Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Apos78 2010-12-19 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 4761497)
Har följt Overeem stenhårt ett tag nu, allt ifrån hans twitter, intervjuer, hans dokumentär etc. Det intrycket jag fått är att han knappast är rädd för något motstånd och fajtas gärna så mycket som möjligt mot vem som helst.

Och det är väl inte så att han på något sätt styr helt över vilka val som kommer hans väg. Mycket som påverkar det där då det handlar om pengar och publik. Från båda håll såklart. Att sätta sin bäste gubbe mot någon som Overeem kanske sitter långt inne då det finns en risk att han förlorar, samtidigt som jag tror Overeem gärna går upp mot den andras sidan bäste man då det faktiskt finns en chans till vinst.

Att ta den enkla vägen till toppen tror jag inte många fighters vill då de likaväl som omvärlden har koll på vilka det är mer status att besegra. Men visst, ingen vill förlora...

Doctor Snuggles 2010-12-19 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4761177)
Tycker det varit mer rimligt med Overeem vs Fedor/Werdum än Lashley. Lashley är inte dålig men han har gått rätt få matcher och förlorade senast. Ska han få en titleshot då?
njae..

Rimligt? Det är två olika organisationer. Vem han slåss med inom Dream har inget att göra med vem han slåss med inom Strikeforce.

F.ö. vore Fedor mot Silva inte helt ointressant. Ej heller mot Barnett. Förstås mot Overeem, men det får vi se om det sker. Vore också kul att se Overeem krossa Werdum.
Håller annars med om ngn skribent på sherdog om att Fedor verkar vara semi-retired, likt Couture och Hughes, d.v.s. han slåss inte så ofta och bara tar fighter när det passar honom, om alls.

panzerpig 2010-12-19 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 4761497)
Har följt Overeem stenhårt ett tag nu, allt ifrån hans twitter, intervjuer, hans dokumentär etc. Det intrycket jag fått är att han knappast är rädd för något motstånd och fajtas gärna så mycket som möjligt mot vem som helst.

Nej, menade inte att vara hård mot Overeem, det är väl styrelsen i organisationerna som sitter och "fegar".
Nu tycker jag att Overeem-Lashley är en loose-loose för Overeem: vinner han kommer folk gnälla på att han vann titeln mot en dålig motståndare (som jag gjorde ;)), vinner Lashley, vilket jag inte tror, om han inte kan få in en lyckoträff, så tappar Overeem mer anseende än om han förlorat mot en bättre fighter.
Sen verkar faktiskt Overeem inte vara rädd för att gå många matcher och vill slåss mot vem som helst. MEN varför inte låta honom slåss om DREAM-titeln mot en värdigare motståndare (Werdum/Fedor)?

panzerpig 2010-12-19 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4761565)
Rimligt? Det är två olika organisationer. Vem han slåss med inom Dream har inget att göra med vem han slåss med inom Strikeforce.

F.ö. vore Fedor mot Silva inte helt ointressant. Ej heller mot Barnett. Förstås mot Overeem, men det får vi se om det sker. Vore också kul att se Overeem krossa Werdum.
Håller annars med om ngn skribent på sherdog om att Fedor verkar vara semi-retired, likt Couture och Hughes, d.v.s. han slåss inte så ofta och bara tar fighter när det passar honom, om alls.

Har inte stenkoll på Strikeforce och DREAM men har dom inte ett samarbete?
Lashley är alltså också med i DREAM, samma med Overeem?
Lashley slogs ju senast i SF?
Overeem är heavy weight champ i SF.
Då borde de ju kunna mötas där om titeln. Lite förvirrande. Samma fighters är med i samma organisationer?

ManuelIT 2010-12-19 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4761583)
Nej, menade inte att vara hård mot Overeem, det är väl styrelsen i organisationerna som sitter och "fegar".
Nu tycker jag att Overeem-Lashley är en loose-loose för Overeem: vinner han kommer folk gnälla på att han vann titeln mot en dålig motståndare (som jag gjorde ;)), vinner Lashley, vilket jag inte tror, om han inte kan få in en lyckoträff, så tappar Overeem mer anseende än om han förlorat mot en bättre fighter.
Sen verkar faktiskt Overeem inte vara rädd för att gå många matcher och vill slåss mot vem som helst. MEN varför inte låta honom slåss om DREAM-titeln mot en värdigare motståndare (Werdum/Fedor)?

Japp, jag håller med. Det är snarare organisationerna som av diverse anledningar (risk, publicitet, pengar etc.) sätter käppar för de riktigt stora fajterna. Overeem har ju utmanat Fedor i stort sett ända sen han signa med SF. Men M1 Global som står bakom Fedor verkar ju ha fegat en del.
Förhoppningsvis så får vi väl se dom matcherna i framtiden.

