Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

rAjj 2008-12-10 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wennerberg (Inlägg 3364712)
Ja vann jag van!!!

afan.. Vilken fighter väljer du?

Om de redan har valt dig som vinnare så struntar jag i att skicka in mitt bidrag till fonden! Vad är jag skyldig dig?

burre 2008-12-10 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3364856)
Vilken fighter skulle ni välja? Oj vad det hade varit svårt.

Rich Franklin lätt, han verkar hur trevlig/skön som helst.

rAjj 2008-12-10 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3364959)
afan.. Vilken fighter väljer du?

Om de redan har valt dig som vinnare så struntar jag i att skicka in mitt bidrag till fonden! Vad är jag skyldig dig?

Ok, nu har jag ingen aning om hur jag tänkte där.. struntar i att buda menar jag såklart.

Kräket 2008-12-11 21:21

Känsliga personer varnas. Lägger in den som länk hellre än direkt i tråden, p.g.a. att det ser såpass läskigt ut.

http://www.youtube.com/watch?v=zTgx7g7cqwc

Alltså ett sådant benbrott, går det att förhindra på något vis? Min första tanke är att C. Hill är för smal. Att han satsat för hårt på att ligga i en lätt viktklass för MMA. Att han hellre borde ha accepterat sin längd och fyllt ut den med massa (längden är väl en stor fördel i hans viktklass).

Sitter bara och spekulerar och bollar tankar. Vad anser ni?

Mago 2008-12-11 23:51

Brist av tunga knäböj och näringsbrist är säkert med i spelet. Sen ser han ju också ut att vara född med osedvanligt tunt skelett.

Nielsen 2008-12-12 00:01

Aj fy fan!

Ajin 2008-12-12 00:14

Jag skulle nyss gå och lägga mig pga. tidig dag imorgon. Nu kan jag inte. :furious:

Kabuto 2008-12-12 00:14

Uush, vad var det mer för skada som hände på den där fight for the troops?

rAjj 2008-12-12 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3367448)
Uush, vad var det mer för skada som hände på den där fight for the troops?

Just de.. haha
En armbar orsakade nästan lika starka bilder som inslagen av de skadade från kriget. Han tapade inte.

Kräket 2008-12-12 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3367407)
Brist av tunga knäböj och näringsbrist är säkert med i spelet. Sen ser han ju också ut att vara född med osedvanligt tunt skelett.

Men egentligen, kan muskler "skydda" mot denna typ av skada? Jag menar, kraften kommer ju mot framsidan av underbenet, och där finns inga muskler.

rAjj 2008-12-12 00:27

Ben Saunders vs Brandon Wolff var brutal.. ganska starka bilder efter den fighten också.

Kräket 2008-12-12 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3367471)
Ben Saunders vs Brandon Wolff var brutal.. ganska starka bilder efter den fighten också.

Tyckte dom kommenterade ganska bra på mmabloggen.se. Håller med dem i mycket. Särskilt osmakligt tyckte jag det var när Cantwell pratar om hur länge han längtad efter att bryta en motståndares arm. Personligen tycker jag att våldsammare sporter kräver mognare och mer civiliserade utövare. Annars får jag iallafall avsmak.

Sen störde jag mig återigen på domaren i sista matchen. Håller MMA sakta men säkert på att förvandlas till boxning? I två fall nu har domare inte förstått positionerna som matchen befunnit sig i, och börjat hetsa/stressa fighterna.

Galan får ett stort nja från mig iallafall.

dared 2008-12-12 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3367450)
Just de.. haha
En armbar orsakade nästan lika starka bilder som inslagen av de skadade från kriget. Han tapade inte.



Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3367471)
Ben Saunders vs Brandon Wolff var brutal.. ganska starka bilder efter den fighten också.


Verkligen hård gala skademässigt. Ett ben som gick av, en arm som gick av + att som du säger så blev Brandon Wolff rejält påpucklad i huvudet.

Måste säga att visst var den en bra sak med galan och att det är väldigt synd om veteraner med diverse skador etc. Men fyfan vad störigt allt snack hela tiden var, samma manus återberättat från olika deuche bags hela galan. Dessutom stör jag mig på allt snack om hur Irakkriget huvudsyfte är att försvara amerikanernas frihet. Fighterna var dock relativt underhållande.

dared 2008-12-12 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3367478)
Tyckte dom kommenterade ganska bra på mmabloggen.se. Håller med dem i mycket. Särskilt osmakligt tyckte jag det var när Cantwell pratar om hur länge han längtad efter att bryta en motståndares arm. Personligen tycker jag att våldsammare sporter kräver mognare och mer civiliserade utövare. Annars får jag iallafall avsmak.

Sen störde jag mig återigen på domaren i sista matchen. Håller MMA sakta men säkert på att förvandlas till boxning? I två fall nu har domare inte förstått positionerna som matchen befunnit sig i, och börjat hetsa/stressa fighterna.

Galan får ett stort nja från mig iallafall.


Håller helt med, redneck-domaren var brutalt störig, och vem fan säger att man väntat länge på att bryta någons arm? Ok att motståndaren var dum nog att inte tapa, men vad fan?

rAjj 2008-12-12 01:12

Den domaren har jag aldrig sett förut. Han påverkades säkerligen av publikens buande när de counta/neutraliserade varandra.
Politiken vill jag inte gå in på. Eventet i sig var en bra bit över mina förväntningar!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)