Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

collieweed 2010-02-24 17:22

Ja nu jävlar ska rutorna fram en gång för alla om det så innebär att man kommer väga 12kg o ta 7Kg i bänk!

Ristretto 2010-02-24 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Vedder (Inlägg 4195438)
Det ska vara en ganska extrem viktnedgångstakt för att muskelförlusten skall bli märkbar i Sisus fall. Han styrketränar ju, ligger högt på protein och har en ansenlig mängd fett att ta i från.

Så den risken känns mycket liten om det nu inte är extremt som sagt.

Han skrev ju att han redan tappat styrka. Det var därför jag föreslog en eventuell ökning av dagsintaget, även om det i teorin borde fungera.

Christyle 2010-02-24 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av collieweed (Inlägg 4195441)
Ja nu jävlar ska rutorna fram en gång för alla om det så innebär att man kommer väga 12kg o ta 7Kg i bänk!

ha inte för bråttom nu:D

Man and Machine 2010-02-24 18:12

Jag hoppas det är ok att jag utökar frågeställningen lite. Hur brukar det gå för er som deffar? Når ni er målvikt? Blir ni nöjda med resultatet?

Själv har jag misslyuckats rätt rejält de två senaste åren. Gått ner några kilo, fortfarande varit spritfet och inte varit i närheten av den form jag hoppats på.

Det är många på kollo som deffar. 1% postar "efterbilder", förmodligen dom som lyckats skapligt men vad händer med resten? Sätter man orimliga mål? Har man överskattat sin massa och ser ut som en räka när man deffat klart? Borde man vara nöjd?

130kg finsk sisu 2010-02-24 18:15

Tror inte att styrkeförlusten beror på tappad ren muskelmassa utan mer på att jag tappat glykogen och vätska men framförallt att jag i.o.m denna tappning samt fettappning tappat mina vinklar i lyftningen totalt. I de övningar där inte vinklar har betydelse har jag inte tappat nåt. Men i framförallt bänkpress så känns det som om jag sysslar med en helt ny gren. Och då är jag världsmästare i det som en gång jag trodde var bänkpress.

BajareN 2010-02-24 18:28

@Man and Machine

Jag skulle gissa på att de flesta överskattar sin muskelmassa åt det grövsta.

Coccyx 2010-02-24 18:52

När började du deffen?
- 11 Januari.

startvikt?
- 92,0 Kg

ligger nu på
- 85,3 Kg imorse.

Mål?
- utgångsmålet var 85 Kg, men jag är snart där och inte klockrent nöjd så det blir kanske nåt kilo till eller två sedan utvärdera igen, mycket vill ju ha mer.. *flex*

häftig 2010-02-24 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 4195209)
Äter volymmässigt mer än jag nånsin gjort. Har inget datum jag skall vara klar. Ligger enligt schemat på 420g per dygn men i verkligheten blir det ca.400.

Inte dåligt det :hbang:, vad käkar för du för att få i dig den mängden protein? Vart ligger din kaloribalans?

Christyle 2010-02-24 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Man and Machine (Inlägg 4195531)
Jag hoppas det är ok att jag utökar frågeställningen lite. Hur brukar det gå för er som deffar? Når ni er målvikt? Blir ni nöjda med resultatet?

Själv har jag misslyuckats rätt rejält de två senaste åren. Gått ner några kilo, fortfarande varit spritfet och inte varit i närheten av den form jag hoppats på.

Det är många på kollo som deffar. 1% postar "efterbilder", förmodligen dom som lyckats skapligt men vad händer med resten? Sätter man orimliga mål? Har man överskattat sin massa och ser ut som en räka när man deffat klart? Borde man vara nöjd?

min första deff någonsin var jag så ivrig att få magrutor o det resulterade att en del muskler rök o fick till slut 6-pack men jag sket i det eftersom jag hade en definerad kropp med magmuskler den sommaren sen bulkade jag som en idiot o deffade igen och nu har nästan alla deff jag gjort blivit bra reslultat

130kg finsk sisu 2010-02-24 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av häftig (Inlägg 4195621)
Inte dåligt det :hbang:, vad käkar för du för att få i dig den mängden protein? Vart ligger din kaloribalans?

Inga tillskott utan meningen är att jag skall fylla magen så mycket det går. Äter Kalkonfile,kvarg,grönsaker,ägg. Ibland vanligt kött.

CyberHamster 2010-02-24 21:18

När började du deffen?
- 10 Januari.

startvikt?
- 134 Kg

ligger nu på
- 123 Kg.

Mål?
- Bort med fettet bara.

collieweed 2010-02-24 23:34

Nej jag ska skynda långsamt!

Sniggel 2010-02-25 00:01

Man får ju också tänka på att Freddi är på en väldigt hög nivå och varje kompromiss kan inverka på prestationen. Man kanske inte ska vara realistisk iofs om man vill ha extraordinära resultat. Man måste tro att man är något undantag som inte tappar någon styrka vid en deff, trots att man är på elitnivå, om man vill ha så bra resultat som möjligt.

Tror det är väldigt ovanligt att de som hamnar på en första plats i en tävling på hög nivå har trott annat än att de skulle vinna, hela tiden. Förmodligen vad de flesta av deras medtävlande också var inställda på.

Därför tror jag det är viktigt att försöka undvika realistiska och genomsnittsliga resultat och sätta sina mål något högre än vad som förväntas.


Freddi: Käkar du väldigt lite kolhydrater? Du kanske isåfall kan prova att ladda med några hundra gram extra kolhydrater någon dag varannan vecka för att se hur det inverkar på styrkan dagen/dagarna efter?

tsp 2010-02-25 01:48

När började du deffen?
Årsskiftet

Startvikt?
100-101kg

Ligger nu på
95,5kg

Mål?
Siktar på 80kg, vilket är rätt lågt eftersom jag är 195cm lång. Men vill ha en go sommarform, som för två år sedan fast med mer mukkler! *flex* Sedan kanske jag stannar på 85kg eller nåt, beror ju på hur kroppen ser ut och så där.

Övrigt?

Än så länge alles güt. Kände mig mycket svag och trött första veckan/veckorna och klagade en massa. Kan iofs ha med en kortison-kur att göra. Men nu ligger jag kvar på samma styrka som i december, om inte till och med starkare! Har bättre rom och teknik i många övningar och i andra slår jag PB.

Onigiri 2010-02-25 07:22

Startvikt:
??

Nuvarande:
??

Mål?
När spegeln är glad, blir jag glad.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)