Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2014-04-30 11:39

Undrar om hans instagram blev hackad igen

Doctor Snuggles 2014-04-30 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6976751)
Undrar om hans instagram blev hackad igen

Lol, du kunde inte komma på något mer originellt?

Ajemän 2014-04-30 16:18

Jones börjar bli lite mkt. Tekniker som är till för att skada folk (sparkarna som översträcker knän, axeldraget mot Teix) och medvetet fulspel med öppna fingrar, och en taskig attityd. Hoppas han får fett med stryk snart, igen :)

Doctor Snuggles 2014-04-30 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6977092)
Jones börjar bli lite mkt. Tekniker som är till för att skada folk (sparkarna som översträcker knän, axeldraget mot Teix) och medvetet fulspel med öppna fingrar, och en taskig attityd. Hoppas han får fett med stryk snart, igen :)

Ja, alla dessa fula tekniker. Som att sparka folk i huvudet. Usch. Det är nästan som sporten är våldsam.

Jeffplsgo 2014-04-30 16:22

Vad är det för skillnad mot en spark mot huvudet/Benet? Folk som skadar sig där också.
Puck2

Daniel L 2014-04-30 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6977092)
Jones börjar bli lite mkt. Tekniker som är till för att skada folk...

Eh, va?

Ajemän 2014-04-30 16:38

Varför tror ni han väljer Obliquespark istället för rundspark mot låret?

- För att skada sin motståndare permanent. Jag tycker inte det är schysst...

Doctor Snuggles 2014-04-30 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6977123)
Varför tror ni han väljer Obliquespark istället för rundspark mot låret?

- För att skada sin motståndare permanent. Jag tycker inte det är schysst...

För att det är en annan spark som man använder i ett annat syfte än en benspark?
Du är dessutom uppenbarligen inte medveten om att en vanlig benspark har en större chans att paja knät på motståndaren.
För att inte tala om nedtagningar.
Jag hoppas du förstår att knocka någon skadar personen permanent också. En hel del hjärnceller som försvinner som aldrig kommer tillbaka. Sedan kan man dö av det.

Ajemän 2014-04-30 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6977142)
För att det är en annan spark som man använder i ett annat syfte än en benspark?
Du är dessutom uppenbarligen inte medveten om att en vanlig benspark har en större chans att paja knät på motståndaren.


Jaså?
Då får du nog länka lite läsning åt mig :)

Doctor Snuggles 2014-04-30 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6977144)
Jaså?
Då får du nog länka lite läsning åt mig :)

Orkar inte gräva fram videos, jag har sett ett par exempel.
Men hur skadar folk knät oftast? Är det genom att vrida knät eller sträcka det? Knät är som svagast i ett vridmoment. Du skulle däremot behöva en perfekt träff vid ett perfekt tillfälle för att paja knät med en "knäspark". Om det inte skedde i Vera vs Jardine, så...
Det är dock inte ens det som är poängen.
Vitsen med att slå någon i huvudet är att skada dem permanent.

Bounga 2014-04-30 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6977161)
Orkar inte gräva fram videos, jag har sett ett par exempel.
Men hur skadar folk knät oftast? Är det genom att vrida knät eller sträcka det? Knät är som svagast i ett vridmoment. Du skulle däremot behöva en perfekt träff vid ett perfekt tillfälle för att paja knät med en "knäspark". Om det inte skedde i Vera vs Jardine, så...
Det är dock inte ens det som är poängen.
Vitsen med att slå någon i huvudet är att skada dem permanent.

Väldigt sällan det blir någon speciell vridning av själva knäet (typ heelhook) vid en vanlig low kick. Raka sparkar däremot har som syfte att hyperextendera och därmed orsaka långvarig skada hos motståndaren. Finns en anledning till att det anses fult i t.ex. thailand.

Doctor Snuggles 2014-04-30 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bounga (Inlägg 6977174)
Väldigt sällan det blir någon speciell vridning av själva knäet (typ heelhook) vid en vanlig low kick. Raka sparkar däremot har som syfte att hyperextendera och därmed orsaka långvarig skada hos motståndaren. Finns en anledning till att det anses fult i t.ex. thailand.

Jag sade inte att det skedde ofta. Och det är uppenbarligen inte bara vridningen det handlar om, utan kraften som överförts till ledbanden. Mycket svårare att få till det med en rak spark, verkar det som.
Och nej, sparkarna har som huvudsakligt syfte att hålla motståndaren på distans och störa hans attack.
Eventuell skada och att det gör ont är varför det funkar öht. På samma sätt som med vilken attack som helst. Även om risken var stor för att skada någons knä, så förstår jag inte varför det är fulare än att försöka ge någon hjärnskada och potentiellt döda dem.

Dav0d 2014-04-30 17:41

Anledningen till varför han använder det är för att han kan göra den väldigt bra på ett väldigt säkert avstånd. Ska han sätta sig i större fara bara för att det inte är schysst, i en sport som handlar om att verkligen skada den andra för att själv överleva oskadd med alla medel möjliga inom utsatta ramar? Ja det handlar om att skada den andra, för annars kommer inte den andra ge upp. Har svårt att tro att någon som inte påstår detta, har någonsin blivit instängd i en bur med en annan man där en kommer ut som vinnare...

Hackenschmidt 2014-04-30 17:48

http://s30.postimg.org/oh6sgtdtd/fedorlol.png
:laugh:

Petoria 2014-04-30 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6977086)
Lol, du kunde inte komma på något mer originellt?

Ungefär lika originellt som hans video :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)