 80kg 1st
Knäböj (Bälte) sumo/vanlig stance 50kg 4st, 70kg 3st, 80kg 2x2st, 100kg 2x1st, 110kg 1st
Triceps pushdowns 30kg 4st, 35kg 4st, 40kg 4st, 45kg 4st, 50kg 1st+drop 45kg 3st, 45kg 3x4st, 45kg 3st, 42kg 2x3st, 30kg 3x10st:devil:

Jag är jättenöjd med dagens pass. Många frågetecken inför det stundande SM:et föll på plats idag och jag är inte längre nervös eller orolig, jag ser faktiskt fram emot att få tävla - precis så som det ska vara:).

eulalia 2014-06-23 20:47

Måndag = Marklyft! (Elixir)

Marklyft, Explosivt! 60kg 5st, 80kg 3st, 100kg 3st, (Bälte på) 105kg 5x2st, 100kg 5x1st, 95kg 5x1st
Goodmornings, Explosivt upp! 35kg 3x8st
Biceps hantelcurl, lätt och snabbt 12kg 3x4st

Smal stil i marken idag! Jag försökte att jobba mycket med att få till lite tryck i starten, det gick seeeeegt...

eulalia 2014-06-26 04:58

Onsdag = Bänk! (Elixir)

Axeluppvärmning och lite stretching!
Bänkpress med stopp, explosivt! 50kg 3st, 55kg 2st, 60kg 2st
Klossbänk (2tum) 80kg 5x2st
cc Bröstflyes, explosivt! 15kg 5x5st

eulalia 2014-06-26 21:56

Torsdag = Böj och mark! (Elixir)

Knäböj med pinne på raka armar, varannan vanlig/sumo 10x4st
Bollcrunch, sneda 3x30st
Knäböj (Bälte) 50kg 4st, 60kg 3st, 70kg 2st, 80kg 1st, 90kg 3x1st
Marklyft, Sumostil (Bälte) 50kg 4st, 70kg 3st, 90kg 2st, 110kg 3x1st
Raka enbensmark med kettlebell 8kg 3x5st/ben

Knäböjarna gick sådär idag och var trycklösa. Skitsamma, funkar inte den ena tänkta böjstilen på tävlingsdagen byter jag helt enkelt och kör med en annan teknik. Sedan är det ju inte heller nu jag ska känna mig i form. Det är lite intressant det här med toppning inför tävling, nu har jag ju inte så mycket erfarenhet av detta inom styrkelyft men från en annan idrott. Veckorna innan tävling då man började lätta på träningsmängden hade jag ofta känslan av att tävlingsformen var lite som ett lotteri och väldigt ofta så presterade jag frukansvärt dåligt precis innan det var dags att tävla. Det gäller bara att borsta av sig sådana känslor och bara lita på att när det är tävlingsdags så stämmer det.

Sedan har jag ju senaste dagarna dragits med magbesvär. Ska man tänka positivt så ska man lix bli halvsjuk så är det ju perfekt tajming att göra det just nu inför tävlingen, träningspassen och vikterna är relativt behagliga och man borde hinna bli okej och äta upp sig igen inför tävlingsdagen.

SandraW 2014-06-27 08:45

[/QUOTE]
Knäböjarna gick sådär idag och var trycklösa. Skitsamma, funkar inte den ena tänkta böjstilen på tävlingsdagen byter jag helt enkelt och kör med en annan teknik. Sedan är det ju inte heller nu jag ska känna mig i form. Det är lite intressant det här med toppning inför tävling, nu har jag ju inte så mycket erfarenhet av detta inom styrkelyft men från en annan idrott. Veckorna innan tävling då man började lätta på träningsmängden hade jag ofta känslan av att tävlingsformen var lite som ett lotteri och väldigt ofta så presterade jag frukansvärt dåligt precis innan det var dags att tävla. Det gäller bara att borsta av sig sådana känslor och bara lita på att när det är tävlingsdags så stämmer [/QUOTE]

Jag brukar också känna sådär inför tävling. Speciellt i marklyft, där det för min del krävs mest vilja och psyke för att kunna prestera. Jag missade min tänkta ingångsvikt häromdagen. Den kom upp till knäna och sen gick det bara inte. Men med några dagars vila kommer det ordna sig. Det gäller som du säger att lita på att det stämmer när det väl är dags.

Det ska bli trevligt att ses i Borås. Lycka till nu! :-)

eulalia 2014-06-29 18:06

Men tack detsamma Sandra och lycka till även du!

Söndag = Myspass! (KAK)

Knäböj 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3x2st
Marklyft, smalt (Bälte) 50kg 5st, 80kg 3st, 100kg 3x2st
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 65kg 3x2st

Lätta och fina lyft med fokus på korrekt teknik och bra tryck och explosivitet.

eulalia 2014-07-01 16:16

Tisdag = Mysträning! (Elixir)

Knäböj, Explosivt! 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 2st, 70kg 2st, 80kg 4x1st
Bänkpress med stopp, Explosivt! 40kg 3st, 50kg 2st, 60kg 4x1st
Marklyft, varannan smal/sumo, Explosivt! (Bälte) 60kg 2x2st, 80kg 2x2st, 100kg 4x1st

Sista passet innan SM! Nu gäller det i första hand för min del att koppla bort oroligheter och störningsmoment runt omkring mig och sedan bara se till att ha roligt och suga åt mig så mycket positiv energi som möjligt. Jag tror stenhårt på att ju bättre jag mår desto bättre kommer jag även att lyfta.

bighulken 2014-07-01 17:18

Ha det roligt nu, å njut i fulla drag!!!!!.......gå omkring med ett leende på läpparna och mys, å kör på, då kommer det gå bra och roligt......Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-07-01 21:46

Tackar, tackar! Jag sitter redan nu här framför datorn med ett stort leende på läpparna, jag ser fram emot att åka till Borås. Jag kommer förutom mitt eget tävlingsdeltagande att få träffa trevligt folk och jag är övertygad om att det kommer att bjudas på flertalet grymma lyft.

eulalia 2014-07-08 21:43

Ja, då var man hemma igen efter några intensiva SM-dagar i Borås. Mina egna prestationer blev väl ingen höjdare, det jag var mest nöjd med var väl att mina knäböjar är på väg att börja likna något igen, det är lite lotto om jag håller balansen eller inte men då jag får till dom bättre lyften känns det som att jag absolut kan förbättra mitt PB med kanske 10kg. Nu blev resultaten såhär denna helg:

Knäböj:

105kg Godkänt, 112kg Underkänt (djupet), 115kg Bom.

Bänkpress:

72kg Godkänt, 77kg 2xBom.

Marklyft:

117kg Godkänt, 125kg Godkänt, 130kg Bom.

Sedan på Söndagen så tävlade jag även i Bänkpress. Jag hade riktigt svåra problem med att samla mig mentalt och koppla bort negativa tankar och orosmoment. Jag sänkte därför min ingångsvikt och siktade bara på att försöka göra vettiga och godkända lyft vilket även det visade sig vara en utmaning. Jag hade problem med att hålla rumpan nere i bänken på ena sidan men på sista lyftet så fick jag det att stämma hyfsat, 3 vita lampor och fick lite tryck i bottenläget på pressen.

70kg , 72kg, 75kg - Alla godkända!

Jag hade inga större förväntningar på mig själv denna gång, men jag måste väl ändå tycka att jag underpresterade rätt rejält. Å andra sidan så då det var dags för anmälan till SM så var jag i så dålig form att jag inte ens ville åka till Borås och tävla (och då ska ni veta att det normalt sett är det roligaste jag vet). Nu får jag borsta av mig detta och försöka att fokusera på hur jag ska börja åstadkomma förbättringar. Nu samlar jag kraft och tar nya (förhoppningsvis aningen bättre) tag än tidigare. I´ll be back;)!

eulalia 2014-07-08 21:53

Norska 12-veckors programmet igen, med vissa korrigeringar/ändringar!

Tisdag = Vecka 1, halva Pass 2.

Ryggresningar 3x12st
Abd Crunch 40kg 3x20st
Knäböj, sumostil med stopp 57kg 6,6st, 67kg 5,5st, 72kg 3,3,3st
Kronlyft/Mark: KL 87kg 5st, ML 80kg 5st, 3x(KL 110kg 4st + ML 95kg 5st)
Bröststretch!

bighulken 2014-07-09 04:46

Nice.....lite grundträning nu!!!
Bänk tyckte jag såg väldigt bra ut på ena lyftet.upp i raket fart!!!.........

Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-07-09 20:57

Tjenare bighulken! Jag har själv inte sett mina lyft men det kommer väl upp någon webbsändning med tiden vad jag har förstått. Sista lyftet var OK faktiskt, det var lite för lite vikt på stången bara;).

Onsdag = Vecka 1, resten av pass 2 (Överkropp)! (SAK)

Bänkpress med stopp, smalare stance (Uppvärmning) 20kg 2x3st, 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 3st
Bänkpress med tröja, luftvändningar 90kg 1,2st, 95kg 5x2st, 100kg 1st
Enarms Triceps pushdowns med omv.grepp, explosivt 20kg 3x12st
Stångsänkningar, långsamt 15kg 3x5st
Rodd i ringar, benen på pall 3x12st
Facepulls med rep, 10pl 3x12st s.set med/
Sidolyft med hantlar, strikt! 8kg 3x12st
Utåtrotationer med gummiband 3x12st
Biceps kabelcurl, explosivt! 20kg 12st, 25kg 12st, 30kg 12st

Skönt att få komma igång lite smått med tröjan igen, mycket vingligt och ostadigt från början men jag fick bättre kontroll ju fler lyft jag gjorde. Däremot gjorde det ovanligt ont i handlederna idag, konstigt då vikten egentligen var lättare än annars.

