Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-05-30 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4396325)
Det man måste komma ihåg är att det inte är någons uppgift att underhålla åskådarna på något vis. Rashad ville vinna matchen, och det gjorde han.

Det var exakt vad Jag sade om A Silva sist. :D
Men poängen här är inte att jag tycker att Rashad ska underhålla mig, utan att jag tycker att stilen är tråkig att se på. Det är två olika grejer. Laynpray/standngay är lite färgtorkvarning på.
Sedan så är det ju självklart att det finns ett underhållningsvärde i fighter och UFC försöker ju tjäna pengar. Annars så skulle det inte vara payperview och Dana som matchar fighters.

krellik 2010-05-30 14:17

Var för trött i natt för att se huvudmatchen live, bra gala annars, precis sett rashad-rampage nu. Är besviken, önskar att alla tre ronder sett ut som sista. Huvudmatcher borde alltid gå 5 ronder!

Annars inför matchen trodde jag att den stora faktorn skulle vara ifall Rampage hade huvudet påskruvat ordentligt, jag trodde sen att som avlägsen andra faktor skulle det handla om förberedelser inför matchen, min åsikt är att Jacksons mma är överlägsna Wolfslair när det gäller att förbereda inför den här typen av matcher. Jag trodde inte det skulle spela så stor roll eftersom Quinton tidigare i sin karriär klarat av att göra lysande matcher med mycket dåliga förberedelser. Känns som att jag totalt tog fel på vad som var viktigast i den här matchen, tyckte Quinton kändes stabil mentalt och på rätt ställe i huvudet, däremot var det tydligt att de på Jacksons mma hade en tydlig gameplan vilken de höll sig till vilket var vinst givande. Det är nog där som "mma revolutionen" är just nu, vi har kommit till den punkten där man inte kan gå in på såna här matcher och bara fightas på stake, ballar, fysiska attribut och talang, utan man behöver en kompetent gameplan.

Rampage är den större och naturligt starkare atleten av de två, säger jävligt mycket om hans förberedelser att han kunde gå in och dominera Quinton i clinchen. Tänker inte klaga på Rashad eller Jacksons mma team även om jag är besviken, de gjorde sitt jobb kompetent.

Ashenshugar777 2010-05-30 14:21

Psyked för Rashad vs Shogun.. Jag tror inte Rashad kan köra samma strategi där ;)

Fultjack 2010-05-30 16:03

Skönt att Suga Rashad vann :D

Tyckte Brilz - Noguiera var riktigt underhållande, Brilz borde vunnit den enligt mig.

Yes 2010-05-30 16:07

Diego hade uppenbarligen kört för lite av mina cartwheels. Synd.

Rashad Vs. Rampage gick som jag trodde. Rashads stil funkade väldigt bra för att neutralisera, och passivisera, Rampage.

krellik 2010-05-30 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4396794)
Diego hade uppenbarligen kört för lite av mina cartwheels. Synd.

haha:cool:

nmanradnävna 2010-05-30 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4396553)


Rampage är den större och naturligt starkare atleten av de två, säger jävligt mycket om hans förberedelser att han kunde gå in och dominera Quinton i clinchen. T.

Woot?


UFC 114 var en mycket trevlig gala. Rashad gjorde en bra fight tycker jag

David R 2010-05-30 17:30

Såg just Rashad vs. Quittin'. En riktigt bra fight, tuff, teknisk och den bättre mannen vann utan tvekan. Den första träffen från Rashad, hans konstanta fotrörelser ut och in samt det konstanta trycket i närkamp avgjorde saken. Grym gameplan och rätt kille att genomförde den. I motsats verkade inte Quittin' ha någon riktig gameplan, kondition eller fokus. Tror hans skitsnackande slog tillbaka på honom själv och satte griller i huvudet på honom. Ser fram emot Shogun vs. Rashad. Chute box killarna har haft problem med duktiga explosiva brottare, nu har ju Shogun i och för sig känt på ett brottarmonster i form av Coleman så han vet vad han har att vänta sig. Shogun vinner med största sannolikhet vilket sen leder till en fight med Anderson Silva lagom till julafton *popcorn*

Pdaddy 2010-05-30 17:45

Melvin va skön :D

Faan va lack ja blev att Duffee loosa, fetto mike får in en one hit wonder träff LOL...
Om bara grabben kunde ha kört lite low kicks, gissar dock att han va rädd för att bli nertagen när han sparka...

Pd

Fajerfajtern 2010-05-30 20:02

Pdaddy, jag som tyckte det var skönt att se steroid-hakan somna! All natural, pure tallent baby!

Kwon 2010-05-30 20:46

Tror enda matchen som gick som väntat/hoppats var Melvins och Dongs match! :D

Kul att Dong vann! Han körde en riktigt grappling-clinic på Amir!

Skrattade Gott under Duffees match, helt out of nowhere kommer en flygande Pdaddy rakt på hakan/tinningen.

Kul också då det var så stor skillnad mellan Duffee och Russow, inte bara i poäng, teknik utan även i fysik! :D

Tigerkotten 2010-05-30 20:48

duffe tappade enormt mycket av sin speed. Något han måste jobba mycket på.
Jäkla synd att inte Rampage tog det där i tredje ronden när han träffade, missade ju varje slag mer eller mindre när Rashad låg ner >.< Sen att han var så jäkla loj när de båda stod upp efter det gahhh

Kwon 2010-05-30 20:54

Jag flög upp i soffan och gjorde nästan en kvartsvolt när Rampage fick ner Shad i trean! :)

Jag var så säker att det skulle vara över.... MEN ICKE!

Kwon 2010-05-30 21:07

Renzo VS Ryan från förr


Pdaddy 2010-05-30 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4397396)
Tror enda matchen som gick som väntat/hoppats var Melvins och Dongs match! :D

Kul att Dong vann! Han körde en riktigt grappling-clinic på Amir!

Skrattade Gott under Duffees match, helt out of nowhere kommer en flygande Pdaddy rakt på hakan/tinningen.

Kul också då det var så stor skillnad mellan Duffee och Russow, inte bara i poäng, teknik utan även i fysik! :D

*slap*


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)