![]() |
|
Citat:
Samma här, jag vill INTE se Machida - Silva. Silva - Shogun hade kunnat bli schysst med lite tur. |
Då får vi hoppas att Shogun slår Machida så kanske Silva kan smyga in sig på en titelshot. Men misstänker att han inte ens vill det, så länge Machida fortfarande är i viktklassen o leker. Antagligen därför han vill upp till HW och leka istället.
Kanske man ska hoppas på att Shogun förlorar så kanske han får en match mot Silva ändå, eller kanske just därför? |
Citat:
Och det med Silva måste vara det löjligaste jag hört någonsin! :MrT: |
Citat:
|
Shogun har ju bara kommit i form ju fler matcher han gått i ufc
forrest griffin - såg förjävligt ut, soppatorks mer eller mindre mark coleman - typ samma sak även om han vann på tko ( ? ) chuck lidell - helt ok machida - betydligt mycket bättre ! gammal favorit från pride =D |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Coleman hade inte heller fightats på två år inför deras match och var dessutom 44 år vid deras möte och har knappats åldrats lika graciöst som Couture exempelvis. |
Citat:
|
Tuf episode 4.
Bästa avsnittet hittills i år! Första matchen dominerade rich helt och hållet, sedan får han ett knä i huvudet när han sitter ner och den andra killen blir så otrolig kaxig, hatar sånt!! Yager mot lilla killen känndes ju bara som en otrolig dålig matchning av chuck. Chucks min när Yager och blanchard står och stirra på varandra är så kul! Extra plus för årets dörrar! |
På reprisen undrar man verkligen om knäet träffade skallen. Första möjligen som blev blockad, men nr 2 vettifan.
|
Citat:
Citat:
|
Frågan är hur sporten skulle må av att som Rogan tycker; förbjuda armbågar (minska antalet cuts) och tillåta knän mot liggande/hukande motståndare. Skulle det åter göra att fler matcher går till marken?
|
Citat:
Jag tror tvärtom att knän mot huvudet hade varit positivt för standupfighters som har bra sprawl, just nu kan många slarviga brottare dyka efter en dubbel-leg och när defendern sprawlar kan han inte göra annat än att bara resa sig. Hade han istället kunnat knäa mot huvudet i det läget hade det varit guld värt. Även clinch-arbetet vid buren hade blivit mer dynamiskt, då brottare oftare hade blivit straffade när de gör level-changes. |
Citat:
Förutsatt att det inte är allt för stora skaderisker, vilket jag inte tror. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:25. |
|