Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-03-25 20:35

Bäckström vann tydligen på 15 sekunder via frontspark i fejjan + gnp.
UFC nästa?

Måste säga att matchen innan dess imponerade också:


Använder sin längd bra, bra clinch och knän osv.

Spiffy 2014-03-25 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6928523)
UFC nästa?

Tror han borde möta någon lite bättre motståndare för att verkligen visa att han platsar i UFC. Men han ser helt klart bra ut, så en vinst eller två mot något tungt namn hade varit fint.

Doctor Snuggles 2014-03-25 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 6928610)
Tror han borde möta någon lite bättre motståndare för att verkligen visa att han platsar i UFC. Men han ser helt klart bra ut, så en vinst eller två mot något tungt namn hade varit fint.

Som vem? Faktum är att spannet i UFC är ganska stort, och de har tagit in mycket sämre talanger än så. Med tanke på att UFC kommer till Sverige senare i år, och att han tränar ur ett gym där det redan finns ett flertal UFC fighters, så verkar det troligt att han får en chans.

Hoppas på samma vis att de kommer överrens med Khalidov (d.v.s betalar honom mer än vad de tidigare erbjöd), när de åker till Polen. Det är ju lite deras modus operandi, att låsa upp en massa lokal talang för att kunna bygga sitt varumärke där.

Spiffy 2014-03-25 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6928614)
Som vem? Faktum är att spannet i UFC är ganska stort, och med tanke på att UFC kommer till Sverige senare i år så verkar det troligt att han får en chans.

Jadu, det vet jag inte :d
Jag säger inte att det är någon omöjlighet, och det hade ju varit gött med fler svenskar i UFC. Men känns lite som att för att komma in i UFC så behövs det något bättre namn på hans record, förutom om han kommer in nu bara för att UFC är i Stockholm.

Doctor Snuggles 2014-03-25 22:27

Det beror på hur mycket han vill ha betalt, snarare.

På tal om ngt annat, lite trivia:
tydligen har det bara hänt 10 ggr att en fighter blivit nedslagen två gånger och ändå vunnit fighten i UFC. Dan har nu gjort det två gånger. :D
Första gången var mot Newton på UFC 17 (!). lol

panzerpig 2014-03-25 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6928822)
Det beror på hur mycket han vill ha betalt, snarare.

På tal om ngt annat, lite trivia:
tydligen har det bara hänt 10 ggr att en fighter blivit nedslagen två gånger och ändå vunnit fighten i UFC. Dan har nu gjort det två gånger. :D
Första gången var mot Newton på UFC 17 (!). lol

Vad ska man säga. Gubben har en bra haka, bra höger och återhämtar sig fort. :-)

Doctor Snuggles 2014-03-25 22:49

Tom Petty and the fucking chesthole punchers. :D


Doctor Snuggles 2014-03-26 00:34

Maldonaldo vill möta Henderson. :D

cero 2014-03-26 15:05

UFC kände till Will Chopes bakgrund innan de skrev på kontrakt. Lol de drog verkligen en fuling. "Zero tolerance policy", visst.


cero 2014-03-26 15:07

Stämmer det att det var tack vare en headbutt som Jorgensen hamnade i en RNC?


Doctor Snuggles 2014-03-26 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6929639)
Stämmer det att det var tack vare en headbutt som Jorgensen hamnade i en RNC?


Ja. Eller, han blev iaf headbuttad på hakan. Han verkade iaf inte försvara strypgreppet vettigt.

http://3.bp.blogspot.com/-uEnazA5CFR...%20Formiga.gif

Men han har heller inte gjort en formell klagan till AC:n. Så jag vet inte vad det betyder.

cero 2014-03-26 17:39

Svårt av domaren att fånga det där. Folk krockar med huvuden hela tiden, olyckligt att han blev så groggy av det.

Petoria 2014-03-26 17:56

Video från min första thaiboxningsmatch, jag i vita shorts :D



Egentligen bara en uppvisningsmatch så ingen vinnare, fast samma regler som vanligt

Doctor Snuggles 2014-03-26 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6929896)
Svårt av domaren att fånga det där. Folk krockar med huvuden hela tiden, olyckligt att han blev så groggy av det.

Visst, men det borde fortfarande bli en NC i efterhand.

Doctor Snuggles 2014-03-26 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6929922)
Video från min första thaiboxningsmatch, jag i vita shorts :D



Egentligen bara en uppvisningsmatch så ingen vinnare, fast samma regler som vanligt

Respekt. Vart du någe blåslagen?
Såg dock ut som han körde över dig lite mot slutet via fler sparkar som störde din rytm. Du verkade också inte comitta till dina egna sparkar riktigt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)