Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2017-04-08 21:37

Tack.

Bailah 2017-04-08 22:45

Glory kickboxning nu, första fighten var riktigt fet.
John Wayne Parr ska slåss nu.

An Iron Soul 2017-04-09 05:14

Jag måste ge mousasi beröm efter vinsten mot weidman. En riktig sportsman. Erbjöd en re-match direkt efteråt. Jag är helt säker på att den blir av.

Jag hade velat se dom fortsätta slåss. Men när det finns ett regelverk som tydligt säger nej blir det svårt att säga emot, när allting ska vara PK och gå rätt till.

Läkarna tar beslutet och det var ett domarmisstag.

Jag lider med Weidman som ändå står på sig och tar dom svåra matcherna. Det är starkt av honom.

Jag vill gärna se en 5 ronders match nästa re-match.

An Iron Soul 2017-04-09 05:32

Anthony Johnson gav upp helt så fort det började brännas. DC gjorde en fantastiskt bra insats.
Inga misstag alls. Spel mot ett mål i stort sett. Aningen förvånad över att A.J använde "mycket" sparkar och gick för ner takedowns.

Besviken över att A.J väljer att avsluta sin karriär.. Han har så mycket kvar att ge. Men jag respekterar hans beslut. Vill han inte, då är det hans val.

An Iron Soul 2017-04-09 06:24

Weidman tänkte låtsas vara skadad så matchen kunde stoppas.
Så fort han insåg att det var lagligt, var han okej plötsligt och ville fortsätta.
Fult gjort av Weidman tycker jag, jag är glad att han förlorade. Snacka om att slå knut på sig själv..

Att börja leta efter närmsta utväg mitt under en pågående match, då är du redan besegrad i mina ögon.
Jag tror t.o.m att Mousasi hade avslutat Weidman i den situationen om domaren inte hade avbrutit i just det ögonblicket.
Han hade följt upp med slag och det hade varit tillräckligt. Weidman hade inte kunnat hinna återhämta sig.

Proffsigt gjort av Mousasi att lyfta upp Weidman i luften när knät kommer så att det ska vara ett regelrätt knä. Helt sjukt när jag tänker efter.

Edit:
Slarvigt skrivet p.g.a sömnbrist under mina 2 första inlägg.

Kabuto 2017-04-09 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7748104)
Weidman tänkte låtsas vara skadad så matchen kunde stoppas.
Så fort han insåg att det var lagligt, var han okej plötsligt och ville fortsätta.
Fult gjort av Weidman tycker jag, jag är glad att han förlorade. Snacka om att slå knut på sig själv..

Att börja leta efter närmsta utväg mitt under en pågående match, då är du redan besegrad i mina ögon.
Jag tror t.o.m att Mousasi hade avslutat Weidman i den situationen om domaren inte hade avbrutit i just det ögonblicket.
Han hade följt upp med slag och det hade varit tillräckligt. Weidman hade inte kunnat hinna återhämta sig.

Proffsigt gjort av Mousasi att lyfta upp Weidman i luften när knät kommer så att det ska vara ett regelrätt knä. Helt sjukt när jag tänker efter.

Edit:
Slarvigt skrivet p.g.a sömnbrist under mina 2 första inlägg.

Stort plus ett!

Fonziie 2017-04-09 11:02

När man tippar rätt på 11/13 matcher och faller på split dec...

Nå fler som kör ohmbets pick'em?

I övrigt en helt okej gala! Tyckte main event var lite utav en besvikelse, väldigt konstig gameplan av Rumble. Även väldigt trist att han ska lägga handskarna på hyllan! Men det gynnar ju iaf vår Gustafsson. :D

svenbanan 2017-04-09 11:46

Om Alexander vinner sin match i maj, är han förste utmanare då?

Fonziie 2017-04-09 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7748223)
Om Alexander vinner sin match i maj, är han förste utmanare då?

