Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

David R 2010-11-13 23:32

Så, då var det över. Hade laddat hela dagen inför galan men den blev ett stort anti-klimax då streamen gick ner :( Hur som haver så var resultatet bra då Okami kommer att ge Anderson problem och Nate redan har haft sin chans.

nmanradnävna 2010-11-13 23:51

Jag fattar ingenting, vad missade jag?

Vart tog Rivera vs Italienaren vägen?

http://mmajunkie.com/news/21393/illn...rge-rivera.mma

Jaha det var därför han såg för jävligt ut på invägningen kanske

Kwon 2010-11-14 18:14

Grattis Al Bundy som lirade sitt backslick och fick svart bälte i BJJ!


Steven Seagal med sin gamla episka kombination backslick och pollisar.
Här snackar vi finlir.



http://i37.tinypic.com/15mil2q.jpg

Doctor Snuggles 2010-11-14 18:28

Var det någon som nämnde Steven Seagal?

eternallord 2010-11-14 18:45

Jävlar vilket skitevent. Dennis Siver skötte sig väl och jag gillade hur Vladimir fightades, men jag tycker synd om alla som fick betala för detta event.

Maineventet var kanske värst, kändes inte som någon vann, hur en av dessa nissar ska kunna promotas som contendermaterial efter det där framträdandet är för mig en gåta.

Doctor Snuggles 2010-11-14 19:14

Någon måste vara contender. Men det är kanske som Rogan sade; att om fighters vet att vinnaren får nästa titelchans så är risken att de safear.

delta_mats 2010-11-14 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4694400)
Du glömmer en viktig sak. Skador är mycket vanligare inom mma, och steroider påskyndar återhämtning/läkning en hel del. För en fighter kan det innebära chansen att få gå ett par matcher fler per år, d.v.s. mer pengar i fickan. Att man kan utöva elitidrott på toppnivå utan doping är väl inte heller frågan, utan om hur många som gör eller inte gör det. Man får heller inte glömma att vissa har bättre gener/förutsättningar, och sannolikt är det dem som inte har det och vill jämna ut spelplanen lite grann som dopar sig.

Så är det absolut. Men det var inte det jag hakade upp mig på. Utan just påståendet att träningen var på sån hård nivå att doping krävdes. Nog om detta nu.

Doctor Snuggles 2010-11-14 19:36

Lite mer Karlos Vem? Ola!

Kwon 2010-11-14 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4696313)
Lite mer Karlos Vem? Ola!

Flintskallige motståndarens bil runt 01:30? :D

Gillar Vemodigs theme-song som kör i klippet, rejäl trummaskin :D

MAXX 2010-11-14 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4696300)
Så är det absolut. Men det var inte det jag hakade upp mig på. Utan just påståendet att träningen var på sån hård nivå att doping krävdes. Nog om detta nu.

MMA är en av de fysiskt tuffaste sporterna du kan hålla på med. Vill du vara bland de bästa får du träna extremt hårt. AAS är vanligt i MMA. Klart dom inte ligger på extremdoser som bodybuilders men dom använder för att kunna träna oftare.

Doctor Snuggles 2010-11-14 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4696319)
Flintskallige motståndarens bil runt 01:30? :D

Gillar Vemodigs theme-song som kör i klippet, rejäl trummaskin :D

Jag tänkte faktiskt på dig när jag hörde musiken. Som tagen ur en redig b-film. :D

Nu blir det Seagal som lär ut lite moves till Kimmels säkerhetsvakter:

Bailah 2010-11-14 20:03

Vemolas match var ju lätt den bästa på galan. Han såg riktigt bra ut, ragdollade honom som det var inget. Ska bli kul att följa!

spoon 2010-11-14 20:13

Tycker det var en kanongala. Kollade dock inte main-eventet då jag misstänkte att det skulle bli trist. Missade jag något?

Benlåset av Rocha var ju brutalt och att se min favorit Soszynski vinna igen är alltid skoj. Siver såg vass ut och Karlos Vemola visade upp en imponerande styrka.

Massor av avslut och bra fighting i mina ögon. Kul att galan gick i Tyskland också då dom oftast sätter lite fler europer på kortet då. Jag hoppas att sporten blir större i Tyskland och Holland för där tror jag det finns många potentiellt duktiga fighters.

eternallord 2010-11-14 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4696405)
Kul att galan gick i Tyskland också då dom oftast sätter lite fler europer på kortet då. Jag hoppas att sporten blir större i Tyskland och Holland för där tror jag det finns många potentiellt duktiga fighters.

Just detta som är problemet i min mening, tråkigt tycker jag att UFC kommer undan med att sända skräpevents för att det inte är i USA, senast i England var det likadant.

De hade aldrig kommit undan med kort som 122 eller 120 i USA.

spoon 2010-11-14 20:20

Jag tycker det var bra kvalitet på dom europeiska deltagarna. Vilka är det som inte håller måttet?

Det är ju också ett bra sätt att sprida sporten.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)