Försökte att tänka på att använda lite kraft och tryck på repsen och inte sursega lika mycket, iaf på dom övningar som känns lämpliga.

Gober 2014-07-09 21:34

Du kan titta på dig själv på svtplay, har redan sett dig ;)

eulalia 2014-07-09 21:44

Tjohoo, då ska jag kolla upp det omedelbums! Tackar Gober!

eulalia 2014-07-10 21:36

Äsch vad fasen, jag hittar ingenting. Däremot verkar webbsändningen komma upp snart på:

http://iof3.idrottonline.se/svenskas...ebbsandningar/

Torsdag = Vecka 1, Pass 3.

Ryggresningar 5kg 3x10st s.set med/
Bollcrunch 3x25st
Knäböj, smal stance och låg stång 62kg 5st, 72kg 4st, 3x(75kg 3st + 70kg 6st)
Smalbänk 40kg 6st, 42kg 5,5st, 45kg 5,5,5st
Marklyft, stående på kloss 62kg 5st, 67kg 5st, 72kg 4,4st, 80kg 4,4st
Militärpress, bakom nacken 20kg 6,5,5st, 22kg 4,4st
Stångrodd, sup grepp 50kg 10st, (Remmar på) 55kg 10st, 60kg 10st
Dips 10,7,5st

Att träna med linne i värmen och med en slät XF-stång på ryggen var ingen lyckad kombo, stången verkligen gled omkring på ryggen. Ganska lätta vikter idag men försökte att jobba med lite explosivitet och tryck i lyften. Är nog mest nöjd med marklyften jag gjorde mot slutet, det kändes som att jag fick trycket mer under stången än att det blev ryggdrag. Dipsen var galet tunga, känns inte riktigt opti att max-pressa med triceps dagen efter ett tröjpass.

eulalia 2014-07-13 21:27

Söndag = Vecka 2, Pass 1! (Elixir)

Bollcrunchar, sneda 3x30st s.set med/
Goodmornings 40kg 3x15st
Knäböj 67kg 6st, 72kg 5st, 80kg 4st, (Bälte på) 85kg 3st, 87kg 3st, 92kg 3,3st
Knäböj (Dräkt NXG, Bälte) 80kg 2st, 100kg 2st, 110kg 2st, 115kg 1,2st
Bänkpress med stopp, mellangrepp 40kg 7st, 45kg 5st, 50kg 4st, 52kg 3,3,3st
Raka marklyft stående på bänk 42kg 5st, 50kg 5st, 52kg 5,5st
Militärpress 20kg 5st, 25kg 4,4st, 27kg 3,3st
Stångrodd (90gr) bred stance, brett grepp (Remmar) 50kg 3x12st
Lårcurl, liggande 40kg 12,10,8st

Jag känner mig lite osäker i mig själv då jag ska ska börja böja men det funkar hyfsat iaf, tänkte särskilt på att försöka hålla fram bröstet. Sedan drog jag på mig min nyligen införskaffade böjdräkt som är lite större och mjukare än den superslimmade och stenhårda dräkten jag har tränat med hittills. Vissa böjar såg och kändes lovande då det gällde både stil och godkänt djup men jag har svårt för att hålla upp ryggen rakt, en av utgångarna var så fruktansvärd att jag kunde inte dra in luft i lungorna för att jag var ihoptryckt och då körde jag ju inte direkt tunga dräktböjar idag. Det gick något bättre efter att jag flyttade upp stången lite högre på nacken. Jag vet i alla fall vad jag behöver jobba på så det är ju positivt!

eulalia 2014-07-15 20:15

Jag har haft en fruktansvärd träningsvärk i lårens baksida och det blev ju en del sånt i söndags. Det brukar ju vanligtvis vara dom övningarna jag är lite starkare i men jag prioriterade att träna annat månaderna innan SM, bara på´t igen då;).

Tidigare under dagen stretchade jag bröstet och rollade ryggen lite på foamrollern för att försöka bibehålla den följsam och mjuk. Jag valde också att promenera till och från gymmet (10-15min) för att få lite genomblödning och uppvärmning/nedvarvning i låren.

Tisdag = Vecka 2, halva pass 2! (Elixir)

Abd Crunch i maskin 40kg 3x20st s.set med/
Ryggresningar kv 12st, 5kg 12st, 10kg 12st
Knäböj, Sumostil med stopp (Bälte) 57kg 5st, 65kg 4st, 70kg 4st, 75kg 3st, 77kg 2,2st
Kron-/Marklyft (Bälte) KL:87kg 4st, ML:80kg 4st, KL:102kg 4st, ML:95kg 4st, 3x(KL:115kg 3st + ML:102kg 4st)
Springa med kedjor baklänges (Bälte) 1varv:devil:
Benspark 70kg 3x8st
Rehabövningar: Knip och höft

Jag försökte att spänna länden och magen, hålla upp ryggen och få hältryck på sumoböjarna och dom flesta blev okej. Kronlyften känns helt underbara men det blir svårare för mig med starten längre ner, på några stackars lyft tror jag att jag hittade lite mer av rätt känsla, det kändes som att jag pressade fötterna snett in under stången och började sträva uppåt med överkroppen direkt istället för att lyfta med ryggen.

eulalia 2014-07-16 20:21

Onsdag = Tröjbänk, rygg och lite biceps! (SAK)

Utåtrotationer med gummiband 2x15st
Bänkpress med stopp, uppvärmning med stegrande vikter... (Olika fotstance/Legdrive)
Bänkpress med tröja 90kg 4kl:2st, 100kg 4kl:1st, 2kl:1st, 110kg 2kl:1st, 115kg 1kl:1st, 100kg lv:1st, 90kg lv:3x1st
Militärpress, stående bakom nacken, explosivt upp! 30kg 5st, 35kg 5x5st
Rodd i ringar med stopp, benen på boll och vingelupphängning 5x8st
Kettlebellsvingar 20kg 3x20st
Stående rodd med rep 10pl 3x10st
Biceps hantelcurl 12kg 2x10st

Det har knäppt och sprakat lite i axeln ett par dagar men den höll iaf upp till 115kg då det kändes obehagligt. Jag lastade av vikt och fick öva på att förnya min fotplacering för att få bättre kontakt med röven i bänken plus att kanske hitta bättre tryck genom kroppen. Min brygga och bendriv måste jag absolut förbättra, jag hade fullt sjå på detta SM bara att få lyften godkända av domarna. Idag var pressarna iaf betydligt bättre, både viktmässigt och i stabilitet jämfört med förra Onsdagen. Kom även på hur jag helst vill placera sömmen jämfört med armbågen för att det ska kännas så bra som möjligt.

Utemellan mina egna lyft passade jag på att tjuvkika på damerna som tränade marklyft. Jag ser och fattar hur man ska lyfta men varför ska det för egen del vara så svårt att omsätta det i praktiken? Jag hoppas att jag får möjlighet att tajma in något träningstillfälle tillsammans med dom, jag tror att jag behöver någon som petar och korrigerar mina lyft så jag känner vad som händer. Någon prima teknikövning vore inte heller fel att ta till sig.

eulalia 2014-07-17 20:59

Torsdag = Vecka 2, pass 3 (inga pressar)! (Elixir)

Ryggresningar 10kg 3x10st s.set med/
Bollcrunch 3x25st
Simmarplankan 1min
Knäböj, smalare stil med stången lågt 57kg 4st, 72kg 4st, 3x(77kg 3st + 72kg 6st)
Boxmark, smalt 40kg 5x3st
Marklyft stående på viktskiva 62kg 5st, 72kg 4st, 80kg 3st, 82kg 3x3st
Hacklift med stång 40kg 5x4st
Rehab: Höft och knip

På knäböjarna fick träningskamraterna kika särskilt på vinkeln på mina fötter jämfört med knäna och se till att jag verkligen pressar knäna utåt, det såg inte riktigt 100% ut. Usch, jag gillar inte att träna just den där böjstilen men jag tror att variation ändock är av godo.

