Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2013-02-05 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6254756)
Som jag precis sade, pfp handlar antagligen inte om hur bra en fighter är i skrivande stund, utan vad han åstadkommit öht i sin karriär (eller en blandning av båda, det är inte särskilt tydligt).

Fast jag håller inte med om att det är så. Isåfall borde Fedor vara med på listan för evigt (inte på UFCs rankings såklart), men det är ju rimligt att han inte är det och det är även rimligt att han åkte ut från listan när han förlorade tre raka och fortfarande var aktiv eftersom han då inte längre var P4P toppmaterial. Annars pratar man om något annat, någon sorts GOAT-P4P-ranking.

Citat:

Det är också en uppskattning om var man ligger i färdighet i relation till allla andra fighters oberoende av vikt, vem som skulle vinna om alla fighters var i samma viktklass.
Inte också, i mina ögon är detta det enda P4P-rankings är.

Citat:

Det är också generellt ansett att man har en fördel om man är större. Du ser inga lättviktare slåss mot tungviktare, t.ex.
Sedan om en eller två viktklasser upp eller ner inte gör så enorm skillnad verkar inte tas i beaktning i den generaliseringen.
Nej, speciellt inte när vi pratar 10 pounds skillnad, det är väldigt lite.




För övrigt tycker jag Edgars gameplan mot Aldo var lite märklig. Om jag var en brottare som kommer ner i vikt och för första gången eventuellt har ett styrkeövertag och jag möter en motståndare som är känd för att inte ha den bästa gastanken i divisionen, men är en otroligt bra striker, då hade jag brottats röven av mig de första ronderna. Inte nödvändigtvis för att vinna ronderna utan bara för att tvinga min motståndare att bära vikten och trötta ut sig själv.

Doctor Snuggles 2013-02-05 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6254826)
Fast jag håller inte med om att det är så. Isåfall borde Fedor vara med på listan för evigt (inte på UFCs rankings såklart), men det är ju rimligt att han inte är det och det är även rimligt att han åkte ut från listan när han förlorade tre raka och fortfarande var aktiv eftersom han då inte längre var P4P toppmaterial. Annars pratar man om något annat, någon sorts GOAT-P4P-ranking.

Jag talar om hur folk eventuellt ser det, inte om hur det borde vara.
Mitt intryck är att det inte är väldefinierat, helt enkelt.
Det verkar vara en blandning av di båda. De som ligger över Edgar i fjäderviktsrankingen har helt enkelt inte gjort tillräckligt mycket för att hamna på pfp-listan. Är man väl där så är det nog svårt att bara ramla av också.
Rankingen i viktklasserna är ju också menad att lyfta fram contenders, plus att Frankie bara haft en fight i divisionen (Chael är ju t.ex. inte ens rankad i LHW), så det kanske folk hade i åtanke när de röstade. Vad vet jag.


Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6254826)
Inte också, i mina ögon är detta det enda P4P-rankings är.

Eh, läs om det jag skrev igen. Du gör en semantisk icke-poäng här.


Citat:

För övrigt tycker jag Edgars gameplan mot Aldo var lite märklig. Om jag var en brottare som kommer ner i vikt och för första gången eventuellt har ett styrkeövertag och jag möter en motståndare som är känd för att inte ha den bästa gastanken i divisionen, men är en otroligt bra striker, då hade jag brottats röven av mig de första ronderna. Inte nödvändigtvis för att vinna ronderna utan bara för att tvinga min motståndare att bära vikten och trötta ut sig själv.
Nog lättare sagt än gjort. Aldo är ju inte långsam själv, och om Edgar inte sätter upp nedtagningarna så blir det nog inte så mycket mjölk i gröten och dessutom riskerar han att åka på ett knä för besväret.
Edgar är inte känd för att vara en chain-wrestler heller.

olwe 2013-02-06 11:09

Dagens TUF: OMFG

Vox 2013-02-06 11:34

http://i.minus.com/iDeRLfGcx8AdV.gif

http://i.minus.com/ibc2GTaKtTPcIk.gif

http://i.minus.com/if2ItvnwSG5VF.gif

baggard 2013-02-06 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Vox (Inlägg 6255527)
f

