Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

nmanradnävna 2010-06-28 23:14

Ska bli kul att se george sotiropoulos, kendall grove och Krzysztof Soszynski i 116 också

Hoppas de blir så bra som man hoppas!!

Doctor Snuggles 2010-06-29 00:05

De verkar väldigt uppspelta. Gracie JJ bevisar sin storhet genom att besegra Fedor? ;)


krellik 2010-06-29 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4452015)
De verkar väldigt uppspelta. Gracie JJ bevisar sin storhet genom att besegra Fedor? ;)


Tjo, fast med all rätt kan jag tycka, det var verkligen typisk Gracie vinst. Här tycker jag de kan fira med gott samvete de goda Gracies. Det är inte som när klanen hävdade att Matt Hughes i själva verket använde Gracie jiuuuhuuzu när han spöade Royce Gracie eftersom all grappling är Hazzzeee huhuzu.

spoon 2010-06-29 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4451952)
Ska bli kul att se george sotiropoulos, kendall grove och Krzysztof Soszynski i 116 också

Hoppas de blir så bra som man hoppas!!

Håller med! Ska riktigt skoj att se george sotiropoulos igen. Jag gillade Krystof som fan från TUF men dom sista fighterna har väl varit sådär om jag minns rätt. Kommer bli ett gött event iaf.

Verbatim 2010-06-29 11:47

Hur ser det ut bland de kvinnliga fighterna egentligen? Finns det någon som är ett hot mot Cristiane Santos?

David R 2010-06-29 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4452015)
De verkar väldigt uppspelta. Gracie JJ bevisar sin storhet genom att besegra Fedor? ;)



De är så glada att man tro att Brasilien redan har tagit hem VM i fotboll :D. På tal om att Fedor lämnade armen inne titta på Brett Rogers matchen, det var exakt samma sak där. Jag tror inte det var något slarv utan någon form av kontrollteknik. Varför han inte går över helt till sidemount och gör G n' P därifrån är en gåta men han känner väl att han gör mest skada inifrån guarden trots riskerna.

Doctor Snuggles 2010-06-29 14:36

Jag tar tillbaka alla mina poster baserade på i någon form på sherdog-rankningar. Nu är enligt dem Brock nr 1. Efter 3 fighter mot (enligt dem) orankade fighters, och 2 fighter mot en rankad varav han förlorade en.
Det verkar som de tror att UFC bältet är något slags turneringsbälte, och att potential är det viktigaste rankningskriteriet. Alla vet vi ju att störst är starkast.

CpÅke 2010-06-29 14:42

sherdog är ett skämt och ufc är mma's macdonalds

ufc utnyttjar deras fighter så extremt

kollar hur dom betalar fighters så extremt korrupt

chuck lidell fick 500 000 tusen:S?!?! för sin senaste fight, det får fan inte ens randy couture eller fedor
brock får typ3-400 000 tusen per fight, carwin får 40 000 för att möta brock? och 40 om han vinner sånt, sånt jävla BS

om jag ska va ärlig så gillar jag fan inte ufc,strikeforce alls,deras jävla brottar hype, massa jävla rednecks som står o skriker o dricker öl? kontra japan där folk sitter uppklädda och visar en hel annan grad av respekt för dom som går in i ringen

Doctor Snuggles 2010-06-29 14:47

Kan vi inte lista några som faktiskt gör legitima rankningar? Jag måste erkänna att jag har lite dålig koll själv.

krellik 2010-06-29 14:52

UFC betalar deras fighters baserat på vad de anser de hjälper till att få folk att köpa pay per view kort, inget konstigt med det.
UFC är även den enda organisation som har hittat en fungerande modell för att gå med vinst, till skillnad från deras konkurenter som har fallit bort en efter en drabbade av elefantsjuka. Kom ihåg att de köpte ett UFC som gick med förlust och gjorde en långsam plan för expansion vilken de har följt till punkt och pricka. Många saker jag tycker UFC gör fel, men här tycker jag det är svårt att klaga.

Doctor Snuggles 2010-06-29 15:00

Nu när jag kollade några andra sajter och de hade Brock (inte uppdaterat på det flesta ställen) som nr 2, är det också lite löjligt. Är det bara potential som de mäter, och lägger överdriven vikt vid UFC-bältet? Det är ju ett godisbälte där Dana som väljer vem som ska slåss, som bara är löst baserat på meriter och såvitt jag vet inte på någon legitim officiell ranking (ens inom UFC) och mer på dragkraft. Brock borde absolut inte vara högre än plats 3, snarare 4-5.

krellik 2010-06-29 15:08

Problemet är att det finns inget oficiellt sätt att göra korrekta rankinglistor på i MMA så det blir fortfarande en fråga om tycke och smak. Tills vi har en obestridd organisation inom alla viktklasser eller organisationernas mästare kan möta varandra har vi ingen chans att göra något annat än att "gissa".

Eller för att utrycka det annorlunda, det går inte att kolla på boxnings ranking just nu för någon "korrekt" version eftersom mma fungerar annorlunda än boxning.