På marklyften strävar jag efter att pressa benen mer snett in under stången. Vi filmade det sista setet på våra lyft och jämförde oss med varandra, lärorikt men jag har en bit kvar tills jag når målet då det gäller min teknik.

eulalia 2014-07-20 22:05

Söndag = Vecka 3, Pass 1! (Elixir)

Goodmornings 40kg 3x15st s.set med/
3x(Hängande situps 10st + Bollcrunchar 20st)
Knäböj (Bälte) 67kg 5st, 80kg 4st, 85kg 4,3st, 90kg 3,3st, 95kg 3,3st
Knäböj (Dräkt NXG+Bälte) 80kg 2st, 100kg 2st, 110kg 2st, 120kg 1st
Bänkpress, mellangrepp med stopp 40kg 6st, 47kg 5st, 50kg 4,4st, 55kg 3,3st
Raka marklyft stående på bänk 50kg 5x5st
Militärpress, stående 20kg 5st, 25kg 4st, 27kg 3x3st
Stångrodd, smalt sup grepp 3x12st
Lårcurl, enbens 15kg 12,10,8st

Jag gjorde hyfsade knäböjar idag. Sedan drog jag på mig "NXG dräkten" igen, böjarna gick bättre denna gång än senast. Jag placerade stången högre och jag tyckte att jag fällde ryggen mindre också. Sedan kändes det som att dom blev riktigt rejält djupa också, det kan faktiskt vara så att jag ikväll för första gången sedan SL-karriärens start som har utfört mina knäböjar med godkänt djup. Sedan hade jag ju iofs tights under så att dräktbenen kröp ju upp betydligt högre och då blir det ju lättare att komma ner. Det här känns lovande tycker jag.

bighulken 2014-07-21 07:48

Väl kämpat......;-)

eulalia 2014-07-22 21:12

Tackar bighulken! Det kändes gött att få göra riktiga dräktböjar för en gångs skull. En av mina målsättningar under hösten är att klara kvalgränsen till SM med utrustning och då måste det korrekta djupet sitta så att jag blir godkänd.

Tisdag = Vecka 3, pass 2! (Elixir)

Ryggresningar 5kg 3x12st s.set med/
Abd.crunch i maskin 45kg 3x20st
Knäböj, sumostil med stopp 57kg 6st, 67kg 5st, 72kg 4st, 77kg 3,3,3st
Boxmark, sumostil 50kg 5x3st
Rehab: Höft och knipövningar
Kron/Marklyft (Bälte) KL:87kg 3st, ML:80kg 4st, KL:102kg 3st, ML:95kg 4st, KL:115kg 2st, ML:102kg 3st, 3x(KL:122kg 3st + ML:107kg 3st)
Foamroller: ben och rygg

Jag är nöjd med dagens pass. Jag lyckades samla mig och gjorde mitt bästa under passet, kronlyften går ju alltid bra men jag fick med mig några tekniskt hyfsade marklyft också även om dom var jobbiga.

eulalia 2014-07-23 20:10

Onsdag = Tröjbänk/Överkropp! (SAK)

Uppvärmning: Bänkpress med stopp, stegrande vikt
Bänkpress med tröja 90kg 6kl:2st, 100kg 4kl:1st, 3kl:1st, 120kg 3kl:1st, 2kl:1st
Armhävningar med händerna på gungbräda 32st
cc Bröstflyes 15kg 6st, 17kg 6st, 20kg 6st
Marklyft, teknik 100kg 4x1st
Stångsänkningar, långsamt 15kg 3x6st
cc Triceps pushdowns 40kg 6st, 50kg 6st, 60kg 6st, 70kg 6st
Ryggflyes i maskin 20kg 12st, 25kg 10st, 30kg 8st
Chins 7st
Rodd i ringar med stopp, benen på boll 3x10st
cc Biceps kabelcurl 30kg 6st, 35kg 6st, 40kg 6st, 45kg 6st
Biceps "Ful-hantelcurl" 15kg 5st

Jag var lite orolig för min axel idag men det gick bra, det kändes nästan bättre och stabilare då det blev mer vikt på stången, kanske berodde det på att vi drog tröjan en aning vilket jag inte brukar göra annars. Jag vet inte om jag hade kunnat gå så pass mycket längre ned mot korgen med den här tröjdragningen, det spjärnade emot bra. Idag testade jag även att bänka med den nya benplaceringen, jag flyttade även in greppet kanske 1cm och blev styrd längre ned mot bröstet, det såg tydligen inte så dumt ut.

Mitt i passet fick jag för mig att marka lite. En av tjejerna som jag tycker är så jäkla bra på just marklyft fick kika lite snabbt på mina lyft och ge synpunkter och bolla lite idéer.

eulalia 2014-07-24 21:29

Pust, vilken dag!!! Då värmen kommer börjar jobbtelefonen att ringa så jag har haft fullt upp hela dagen. Sedan på väg hem skulle jag bara snabbt kika på ett litet pågående jobb hos en kund, jomenvisst - då hade en lite större kylmaskin till ett frysrum fått värmeslag i hettan och sommarjobbarna i butiken var jättestressade. Jag rafsade åt mig dom verktyg dom hade, stoppade dom i min lilla gulliga handväska och klättrade upp på taket för att kolla upp allvaret och se om jag kunde hjälpa till lite snabbt. Jag började skratta för mig själv, jag kan ju inte ha sett riktigt klok ut då jag sprang omkring där på taket och meckade med sandaler och handväska*screwy*.

Torsdag = Vecka 3, Pass 3 (inga pressar el rygg)! (Elixir)

Ryggresningar 10kg 3x10st s.set med/
Abd. Crunch maskin 45kg 3x25st
Knäböj, smalstance / low bar 57kg 4st, 65kg 3st, 72kg 2st, 3x(80kg 3st + 72kg 6st)
Marklyft, stående på kloss 62kg 6st, 75kg 5st, 82kg 4st, 85kg 3,3st
Hacklift med stång 40kg 3x1st (avbröt - kunde inte hålla ländryggen)
Raka enbensmark med kettlebell 8kg 2x5st/ben
Rehab: knip och höft!

Jag orkade inte riktigt hålla skärpan och tappade bröstet/hållningen på vissa av lyften och fick då framåtvikt, annars såg det tydligen riktigt bra ut med stångens bana och tyngdpunkt. Jag gillar egentligen inte att böja sådär.

eleni 2014-07-25 13:42

Härligt att läsa att det verkar fungera med böjdräkten! Heja heja!

eulalia 2014-07-27 20:41

Ja för tusan, jag tror det blir den här dräkten jag försöker att kvala med på serien senare i höst. Kul att du kikade in i journalen eleni!

Söndag = Vecka 4, Pass 1! (Elixir)

Goodmornings 50kg 3x15st s.set med/
Bollcrunch 3x30st
Knäböj 67kg 4st, 80kg 3st, 85kg 3st, (Bälte på)90kg 3st, 95kg 2st, 102kg 1st
Knäböj (NXG Dräkt, Bälte) 100kg 2st, 110kg 2st, (Lindor på)120kg 2st, 130kg 1,2st
Bänkpress med stopp, mellangrepp 40kg 4st, 47kg 4st, 50kg 4st, 55kg 3st, 57kg 3,3st
Maka marklyft stående på bänk 50kg 5,4st, 52kg 3st, 55kg 3,3st
Stångrodd (45gr) sup grepp (Remmar) 50kg 10st, 55kg 10st, 60kg 10st, 65kg 10st, 70kg 10st
Lårcurl, enbens 15kg 12,10st, 20kg 8,6st



Sådär såg det ut på 120kg, jag hade inte riktigt rätt djup idag men det var helt klart svårare då dräkten svettat och klibbat fast på benen i sommarhettan, förra gången hade jag ju tights under och benen kröp längre och längre upp för varje lyft.

eulalia 2014-07-29 20:14

Tisdag = Vecka 4, Pass 2! (Elixir)

Goodmornings 50kg 3x15st s.set med/
Abd.crunch i maskin 50kg 3x20st
Knäböj, sumostil med stopp 57kg 4st, 67kg 4st, (Bälte på)72kg 3st, 77kg 3st, 82kg 3,3st
Bänkpress med stopp 47kg 6st, 55kg 5st, 57kg 4st, 62kg 3,3st, 65kg 3,3st
Marklyft, smal stil 80kg 6st, 95kg 4st, (Bälte på) 102kg 3st, 107kg 3st, 115kg 3,3st
Militärpress, stående 20kg 6st, 25kg 5,5st, 27kg 4,4st
Biceps, hantelcurl 15kg 10,10,8st s.set med/
Triceps pushdowns 35kg 3x10st

Idag följde jag det Norska programmet i princip som det ska vara, utan att splitta över och underkroppsövningar på 2 olika pass. Jag har ju gjort det för att tajma in träningen så att jag kan träna med bänktröja på atletklubben men idag skippade jag alltså den. Imorgon har jag nämligen inte tid, då ska jag köra bil upp till Norra Norrland och hälsa på min familj.

Sumoböjarna kändes riktigt mysiga och bra! I bänkpressen jobbade jag med den nya ben-stancen, den är jobbig och jag känner mig lite svag. Marklyften är jag jättenöjd över att jag klarade, jag hade mkt problem med självförtroendet innan jag skulle börja lyfta och det kändes tungt.

eulalia 2014-08-01 21:28

Fredag = Vecka 4, pass 3! (Kusthallen)

Axeluppvärmning
Utåtrotationer med gummiband 3x15st
Ryggresningar 5kg 10st, 10kg 10st, 15kg 10st s.set med/
Bollcrunch 3x25st
Knäböj, smal stil/lowbar (Bälte) 57kg 6st, 67kg 5st, 72kg 4st, 75kg 3x3st
Smalbänk 40kg 4st, 47kg 4st, 50kg 4st, 52kg 3x3st
Marklyft, sumostil 80kg 5st, 95kg 5st, 102kg 3x3st
Militärpress, bakom nacken 20kg 5t, 25kg 4st, 27kg 3x3st
Latsdrag 8pl 8st, 10pl 8st, 12pl 8st
Armhävningar med viktskiva på ryggen 10kg 3x8st

Jag var oerhört frustrerad och ofokuserad på uppgiften idag, träningen blev genomförd men inte mer än så.

bighulken 2014-08-02 04:22

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7087269)
Fredag = Vecka 4, pass 3! (Kusthallen)

Axeluppvärmning
Utåtrotationer med gummiband 3x15st
Ryggresningar 5kg 10st, 10kg 10st, 15kg 10st s.set med/
Bollcrunch 3x25st
Knäböj, smal stil/lowbar (Bälte) 57kg 6st, 67kg 5st, 72kg 4st, 75kg 3x3st
Smalbänk 40kg 4st, 47kg 4st, 50kg 4st, 52kg 3x3st
Marklyft, sumostil 80kg 5st, 95kg 5st, 102kg 3x3st
Militärpress, bakom nacken 20kg 5t, 25kg 4st, 27kg 3x3st
Latsdrag 8pl 8st, 10pl 8st, 12pl 8st
Armhävningar med viktskiva på ryggen 10kg 3x8st

Jag var oerhört frustrerad och ofokuserad på uppgiften idag, träningen blev genomförd men inte mer än så.

