Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Ashenshugar777 2010-07-04 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460411)
Nja, har sett matcher som stoppats tidigare än så.

Och därför måste man säga att Josh rosenthal gjorde ett jävla bra jobb. Lesnar var ju uppenbarligen inte ute, han försvarade sig och sen vann i andra med en triangel..

LoTiX 2010-07-04 14:13

Den där fighten måste väl övertyga alla att killarna utanför UFC spöar killarna i UFC när det gäller HW-divisionen?

Ashenshugar777 2010-07-04 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av LoTiX (Inlägg 4460460)
Den där fighten måste väl övertyga alla att killarna utanför UFC spöar killarna i UFC när det gäller HW-divisionen?

Vad säger vi om mma matte?

norlund 2010-07-04 14:35

Var det inte Brock som sa att vinna på submission är inte att vinna på riktigt? :) Kul att han fick en rejäl omgång iaf :D

Doctor Snuggles 2010-07-04 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4460436)
Och därför måste man säga att Josh rosenthal gjorde ett jävla bra jobb. Lesnar var ju uppenbarligen inte ute, han försvarade sig och sen vann i andra med en triangel..

Man bryter inte en match bara för att ngn är ute, utan också om ngn inte kan försvara sig själv "intelligently". Lesnars försvar var på gränsen, det är det som är poängen.

Citat:

Ursprungligen postat av LoTiX (Inlägg 4460460)
Den där fighten måste väl övertyga alla att killarna utanför UFC spöar killarna i UFC när det gäller HW-divisionen?

Hur? Brocks brottning är fortfarande världsklass och Carwin kan knocka folk med bättre teknik. Sen har vi Cain och JDS och Roy, som alla är tekniskt vassare och där Cain kanske är den mest intressanta. Tror att Cain kommer vinna ett beslut mot Brock faktiskt. Brock har inget stående att sätta emot, och kommer han slåss som mot Carwin så kommer han bli nedtagen. Cain har dessutom redan brottats, och vunnit, mot så stora och atletiska killar som Brock.

Det är klart att UFC:s dominans är överdriven, främst av Dana själv, och det finns folk som Fedor, Overeem, Barnett (teoretiskt sett iaf) osv utanför. Men jag skulle nog ge UFC ett lätt övertag.

Kabuto 2010-07-04 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460494)
Man bryter inte en match bara för att ngn är ute, utan också om ngn inte kan försvara sig själv "intelligently". Lesnars försvar var på gränsen, det är det som är poängen.



Hur? Brocks brottning är fortfarande världsklass och Carwin kan knocka folk med bättre teknik. Sen har vi Cain och JDS och Roy, som alla är tekniskt vassare och där Cain kanske är den mest intressanta. Tror att Cain kommer vinna ett beslut mot Brock faktiskt. Brock har inget stående att sätta emot, och kommer han slåss som mot Carwin så kommer han bli nedtagen. Cain har dessutom redan brottats, och vunnit, mot så stora och atletiska killar som Brock.

Det är klart att UFC:s dominans är överdriven, främst av Dana själv, och det finns folk som Fedor, Overeem, Barnett (teoretiskt sett iaf) osv utanför. Men jag skulle nog ge UFC ett lätt övertag.

You said it! Den matchen kunde lika gärna varit stoppad. För han försvarade sig sjukt dåligt och fick feta smällar på sig.

Någon som vet hur många matcher Alistair Overeem har kvar på sitt kontrakt med Strikeforce osv? Frågan är om Alistair skulle kunna vara i UFC, han vill ju kunna gå matcher i flera organisationer samtidigt och det får han ju aldrig i UFC. Men i UFC kanske han skulle få en sån lön att han inte behöver vara i flera. Jaja hoppas han kommer till UFC så småningom iaf.

Ashenshugar777 2010-07-04 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460494)
Man bryter inte en match bara för att ngn är ute, utan också om ngn inte kan försvara sig själv "intelligently". Lesnars försvar var på gränsen, det är det som är poängen.