Jimi manuwa är ju också väldigt aktuell, men med rumble ute ur leken och hur DC vs Alex 1 såg ut så tror jag ufc hellre väljer att ge Alex titelmatchen. Jimi skulle gå samma öde till mötes som Rumble.

Så ja det tror jag!

Alex och Jones är de enda som kan ta DC, hade Alex nyttjat sin reach i förra mötet och inte ätit massa onödiga uppercuts i clinch hade han vart mästare..

Bailah 2017-04-09 13:18

Väldigt udda gala

xan 2017-04-09 20:04

Hur blir man så stark mentalt som Cormier är? Bryter näsan, fortsätter brottas som ingenting hänt och knäcker Johnson kort därefter.

Rikard Jansson 2017-04-09 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7748465)
Hur blir man så stark mentalt som Cormier är? Bryter näsan, fortsätter brottas som ingenting hänt och knäcker Johnson kort därefter.

Bland det första man får lära sig i självförsvarskurser är att det blir inte bättre för att man ger upp :D

Bailah 2017-04-09 21:39

Det jag tyckte var jobbigast att se var Rumble stå där helt själv och leta efter sina coaches och ingen kom in. Det var riktigt illa, även om Rumble sket i sin gameplan helt och gick och förlorade matchen pga det, så lämnar man inte sin fighter där själv. När man hör rumbles hörna så ser det riktigt illa ut.

Round 1
Voice: Take your time. Nice. Take your time. Don’t take him down.

Hooft: Don’t wrestle him.

Voice: If you’re going to go, go single.

Hooft: You don’t have to wrestle him, AJ. Just relax.

Voice: Don’t wrestle him.

Hooft: Get out of there. Get out of there.

Grappling coach Neil Melanson: OK, stud. Now, let’s get your hands hot.

Voice: Why is he wrestling him?

Hooft: This is stupid.

Voice: Why is he wrestling him?

Hooft: (Expletive) it, man. Just get off the cage.

Voice: Get out of there.

Voice: Why isn’t he listening?

(Johnson and Cormier are broken up by referee John McCarthy, and Johnson lands kicks.)

Voice: He’s tired already, DC. He doesn’t need to do this.

Voice: Why isn’t he listening?

Hooft: I don’t know why he’s doing that. We have no (expletive) eyes.

Break between Round 1 and Round 2
Hooft: Can you tell me why you’re wrestling? Now, you’re not going to wrestle. You take your distance. Stay away, two steps away. Why are you so worried about everything? The kicks and the knees are really good, but no kicks. Where’s your hands?

Voice: You’re doing great. Don’t (expletive) wrestle him.

Hooft: If you stand your distance, it’s an easy game. Why make it difficult?

Round 2
Hooft: Movement. Athletic. Movement. That’s it. Take your distance.

(Johnson reverses against the cage and goes for another takedown)

Hooft: You need distance.

Hooft: I’m not saying nothing.

(Cormier has Johnson on the mat and is setting up a choke)

Hooft: It’s going the same as last time.

(Johnson submits to Cormier via rear-naked choke)

Hooft: Why, why the (expletive) does this happen every (expletive) time, man? Crazy.

eternallord 2017-04-09 21:49

Coaches är också människor, och de investerar ofta lika mycket, om inte mer, i sporten än vad atleterna själva gör. Att se en fighter man har investerat ett årtionde i i princip medvetet ge bort sin karriärs största chans för att han redan har en fot utanför dörren men ville ha en sista payday måste vara ofattbart frustrerande.

Tricklew 2017-04-09 22:30

Håller med er båda där, kan förstå hörnets frustration, samtidigt känner man lite för Rumble när han står där själv och hans så kallade närmsta människor inte dyker upp när en gråtfärdig Rumble ska gå i pension.


Väldigt underligt slut på Weidman och Mousasi, känns som det tydligaste exemplet på hur det kan skita sig när man försöker mjölka. Hade helst inte velat se en rematch, men ser inte heller någon framtid för någon i den divisionen då mästaren inte möter utmanarna, kön börjar växa.

Weidman mer eller mindre berättar att planen var att mjölka det.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)