Ja, men så får det bli ibland.....ofokuserad.
Hur går det på jobbet då?....måste ha varit full rulle i sommar, misstänker jag?
I denna värmen.....

ha det ..Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-08-03 15:50

Tjenare bighulken! Ja det har du rätt i, det är väl ett tecken på att man är människa och inte en maskin. Det var rätt lungt på jobbet fram tills den extrema värmen slog till, telefonen började bokstavligt talat att glöda med jobbsamtal.

Söndag = Vecka 5, pass 1! (KAK)

Goodmornings 40kg 3x15st s.set med/
Abd.crunch maskin 30kg 3x30st
Knäböj, sumostil med stopp (Bälte) 67kg 6st, 80kg 5st, 90kg 4st, 95kg 3st, 102kg 2,2st
Bänkpress med stopp, mellangrepp 40kg 6st, 47kg 5st, 52kg 4st, 55kg 3,3,3st
Raka marklyft stående på kloss 42kg 5st, 50kg 5st, 52kg 4,4st
Bänkpress, slingshot 80kg 3st, 90kg 2st
Militärpress 22kg 6st, 25kg 5,5st, 27kg 4,4st
Sälrodd, bänkgrepp 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st, 55kg 10st
Lårcurl 30kg 10st, 35kg 8st, 40kg 4+fail
Rehab, knip och höft

Jag är nöjd med knäböjarna idag, klarar man det jag gjorde på träning idag så borde man vara starkare än dom 105kg jag fick med mig på SM. Kan vara bra att ha med sig i huvudet inför fortsättningen. Fick för mig att leka med slingshoten också, tyvärr drog jag till något på baksidan på 90kg. Tror inte att det är något allvarligt.

eulalia 2014-08-05 20:32

Tisdag = Vecka 5, halva Pass 2! (Elixir)

Rumplyft 3x20st s.set med/
Ryggresningar 10kg 3x12st
Knäböj 57kg 4st, 67kg 4st, 72kg 4st, 77kg 3,3st
Boxmark, sumostil 50kg 3x3st
Marklyft, sumostil (Bälte) 80kg 5st, 95kg 4st, 102kg 3st
Marklyft, sumostil (NXG Dräkt) 102kg 2st, 107kg 2st, 112kg 2st, 117kg 2st, 122kg 2st
Släde (Bälte) 100kg 2längder, 125kg 2längder, 150kg 2längder
Foamroller, rygg och lår

Usch, idag har jag inte mått bra men jag tog mig till gymmet och gjorde mitt bästa ändå.

Knäböjen i tävlingsstil funkade inte riktigt trots lätt vikt, jag pressade knäna utåt men det kändes nästan som att jag gjorde det vid fel tillfälle, problemet med ryggfällningen fanns kvar och lite ont i knäet fick jag också på köpet. Jag funderar allvarligt på om jag ska byta stil och köra sumo som huvud/tävlings-teknik.

I marklyft gick det sådär och jag fick slita tungt på 102kg, jag avbröt och tog på mig dräkten ett set tidigare än planerat. Jag körde med dräkten "rätt vänd", hade på mig tightsen under och skippade bältet. Jag kom ned till stången relativt lätt och det här var faktiskt första gången som jag har dräkt-markat och det har känts som att dräkten faktiskt hjälpt till under lyftet.

eulalia 2014-08-06 20:42

Onsdag = Tröjbänk! (Elixir)

Stretching ca 30min: Lår, höft, rumpa och rygg.

Axeluppvärmning
Utåtrotationer med gummiband 3x15st
Bänkpress med stopp 47kg 5st, 55kg 4st, 62kg 3st, 65kg 3st, 70kg 2st
Bänkpress med tröja, luftvändningar 95kg 1st, 105kg 2st, 110kg 2,1,1st
Facepulls med rep 30kg 3x10st

Jag har skuldkänslor för att jag har varit på gymmet och tränat idag. En av mina bröder ligger för tillfället akut inlagd på sjukhuset efter en längre tids sjukdom så just nu sitter mest bara och väntar på besked om det är dags för mig att resa norrut igen.

eulalia 2014-08-08 19:47

Fredag = Vecka 5, pass 3! (KAK)

Goodmornings 50kg 3x10st s.set med/
Abd crunch 30kg 3x25st
Knäböj, smal stance och lowbar (Bälte) 57kg 5st, 67kg 4st, 72kg, 3st, 75kg 3st, 80kg 3,3st, 90kg 1st, 100kg 1st
Smalbänk - Avbröt, gjorde ont.
Kronlyft (Bälte) 87kg 5st, 97kg 4st, 110kg 3st, 120kg 2st, 130kg 2,2st
Marklyft, stående på kloss 80kg 4st, 85kg 4,4,4,4,4st
Militärpress, bakom nacken 22kg 5st, 27kg 5,4st, 30kg 3,3st

Jag är/var rätt öm i nacken och ut mot axeln på baksidan så jag tog det lungt med roddar och pressar. Kände mig stark i knäböjen och i marken fokuserade jag på tekniken.

eulalia 2014-08-10 18:27

Söndag = vecka 6, pass 1! (KAK)

Goodmornings 50kg 3x12st s.set med/
Abd crunch 30kg 3x30st
Knäböj, sumostil (Bälte) 67kg 5st, 80kg 4st, 85kg 3st, 90kg 3st, 95kg 2st, 102kg 2st
Knäböj (Dräkt NXG, bälte, lindor) 110kg 2st, 122kg 2st, 130kg 2st, 137kg 2st, 145kg 1st
Raka marklyft stående på kloss 50kg 2x5st, 55kg 3x4st
Lårcurl 30kg 10st, 35kg 8st, 40kg 4+Fail
Latsdrag, med stopp (lätt och strikt) 40kg 3x8st
Raka enbensmark med hantlar 5kg 2x5st/ben
Rehab: höft och knipövningar

Jag får vara nöjd med dagens insats. Jag lyckades samla mig mentalt och gjorde riktigt bra knäböjar med dräkt. Den ömmande axeln fick vila ännu ett pass men den är nog snart fräsch igen.

eulalia 2014-08-12 20:12

Tisdag = Vecka 6, halva pass 2! (Elixir)

Ryggresningar 10kg 3x10st s.set med/
Rumplyft 3x20st
Knäböj (Bälte) 57kg 5st, 67kg 4st, 72kg 4st, 77kg 3st, 82kg 3st, 87kg 2,2st
Kronlyft (Bälte) 87kg 5st, 102kg 5st, 110kg 3st, 115kg 3st, 122kg 2,2st
Marklyft, sumostil (Bälte) 80kg 5st
Raka marklyft, sumostil 80kg 3x5st, 90kg 3x3st
Marklyft, sumostil (Dräkt NXG) 90kg 2st, 100kg 2st, 110kg 2st
Benspark, enbens 30kg 6st, 35kg 6st, 40kg 3x6st/ben

Jag har mått riktigt uselt den senaste veckan och i natt sov jag i bästa fall 1h. Idag har jag dock fått lite positiva besked hemifrån så nu känns det lite bättre. Jag tränar ju antagligen lite för mycket men jag mår så mycket bättre efter ett träningspass att det för väga tyngre än förnuft för tillfället.

Marklyften på 80kg i sumostil var rejält tunga, mycket tyngre än dom raka sumo-marklyften som jag sedan gick över till*screwy*. Jag test-drog några lättare lyft med dräkten också men denna gång vände jag den bak-och-fram (inget bälte), det funkade det också!

bighulken 2014-08-12 20:41

Passa sig för överträningen.......
Prova gör någe annat då.
kanske simma eller annat som gör av med energin.

ha det bäst...Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-08-13 20:56

Tack för påminnelsen bighulken! Tabben med överträning har jag redan gjort, riktigt rejält dessutom och det resulterade med rutten axel och att jag var så trött och less på min idrott att jag slutade. Jag måste vara vaksam, jag vet med mig att jag har en förmåga att snöa in på vissa saker (exempelvis träning), det här med att bara vara lite lagom ibland är inte fel. Just i dagsläget fungerar dock träningen mer som terapi och frustrationsventil än framgångsrecept - det får bara lov att vara så, jag kan inte kräva mer av mig själv fastän jag ibland så gärna vill;).