Dålig poäng isf, eftersom domaren som du pekade ut "hade förmodligen brytit om det inte hade varit för Championship balblabla" tyckte att han försvarade sig intelligent. Hade han inte tyckt det hade han brytit. Josh rosenthal stod brevid brock också medans han blev poundad. Så han har nog en bättre uppfattning än folk i tvsoffan ;)

cero 2010-07-04 15:33

Vem hade trott att Brock skulle vinna på submission? Men tyckte att han såg rent ut sagt förjävlig ut endå. Men att domaren borde ha stoppat matchen tycker jag bara är löjligt, han såg hur fräsh ut som helst efter, men som sagt såg hans försvar lite tveksamt ut. När Brock hamnade på marken såg han ut som en sköldpadda på rygg a lá Kimbo Slice, efter matchen så sa han ju att han visste att Carwin höll på att bli trött, men frågan är om han inte bara hoppades på det bästa. Carwins kondition var ju helt värdelös också, han var ju verkligen helt jävla slut i andra och försökte ju knappt försvara sig mot den armtriangeln. Fin boxning hade han dock. Hur som helst drar en GSP och säger, nice fight, but I'm not impressed by your performance.

Sexyama mot Leben var ju en ganska rolig fight att kolla på, men frågan vi kan ställa oss är vad yama igentligen sysslar med när han är i någons guard? Var nästan som att han frågade efter att hamna i armbars och trianglar. Kändes ju väldigt onödigt när han hade 30 sekunder kvar till vinsten. Hur som helst tycker jag Leben såg väldigt dålig ut, misstänker att han kommer få smaka läder om han möter Wanderlei. Skulle han vinna där är det nog ingen snack om att han skulle bli misshandlad av Anderson Silva. En stark haka och tunga nävar tycker jag är allt han utmärker sig med igentligen.

Citat:

Dålig poäng isf, eftersom domaren som du pekade ut "hade förmodligen brytit om det inte hade varit för Championship balblabla" tyckte att han försvarade sig intelligent. Hade han inte tyckt det hade han brytit. Josh rosenthal stod brevid brock också medans han blev poundad. Så han har nog en bättre uppfattning än folk i tvsoffan
Grejen är att dom flesta skulle blivit rejält groggy av såpass mycket stryk och skulle därför inte kunna försvara sig på ett bra sätt. Men Brock såg som sagt fräsh ut så jag ser ingen anledning till att bryta där.

pedersen1980 2010-07-04 16:20

Svinbra gala och faan va nervös ja va att Domarn skulle bryta pga Shanes rabbit punches i första!

Lotix>> Vad menar du?

Kwon 2010-07-04 16:23

En sak måste man säga dock.

Alla vet ju Carwins power och han avslutar ju oftast i första, men props till Brocks stryktålighet och att han inte kunde bli utslagen, vilket vanligtvis går fort efter Carwin landar några fina.

Och att Brock sen i andra såg ut å må finfint, där har vi stryktålighet och recuperation.

Hur avslutar man Brock (utöver heelhooks) om inte ens Carwin kan slå ut honom?

HulkH 2010-07-04 16:42

Kan jag hitta lesnar mot carwin någonstans på nätet? :)

Hitta den inte på utube

Kwon 2010-07-04 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av HulkH (Inlägg 4460633)
Kan jag hitta lesnar mot carwin någonstans på nätet? :)

Hitta den inte på utube

Hulkiz Klickiz

Krampus 2010-07-04 16:57

Vilken bra gala! :) Ska ge mina åsikter på matcherna senare.

Hank 2010-07-04 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4460610)
En sak måste man säga dock.

Alla vet ju Carwins power och han avslutar ju oftast i första, men props till Brocks stryktålighet och att han inte kunde bli utslagen, vilket vanligtvis går fort efter Carwin landar några fina.

Och att Brock sen i andra såg ut å må finfint, där har vi stryktålighet och recuperation.

Hur avslutar man Brock (utöver heelhooks) om inte ens Carwin kan slå ut honom?

Jadu, det ska väl vara en riktig klocka stående då. Men grejen är att när Brock får någon på rygg, vem som helst, så är det i princip kört. Han har både storleken och tekniken för att kunna kontrollera vem som helst, och med nedtagningar i absoluta världsklass ser jag ingen som kan hota honom i UFC just nu. Det finns helt enkelt ingen som har storleken...

:cool:

Kwon 2010-07-04 17:09

Jag tyckte det var konstigt att Carwin inte kunde avsluta Brock från position, Brock höll och vände.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)