Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

PepzAdept 2010-04-30 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4333199)
Löparskor? Det har jag inte sagt.

Ett par stabila skor en är mycket väl värd investering i din träning. För runt tusenlappen får du något som håller ett bra tag. Dessutom funkar det utmärkt att använda till andra roliga saker, typ mark eller lyftning. Det är som sagt inte bara fråga om rörlighet utan också om stabilitet, vilket har större och större betydelse ju tyngre vikter du jobbar dig upp på.

Varför skulle man vilja ha en sko med viss upphöjning när man tränar mark för menar du?

Tycker personligen att det mest verkar opraktiskt med såna där träskor, inte mycket annat man kan köra med dem än just SL och OL. Ska man variera tråningen under passet lite så får man alltså ta med skoombyte?
Känns dessutom onödigt att köpa skor för att komma runt problemet när han istället kan köra med de skorna han har och åtgärda det? Teknikträna och stretcha så är det ju ur världen istället. mina 50 cent.

creperiet 2010-04-30 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av PepzAdept (Inlägg 4333720)
Varför skulle man vilja ha en sko med viss upphöjning när man tränar mark för menar du?

Tycker personligen att det mest verkar opraktiskt med såna där träskor, inte mycket annat man kan köra med dem än just SL och OL. Ska man variera tråningen under passet lite så får man alltså ta med skoombyte?
Känns dessutom onödigt att köpa skor för att komma runt problemet när han istället kan köra med de skorna han har och åtgärda det? Teknikträna och stretcha så är det ju ur världen istället. mina 50 cent.

Inte för mark i första hand, däremot kan de komma till användning om du till exempel vill köra långmark och få lite andra vinklar. Men visst, vissa drar allt i sockiplast.

Som sagt är ju det primära dock att underlätta knäböjen. Underlätta - det betyder inte att man åsidosätter rörlighetsträningen. Och sen när är det jobbigt att ta med sig ett par skor?

Ja, låt oss inte prata bort en filmtråd nu:). Jag sagt mina åsikter och filmägaren hörde dem och tackade. Streck.

Sandö 2010-04-30 21:06

Har man pengarna att lägga på det så är väl ett par rediga skor alltid bra att ha, och som sagt inte särskilt jobbiga att ta av sig vid t.ex. mark. :)

PepzAdept 2010-04-30 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4334037)
Inte för mark i första hand, däremot kan de komma till användning om du till exempel vill köra långmark och få lite andra vinklar. Men visst, vissa drar allt i sockiplast.

Som sagt är ju det primära dock att underlätta knäböjen. Underlätta - det betyder inte att man åsidosätter rörlighetsträningen. Och sen när är det jobbigt att ta med sig ett par skor?

Ja, låt oss inte prata bort en filmtråd nu:). Jag sagt mina åsikter och filmägaren hörde dem och tackade. Streck.

Ah du tänker så. Vart lite nyfiken på hur du menade bara.
Jobbigt och jobbigt... opraktiskt snarare ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Sandö (Inlägg 4334122)
Har man pengarna att lägga på det så är väl ett par rediga skor alltid bra att ha, och som sagt inte särskilt jobbiga att ta av sig vid t.ex. mark. :)

Jo så är det ju. Min poäng var väl mer att det finns ju andra skor som det går minst lika bra att böja med som också fungerar bra till allt annat man kan tänkas vilja träna på gymmet också. Som sagt, mina 50 cent bara.

ulfalf 2010-04-30 21:54

Coopertest på Sumpans IP. Ser ut som snigelfart, men tempot är ungefär 3:30 min/km. Fick ihop dryga 3420 m på 12 min.


clinteastwood 2010-05-01 08:41

Hd och fullskärm rekomenderas annar blir inte upplevelsen lika bra!



clinteastwood 2010-05-01 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4334466)
Hd och fullskärm rekomenderas annar blir inte upplevelsen lika bra!



Ingemars mark är det 170kg på stången, tog fel filmklipp!
Tajiks mark är det 160kg på stången!

Gabriel174 2010-05-01 13:07

Första gången jag testar sumomark, tekniktips uppskattas! Marken var väldigt tung idag, och 100kgs videon har youtube klippt bort 1 sekund. Skulle växla från sumo->smalmark, men kändes för tungt så jag sket i det.




Prisman 2010-05-01 15:29

Dips!


chrille87 2010-05-01 15:39



5 set bänk

anders172 2010-05-01 18:38


Phasio 2010-05-01 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Gabriel174 (Inlägg 4334896)
Första gången jag testar sumomark, tekniktips uppskattas! Marken var väldigt tung idag, och 100kgs videon har youtube klippt bort 1 sekund. Skulle växla från sumo->smalmark, men kändes för tungt så jag sket i det.




mina rekomendationer är att ha höften längre ner mot backen och starta med benen. På dom tyngsta vikterna kommer du inte att komma längre upp en till knäna med det utförandet pga av att du lyfter upp rumpan och sen stången. Stången och höften ska jobba parallelt.

spoon 2010-05-01 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av anders172 (Inlägg 4335466)

Bra kämpat på 270! Även om det bara var uppvärmning.

Gabriel174 2010-05-01 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Phasio (Inlägg 4335518)
mina rekomendationer är att ha höften längre ner mot backen och starta med benen. På dom tyngsta vikterna kommer du inte att komma längre upp en till knäna med det utförandet pga av att du lyfter upp rumpan och sen stången. Stången och höften ska jobba parallelt.

Jag tar åt mig kritiken och tackar!

limenka 2010-05-01 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4334466)
Hd och fullskärm rekomenderas annar blir inte upplevelsen lika bra!



Var ju ganska så otroligt jävla sjukt onödigt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)