Onsdag = Överkropp! (SAK)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 47kg 6st, 55kg 5,3,3st, 60kg 2st, 65kg 1st, 70kg 1st, 72kg 1st, 70kg 1,1st
Kettlebell svingar 12kg 60st
Sälrodd, lillfingret vid ringen 50kg 3x10st
cc Bröstflyes 20kg 6st
Långsamma hantelsänkningar 5kg 2x10st
cc Triceps pushdowns, enarms med omv grepp 20kg 3x10st/arm
cc Biceps curl, rak stång 30kg 3x10st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 5kg 3x10st

Jag fick goda råd av klubbens bänk-maffia idag så vi passade på att jobba lite extra med min brygga och nya fotplacering på bänkpressen, det blev även lite mixtrande och testande av något smalare grepp men just det kändes inget vidare.

Axeln är bättre men den är fortfarande irriterad och öm, det känns inte så mkt då jag pressar mer än att jag kan känna mig instabil och svajig. Resterande övningar körde jag med lättare vikter än vanligt och gjorde många reps för genomblödning. Just nu såhär efteråt är det mest nacke/skuldra som spänner och ömmar och lite klämkänsla då jag rör på armen i bröst-flyes rörelsen inåt och framåtlyft.

bighulken 2014-08-14 05:53

nice där...

Prova att klättra någon dag!!!
Det finns ju rätt mkt sådana klättringsväggar lite här å där.
Ta med en kompis som passar, och sedan ge sig på klättringen. Är garanterat att du kopplar bort andra tankar då. För det är en omöjlighet att tänka på annat då man klättrar.........;-).....ha det Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-08-16 10:13

Fredag = Vecka 6, pass 3! (KAK)

Goodmornings 50kg 3x15st s.set med/
Abd crunch 30kg 3x25st
Knäböj, smalt och lowbar 57kg 6st, 67kg 5st, 72kg 4st, 75kg 3,3,3st
Marklyft stående på kloss 62kg 6st, 75kg 5st, 82kg 4st, 85kg 3,3st, 90kg 2,2st
Mapa's ryggkombination, bänkgrepp 40kg 8st, 45kg 8st, 50kg 8st
Biceps kabelcurl 25kg 3x6st
Triceps pushdowns med rep 20kg 10st, 25kg 8st, 30kg 6st
Rehab, höft och knipövningar

eulalia 2014-08-17 13:45

Söndag = Vecka 7, Pass 1! (KAK)

Abd.crunch 30kg 3x30st s.set med/
Ryggresningar 10kg 3x15st
Knäböj, sumostil med stopp (Bälte) 67kg 5st, 80kg 5st, 85kg 3st, 90kg 3st, 95kg 2st, 102kg 2st, 105kg 2xFail
Bänkpress med stopp, mellangrepp 40kg 4st, 47kg 4st, 55kg 4,4st
Raka marklyft stående på kloss 50kg 4,4st, 52kg 4st, 55kg 4,4st
Öva på att linda
Militärpress bakom nacken 20kg 6st, 25kg 5st, 27kg 4,3,3st
Latsdrag 50kg 3x8st
Lårcurl 30kg 10st, 35kg 8st, 40kg 5+Fail

Jag tycker att jag gjorde rätt bra ifrån mig idag, jag försökte att klara alla böjar fastän jag lade till ett stopp, det gick inte riktigt på det tyngsta setet utan jag fick hjälp upp där. Sedan försöker jag lära mig den ädla konsten att linda knän, både för att kunna hjälpa mig själv och andra.
Jag är dock superöm i axeln/nacke nu efteråt fastän jag körde lätt, det hände något skit då jag körde dom raka marklyften.

SandraW 2014-08-17 21:57

Bra tränat! Du verkar ha det lite tufft just nu men när du känner att du har tid och lust är du väldigt välkommen att komma och träna lite på ökk. Vore kul att prata utrustning :-)

eulalia 2014-08-18 22:03

Tack Sandra. Sen självklart har jag lust med det, och tid för så pass viktiga saker som SL, det finns det alltid;). Nu dom kommande veckorna/helgerna har jag fullt schema men sedan kan det nog dyka upp möjligheter. Jag hör av mig via PM då det börjar vara läge;).

Måndag = Vecka 7, halva Pass 2! (SAK)

Ryggresningar med ett ben 3x10st/ben
Rumplyft 3x20st
Marklyft, sumostil 80kg 5st, 95kg 4st, 102kg 4st, 107kg 3st
Marklyft, sumostil (Dräkt NXG) 115kg 3st, 122kg 2st, 127kg 2,2st, 132kg 1st
Marklyft, sumostil 95kg 6st
Benspark med ett ben 25kg 10st, 30kg 10st, 35kg 10st/ben

Marklyften var bättre än förra veckan. Dräkten hade jag bak-och-fram, körde bälteslöst och hade på mig tightsen under. Fick lite påpekanden om hur jag skulle hålla huvudet/blicken i starten. Nu var det iaf första gången jag gick förbi mitt PB i Raw-mark, det går åt rätt håll.

eulalia 2014-08-20 19:35

Tisdag = Rask promenad, 45min!

Onsdag = Överkropp! (Elixir)

Axeluppvärmning
Sidolyft på lutande bänk (Strikt) 5kg 3x15st
Sidolyft med hantlar (Ohyggligt strikta med stopp) 5kg 3x15st
Hantelsänkningar långsamt 3kg 3x15st
Biceps stångcurl (Z-stång) +25kg 6,5,5st
Latsdrag med stopp (Strikt) 50kg 5x6st
Bänkpress med stopp 40kg 5x4st
Triceps pushdowns 35kg 12st, 40kg 3x6st

Det blev ett lite lättare pass det här med många strikta och lätta lyft för rehab/genomblödning i axel/nacke. Armarna fick slita tungt en liten omgång i alla fall.

eulalia 2014-08-21 20:11

Torsdag = Vecka 7, halva pass 3! (Elixir)

Ryggresningar 10kg 3x12st s.set med/
Bollcrunch 3x25st
Knäböj, smal stil och lowbar (Bälte) 57kg 6st, 67kg 5,5st, 72kg 4st, 75kg 3st, 80kg 3st, 85kg 2,2st, 90kg 2st
Raka sumomarklyft 70kg 3st, 80kg 3st, 90kg 3st, 95kg 3x2st
Styra Släde (Bälte) 100kg 2x4vändor

eulalia 2014-08-22 21:16

Jag glömde fylla i att jag gjorde 5x5 sumoböjar med pinne på raka armar inför böj-serien igår, det stretchade som tusan i bröstkorgen.

Fredag = Vecka 7, utrustningsträning! (KAK)

Knäböj, sumostil med bälte 50kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st, 90kg 2st, 100kg 1st
Knäböj (Dräkt NXG, Bälte) 110kg 2st, (Lindor på)120kg 2st, 130kg 2st, 135kg 2st, 140kg 2st
Bänkpress med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 60kg 3st, 65kg 3st
Bänkpress med tröja 100kg: lv 2st, 110kg: 3kl 1st, 115kg: 2kl 1st, 1kl 1st, 0kl 1st
Militärpress, explosivt 20kg 6st, 25kg 4st, 27kg 4st, 30kg 3st, 32kg 2,2st
Triceps pushdowns 40kg 5x6st
Biceps kabelcurl 25kg 3x6st

Dagens träning med böjdräkt var inte riktigt inplanerad men jag kände att jag var tvungen att ta chansen att öva med utrustningen då jag inte vet när jag får tillfälle nästa gång. Böjarna gick bra tycker jag, nästan alla lyft var godkända då det gäller djupet, lite balansproblem både framåt och bakåt efter att lyften var klara.

Idag körde jag med sockiplast istället för skor i bänken och det funkade bra ihop med den här nya fotplaceringen. Det var tunga lyft jämfört med tidigare men upp kom dom, tyvärr lyfte jag även på rumpan i det sista lyftet.

På sätt och vis är jag faktiskt nöjd med dagens pass. Det jag presterar i dagsläget är i princip min absolut lägsta nivå, jag är i riktigt dålig form mentalt, så illa att jag faktiskt har blivit sjukskriven och får ta sömntabletter. Som synes har jag ökat träningsdosen nu på slutet men det är för att jag lättare ska råda bot på mina sömnsvårigheter. Jag ska även resa upp till Umeå igen och träffa familjen, framförallt åker jag för att hälsa på min bror som är så pass svårt sjuk att jag kanske träffar honom för sista gången, vilket känns oerhört ledsamt. Det är lite osäkert vilken dag jag åker och hur länge jag stannar.

eulalia 2014-08-24 18:50

Söndag = Vecka 8, Pass 1! (KAK)

Ryggresningar 15kg 3x10st s.set med/
Abd. Crunch 30kg 3x30kg
Knäböj, sumostil med stopp (Bälte) 70kg 4st, 80kg 3st, 87kg 3st, 92kg 2st, 97kg 2st, 105kg 2st
Öva på att linda knälindor
Raka marklyft stående på kloss 50kg 5,5st, 55kg 4,4st, 60kg 3,3st
Marklyft, sumostil 60kg 3st, 80kg 3st, 90kg 2st, 95kg 2st, 100kg 2st
Marklyft, sumostil (Dräkt NXG) 110kg 1st, 120kg 1st, 130kg 1st, (Bälte på)140kg 1st, 150kg 1st, 160kg Fail,1st:)

Det blev ingen Umeå-resa under helgen utan den blir av i morgon.

