Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2012-01-02 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5506529)
Om man är f.d mästare så har man fått rätt till att verka badass.

+1 hatet mot Brock nuförtiden är ju bara fånigt och jag är inte ens ett fan av honom...

Doctor Snuggles 2012-01-02 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5506529)
Om man är f.d mästare så har man fått rätt till att verka badass.

Mästare låter som man har kämpat sig upp genom rankingen åtminstone ett tiotal matcher. Brocks titel väger ungefär lika mycket som Overeems dream och sf titel, om man bortser från hans matcher i andra organisationer.

Degpekka 2012-01-02 18:29

Nate växte iaf i mina ögon när han efter matchen bad om ursäkt för allt och sa att det bara var tv.

Åsberg 2012-01-02 18:50

Säger väl en del om motståndet om Lesnar nu inte var en värdig "mästare" och att han inte förtjänade det, med tanke på att han fått storstryk de senaste matcherna också?

Greg 2012-01-02 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5506560)
Mästare låter som man har kämpat sig upp genom rankingen åtminstone ett tiotal matcher. Brocks titel väger ungefär lika mycket som Overeems dream och sf titel, om man bortser från hans matcher i andra organisationer.

Jag som trodde att en mästare var någon som vann mästerskapsbältet. Vilka andra kriterier finns det? Mer än att man måste ha fightats 10 matcher. Alla som slår Randy Couture är i min bok berättigade till att agera badass.

Grazzafukkinrazzi 2012-01-02 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5506610)
Jag som trodde att en mästare var någon som vann mästerskapsbältet. Vilka andra kriterier finns det? Mer än att man måste ha fightats 10 matcher. Alla som slår Randy Couture är i min bok berättigade till att agera badass.

Det räcker inte med att besegra den som är bäst i divisionen, du måste ha besegrat alla andra i divisionen innan, så klart. Helst alla andra i samma viktklass i världens resterande organisationer också.

delta_mats 2012-01-02 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5506610)
Jag som trodde att en mästare var någon som vann mästerskapsbältet. Vilka andra kriterier finns det? Mer än att man måste ha fightats 10 matcher. Alla som slår Randy Couture är i min bok berättigade till att agera badass.

Randy Couture i sina glansdagar hade käkat Brock till frukost. Randy i alla ära, han är en krutgubbe, men han är långt ifrån bra idag jämfört med förr.

Greg 2012-01-02 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5506622)
Det räcker inte med att besegra den som är bäst i divisionen, du måste ha besegrat alla andra i divisionen innan, så klart. Helst alla andra i samma viktklass i världens resterande organisationer också.

Klart. Alistair Overeem, den enda sanna mästaren!

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5506627)
Randy Couture i sina glansdagar hade käkat Brock till frukost. Randy i alla ära, han är en krutgubbe, men han är långt ifrån bra idag jämfört med förr.

Woulda Coulda Shoulda. Må så vara, men nu hade han ju bältet, och Randy Couture är, och kommer alltid vara för mig, den bästa. Respekt till dem som lyckas besegra honom.

olwe 2012-01-02 19:29

Varför bry sig om lite fingerpekande? Aoki blev en klar favorit efter hans kända finger-pekning =). Apropå aoki så gillade jag dream! Även om det blev lite förvirrande och fånigt med alla pro wrestling-matcher som dök upp då och då.

Doctor Snuggles 2012-01-02 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5506610)
Jag som trodde att en mästare var någon som vann mästerskapsbältet. Vilka andra kriterier finns det? Mer än att man måste ha fightats 10 matcher. Alla som slår Randy Couture är i min bok berättigade till att agera badass.

lol, Randy var vid det laget en skugga av sitt forna jag, samt egentligen är en LHW, och han outwrestlade ändå Brock.
Tungviktsdivisionen vid tiden som Brock vann var extremt knaper.
Jag säger inte emot att han hade bältet. Jag talar om att just det bältet, vid den tiden och pga det han (inte) gjort för att nå dit, inte var mycket värt.

Doctor Snuggles 2012-01-02 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5506648)
Woulda Coulda Shoulda. Må så vara, men nu hade han ju bältet, och Randy Couture är, och kommer alltid vara för mig, den bästa. Respekt till dem som lyckas besegra honom.

Hur motiverar du att han var den bästa? Även i sina glansdagar så hade han ett ganska halvdant record.

Kwon 2012-01-02 19:48

Top 10 Heavyweights

1. Struve
2. Buentello
3. Rothwell
4. Barry
5. JDS
6. Cain
7. Overeem
8. Barnett
9. Dark Fedor Cormier
10. Mir

Grazzafukkinrazzi 2012-01-02 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5506752)
Top 10 Heavyweights

1. Struve
2. Buentello
3. Rothwell
4. Barry
5. JDS
6. Cain
7. Overeem
8. Barnett
9. Dark Fedor Cormier
10. Mir

Kwon, var är The Mexicutioner, Joey Beltran? Han är nog högre rankad än Cain med tanke på att han aldrig blivit avslutad i UFC och aldrig blivit knockad.

Kwon 2012-01-02 20:00

Haha ja Mexecutioner glömde jag :D

Tricklew 2012-01-02 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5506714)
Hur motiverar du att han var den bästa? Även i sina glansdagar så hade han ett ganska halvdant record.

Tack, alltid kännt lite så om Randy, ibland så blev jag väldigt positivt överraskad av han, men överlag så känns han som extremt överhypad.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)