Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

ManuelIT 2009-11-05 18:06

Rampage är alltid så sjukt rolig.

Marcus var duktig på marken, men vafan gjorde han stående? Tittade bort och vifta med armarna som en flicka.

sz0 2009-11-05 18:08

Alltså.. kan han typ BJJ på riktigt eller gjorde han bara en bra armbar den här gången?

Doctor Snuggles 2009-11-05 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3971380)
Rampage är alltid så sjukt rolig.

Marcus var duktig på marken, men vafan gjorde han stående? Tittade bort och vifta med armarna som en flicka.

Han vart nog mest nervös såg det ut som. Kan ju vara svårt att få in timingen i en riktigt fight, särskilt om man är oerfaren.

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3971389)
Alltså.. kan han typ BJJ på riktigt eller gjorde han bara en bra armbar den här gången?

Onekligen så kan han en del. Vet inte hur mycket han kunde från innan, men han verkar ju vara grymt motiverad och villig att lära sig. Han kanske är en talang helt enkelt.
Skulle vilja se honom mot brock när han är "färdigtränad".

Kwon 2009-11-05 18:37

Cung Le, hade du svårt att hålla ögonkontakt under intervjun?

Pdaddy 2009-11-05 22:04

är det där tiiittttiiieeesss

Otto P 2009-11-06 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3971389)
Alltså.. kan han typ BJJ på riktigt eller gjorde han bara en bra armbar den här gången?

Har han inte blått bälte? Tyckte han sa något om det när Rampage utmanade honom...

kaer 2009-11-06 09:58

Absolut ett av de bättre avsnitten igår.
Skönt för team R att få en vinst, jag gillar Markus, han verkar så jäkla snäll.

Jag tycker bara sämre och sämre om Rampage för varje avsnitt. Däremot tror jag inte att han fegade ur ifrån att möte Rashad, han ville nog bara göra filmrollen mer.
Trots hans attityd så tror jag att Rampage är mer beredd att ta en förlust än andra, han verkar förstå att man kan ta en förlust och gå vidare, det är inte hela världen.
Med det sagt så blir det nog ändå tufft för egot, och jag tror inte han har en chans mot Rashad.
Frågan är om Rampage har kommit till positionen nu att han är ett stort namn och kan tjäna bra med pengar på ett par stora fighter till, som han trots allt har väldigt lite chans att vinna. Är han med andra ord en bra bit 'over the hill'?

Otto P 2009-11-06 10:30

WTF!?

Jag undersökte om Marcus BJJ-skills enl. Wiki så är han Black belt :confused:

http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Jones

sz0 2009-11-06 12:02

Konstigt, det borde dom nämnt. Jag undrar om det inte står fel på wikin för jag tror jag kollade den förra veckan och då stod det inte att han var det har jag för mig.

olwe 2009-11-06 12:07

Kollade lite snabbt på sherdog. Han har en MMA-vinst (kimura) redan 2007 iaf.

Nitrometan 2009-11-06 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3971453)
Cung Le, hade du svårt att hålla ögonkontakt under intervjun?

Han kanske var trött och hade svårt att fokusera?

Otto P 2009-11-06 13:56

jag ställde frågan på en mmabloggen.se.. Fick detta svar: "Marus är tydligen blå-bältare under Rob Khan, Gracie JJ i Tampa. Det sägs att Marcus enbart tränar med lila- och svart-bältare för att utvecklas snabbare.

Och dem som tränar med honom säger att han är ett monster och att han submittar flera av dem som är absolut bäst i klubben."

Ingen källa till det dock.

Verbatim 2009-11-06 14:31

Svart bälte eller ej, det tog han 15 sekunder att försöka sig på 3 submissions före han satte en, väldigt kul att se.

Kwon 2009-11-06 15:40

Big Baby rockar ju, vilken moralboost för Team Rampe Lappelill.

eternallord 2009-11-06 15:52

Big Baby var hysteriskt många gånger bättre än jag ens kunde hoppas på. Otroligt kul att se, får han mer dominans i sin standup tror jag faktiskt vi har potential till att en riktigt bra heavyweight kommer ur showen.


Är det bara jag som är förbannat trött över allt tjat om Kimbo?
Hur hård är han på en skala? Blir knockad av en klen jabb från en kille 15kg lättare än han själv och hans fight i huset var mest sorglig. Det känns som att folk hoppas innerligt på att Kimbo typ ska representera någon sorts "förorts-solros-historia" men han är inte den killen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)