Doctor Snuggles 2010-06-29 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4452806)
UFC betalar deras fighters baserat på vad de anser de hjälper till att få folk att köpa pay per view kort, inget konstigt med det.
UFC är även den enda organisation som har hittat en fungerande modell för att gå med vinst, till skillnad från deras konkurenter som har fallit bort en efter en drabbade av elefantsjuka. Kom ihåg att de köpte ett UFC som gick med förlust och gjorde en långsam plan för expansion vilken de har följt till punkt och pricka. Många saker jag tycker UFC gör fel, men här tycker jag det är svårt att klaga.

Sedan så är det väl också så att fighters lön bestäms utifrån kontraktet, och jag tror det är Carwins sista på sitt?
UFC har onekligen lyckats och lönerna ska tydligen vara mer rättvisa än de är inom boxning (påstår iaf Dana) där endast de stora namnen får några pengar att tala om alls (fast de får å andra sidan massiva pengar).
Men visst måste det väl vara lite cirkus runt det för att lyckas, eftersom sporten är inte tillräckligt stor än. Idealt vore om varje organisation hade ett officiellt, publikt, och inte allra minst rättvist, rankningsystem som de slaviskt gick efter för att bestämma vem som får slåss mot vem (där nya fighters får arbeta sig upp från botten). Men iom att det inte är en centraliserad sport, och det finns olika organisationer (mellan vilka fighters kan vandra) så kommer det sannolikt aldrig att ske och då det är en affärsverksamhet först och främst.

Doctor Snuggles 2010-06-29 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4452821)
Problemet är att det finns inget oficiellt sätt att göra korrekta rankinglistor på i MMA så det blir fortfarande en fråga om tycke och smak. Tills vi har en obestridd organisation inom alla viktklasser eller organisationernas mästare kan möta varandra har vi ingen chans att göra något annat än att "gissa".

Eller för att utrycka det annorlunda, det går inte att kolla på boxnings ranking just nu för någon "korrekt" version eftersom mma fungerar annorlunda än boxning.

Ja, det var väl vad jag kom fram till precis nu också. Fast boxningsrankning har väl sina egna problem också?

Sebbe_H 2010-06-29 15:16

Riktigt muppig lista, varken Brock eller Werdum ska vara så högt upp.


1. Brock Lesnar (4-1)
While we do not know exactly how Lesnar will look in his return to the cage after his bout with diverticulitis, we do know his foe. Come July 3, he will take on Shane Carwin to unify both halves of the UFC heavyweight mantle in what should be a blockbuster match for the promotion.

2. Fabricio Werdum (14-4-1)
Werdum improbably seized the biggest moment of his career on June 26. It took the grappling star just 69 seconds to end Fedor Emelianenko’s seven-plus-year reign over the heavyweight division. Whether Werdum’s next bout is a rematch against Emelianenko or former victim Alistair Overeem, his victory will remain a massive moment in MMA history.

3. Fedor Emelianenko (31-2, 1 NC)
All good things come to an end. It was March 2003 when Emelianenko upset Antonio Rodrigo Nogueira to take MMA’s heavyweight mantle, and 87 months later, it took Fabricio Werdum just 69 seconds to force “The Last Emperor” to tap and concede that top spot. The next step for Emelianenko remains unclear, but the heavyweight landscape has definitely changed.

4. Cain Velasquez (8-0)
Whether one wants to call it a passing of the torch or a coming-out party, Velasquez’s performance against Antonio Rodrigo Nogueira at UFC 110 was short and brutal. In less than half a round, Velasquez destroyed one of MMA’s most historically outstanding heavyweights in easily his most impressive performance to date.

5. Shane Carwin (12-0)
It took almost four minutes -- an eternity by his usual standards -- but at UFC 111 in Newark, N.J., Carwin blew off Frank Mir’s doors in the first round to claim the UFC interim heavyweight title. However, the real championship will be contested July 3, when Carwin meets Brock Lesnar.

6. Frank Mir (13-5)
Mir entered his March 27 bout with Shane Carwin as a slight betting favorite. However, he looked none the part in the cage, as Carwin bashed him with left hands in the clinch and decimated the former UFC champion to take the promotion’s interim title. With it, he took Mir’s chance for a rubber match with Brock Lesnar.

7. Junior dos Santos (11-1)
With five stoppages in five bouts inside the Octagon, dos Santos has put himself right in the UFC heavyweight title mix. “Cigano” might cinch a title shot for the latter stages of 2010 at UFC 117 on Aug. 7, when he meets “The Ultimate Fighter” Season 10 winner Roy Nelson in what should be an entertaining heavyweight tilt.

8. Alistair Overeem (33-11, 1 NC)
The next significant bout for Overeem became obscured in just 69 seconds. Originally thought to be the most attractive opponent for Fedor Emelianenko, the shocking defeat of “The Last Emperor” and his potential rematch with Fabricio Werdum leaves no clear path for Overeem.

9. Antonio Rodrigo Nogueira (32-6-1, 1 NC)
“Minotauro” had an army of backers who felt the former Pride and UFC heavyweight champion would put on a vintage performance against Cain Velasquez at UFC 110. However, post-fight discussion centered on whether or not Nogueira still has the physical tools to hang with young, elite heavyweights after Velasquez polished him off in a little more than two minutes.

10. Antonio Silva (14-2)
Ever since he ran roughshod over heavyweights in Europe back in 2005, onlookers expected heavyweight greatness from Silva. On May 15, “Bigfoot” finally took a step toward those expectations, soundly outboxing Andrei Arlovski to a unanimous decision and recording the most important win of his career.


Sherdog listan


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)