Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hackenschmidt 2013-03-17 05:33

he hits like a bitch

Hackenschmidt 2013-03-17 05:45

väldigt oväntad matchbild

Daniiiel 2013-03-17 05:46

Kan du inte ge lite live update på matchen? Vem dominerar? Vad händer?

Hackenschmidt 2013-03-17 05:46

GSP vann via GSP

eiri 2013-03-17 05:47

gsp vann pga en massa takedowns och ground controll typ

Tigerkotten 2013-03-17 05:56

F.ö så verkade GSP rätt så skakad i Rond 3, trodde han skulle förlora där.

Doctor Snuggles 2013-03-17 05:57

Diaz kom ju aldrig igång. GSP är onekligen effektiv. Men han är lite mekanisk, och Diaz stoppade några av hans takedowns . Bådar inte gott mot Silva. ;)

Deceiver85 2013-03-17 11:05

Hendricks - Condit : Grym match! Hoppas verkligen på att Hendricks-GSP blir av nu.

GSP - Diaz: Det var länge sedan man önskade någon (Diaz) så mycket stryk. Bra att han förlorade och nu lägger av.

Bailah 2013-03-17 12:21

Blä, så mycket fel.

Varför gick Diaz bara runt å smacktalka istället för att boxas?

Vart besviken.. Tror Hendricks har stor chans mot gsp, tror fortfarande silva våldtar gsp.

Deceiver85 2013-03-17 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6339187)
Varför gick Diaz bara runt å smacktalka istället för att boxas?

Jag tycker det summerar Diaz ganska bra - en jävla massa skitsnack bara. Han blev fullständigt överkörd de två första ronderna, och jag blev faktiskt lite förvånad att GSP inte valde att submitta sönder honom och sedan bjöd in honom i matchen i slutet av tredje ronden genom att stå och boxas med honom.

Bailah 2013-03-17 12:47

Inte så lätt att submitta diaz. Sen så fort diaz boxades på riktigt se typ rond tre så gick det ju skitbra. Sen det vanliga gsp är ju svårt för den typen av fighters som diaz. El ja alla.. Visste hur fighten skulle se ut och hur den skulle sluta. Men jag hoppades innerligt på att diaz skulle ändra sitt game lite. Känna lite att han var tvungen att avsluta osv.

Men ja, ge mig lite Pride regler, Wrestling är för avgörande!

cero 2013-03-17 14:04

Vilket antiklimax huvudmatchen blev. Georges såg en aning blek ut även om han var effektiv, och Diaz gjorde ju ingenting under hela matchen.

Men Condit/Hendricks var helt sjuk. Det som förvånade mig mest var att Hendricks orkade hålla uppe det tempot i 3 ronder. Trodde att han skulle vara helt slutkört efter 1-2 ronder.

Citat:

Varför gick Diaz bara runt å smacktalka istället för att boxas?
Han blev väl grinig över att hans väldigt begränsade stand-up inte fungerade så bra mot någon med fotarbete..

Citat:

tror fortfarande silva våldtar gsp.
Vad gör Silva när han blir nedtagen? Vilket han antagligen kommer bli många gånger, om han inte lyckas avsluta snabbt. Tror varken han kommer kunna ta sig upp på fötterna, eller försvara sin rygg som Diaz gjorde. Risk för att det blir en riktigt grisig match där GSP dyker efter nedtagningar konstant.

Bailah 2013-03-17 14:15

Tror inte gsp får ner Silva helt ärligt. Kanske nångång, men nej. Inte så som mot Diaz. Sen det som gör Gsp så bra är att han mixar in hans nedtagningar bra med slag. Slåss han mot silva är det redan kört. Jag är faktiskt helt säker på att silva dödar gsp. Jones är en annan femma.

cero 2013-03-17 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6339368)
Tror inte gsp får ner Silva helt ärligt. Kanske nångång, men nej. Inte så som mot Diaz. Sen det som gör Gsp så bra är att han mixar in hans nedtagningar bra med slag. Slåss han mot silva är det redan kört. Jag är faktiskt helt säker på att silva dödar gsp. Jones är en annan femma.

Försöker du ens vara objektiv nu? :D

Tittar man på Silvas brottning, och Georges meriter så måste väl ändå ett rimligt antagande vara att den senare kommer få ned den förstnämda fler än en gång?

Bailah 2013-03-17 15:03

Haha nja, Silva fanboi til the day that i die...

Nej men ja, gsp kommer nog få ner Silva nångång. Tror inte det kommer göra tillräckligt mycket. Speciellt inte efter gårdagens där hans Gnp inte var alls som innan. Dock mot Condit var hans GnP awesome.

Men jag tror inte han har en chans helt ärligt :<


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)