Idag kom böjarna med stopp upp, dom som jag missade förra helgen, dom blev dock avnypta lite för tidigt då det gäller djupet.

Dagens surprise kom i marklyften med dräkt där jag tok-persade med 27kg, 160kg är 40kg bättre än mitt PB i sumostil utan dräkt. Även denna gång hade jag dräkten vänd bak-och-fram men körde nu utan tights under, jag fick även hjälp att dra på mig bältet, det verkar som att bara ben och bältet gjorde lite skillnad*flex*.

eulalia 2014-08-26 11:49

Jag glömde fylla i att jag gjorde 3x10st roddar i ringar med stopp förra passet.

Tisdag Morgon = Stretching, 30min. Jag var rätt stel bör tilläggas...

Tisdag = Vecka 8, halva Pass 2! (Kusthallen)

Goodmornings 50kg 3x12st s.set med/
Rumplyft 3x20st
Knäböj, smal stil och lowbar 57kg 6,6st, 67kg 5,5st, 75kg 3,3st
Marklyft stående på kloss 62kg 6st, 75kg 5st, 80kg 5st, 85kg 4st, 90kg 3st, 95kg 2,2st
Raka enbensmark med kettlebell 8kg 2x8st/ben
Balansplatta 2x90sek/ben
Rehab: Höft och knipövningar

eulalia 2014-08-27 22:33

Onsdag FM = 20 min lätt motion på crosstrainern.

Onsdag EM = Överkropp! (Umeå Power)

Axeluppvärmning
Bänkpress 50kg 5x5st, 60kg 3x3st, 65kg 2x2st
Stående hantelpress 10kg 5st, 12kg 5st, 15kg 3x5st
Hantelrodd, enarms 10kg 6st, 12kg 6st, 15kg 6st, 20kg 5x6st
cc Enarms pushdowns med sup grepp 15kg 6st, 20kg 3x6st
cc Biceps kabelcurl 30kg 3x6st

Jag är fortfarande öm och irriterad i axel/nacke så idag tänkte jag mest på att göra korrekta och fina lyft. Jag fick ju se Umeå Powers träningslokal, ett fint gym med många SL-ställningar och rejäla grejer. From imorgon ska jag försöka att tajma in träningen då lyftarna är där, det kan ju bli riktigt trevligt:)!

eulalia 2014-08-28 20:56

Torsdag = Vecka 8, halva Pass 3! (Umeå Power)

Goodmornings 50kg 3x15st s.set med/
Rumplyft 3x25st
Knäböj, sumostil med stopp (Bälte) 57kg 5st, 67kg 5st, 72kg 4st, 77kg 3st, 82kg 3st, 87kg 2st, 92kg 2,2st
Kronlyft (Bälte) 87kg 5st, 102kg 5st, 115kg 3st, 122kg 3st, 130kg 2st, 137kg 2,2st
Marklyft med ryckfattning (Remmar) 72kg 5st, 80kg 5st, 95kg 5st, 100kg 4,4,4st
Benspark med 1 ben 20kg 3x5st/ben
Rehab: Höft och knipövningar

Jag har haft en jobbig dag men då man får träffa lite nya trevliga människor och träna SL tillsammans så glömmer man bort alla bekymmer. Bra balans på sumoböjarna och jag är jättenöjd över att kronlyften gick så pass lätt och bra att lyfta. Sedan fick jag testa lite nytt i marken med ryckfattning, inte världens roligaste övning kanske men jag tror att den är bra, som vanligt var det första lyftet rejält tungt men sedan gick det bättre.

eulalia 2014-08-30 11:26

Fredag = Rygg och Biceps! (Umeå Power)

Axeluppvärmning
cc Facepulls med rep 20kg 10st, 25kg 10st, 30kg 10st, 35kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st
Latsdrag bakom nacken (Lätt och strikt) 40kg 3x6st
Sälrodd med bänkgrepp 60kg 3x6st
Sälrodd, lillfingret vid ringen (Fult/för tungt) 70kg 2x5st
Sälrodd med bänkgrepp 60kg 3x6st
Långsamma hantelsänkningar 3kg 3x10st
Biceps alt.hantelcurl 15kg 3x8st

Stretching av ben och rumpa (ca 30min)

eulalia 2014-08-30 18:20

Lördag = Tröjbänk! (Umeå Power)

Axeluppvärmning
Bänkpress med stopp 50kg 3,3st, 60kg 3st, 65kg 2st, 70kg 1st
Bänkpress med tröja 100kg 6cm 2st, 110kg 4cm 1st, 115kg 3cm 1st, 2cm 1st, 0cm "Fail"
cc Triceps pushdowns 60kg 5st, 65kg 5st, 70kg 4,4,5st

Stretching av ben och rumpa, ca30min

Jag är skitglad över att jag fick möjlighet att träna med tröjan idag, det är inte så länge kvar till DM och då vill jag ju gärna att det ska funka. Jag spänner mig mycket och håller andan ofta och länge innan jag gör mitt avlyft, jag är ofta helt slut redan innan jag har börjat lyfta och sedan tar det lång tid att sega ned stången mot bröstet och då är det på gränsen att syret är slut. Något att tänka på kanske...

Sedan efter träningen väntade jag rätt länge på min bilskjuts så jag passade på att stretcha där vid cykelvägen utanför Gammliahallen. Jag hann även få en hjärtinfarkt då en kille cyklade omkull mitt framför mig och voltade fram över cykelstyret och landade på nacken, det såg fruktansvärt läskigt ut!!! Det gick tydligen bra iaf, tack och lov.

eulalia 2014-08-31 22:09

Söndag!

Stretching av ryggen och fick lite hjälp med att knäcka ryggraden - Nice!

Promenad runt byn: 1,5h!

eulalia 2014-09-01 21:44

Måndag = Vecka 9, Pass 1 men följde inte programmet. (Umeå Power)

Ryggresningar med ett ben 2x12st/ben s.set med/
2x(1min plankan + 30 situps)
Knäböj, sumostil (Bälte) 67kg 5st, 80kg 5st, 85kg 4st, 90kg 3st (avbröt pga dålig stil)
Knäböj "tävlingsstil" (Bälte) 60kg 2x4st, 80kg 5x3st*gah!*
Marklyft, sumostil 70kg 5st, 90kg 3st, 100kg 3st, 105kg 2,2st
Marklyft, sumostil (Dräkt NXG) 100kg 1st, 110kg 1st, 120kg 1st, 130kg 1st, (Bälte på) 135kg 1,1,1st, 140kg 1st, 145kg 2xFail
Raka marklyft 70kg 5st, 90kg 3st, 100kg 3,3,3st

Idag ville varken kroppen eller huvudet vara med på några knäböjar. Jag har ju laborerat mycket med olika höftviklar och stångplaceringar och nu vet jag knappt längre vad jag är ute efter teknikmässigt. Jag satsade lite extra på marklyften istället då det kändes roligare. Jag tyckte att det gick rätt bra tills jag drog på bältet, då blev dräkten lite för tight och jag fick pillra på med att justera benen för att nå stången igen men det blev inte riktigt 100. Sedan tog orken och energin slut där någonstans också.

bighulken 2014-09-02 06:07

Går det bra annars?

Med träning,livet, +allt annat?

Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-09-03 10:11

Hej kompis, jag vet inte vad jag ska skriva. Det är mycket motvind och tråkigheter i mitt liv just nu men jag försöker att gå framåt iaf. Någon gång ska väl solen skina på mig också tänker jag väl;). Du kan få ett PM som förklarar situationen lite bättre.

Tisdag = Promenad 1,5h.

eulalia 2014-09-03 22:06

Onsdag = Pressar och lite knäböj! (USM)

Bänkpress 50kg 5st, 60kg 5st, 65kg 3x5st
Smalbänk FU 50kg 3x3st
Sittande hantelpress 12kg 5st, 15kg 5st, 17kg 3x5st
Sned bänkpress (Hammer strength) per sida/25kg 5st, 30kg 5st, 35kg 5st
cc Bröstflyes 20kg 5x5st
cc Pushdowns, enarms med omv grepp 20kg 3x5st
Triceps pushdowns 35kg 3x5st
Knäböj, sumostil med stopp (Bälte) 50kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st, 85kg 3x3st

Testing av nytt gym idag, som på många andra ställen är det låga bänkpress-bänkar, kö till böj-racket och dyr entré, 120 spänn. Annars var det ett bra gym med rätt mycket hantlar och annant mums men jag föredrar nog atletgymmet.

eulalia 2014-09-04 19:20

Torsdag = Böj och Mark! (Umeå Power)

Ryggresningar med ett ben 3x10st/ben s.set med/
Rumplyft 3x20st
Knäböj, smal stil och lowbar 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 5st, 80kg 5st, (Bälte på) 90kg 3x5st
Marklyft stående på viktskiva 60kg 5st, 70kg 5st, 80kg 5st, 85kg 5st, 90kg 5st, 95kg 3st, 100kg 3st, 105kg 3st
Raka sumomarklyft 80kg 3st, 85kg 3st, 90kg 3st, 95kg 3st, (Bälte på)100kg 3x3st
Simmarplankan 2min (ca 30lyft/ben)
Sax-benlyft 30st/ben
Rehabövningar: höft och kniiip!

