Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2010-03-03 19:46

Crocop var svår att ta ner i Pride! Coleman, Waterman, Fujita, Herring bland andra lyckades inte tex

I UFC är det dock skillnad.

krellik 2010-03-03 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4210640)
Crocop var svår att ta ner i Pride! Coleman, Fujita, Herring bland andra lyckades inte tex

I UFC är det dock skillnad.

Förviso, svårt att veta ifall det är buren, högre nivå på brottarna eller bara det att Crocop är trött och ofokuserad utan killerinstinct. Sen ärligt talat har det väl inte varit att han blivit nerplockad som varit det stora problemet (förutom Gonzaga matchen då möjligtvis) utan snarare en allmän trött sunkighet.

Kwon 2010-03-03 20:18

Finns nog en mängd olika faktorer man kan spekulera över! :)

Crocop såg riktigt sunkig ut mot Gonz (såhär kände jag mig när hans fot vred sig)
http://garakudou.s63.coreserver.jp/g...lery3/308b.gif

way 2010-03-03 21:25

Vad tror ni om Junie matchen?

Sebbe_H 2010-03-03 21:29

Hur mycket tjänar t.ex Bj penn egentligen? Kollar på hans dokumentär nu och det är ju inget flashigt hus han bor i precis.

krellik 2010-03-03 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4210939)
Hur mycket tjänar t.ex Bj penn egentligen? Kollar på hans dokumentär nu och det är ju inget flashigt hus han bor i precis.

Han är så vitt jag vet född rik av rika föräldrar, ibland blir det mindre viktigt att visa upp hur rik man är då. Sen är väll Hawaii ruskigt dyrt också...

Har inte BJs lön i huvudet men några hundra tusen dollar per match - minus träningsomkostnader + sponsorer + inkomst från sitt gym + andra intäkter. typ

way 2010-03-03 22:20

Blir ju en hel del.

sz0 2010-03-03 22:37

Skatt är ej att förglömma, även i amerikat. Siffrorna man kan hitta på nätet är oftast innan skatt.

Ajin 2010-03-03 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4210961)
Han är så vitt jag vet född rik av rika föräldrar, ibland blir det mindre viktigt att visa upp hur rik man är då. Sen är väll Hawaii ruskigt dyrt också...

Har inte BJs lön i huvudet men några hundra tusen dollar per match - minus träningsomkostnader + sponsorer + inkomst från sitt gym + andra intäkter. typ

Framförallt BJ som lägger så stort värde på att marknadsföra sig själv (bl.a med egen hemsida osv).

Doctor Snuggles 2010-03-04 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4197999)
problemet för st. pierre är ju att han är lite kort i rocken jämfört med silva, silva har rejält övertag i räckvidd. silva har blivit nedplockad av både henderson och lutter så är inte bara möjligt utan ganska sannolikt att st. pierre med kanske bästa nedtagningarna i dagens mma kan ta ner honom, om han sen kan göra nåt med honom på backen är ju en annan femma.

Apropå lutter så läste jag precis att anderson hade opererat båda knäna 11 veckor innan den fighten och var fortfarande öm, vilket förklarar varför han var så lätt att ta ner och också förklarar varför han inte orkade trycka in triangeln tillräckligt.
Med Henderson så gjorde han ett misstag mer än att bli nedtagen.

nmanradnävna 2010-03-04 01:30

Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Doctor Snuggles 2010-03-04 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Många infödingar är fattiga, men inte alla.
Hans familj äger en mäklarfirma eller ngt dylikt om jag förstått det rätt.
Utbildning finns, det är USA om du inte visste det.

eternallord 2010-03-04 02:12

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Det är allmänt känt att BJ Penn är född rik.

eternallord 2010-03-04 02:12

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4210626)
Eller att han inte hade topp fristillskillar att träna med?

detta

Ajin 2010-03-04 03:00

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

"Eftersom de flesta födda på Hawaii är jävligt fattiga så måste BJ. Penn också vara det"

Sjukt bra logik, samt skön generalisering. Pajas.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)