Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-07-10 19:44

Jag ser dock inte syftet med listan om det inte ens blir lite rätt? Att GSP vinner på bägge var dock en fullträff.

Doctor Snuggles 2014-07-10 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7062917)
Jag ser dock inte syftet med listan om det inte ens blir lite rätt? Att GSP vinner på bägge var dock en fullträff.

Det blev mer än lite rätt. Man får helt enkelt acceptera att den kan se lite off ut vad gäller listning av fighters som har få fighter. Vilket egentligen är rättvist om man tittar rent historiskt sett: Vi vet inte än exakt hur bra Cain kommer vara, för han har inte slagits tillräckligt mycket.
Shields hade den rankingen precis efter han "slagit" Kampmann. Då var han på en 15 fight win streak över t.ex. Dan Henderson, Lawler, Pyle etc.

Doctor Snuggles 2014-07-10 20:00

Apropå ngt annat, nu finns alla invicta-korten på fightpass.

cero 2014-07-10 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7062785)

Haha, skönt klipp. Inb4 Sherdog startar hela sin "Ariel instigating"-grej. Namajunas ska bli kul att se.

Doctor Snuggles 2014-07-10 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7063147)
Haha, skönt klipp. Inb4 Sherdog startar hela sin "Ariel instigating"-grej. Namajunas ska bli kul att se.

Sherdog är för upptaget med att skita på wmma för att lägga märke till Ariel.

cero 2014-07-10 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7063152)
Sherdog är för upptaget med att skita på wmma för att lägga märke till Ariel.

Hahahaha, sant. Dock ser jag att några av dessa kvinnor verkar komma nästan direkt från amatörligorna så vi får se hur kvalitén blir. Hoppas det inte är massa bottennapp bara för att få ihop nog med tjejer för en säsong. Hur som helst är det bra för WMMA om underhållningen är okej.

Bailah 2014-07-10 23:05

Nån speciellt bra invicta gala man ska se?

Doctor Snuggles 2014-07-10 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7063154)
Hahahaha, sant. Dock ser jag att några av dessa kvinnor verkar komma nästan direkt från amatörligorna så vi får se hur kvalitén blir. Hoppas det inte är massa bottennapp bara för att få ihop nog med tjejer för en säsong. Hur som helst är det bra för WMMA om underhållningen är okej.

Talangnivån är hyffsad hög i SW, och ett flertal från top 5 och top 10 är med, ett par prospects, och även ettan från klassen under.
Det är ju menat att vara om bältet, så.

Doctor Snuggles 2014-07-10 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7063162)
Nån speciellt bra invicta gala man ska se?

Enda jag minns är att Calderwoods och Inoues fighter är riktigt bra.
Annars kan du se Cybro slänga runt några tjejer de 2 senaste.

Doctor Snuggles 2014-07-10 23:29

Baugatinov testar positivt (random) för EPO. Känns som 70% siffran verkar nästan vara låg.

cero 2014-07-10 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7063178)
Baugatinov testar positivt (random) för EPO. Känns som 70% siffran verkar nästan vara låg.

Win at all costs.......

EPO är nog #1 i de flesta sporter där kondition är viktigt. Ska bli intressant att höra vad Greg Jackson säger om detta.

EDIT: Tydligen är Ali sedan tidigare bannad från att tävla i Sambo pga doping, lol!

Risk för stora skandaler framöver med de nya testen.

mottat 2014-07-11 00:46

Skulle vara ganska intressant och se hur UFC hantera fall en med ett bälte åkte dit. Vore ju nästan ganska naivt och tro att ingen av dom går på något.

DekeThornton 2014-07-11 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7063162)
Nån speciellt bra invicta gala man ska se?

Dom är svinbra allihop. Kolla in allt med Teica Torres och Joanne Calderwood för att få en försmak av vad TUF 20 kan leverera. Jessica Penne mot Lisa Ellis Ward, från Invicta 1 är nog den fight som slutligen övertygade mig om att kvinnlig MMA har nått en tillräckligt hög sportslig nivå för att ta på fullt allvar.

Bailah 2014-07-11 08:43

Har sett ett par galor men ska ta mig en titt, älskar wmma. Tack för tipsen!

cero 2014-07-11 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7063170)
Talangnivån är hyffsad hög i SW, och ett flertal från top 5 och top 10 är med, ett par prospects, och även ettan från klassen under.
Det är ju menat att vara om bältet, så.

Den mörka tjejen med tuppkammen har dock endast 1 match helgen innan det var try-outs haha. Dock sade hon att hon aktivt försökt hitta matcher i 1-2 år men inte hittat några villiga motståndare pga att hon har ett bra thai-record, så det är väl OK.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)