Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Yes 2010-08-15 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4531472)
Här är matchen. Såg jävligt bra ut.

[.yt]sRf3k-8eeHQ[/yt]

Schnyyygt! :thumbup:

Kwon 2010-08-15 15:45

En sjuhelsikes MMA-Entré! Vem toppar en Tank? :D (Komma ut till hård metall + tank är ju originellt!)

cero 2010-08-15 16:38

Grymt. Liknande grejer vill jag se i UFC! Fast då får dom nog skaffa en aning bredare entré. :D

Petoria 2010-08-15 18:51

http://i34.tinypic.com/aysyte.gif

http://i34.tinypic.com/szjqq0.gif

http://i38.tinypic.com/zwxnoy.gif

http://i35.tinypic.com/i22ftl.gif

JDS hade faktiskt ganska imponerande TDD mot roy, ser han nog som det största hotet mot Brock just nu, speciellt om han fortsätter bättra sig som han gjort

Tigerkotten 2010-08-15 18:54

Petoria, Cain Velasquez då? Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Tror faktiskt Cain tar hem det mot Brock, funderar t.om på att satsa pengar vilket jag aldrig gör normalt. Då oddset borde vara fint på Cain med.

eternallord 2010-08-15 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4533521)
Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?

Nej, inte i närheten.

eternallord 2010-08-15 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4533514)
JDS hade faktiskt ganska imponerande TDD mot roy

Men vad betyder detta i praktiken egentligen? Hur bra brottare är Roy på en skala? Sätt honom mot Brock eller Cain så får vi se prov på hur bra TDD han har.

Kabuto 2010-08-15 19:01

Självklart glömmer Petoria Cain Velasquez. Jag tror att han kommer klara sig bra mot Brocks brottning..

Tigerkotten 2010-08-15 19:01

Spanade lite info.

Cain V
Collegiate wrestling

* Two-time All-American Div 1 NCAA Wrestler[30]
* 2002 NJCAA Collegiate Wrestling Heavyweight Championship while in Iowa Central Community College[31]
* Placed 5th place in the 2005 NCAA Division I Collegiate Championship at Heavyweight while in Arizona State University[32]
* Placed 4th place in the 2006 NCAA Division I Collegiate Championship at Heavyweight while in Arizona State University[33]
* 2005 Pac-10 Conference Wrestler of the Year[34]

Brock
Brock Lesnar was born in Webster, South Dakota. He attended Webster High School in Webster, where he had a wrestling record of 33-0-0 in his senior year.[19] Lesnar admits he graduated last of 54 students in his class.[20] Lesnar later attended the University of Minnesota on a full wrestling scholarship for his junior and senior years of college; his roommate was fellow professional wrestler Shelton Benjamin who also served as Lesnar's assistant coach.[21] Lesnar won the 2000 NCAA wrestling championship as a heavyweight after placing second in 1999.

Prior to joining the Minnesota Golden Gophers, Lesnar also wrestled at Bismarck State College in Bismarck, North Dakota.[1] Lesnar finished his amateur career as a two-time NJCAA All-American, 1998 NJCAA Heavyweight Champion, two-time NCAA All-American, two-time Big Ten Conference Champion, and the 2000 NCAA heavyweight champion with a record of 106–5 overall in four years of college.[22]



Tror iaf Brock kommer ha svåra problem mot Cain, men Brock är så jäkla explosiv. Så om han får ner en, så är den mer eller mindre körd.

nmanradnävna 2010-08-15 19:12

Med tanke på att JDS gjorde allt för att klubba ned Roy Nelson i tre ronder så känns han lite längre bort från ett bälte än vad jag faktiskt trodde han var. Men han är ung och kommer inneha bältet någon gång :)

JDS träningspartner (enl rogan) sa att JDS har ett sjukt TDD och när man väl tar ner honom så flyger han upp "like a spring" eller något i den stilen. Men man har hört så sjukt mycket skit komma från joe rogans käft under alla år så man kan inte ta allt på för stort allvar.

Nu sa han visserligen kanske bara precis vad denne mans träningspartner hade sagt men jag vidhåller vid att joe rogan är en skitsnackare, om än en bra sådan (för att inte vilseleda, jag gillar joe rogan)

Doctor Snuggles 2010-08-15 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4533530)
Nej, inte i närheten.

Det råder delade meningar om det. Sägs att Cain brottades när det var mycket högre nivå på brottarna än då Brock gjorde det, och ofta mot större än han själv till skillnad från Brock som oftast mötte mindre killar.
Oavsett om det stämmer så är den viktigaste faktorn är hur väl anpassad brottning man har till mma, t.ex. kan man inte vara rädd för att ta slag och kunna timea nedtagningar med slag osv. Cain har visat sig konsekvent väldigt bra på detta, plus att han har en ordentlig standup. Jag tror Brock har mött sin match, om han inte förbättrar sin standup och flinch-reflex betydligt.

Jag ser fighten så här:
Cain kommer välja sina slag stående och punktera. Brock kommer ha seriösa problem stående. Kanske blir ngn nedtagning från Brock men Cain kommer komma på fötterna snabbt och han kommer blocka de flesta nedtagningarna. Han kommer nog inte få ner Brock så många ggr, men får han väl ner honom kommer nog Brock få svårt att komma upp. Cain vinner på domslut mot en uttröttad Brock.

Tycker den intressantaste matchen vore mellan JDS och Cain, för där vet jag verkligen inte hur det slutar. Cain kan ha lite glashaka, men frågan är om JDS tdd räcker.

Tigerkotten 2010-08-15 21:24

Väldigt svårt för någon att komma upp om Brock ligger där. Han kör rätt safe när han väl får ner någon, fokuserar bara på hålla position och slå smällar här och där.

Hemma Gymmaren 2010-08-15 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4533698)

Jag ser fighten så här:
Cain kommer välja sina slag stående och punktera. Brock kommer ha seriösa problem stående. Kanske blir ngn nedtagning från Brock men Cain kommer komma på fötterna snabbt och han kommer blocka de flesta nedtagningarna. Han kommer nog inte få ner Brock så många ggr, men får han väl ner honom kommer nog Brock få svårt att komma upp. Cain vinner på domslut mot en uttröttad Brock.

Ser det själv som att Brock kommer gå ála Couture på Cain, och stå o kramas eftersom han är rädd för slagen och för att han är större.

olwe 2010-08-15 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4533521)
Petoria, Cain Velasquez då? Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Tror faktiskt Cain tar hem det mot Brock, funderar t.om på att satsa pengar vilket jag aldrig gör normalt. Då oddset borde vara fint på Cain med.

+1

Har ej kollat upp oddset för den fighten men är det mer än 2 på cain så ser jag det som ett bra bet. Efter Brocks förra fight skulle jag aldrig säga att han är världens bästa HW. Cain kan vara det.

Däremot tror jag nästan att Ubereem skulle spöa dem alla.

nmanradnävna 2010-08-15 23:41

Del1

Del2


Hade fasiken missat den här intervjun, kanske någon annan också!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)