Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-07-06 19:36

Citat:

"Last fight I said it was going to be a liver shot. She'd been dropping people in the gym with liver shots. This time it's going to be a head shot. A punch," he told FOX Sports on Wednesday after a Rousey workout.
Edmond GOAT.

Doctor Snuggles 2014-07-06 19:49

Han sade visserligen att hon hade "been dropping boxers with body shots". ;)
Men hennes vänster krok mot kroppen verkar ha rätt mycket snärt den också, så det är inte omöjligt.

mottat 2014-07-06 22:40

Tycker man fått se lite för lite av Weidman, men blev en riktigt fan efter denna fight.

Sen såg det ut som Alexis var borta redan på fötterna av slaget, om man ser reprisen ser hon nästan ute ut när hon blir kastad.

cero 2014-07-06 23:20

Tror ni Vitor kan ta titeln? Chansen (nej, inte risken) att han inte lyckas avsluta tidigt, hamnar på backen och sedan blir en vandrande slagsäck som mot Jones är nog ganska stor.

Grazzafukkinrazzi 2014-07-06 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7058713)
Tror ni Vitor kan ta titeln? Chansen (nej, inte risken) att han inte lyckas avsluta tidigt, hamnar på backen och sedan blir en vandrande slagsäck som mot Jones är nog ganska stor.

Vem vet hur hela den här TRT-cirkusen påverkat honom. Går väl inte att säga ett ord om hans chanser.

Bailah 2014-07-07 00:33

Aj aj aj, dat knee!

Bailah 2014-07-07 04:36

:(

Fonziie 2014-07-07 11:55

Varför BJ, varför?..

Och vad var grejen med hans stance? Såg sjukt komiskt ut.

Tragiskt hur som.. Annars riktigt underhållande gala ^^

AronP 2014-07-07 13:03

Kul med The Black beast (även om namnet rullar lite tveksamt över tungan), han är väl lite för oslipad än men han kan säkert röra om lite i grytan och det behövs verkligen i tungvikten.

Gordon verkar också ha lite kraft men en aning slarvig, trodde nästan han skulle slå sig själv slut. Undra om han går ned en klass.

Rikard Jansson 2014-07-07 13:45

Det här är väl en fråga som alla tröttnat på 10 gånger om, men jag vill ta upp den igen. Den är även inte MMA-relaterad men den här tråden är den enda med lite liv i gällande ämnet :D

Tyson vs Ali, båda i deras prime; vem vinner?

Jag har alltid varit dyngsäker på Tyson, verkade helt enkelt vara ett knock-out-odjur som rörde sig snabbare än ljuset när han var som bäst. Men efter att ha läst om hur Ali använde sin längd och rörde sig runt ringen med sin väldigt långa reach och förstås hans outtröttlighet jämfört med Tyson så börjar jag undra. Ali ska ju ha haft en väldigt haka men å andra sidan tror jag inte han blivit slagen av någon som Tyson, vet inte om Foreman kunde matcha Tyson i knockout-klipp?

AronP 2014-07-07 13:49

Vad hemskt det är att se gamla legender efter deras prime :(

Tyson vinner lätt över ali tror jag.

Bailah 2014-07-07 13:52

Anderson silva 2. Inte på ett bra sätt dock..


cero 2014-07-07 14:30

Lama set-ups straffar sig.

Griip 2014-07-07 14:52

Jag trænade ett tag før en gammal MT Bangkok-champ vars taktik først och fræmst var att få motståndaren att skada sig på honom, børjar førstå varfør det ær en bra taktikt :)

favve 2014-07-07 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Rikard Jansson (Inlägg 7059155)
Ali ska ju ha haft en väldigt haka men å andra sidan tror jag inte han blivit slagen av någon som Tyson, vet inte om Foreman kunde matcha Tyson i knockout-klipp?

Ali mötte flera som slog som en häst sparkar. Bland annat Frazer, Shavers och Foreman hade otroligt klipp i nävarna. Tror dessa herrar matchar Tysons slagstyrka. Shavers anses vara den som slog hårdast av alla boxare. Hade satt mina pengar på Ali i en sådan match.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)