Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2011-12-07 12:57

Ja vi får se vad Machida kan hitta på. Inte helt lätt att kontra mot Jones som är oförutsägbar och har extremt långa lemmar.

Erskan 2011-12-07 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5457500)
Ja vi får se vad Machida kan hitta på. Inte helt lätt att kontra mot Jones som är oförutsägbar och har extremt långa lemmar.

Min förhoppning är att han ska kunna skapa en vinkel och kontra när Jones själv minskar avståndet. Precis som han gjort ända upp till Shogun 2. Men ja. Det känns ju som att Jones är lite för mycket talang och lite för drillad från Jacksons camp.. Allt jag kan göra nu är att vänta, hoppas och sitta med hög puls och svettiga handflator framför datorn då det väl händer :P

delta_mats 2011-12-07 13:38

Jones är en fysisk talang helt klart och orädd i sin fightingstil. Men han saknar fortfarande erfarenhet. Skulle vara intressant att se Machida skaka om Jones ordentligt.

Grazzafukkinrazzi 2011-12-07 13:40

Skulle vara intressant att se någon landa ett slag på honom ö.h.t. Hoppas Machida landar en riktig jävel dirket och förvandlar honom till en kyckling resten av sin karriär.

Nitrometan 2011-12-07 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Erskan (Inlägg 5457538)
Min förhoppning är att han ska kunna skapa en vinkel och kontra när Jones själv minskar avståndet.

Aha! Machida jobbar med vinklar? ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5457565)
Skulle vara intressant att se någon landa ett slag på honom ö.h.t. Hoppas Machida landar en riktig jävel dirket och förvandlar honom till en kyckling resten av sin karriär.

Du tror inte han har fått lite stryk på träning?

Grazzafukkinrazzi 2011-12-07 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 5457592)
Du tror inte han har fått lite stryk på träning?

Tror ej att han blivit varken rocked eller knocked på träning och om han nu skulle bli det första gången någon får in en riktig träff på honom så kommer det säkerligen påverka hans vågade stil, speciellt som champ.

Det är vad jag tror. Och hoppas.

Kwon 2011-12-07 14:09

Hade kännts mkt tryggare om Jones hade haft samma längd och reach som Machida ;)

Vi får väl se hur han gör med timing/snabbhet och arbetet med vinklar

WAR MACHIDA

Doctor Snuggles 2011-12-07 14:13

Förstår inte varför man skulle vilja att Jones förlorar. Han är en mer spännande fighter än Machida (som jag visserligen också gillar).
I vilket fall så slåss Machida på distans vilket inte blir lätt mot Bones. Misstänker att det enda sättet som M vinner på är om Bones gör för många misstag.
Detta kan bli en långsam fight där de båda står på utsidan hela tiden.

cero 2011-12-07 14:22

Bones har en del brister i sin striking, speciellt defensivt, men har som sagt väldigt lång reach och kan antagligen ta ned Machida om det behövs. Skulle inte förvåna mig om Jones får ta ett par rejäla smällar. Machida är en duktig counterstriker, men jag tror inte det kommer vara nog för att vinna matchen. Sen är nog Jones en bättre atlet.

Sen har Machida och Jones två gemensamma motståndare - Rampage och Shogun. Jones dominerade totalt, och Machida förlorade två av tre.

Jones via UD säger jag.

Ang Cruz/Faber: Alltid kul med lättviktare om det nu blir det. Sen vet jag inte riktigt om jag är så taggad inför ännu ett returmöte. Tyckte Cruz hade kontroll på den förra matchen, och detta var ju nyligen?

Erskan 2011-12-07 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5457623)
Förstår inte varför man skulle vilja att Jones förlorar.

Simpelt. Jag gillar honom inte som människa. Men han är en jävel på att slåss.

Doctor Snuggles 2011-12-07 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Erskan (Inlägg 5457699)
Simpelt. Jag gillar honom inte som människa. Men han är en jävel på att slåss.

Men du känner ju honom inte? Han verkar dessutom vara en bra människa. Hjälper sin nästa, trevlig, vältalad. Kommer nog aldrig sluta vara konfunderad över Bones-hatet.

Erskan 2011-12-07 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5457707)
Men du känner ju honom inte? Han verkar dessutom vara en bra människa. Hjälper sin nästa, trevlig, vältalad. Kommer nog aldrig sluta vara konfunderad över Bones-hatet.

Haha, jaaa. Vad ska jag säga? Det är något med hela hans uppsyn, sätt att föra sig och tala som gör att jag inte gillar honom. Det kan väl ändå inte vara fel att tycka? Jag menar... Det är ytterst subjektivt om man gillar någon eller inte.

Nej jag känner honom inte men har bildat mig en uppfattning om vem han är. Du känner honom väl inte heller? Det tar inte lång tid att avgöra om man gillar någon eller inte. Om det är en mediafront eller inte vet jag inte. Bryr mig inte. Att vara lite känslomässigt investerad i fighterna är halva grejen för mig. Därför jag sällan bryr mig om , för mig, okända fighters ifall de inte visar grymma skills. Precis som att det var anledningen att jag ville se Papy vinna och tyckte det var en spännande match. Han verkade vara en skön människa som jag skulle vilja se mer av i dat dere tvruta.

Nu när jag skrivit ner den här texten och funderat på saken ett slag slår det mig att det kan liknas lite vid WWE/F-mentalitet. Men det må vara hänt. Vi är på internet och än så länge är alla åsikter tillåtna :P

Tricklew 2011-12-07 15:25

Ja, det är kul att läsa denna tråd, ibland är det lite whine om att teh usa är lite för glada i sina egna fighters, buar deras motståndare etc.

Sedan kom en svensk fighter in i UFC, och gissa vad denna tråd bestod av.

Kwon 2011-12-07 15:25

Erskan känner ju inte Jones, men av det han sett så har han bildat en uppfattning.

Precis som att man kan bilda en uppfattning om Bisping efter att ha sett hur han för sig, hur han svarar, den respons han ger, hur han håller diskurs, reagerar etc

Precis som att folk tex tycker Dodson är barnslig, eller att Nick Diaz inte är en hyperintelligent och outgoing personality som alla vill festa med eller öppna sitt hjärta för.

Man har bildat en uppfattning av det man sett, hört via tv, media, text etc ingenting annat.

Brock kanske är helt annorlunda än vad folk uppfattar efter hans intervjuer/det han sagt och hur han reagerat och Wes Sims/Gerard Godreau kanske är de finaste människorna på jorden, men folk bildar ju en uppfattning efter vad de tagit in via olika sätt. (eyes and ears)

spoon 2011-12-07 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5457748)
Ja, det är kul att läsa denna tråd, ibland är det lite whine om att teh usa är lite för glada i sina egna fighters, buar deras motståndare etc.

Sedan kom en svensk fighter in i UFC, och gissa vad denna tråd bestod av.

Vi bor i Sverige (nåja) och då är det inte så konstigt att vi gillar Svenska fighters. Klart att man tycker det är kul när det går bra för fighters som man kan relatera till.

Edit.

Sen tycker jag att det är väldigt drygt att bua ut på det sättet som det oftast görs i U.S.A. Räcker med att dom hamnar på mattan så buas det. Det visar upp den sidan av amerika som ser sporten som underhållning och showbiz.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)