Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

capron 2010-08-08 23:36

Hahah fyfan vilken fight. Sonnen sa innan matchen att "Silva is the champ but I am the better" och så förblev det även efter matchen :-)

cero 2010-08-08 23:59

Hoppas verkligen att Silva kommer tillbaks och slår skiten ur Sonnen. Men tills dess, är det fullt fokus på Toney! :D

cero 2010-08-09 00:25

Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

eternallord 2010-08-09 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4522027)
Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

Jodå det är seriöst :)




Ärligt talat gott folk, jag tror att Silva hade våldtagit Sonnen i en rematch. För mig är det inget tvivel om att han var helt ärlig när han klagade över sitt revben, man såg redan när han reste sig efter första ronden att han klagade över det, och han betedde inte sig en enda gång i fighten som den Silva vi känner, det syntes en tydlig desperation att försöka avsluta fighten så fort som möjligt, helt okaraktäristiskt för Silva som annars gärna drar ut på det och har roligt med sina motståndare. Även på marken syntes det att det var högersidan som var pajad, han lutade sig hela tiden till höger för att undvika att få slag mot den sidan.

Stor respekt till båda fighters, Chael för att han visade att han är en av divisionens absolut bästa och allmänt stenhård, och Silva för att han visat att han faktiskt kan ta stryk som en riktig man utan att ens se skakig ut och vinna även under enorm press. En av årets bästa fighter!

Doctor Snuggles 2010-08-09 01:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4522027)
Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

Vad snackar du? Skulle Seagal gå in i buren skulle det bara bli slarvsylta av alla motståndare.


bear.flowertwig 2010-08-09 01:43

Something is rotten in the state of Denmark...

Nej det där var inte en 100%-ig Silva. Det glödde till som hastigast då och då men jag är rätt säker på att han fightades med en skada man inte borde ha gjort normalt.

Sonnen gjorde ett bra jobb och hade utan tvekan sin chans där med en stil som dessutom passar Silva dåligt. Kudos för att orka mala på så länge och oförtröttligt.

Rematch!

eternallord 2010-08-09 01:53

Sonnen såg för övrigt sjukt hård ut när han gick tillbaks till sin hörna efter fjärde ronden. Hans ansiktsstruktur och fokusen, tillsammans med blodet över hela ansiktet och likgiltigheten inför det bara skrek tough guy.

Kwon 2010-08-09 02:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4522027)
Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

Han tränade ju med Steve inför denna match :D

High1ander 2010-08-09 05:56

Jag tänker inte direkt påstå att Silva hade allt under kontroll och bara lekte, "men" ibland så verkade som han inte brydde sig om att han blev slagen i huvudet. Jag är iaf impad över allt stryk han tog och ändå var alert som fan så länge han stod upp i början på varje rond.

Jag fick nästan lite amerikansk wrestling-vibbar av Silva, för ibland såg hans min ut som "vafan, försöker du sänka mig på riktigt eller!?"

Grymt av Sonnen att orka mata slag så mycket som han gjorde, men jag tycker att det var klantigt att till sist förlora. Slåss man mot en av de bästa så är det inte slut tills dess att domarn bryter.

krellik 2010-08-09 08:55

Fuck ya jävla match! Såg den inte förrän igår på jobbet och jävlar det livade upp kvällen!

Verkar som tråden här tog fart igår med...;)

jabbe 2010-08-09 09:34

Någon annan rolig MMA-match på ingång?

eternallord 2010-08-09 09:36

Den 28de har vi Edgar vs Penn 2 och Couture vs Toney. Kommer bli mycket intressant!

Kwon 2010-08-09 09:47

Bj vinner och Toney kör en toneyplata på Couture!

Nitrometan 2010-08-09 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522288)
Bj vinner och Toney kör en toneyplata på Couture!

Heter man BJ så vinner man såklart. ;)

Ingen klarar sig mot "the toneyplata"!

Som de sa i den gamla "Karate Kid" - "there is no defense!"

Kwon 2010-08-09 09:57

Feelin' Fabulous, gon' Knockout Dana White


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)