Fan vad missnöjd jag blir nu.
Tänkte imorse "Gött, TUF har kommit.. eller nej juste de kommer på torsdag ju fan"

så går jag in här och ser den GIF'en :smash::smash:

olwe 2013-02-06 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 6255552)
Fan vad missnöjd jag blir nu.
Tänkte imorse "Gött, TUF har kommit.. eller nej juste de kommer på torsdag ju fan"

så går jag in här och ser den GIF'en :smash::smash:

Jag förstår det =/. Men se avsnittet ändå. Fighten är bra från början också så kolla på och njut bara =).

baggard 2013-02-06 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6255568)
Jag förstår det =/. Men se avsnittet ändå. Fighten är bra från början också så kolla på och njut bara =).

Helt klart, får sluta lipa och ta mig i kragen *popcorn*

Fonziie 2013-02-06 11:56

Helt klart den fetaste KO'n i tufs historia, men blev endå liiite besviken så som DW hypade upp det.

Det där har vi redan sett Barboza göra. *flex*

Och om 2 dagar får man lägga vantarna på ufc plåtar till globen. :hbang:

olwe 2013-02-06 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av Fonziie (Inlägg 6255585)
Helt klart den fetaste KO'n i tufs historia, men blev endå liiite besviken så som DW hypade upp det.

Det där har vi redan sett Barboza göra. *flex*

Och om 2 dagar får man lägga vantarna på ufc plåtar till globen. :hbang:

Jag tycker grejen mer var hur F:ed up killen blev. Såg ju ut som han låg och dog där ett tag. Spooky.

eternallord 2013-02-06 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6255625)
Jag tycker grejen mer var hur F:ed up killen blev. Såg ju ut som han låg och dog där ett tag. Spooky.

Det är sin sak när folk blir "limp", men när dom stelnar sådär, usch, obehagligt. Spinning heel hooks landar sällan rent i MMA men när dom gör det, puh. Hoppas grabben mår bra, tycker han fightades bra.

difaren 2013-02-06 12:40

Grabbar... jag har nu beslutsångest då jag måste ha en hobby förutom gymmet så jag har funderat kring MMA, har kört förut och sedan pucklat på några kompisar på mattan men inget mer seriöst! Men vad tror ni, kan man hänga med när man är 17år? Har hyffsad teknik för att vara en riktig nybörjare. Och sen med blomkålsöron, hur blir de med dem? :)

mvh

Petoria 2013-02-06 12:54

Ganska sjukt att Weidman knockade Hall i sin 3e fight efter bara 1-2 års träning.

Dav0d 2013-02-06 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av difaren (Inlägg 6255696)
Grabbar... jag har nu beslutsångest då jag måste ha en hobby förutom gymmet så jag har funderat kring MMA, har kört förut och sedan pucklat på några kompisar på mattan men inget mer seriöst! Men vad tror ni, kan man hänga med när man är 17år? Har hyffsad teknik för att vara en riktig nybörjare. Och sen med blomkålsöron, hur blir de med dem? :)

mvh

Lite tjockare öron kommer du få med åren, men blomkålsöron är lätt att undvika. Bara inte köra på när de svullnat upp. 17 år är lugnt, bara ta dig till närmaste lokal och kör på, inget tvekande.


På tal om knocken, lätt värsta i fighting historia enligt mig. Det var väldigt snyggt men fy fan va knockad han blev av den också, jag satt lika tyst som alla andra.

Dav0d 2013-02-06 13:19

Det som gör det till den grymmaste knocken är sättet han blev knockad i kombination med hur hårt. Svårt att överträffa.

ChrisRiddick 2013-02-06 18:17

nja, tyckte den va lite överhypad, men visst. är väl uppe i nivå med han som fick käken bruten några säsonger sen.

lite synd, började hejja på underdoggen allt eftersom avsnittet gick.
han gjorde bra ifrån sig med. tills knocken.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)