Jag tyckte att knäböjarna upp tom 80kg kändes riktigt stabila och bra idag, sedan blev jag lite störd och tappade fokus på dom tyngsta seten. Jag tycker att jag presterade ok efter förutsättningarna idag.

eulalia 2014-09-05 19:01

Fredag = Bänk och rygg! (Umeå Power)

Bänkpress med stopp 50kg 2,2st, 60kg 2,2st, 65kg 2,2st
Bänkpress med stopp, mellangrepp 50kg 5,5st, 55kg 4,4st, 60kg 3,3st
Latsdrag med v-handtag 40kg 5st, 45kg 5st, 50kg 5st, 55kg 5st, 60kg 5st, 65kg 5st
Stångrodd (90gr) brett grepp (Bälte) 60kg 5st, 62kg 5st, 65kg 5st, 67kg 5st, 70kg 5st
Sidolyft med hantlar 10kg 3x8st
Långsamma stångsänkningar 3x5st
Militärpress, bakom nacken 30kg 5st, 35kg 4st, 40kg 3x3st
Biceps stångcurl (Z-stång) +25kg 6,4,3st

Stretching för ben och rumpa!

Jag körde vartannat set i bänken med den gamla och den nya fotstancen för att försöka få en känsla för vilken stil som egentligen är bäst. Jag filmade också 2 set, vi får se om jag ids lägga upp dom för allmän beskådan;).

eulalia 2014-09-05 22:09

Här är dom två filmerna med olika benställningar från dagens bänkträning. Det är fritt att lämna synpunkter på dom olika teknikerna.




eulalia 2014-09-06 19:30

Lördag = Lite böj och mark! (Umeå Power)

Knäböj "tävlingsstil" (Bälte) 50kg 4,4st, 70kg 4st, 80kg 3,3,3st, 85kg 3,3st, 90kg 2,2st, 95kg 1,1st
Raka marklyft 40kg 5st, 60kg 5st, 80kg 5st, (Bälte på)100kg 3st, 105kg 3st, 110kg 3st
Marklyft, sumostil (Bälte)100kg 1,1st
Benspark, ett ben i taget 20kg 3x6st/ben

Ptja, det här med att få tävlingstekniken att stämma i knäböj går inget vidare, jag placerar stången något lägre ned än i sumoböj och jag fäller ryggen mindre då jag står bredare men då får jag å andra sidan sämre kraft från benen. Tydligen "buttwinkar" jag lite också med den här stilen, även då jag utför dom sakta.

Raka marklyft, det är däremot en övning som känns gudomligt bra. Det är mycket lättare än att köra tex sumolyft som jag testade direkt efteråt.

eulalia 2014-09-08 21:06

Måndag = Promenad, 1,5h!

eulalia 2014-09-09 22:56

Idag har jag genomgått en mental utmaning som har sugit enormt mycket energi men då är gymmet väldigt bra att ha;).

Tisdag = Böj och Mark! (Umeå Power)

Ryggresningar 10kg 2x15st s.set med/
Situps 2x30st
Simmarplankan ca 2min
Knäböj, sumostil med stopp 40kg 6st, 55kg 5st, 70kg 4st, (Bälte på) 80kg 3st, 85kg 3st, 90kg 2st, 95kg 2st, 100kg 1st
Knäböj, lite teknikträning "Umeå-stil"
Raka marklyft stående på kloss 50kg 5,5st, 60kg 5,5st, 70kg 5,5st
Marklyft, teknikträning "Umeå-stil" 50kg 5st, 80kg 5st, (Bälte på)100kg 3st, 105kg 8x3st
Balansplatta, stående på ett ben 2x90sek/ben
Raka enbensmark med hantlar 5kg 2x5st/ben

Idag har jag helt fått helt ny input på hur en "bra" klassisk teknik ska se ut i både knäböj och marklyft. I knäböj är min sk lowbar enligt dom en hög stångplacering och det som i mitt tycke är en smal fotplacering tycker dom är brett. Dom tyckte också att jag skulle stå med avslappnade knän innan start, inget jag ens har funderat på tidigare.

I marklyften fick jag väldigt många synpunkter och tips på min teknik och det är jag tacksam för.
Jag ska hålla "ned" axlarna istället för att spänna hela rygg och axelpartiet.
Smalare fotplacering och fötternas vinkel ska vara snett utåt
Inte stå länge med spänd kropp och leta startposition utan snabbt ned och upp
Jag pressar just nu med röven/låren och drar upp stången, jag ska istället vara mer explosiv och tänka att jag pressar med knäna
Jag ska även skjuta fram knäna en bit över stången

Det var mycket nyheter och det mesta av tänket känns som att det är precis tvärt om mot vad jag har strävat efter teknikmässigt. Samtidigt så har jag ju harvat på i snart 2 års tid och knappt gjort några framsteg just i dom 3 klassiska SL grenarna så vad har jag att förlora på att testa något nytt?! Den här galna "Umeå-stilen" kanske är värd att testas...

eulalia 2014-09-11 07:57

Onsdag = Bänkpress! (Kusthallen)

Bänkpress 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 3x5st
cc Bröstflyes 2pl 6st, 3pl 6st, 4pl 3x6st
Militärpress 40kg 3x5st
cc Bröstflyes 4pl 3x6st

eulalia 2014-09-12 20:50

Fredag = Knäböj och rygg! (KAK)

Goodmornings 50kg 3x15st s.set med/
Abd. crunch 30kg 3x30st
Knäböj, smal stil och "lowbar" 50kg 5st, 70kg 4st, 75kg 3st, 80kg 3st, (Bälte på)85kg 3st, 90kg 3,3st, 95kg 2st, 100kg st, 105kg 1st
Chins 8+Fail
Öva på att linda knän
Benspark 40kg 3x6st
Stångrodd (45gr) sup grepp (Bälte, Remmar) 50kg 6st, 60kg 6st, 70kg 6st, 80kg 6st, 90kg 6st:)
Biceps alt hantelcurl 17kg 6,6,4st
Ryggflyes med stopp, lätt och strikt 3pl 3x10st

Böjarna gick väl sådär, jag provade lite fram och tillbaks att starta med lätt böjda knän och äkta lowbar (den sk Umeåstilen) och min egen mer inkörda variant. Det gamla invanda kändes bättre men det kanske inte är så konstigt;). Känslan på lyften blev lite blandat, lite flipp och flopp.

Sedan var det ju tänkt att jag skulle satsa på tröjlyft då det är DM nästa helg men axeln ömmade lite och huvudet var inte på skaft för några lyft med full koncentration. Jag får sikta på att få dom gjorda på Söndag istället.

Stångrodden behöver jag inte skämmas för, dom var väl inte dom allra striktaste men ändå helt OK utförandemässigt. Snart lyfter jag mer i rodd än i böj*screwy*.

eulalia 2014-09-14 20:35

Söndag = Dräktböj och tröjbänk! (KAK)

Goodmornings 60kg 3x10st s.set med/
Abd.crunch 40kg 3x20st
Paus...
Knäböj, sumostil med stopp 40kg 3st, 50kg 3st, 70kg 3st, (Bälte på)80kg 3st, 90kg 2st, 100kg 1st, 105kg 1st
Knäböj (Dräkt NXG, Bälte) 120kg 2st, (Lindor på)135kg 2st, 145kg 2st, 155kg 1,Fail,Fail
Bänkpress med tröja 100kg lv 1st, 110kg 1st, 115kg 1st, 110kg 1st
Raka marklyft stående på kloss 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 3x5st

Jag fick tråkiga besked i natt och även om det var väntat så är jag oerhört ledsen. Med tanke på detta så får jag nog säga att jag gjorde ett rätt bra genomfört träningspass idag. Jag har börjat få bättre kläm på vad jag har för kapacitet med utrustningen och vad jag ska välja för vikter. Jag har inga problem att komma ned i godkänt djup med dräkten men känslan av hur djupa dom är stämmer inte alltid med verkligheten, lite mera övning behövs.

eulalia 2014-09-15 19:42

Måndag = Rygg, biceps! (Elixir)

Sälrodd, bänkgrepp med stopp 30kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st
Sälrodd, lillfingret vid ringen (Remmar) 60kg 3x10st
Facepulls med rep 30kg 3x10st
Ryggflyes i maskin, strikt och lätt 15kg 3x10st
Biceps z-stångcurl +25kg 6,5,4st+Fail
Biceps koncentrationscurl i maskin, Strikt och långsamt! 10kg 3x6st/sida
Hängande bensvingar i ringarna 8,8,10,8st

Det kändes gött att träffa träningskamraten i Nyköping igen, det blev lite trevligt snack och sånt. Jag har hittat ett ömmande problem-område, ryggflyes smärtar lite från nacken och ut mot skulderbladet men jag hoppas att det kan avhjälpas genom att köra lite lätt och snyggt för genomblödning.

eulalia 2014-09-16 20:05

Tisdag = Böj och Mark! (Elixir)

Knäböj, smal stil och riktig lowbar 50kg 2x4st, 60kg 2x4st, 70kg 2x3st, 80kg 2x3st, (Bälte på) 90kg 2x2st, 95kg 2x2st, 85kg 5st
Marklyft, smalt (Umeåteknik) 50kg 3st, 80kg 3st, 85kg 3st, 90kg 3st, 95kg 3x3st

