Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2017-03-08 14:38

Synd att Wonderboy inte försökte mer. Han hade ju möjlighet då Woodley gav honom allt för mycket respekt. Jag hade 3-2 till Thompson men det var väldigt lite som blev uträttat i dom tre ronderna. Blir inte så upprörd trots att jag är lite fanboy till Thompson.

Nu är jag pepp på Cormier Vs Johnson. Johnson har ju knockat resten av utmanarna men jag tror och hoppas att Cormier kan mala ner honom med brottning.

Agitator 2017-03-11 14:39

Hahaha

Jag skulle ge Conor en hyfsad chans ändå. MMA stance mot renodlad boxningsstance. Floyd har ju aldrig tävlat/tränat mot någon som rör sig runt i en ring/bur som en mma fighter. Det blir intressant att se ifall det händer.


Cooks 2017-03-11 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7735005)
Hahaha

Jag skulle ge Conor en hyfsad chans ändå. MMA stance mot renodlad boxningsstance. Floyd har ju aldrig tävlat/tränat mot någon som rör sig runt i en ring/bur som en mma fighter. Det blir intressant att se ifall det händer.


Folk som helt ärligt tror Conor har en chans *facepalm* MMA stance är bra i MMA, kör du en MMA stance i boxning så kommer du ångra dig. Tror inte heller Conor kommer göra det.

*foliehatt på*
Om nu Conor ens håller 12 ronder så är det för att de kommer överens om att det bara är för $$$ och Floyd får inte knocka Conor.

svenbanan 2017-03-11 20:05

Conor har en bra chans mot Floyd i boxning.
Ronda kan spöa UFC-herrarna.

Dessa påståenden är inte riktigt på samma nivå av världsfrånvändhet. Men det är fan inte långt ifrån...

Anledningen att Floyd inte mött nån boxare som rör sig som en MMA-fighter beror ju enbart på att det finns ett bättre sätt att röra sig på i en ring. Nämligen det sätt som en boxare rör sig på i ringen...

Cooks 2017-03-11 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7735154)
Conor har en bra chans mot Floyd i boxning.
Ronda kan spöa UFC-herrarna.

Dessa påståenden är inte riktigt på samma nivå av världsfrånvändhet. Men det är fan inte långt ifrån...

Anledningen att Floyd inte mött nån boxare som rör sig som en MMA-fighter beror ju enbart på att det finns ett bättre sätt att röra sig på i en ring. Nämligen det sätt som en boxare rör sig på i ringen...

Tack! Conorfanboys är så...osmarta ibland. :laugh:

Agitator 2017-03-11 21:10

Har ni sett proffs inom båda stilarna mötas?

Förutom i HW och avdankade individer?

Plast 2017-03-11 21:26

Men det finns ju en anledning till att ingen kör "MMA-Stance" i boxning -- och anledningen är inte att de aktiva inom boxningsvärlden inte känner till denna magiska, mytomspunna stance.
Boxning har vuxit fram under en väldigt lång tid, mycket har hunnit testas, slipas samt avfärdas.
Conor vinner inte förutsatt att det inte är uppgjort, alternativt att Floyd åldrats något helt enormt sedan matchen mot Manny.

Agitator 2017-03-11 22:47

Jag tror det kan bli en clash mellan stilar som fuckar upp det för båda.

Ifall Conor förlorar så har han inte förlorat något alls på det i slutändan, bara vunnit mer respekt.

Bailah 2017-03-12 02:48

Kan vara en av de blodigare fighterna jag sett på länge.

Agitator 2017-03-12 03:43

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7735271)
Kan vara en av de blodigare fighterna jag sett på länge.

Ja det var en bra fight!

CalleP 2017-03-12 03:47

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7735231)
Jag tror det kan bli en clash mellan stilar som fuckar upp det för båda.

Ifall Conor förlorar så har han inte förlorat något alls på det i slutändan, bara vunnit mer respekt.

Jag tror Conor har en väldigt låg chans och ifall han har någon chans överhuvudtaget så är det tidigt i matchen. Dock vill jag se matchen mer för pressträffarna innan mer än själva matchen.

Sen är det roligt att någon ifrån MMA går till boxning, för brukar alltid vara tvärtom.

svenbanan 2017-03-12 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7735176)
Har ni sett proffs inom båda stilarna mötas?

Förutom i HW och avdankade individer?

Nej, och anledningen är rimligtvis att de bästa inom respektive idrott inser att de inte har en chans i den andra idrotten...

Har du någon gång sett Messi spela bordtennis mot nån av JO Waldners kaliber? Messi är ju en gudabenådad bolltalang, jag tror han har en bra chans att ro hem ett VM guld i bordtennis. Eller?

Anledningen till att boxning ser ut som det gör, och att karate ser ut som det gör och att golf ser ut som det gör, är att utövarna förhåller sig till ett antal regler. De utövar sin idrott inom ramen för dessa regler för att det ger dem störst chans att få bra resultat.

Ifall en sport har funnits under väldigt kort tid, eller genomgår nån drastisk regeländring (eller materialändring) så finns det en större chans att man kan se sora förändringar i hur utövarna byta taktik helt och hållet. Ungefär vad som hänt inom MMA sedan det slog igenom.

Men ju längre sporten funnits, och haft någotsånär konstant regelbok så lugnar det där ner sig. Det är ju inte många fotbollslag som kör med åtta forwards och två backar längre...

Sen finns det ju såklart idividuella variantioner på teknik/taktik. Större/fler variationer ju mer komplex sporten är. Inga större skillnader i utövande på pistolskyttar, som "bara" ska skjuta prick. Större variationer på nåt så frisläppt som fotboll där nästan vad som helst kan hända hela tiden.

Man skulle ju kunna säga att boxning är MMA fast med fler regler som begränsar vad man för göra. Så utrymmet för idividuella variationer blir troligen också mindre.

Att tro att det finns nån variation av boxningstaktik som utövarna inte kommit på under hela tiden denna sport funnits är såklart möjlig. Men sannolikheten lär inte vara jättehög. Att någon använder den taktiken/tekniken inom MMA är rätt så irrelevant för hur effektivt den kommer funka inom boxning.

Tricklew 2017-03-12 12:14

Självklart hade Conor fått spö, vi har sett han sparras mot andra boxare, han ser inte bra ut.


Ganska bra UFC nu i lördags, Villante blir tyvärr inte bättre och Gastelum är löjligt liten, han borde verkligen anställa någon som hjälper han med vikten, han kastar bort sina bästa år på detta nonsens.

Edson hade samma problem som han hade mot Tony, men sjukt snyggt avslut.

xan 2017-03-12 13:09

Barboza alltså. Vilket jävla knä:

https://oddshot.tv/s/QuEUnR

Det och Aldo/Mendes 1 är nog de snyggaste jag sett.

An Iron Soul 2017-03-12 22:29



Såg att den dök upp på youtube. Väldigt sevärd. Jag har sett den förut när den fanns på SVT play. Jag känner t.o.m igen hanna från Rallarsving, det var jätte längesen nu.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)