Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2010-09-07 16:20


Kabuto 2010-09-07 16:28

Jag tror ingen läser länken, men jo det är ett rykte.. Vad vill du säga med den där videon Petoria? Den är flera månader gammal..

Petoria 2010-09-07 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4574758)
Jag tror ingen läser länken, men jo det är ett rykte.. Vad vill du säga med den där videon Petoria? Den är flera månader gammal..

Att han inte gillade UFCs kontrakt och det är konstigt att han helt plötsligt skulle ändrat sig? Han vill ju slåss i K1 också, och det får han väl inte om han är med i UFC?

Doctor Snuggles 2010-09-07 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4574765)
Att han inte gillade UFCs kontrakt och det är konstigt att han helt plötsligt skulle ändrat sig? Han vill ju slåss i K1 också, och det får han väl inte om han är med i UFC?

Det har ju dock varit K-1 fighters i UFC förut. Han vill slåss i k-1 främst för att han inte fått tillräckligt med fighter i strikeforce, som jag förstår. Så får han ett tillräckligt bra kontrakt med UFC, pengamässigt, så kan jag tänka mig att han gör en 3 fight deal eller ngt till att börja med. Det har väl gått bättre för honom i mma än i K-1 dessutom, särskilt på senaste tiden.

Förresten, han har en unge som heter Storm. Storm Overeem. :D
Superhjälte in teh making?

Kabuto 2010-09-07 16:41

Han vill tjäna pengar. PERIOD! Tycker jag det låter som. Dana gillar ju helt klart Alistair så han kan säkert få en väldigt saftig deal. Jag hoppas i alla fall!

cero 2010-09-07 16:59

Sedan så kanske det inte är så roligt att gå från att vara ze best in the world, i strikeforce, till UFC och ha betydligt svårare matcher där han riskerar att förlora. Vissa trivs med att slåss och tjäna pengar, och har inte målsättningen att vara världens bästa. Men jag hoppas att det inte är så och han skriver kontrakt med UFC. Skulle vara kul att ha en riktigt bra striker i UFC som också kan matcha deras storlek. Väger visserligen 5 kilo mindre än Brock och Shane, men det kan ju bara vara till fördel om han har bra kondis, vilket vi kanske inte riktigt har sett än med tanke på att han har vunnit alla sina matcher som tungviktsmästare i första ronden.

David R 2010-09-07 17:54



"The Count" tränar inför Akiyama. Bra spänst där! :thumbup:

Doctor Snuggles 2010-09-07 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4574941)

"The Count" tränar inför Akiyama. Bra spänst där! :thumbup:

Rätt vettig träning, för det mesta. Synd på att han är en såpass tråkig fighter.

Kwon 2010-09-07 18:10

Jobbig person och tråkig fighter, men vettig träning!

Doctor Snuggles 2010-09-07 21:15

Pudde öppen träning inför KSW 14. Vad sägs? Ser lite bättre ut. Smalare är han iaf. ;)


BenRichards 2010-09-08 00:35

Because I'm gonna say PLEEEEEASE!

Todd Duffe får kicken!
http://mmajunkie.com/news/20558/ufc-...odd-duffee.mma

Har han "crossat" Dana White? Eller är det steroidrelaterat?

Doctor Snuggles 2010-09-08 01:21

Haha.

http://i51.tinypic.com/e0g908.jpg

Kwon 2010-09-08 02:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4575489)
Pudde öppen träning inför KSW 14. Vad sägs? Ser lite bättre ut. Smalare är han iaf. ;)


Han tar det seriöst! Och förbättras!

Tror många styrkesnubbar/boxningssnubbar/wwe-snubbar som hade hoppat in i MMA från annan sport hade gett upp efter att bli upphypade till max och sedan förödmjukas efter Tim Sylvia-matchen.

Pudzi verkar förstå att han måste göra förändringar (fysiska och träningsförändringar) för att kunna gå längre i MMA.

Doctor Snuggles 2010-09-08 03:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4575772)
Han tar det seriöst! Och förbättras!

Tror många styrkesnubbar/boxningssnubbar/wwe-snubbar som hade hoppat in i MMA från annan sport hade gett upp efter att bli upphypade till max och sedan förödmjukas efter Tim Sylvia-matchen.

Pudzi verkar förstå att han måste göra förändringar (fysiska och träningsförändringar) för att kunna gå längre i MMA.

Japp. Han är en envis jävel. Han har ju också hela tiden sagt att han är en gröngöling inom mma och lär sig allteftersom. Efter Salivja matchen fattade han/vart besviken hur dålig kondis han hade och bytte träningsmetodik helt. Kanske framöver kommer han åka till USA, men än så är det för tidigt påstår han. (Han vill åka över först då han känner att han kan ta till sig den nivån av träning fullt ut.) Springer dagligen(?) 15 km nu, och ser allmänt fräschare och hälsosammare ut. Kanske skippat den där 10 kg bacon frukosten. ;)

Undviker han Butterbeans överhandshöger och tar ner honom så är det antagligen över, för Smörbönan kommer ju knappast komma upp igen. Tror man inte ens behöver vara särskilt skicklig för att hålla ner fettplumpen.

Mago 2010-09-08 08:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4575489)
Pudde öppen träning inför KSW 14. Vad sägs? Ser lite bättre ut. Smalare är han iaf. ;)


Ser ju onekligen bättre ut, men damn vad grön han är ändå. Riktigt dålig kontroll och balans på marken. Skulle inte vara svårt att reversa eller ställa sig upp. Han har ju ändå hållit på ett tag nu.. Visst kan det alltid hända mycket, men han visar inte mycket potential.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)