Ptja, det var allt som det blev denna dag. Lowbar går hyfsat att köra upp till ca 90kg, då börjar jag få tyngden fel och svårt att dra in luft och spänna magen. Sedan är det en XF-stång på gymmet och den borrar sig inte fast på ryggen utan glider omkring och armarna får jättetung belastning, jag var helt slut i biceps efter dom tyngre knäböjarna och så ska det väl ändå inte vara?!

eulalia 2014-09-17 19:03

Onsdag = Marklyft! (KAK)

Marklyft, sumostil 60kg 3,3st, 80kg 3,3st, 100kg 3,3st, 105kg 1st, 110kg 1st
Marklyft (Dräkt NXG, bälte) 130kg 1,1st, 140kg 1,1,1,1st (varav 2st med lindor), 150kg 1st
Raka sumomarklyft 100kg 3x3st

Vilket skönt pass, att få träna med riktig utrustning och bara få koncentrera sig på att göra singlar och tänka på detaljerna. Det var lärorikt, det är mycket pyssel att få dräkten att sitta på rätt sätt, sedan måste jag tänka att jag sparkar loss stången, annars pressar jag med baksida lår och stången sitter då fast i golvet.

eulalia 2014-09-18 19:45

Torsdag = Mage, böj och lätt bänk! (KAK)

Ryggresningar med ett ben 3x10st/ben s.set med/
Rep-crunch, stående 35kg 3x20st
Plankan med viktskiva 20kg 3x1min
Fejk-dragonflags 3x15st
Knäböj, vartannat set med hög/medel stångplacering 50kg 2,2st, 60kg 2,2st, 70kg 2,2st, (bälte på) 80kg 2,2st, 90kg 2,2st, 100kg 1,1st
Bänkpress med stopp 50kg 5x3st
Raka marklyft stående på kloss 40kg 5st, 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 5st, 80kg 4st, 90kg 3st
Benspark med ett ben 20kg 3x5st/ben

Stretching: ben, höft, rumpa och rygg

Idag försökte jag hitta igen min förlorade tävlingsteknik och kanske är jag på G igen, jag fällde höften och ställde mig något bredare, mera likt min sumostil och det kändes rätt okej. Varierade stångens höjd på ryggen men bägge placeringarna funkade, det kan hända att det blir skillnad om jag lägger på mer vikt.

eulalia 2014-09-20 17:11

Lördag = DM i bänkpress! (ASK)

Dagens målsättning var att få med sig åtminstone ett godkänt lyft och det fick jag om än med nöd och näppe.

110kg : underkänt pga rumplyft på vägen ned

112kg: godkänt med 2-1

117kg: underkänt, åter igen pga rumpan

Såhär efteråt så tror jag att det största felet jag gjorde idag var att gå in på gränsen till för lätt vikt, vilket jag egentligen vet om men jag försökte att sänka kraven på mig själv inför tävlingen då mitt självförtroende för tillfället är kört i botten. Jag bommade alla lyft på uppvärmningen pga att jag inte kom ned med stången mot bröstet, tävlingslyften tog alldeles för lång tid att sega ned också pga detta och kraften att pressa hann nästan ta slut. Jaja, det är bara att bättra sig inför nästa tävling;).

eulalia 2014-09-21 20:01

Söndag = Marklyft och knäböj!

Goodmornings 50kg 3x15st s.set med/
Abd.crunch 30kg 3x30st
Knäböj, sumostil med stopp 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st
Marklyft, sumostil (Bälte) 50kg 3st, 80kg 3st, 100kg 3st, 110kg 2st, 120kg 1st, 125kg 1st, 130kg 1st, 110kg 3,3st, 115kg 3,3st, 120kg 3,3st:)
Knäböj, sumostil med stopp 60kg 3st, 70kg 3st, 80kg 3st, (Bälte på) 90kg 3,3,3st
Rehabövningar, kniiip och höft.

Det blev ett nytt pers för mig idag, tidigare har jag lyft 120kg i marklyft med sumostilen och idag ökade jag till 130kg. Jag tror att jag fick en aha upplevelse då jag var och tränade i Umeå och dom tyckte att jag skulle sparka ifrån mer med framsida lår, nu tänker jag särskilt på det och banne mig, det verkar fungera. Nu är det bara att försöka nöta in det här nya i ryggmärgen och sedan öka:).

eulalia 2014-09-22 19:20

Måndag = Strongman/greppträning och rygg/baksida axlar! (Elixir)

Farmers walk, lätta väskor (Bälte) +20kg 2varv, 30kg 2varv, 40kg 2varv
Rolling thunder 25kg 1st, 50kg Bom, 35kg 1st, 40kg 1st
Handledsträning, sup+pron.grepp 5kg 6+6st, 10kg 4st+1st, 5kg 5st+1st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 5kg 20st, 6kg 15st, 7kg 12st, 8kg 12st, 9kg 10st, 10kg 8st
Långsamma hantelsänkningar/framåtlyft 3kg 3x10st
Rodd i ringar med stopp, benen på boll 3x8st
Sidotwistar med medicinboll FU 5kg 2x60st

Kul med lite annorlunda träning än det gamla vanliga. Fick en tillsägelse för att jag körde för ostrikt och använde för mycket av min tjurskalle i handledsövningen. Helt rätt, att riskera att dra på sig skador är enbart onödigt.

eulalia 2014-09-23 18:49

Tisdag = Knäböj, bänkpress! (KAK)

Knäböj, smal stil 50kg 3st, 60kg 3st, 70kg 3st, 75kg 3st, 80kg 3st, (bälte på) 85kg 3st, 90kg 3st
Knäböj, smal stil, långsamt! 50kg 7x3st
Bänkpress med stopp, FU 47kg 10x10st
Raka marklyft stående på bänk (remmar) 50kg 3x10st
Triceps pushdowns 40kg 12,8,6st

Idag ville inte kroppen vara med på mina påhitt, som en blixt från klar himmel då jag stod och vilade så högg det till i länden och det började stråla ned i benet och efter någon minut så försvann det igen. Jag gissar att jag kanske tappar länden/magen då jag gärna vill dra på med lite mer fart nedåt just då jag kör med smal stance. Därefter så hakade jag på en träningskamrat som körde Hirvis bänkprogram och det gick bra, inga känningar från axeln trots alla reps.

eulalia 2014-09-24 19:33

Onsdag = Lätt och strikt benpass + stretching! (KAK)

Knäböj, sumostil med stopp 50kg 6st, 55kg 6st, 60kg 6st, 65kg 6st, (Bälte på) 70kg 3x6st
Liggande lårcurl 10kg 10st, 15kg 10st, 20kg 10st
Benspark med ett ben 15kg 3x10st/ben

Stretching ca 30min, ben, höft, rumpa och rygg!

Kände mig trött och sliten idag, aktiv vila och spara på ryggen.

bighulken 2014-09-24 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av eulalia (Inlägg 7143860)
Måndag = Strongman/greppträning och rygg/baksida axlar! (Elixir)

Farmers walk, lätta väskor (Bälte) +20kg 2varv, 30kg 2varv, 40kg 2varv
Rolling thunder 25kg 1st, 50kg Bom, 35kg 1st, 40kg 1st
Handledsträning, sup+pron.grepp 5kg 6+6st, 10kg 4st+1st, 5kg 5st+1st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 5kg 20st, 6kg 15st, 7kg 12st, 8kg 12st, 9kg 10st, 10kg 8st
Långsamma hantelsänkningar/framåtlyft 3kg 3x10st
Rodd i ringar med stopp, benen på boll 3x8st
Sidotwistar med medicinboll FU 5kg 2x60st

Kul med lite annorlunda träning än det gamla vanliga. Fick en tillsägelse för att jag körde för ostrikt och använde för mycket av min tjurskalle i handledsövningen. Helt rätt, att riskera att dra på sig skador är enbart onödigt.

Roligt med lite annan träning!!

Bra kläm i nyporna där!!

Med vänlig hälsning/

eulalia 2014-09-28 18:52

Tackar bighulken! Jag hade verkligen kul på det där träningspasset och positiv energi är precis vad jag behöver.

Söndag = SL (KAK)

Knäböj 50kg 5st, 70kg 4,4st, (Bälte på)80kg 3st, 90kg 2st, 100kg 1st, 105kg 1st, 107kg 1st
Bänkpress med stopp 50kg 3st, 60kg 3st, 65kg 2st, 70kg 1st
Bänkpress med tröja, luftvändningar 100kg 2st, 115kg 1st, 122kg 1st, 127kg Fail,1st
Marklyft stående på kloss 50kg 5st, 80kg 4st, 100kg 3st, 110kg 5x3st

Stretchingrutinen, ca 30min
Rehabövningar, höft och knip

Jag är rätt nöjd med vad jag åstadkom på dagens träning. Jag har varit upp en sväng till Umeå igen och denna gång var det en begravning vilket var slitsamt för både kropp och psyke. Lägg därtill en tågresa tur och retur, ingen eller dålig sömn på några dagar och en förkylning med frossa som river i kroppen. Jag är helt enkelt i mitt livs sämsta form, tur är väl kanske att jag vilat från träning ett par dagar.

Bänktröjan var dagens huvudnummer, provade att sträcka den lite mer frampå och istället lägga på lite mer vikt. Det gick väl hyfsat, det gick bra att pressa vikten men jag kom inte ned till bröstet. Jag får kanske testa att vika in armbågarna en aning eller lägga på lite till nästa gång?!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)