Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2012-01-02 14:19

Citat:

Jag vet inte om han gjort sitt yttersta för att komma till rätta med sin slagrädsla eller inte, det vet inte du heller. Vi kan bara konstatera att Brock inte på långa vägar hör hemma i UFC. Jag tycker mig nästan se tendenser att Lesnars slagrädsla blivit värre.
Han förtjänar alltså att bli kallad fjant för att han inte var tillräckligt bra? Att bara öva upp sin "slagrädsla" utan att få bra defensiv striking funkar inte. Det senare tar lång tid. Sen är nog Alistair den bästa strikern han har mött.

Sen var det väldigt roligt att du minsann aldrig har "vikt" ned dig under träning. Tänk om alla i UFC var lika tuffa som dig?

carloskar 2012-01-02 14:28

Vem tror ni vinner, Alistair eller JDS?

Jag tror JDS är för snabb och uthållig för Alistair.

kaer 2012-01-02 14:31

Riktigt peppad för Alistair mot JDS, helvete vilken match.

Ska bli spännande att få veta vem Alexander går sin nästa match emot, nu _måste_ det ju bli ett riktigt stort namn.

delta_mats 2012-01-02 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5506002)
Han förtjänar alltså att bli kallad fjant för att han inte var tillräckligt bra? Att bara öva upp sin "slagrädsla" utan att få bra defensiv striking funkar inte. Det senare tar lång tid. Sen är nog Alistair den bästa strikern han har mött.

Sen var det väldigt roligt att du minsann aldrig har "vikt" ned dig under träning. Tänk om alla i UFC var lika tuffa som dig?

Tar inte alls särskilt lång tid att öva bort slagrädsla, om man faktsikt försöker jobba bort det. Har sett det med egna ögon själv otaliga gånger.

De flesta i UFC är tuffare än mig, bara Brock som är en fjant. Tänk Brock fast med Lebens psyke, det hade vart nåt att bita i. Brock är enligt mig en fjant eftersom han ser/såg sig själv som den rättmätiga hw champion, han var respektlös efter vinsten mot Mir och är allmänt dryg. Men han är inte tuff nog i buren för att backa upp det.

delta_mats 2012-01-02 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av carloskar (Inlägg 5506031)
Vem tror ni vinner, Alistair eller JDS?

Jag tror JDS är för snabb och uthållig för Alistair.

JDS har dock mött duktiga brottare i sina senaste matcher. Alistair ligger på en helt annan nivå i sin striking. Han ger inte bort så mycket utan att själv dela ut vilket kan vara tufft för JDS. Han kommer inte kunna ligga in the pocket som mot Shane exempelvis och daska Overeem, det kommer han förmodligen inte prova heller.
Overeem har nog lite bättre räckvidd än JDS, bättre i clinchen. Det blir svårt för JDS att hitta rätta avståndet helt enkelt. Tror Juniors chans är att stick and move och försöka trötta ut Overeem.

cero 2012-01-02 15:07

Citat:

han var respektlös efter vinsten mot Mir och är allmänt dryg.
Jag hoppas verkligen att du applicerar denna logiken på alla, och inte bara på Brock.

Allt sånt ska tas med en nypa salt. Det mesta är "hype".

Är väl klart att han måste se sig själv som den "rättmäktiga HW champion". Vad ska han göra annars? "I got the belt, but to be honest, I don't deserve it."

Ska man sålla bort alla personer som är "respektlösa", finns det nog bara Machida kvar.

kaer 2012-01-02 15:16

Apropå respektlösa så tycker jag verkligen Nate Diaz gick till överdrift. Hoppades en av de där sena huvudsparkarna mot honom skulle sitta, men tyvärr är han ju alldeles för bra.

Trodde nästan ufc/dana skulle ge honom någon reprimand, men jag har inte hört ett ord.

Edit: Brödraförväxling

Petoria 2012-01-02 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 5506162)
Apropå respektlösa så tycker jag verkligen Nick Diaz gick till överdrift. Hoppades en av de där sena huvudsparkarna mot honom skulle sitta, men tyvärr är han ju alldeles för bra.

Trodde nästan ufc/dana skulle ge honom någon reprimand, men jag har inte hört ett ord.

Menar du inte Nate?

cero 2012-01-02 15:19

Sånt gör folk intresserade, och drar alltså in pengar. Samtidigt är det ett steg i fel riktning när det gäller att legitimera sporten.

kaer 2012-01-02 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5506167)
Menar du inte Nate?

Doh! :smash:

Tricklew 2012-01-02 15:32

Vad gjorde Nate som var så hemskt?

cero 2012-01-02 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5506204)
Vad gjorde Nate som var så hemskt?

Peka finger mellan ronderna tycker jag var lite väl barnsligt. Lite skitsnack framför kameran inför matcherna har jag inga problem med.

DarcyGrahn 2012-01-02 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5506221)
Peka finger mellan ronderna tycker jag var lite väl barnsligt. Lite skitsnack framför kameran inför matcherna har jag inga problem med.

Det var ju Cerrone som börja att peka finger precis innan matchen börja.

delta_mats 2012-01-02 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5506134)
Jag hoppas verkligen att du applicerar denna logiken på alla, och inte bara på Brock.

Allt sånt ska tas med en nypa salt. Det mesta är "hype".

Är väl klart att han måste se sig själv som den "rättmäktiga HW champion". Vad ska han göra annars? "I got the belt, but to be honest, I don't deserve it."

Ska man sålla bort alla personer som är "respektlösa", finns det nog bara Machida kvar.

Det finns ju riktiga badass, men de kan ju backa upp sitt skitsnack lite bättre än Brock. Förstår att Brock spinner vidare på sin badass attityd som han (alla) hade från pro wrestlingen, men det gör sig inte riktigt bra anser jag. Det är en sak att snacka skit innan matchen, men i buren ska man respektera sin motståndare, vilket de allra flesta gör. Jag har rätt till min åsikt, bara för att ni dyrkar/dyrkade Lesnar ska ni inte bli sårade...

Greg 2012-01-02 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5506523)
Det finns ju riktiga badass, men de kan ju backa upp sitt skitsnack lite bättre än Brock. Förstår att Brock spinner vidare på sin badass attityd som han (alla) hade från pro wrestlingen, men det gör sig inte riktigt bra anser jag. Det är en sak att snacka skit innan matchen, men i buren ska man respektera sin motståndare, vilket de allra flesta gör. Jag har rätt till min åsikt, bara för att ni dyrkar/dyrkade Lesnar ska ni inte bli sårade...

Om man är f.d mästare så har man fått rätt till att verka badass.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)