Doctor Snuggles 2010-12-20 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4761589)
Har inte stenkoll på Strikeforce och DREAM men har dom inte ett samarbete?
Lashley är alltså också med i DREAM, samma med Overeem?
Lashley slogs ju senast i SF?
Overeem är heavy weight champ i SF.
Då borde de ju kunna mötas där om titeln. Lite förvirrande. Samma fighters är med i samma organisationer?

De skulle ingå samarbete som inkluderade utbyte av fighters. Vet inte om de gjorde det, eller isf exakt vad det innebär.
Men i vilket fall: SF har inte enbart exlusiva kontrakt. Lashleys kontrakt löpte f.ö. ändå ut med senaste fighten. Vet inte om han förnyat det än.
Förvirrande måhända, men det är inte olympiska spelen vi snackar om - det finns inte bara en liga.
Bara för att någon är en contender i en organisation, innebär det inte att han automagiskt är det i en annan. Overeem fightas i olika organisationer eftersom det innebär fler fighter. Om du inte har märkt det innan så gör Strikeforce inte så många event per år.

EDIT: Det kanske blir som i boxning, att man har "unification-bouts" så att man kan slåss om Dream och Strikeforce bältet samtidigt?

Konvex 2010-12-20 02:57

http://tatame.com/2010/12/19/Strikef...ament-for-2011
Wow verkar som SF hw turnering kommer hända trots allt. :D
En hel del hw talang med dära.

Doctor Snuggles 2010-12-20 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4761737)
http://tatame.com/2010/12/19/Strikef...ament-for-2011
Wow verkar som SF hw turnering kommer hända trots allt. :D
En hel del hw talang med dära.

schweet

olwe 2010-12-20 14:34

Apropå utbyte mellan dream och SF så stämmer det att de har ett utbyte av fighters. Detta är jäkligt smart då det gör att det blir lättare att konkurrera med UFC.

Jag tror dock att det kan bli sjukt komplicerat när det gäller kontrakt av olika slag och mellan olika organisationer. Tänk bara på hur många länders lagar som är med i leken och hur många olika stadgar som skrivs in i olika kontrakt et c. Om det inte finns en väldigt plastisk inställning och vilja att samarbeta så blir det snabbt problem. Se på Roy Nelsons problem eller Fedor och M1. Måste vara ett helvete att vara match-maker ibland.

Jag antar att det finns någon typ av internationella kontrakts-regler, men det finns nog många tillfällen där lagar får en hierarkisk ordning (med medföljande problematik). Dessutom så lär ju vissa länder och organisationer från dessa länder helt enkelt skita i att följa reglerna.

Jense 2010-12-20 14:43

vill se ufc köpa upp sf eller vice versa. hade varit roligt att se de bästa möta varandra.

HulkH 2010-12-20 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4762216)
vill se ufc köpa upp sf eller vice versa. hade varit roligt att se de bästa möta varandra.

håller med, annars kunde dom fixa något så dom bästa från både SF och UFC får möta varandra.

Jense 2010-12-20 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av HulkH (Inlägg 4762225)
håller med, annars kunde dom fixa något så dom bästa från både SF och UFC får möta varandra.


Ja någon slags turnering eller liknande lite som champios leauge i fotboll. Tror samtliga hade tjänat stora pengar på det

Mago 2010-12-20 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4762243)
Ja någon slags turnering eller liknande lite som champios leauge i fotboll. Tror samtliga hade tjänat stora pengar på det

Möjligtvis, men jag tror att UFC skulle riskera att förlora mer än de skulle tjäna på det. Om deras prioritet låg i att underhålla fansen så skulle det ju vara en annan femma.. :)
Och SF skulle nog inte ha råd att köpa upp en tjugondel av UFC.

kalle96 2010-12-20 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4762243)
Ja någon slags turnering eller liknande lite som champios leauge i fotboll. Tror samtliga hade tjänat stora pengar på det

Om det blir så, så blir det ju mkt roligare att kolla. =)

Jense 2010-12-20 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4762256)
Möjligtvis, men jag tror att UFC skulle riskera att förlora mer än de skulle tjäna på det. Om deras prioritet låg i att underhålla fansen så skulle det ju vara en annan femma.. :)
Och SF skulle nog inte ha råd att köpa upp en tjugondel av UFC.

Det jag skrev var mer en önskan, inte en lösning.

Tror inte ufc hade förlorat på det, speciellt om ufc fighters vinner i alla klasser, för enligt dana är ufc överlägset bäst :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)