Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2017-08-27 08:48

Gick exakt som jag trodde. Dock hade jag förväntat mig att Floyd skulle gå mer defensivt som han brukar och då hade Conor inte sett så bra ut i början.
Men tyckte man såg att Floyd var 40 och lite obekväm med den offensiva stancen. Men part of the gameplan så..

delta_mats 2017-08-27 09:54

Conor i sin prime blev skolad av en avdankad boxare, precis så som jag trodde. De första två, tre ronderna var dock spännande medan Conor fortfarande hade a punchers chance. Därefter sakta nedbrytning, lite synd att han inte fick gå ner i golvet men det var bara en tidsfråga så ändå ett bra stopp. Boxning är ett annat schackbräde än mma helt enkelt.

Lasse Kongo 2017-08-27 10:19

Jag gillade verkligen Aldo en gång i tiden, men alltså, snacka om att han inte kan komma över den där 13sek knockouten...

Såg hans inlägg på twitter, det löd; :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:


All respekt för Conor, matchen var väldigt underhållande och han landade typ 30 fler slag än vad Manny gjorde liksom.

FoolsGold 2017-08-27 10:24

:d
http://i.imgur.com/Xu1ltyg.jpg

delta_mats 2017-08-27 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 7813667)
Jag gillade verkligen Aldo en gång i tiden, men alltså, snacka om att han inte kan komma över den där 13sek knockouten...

Såg hans inlägg på twitter, det löd; :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:


All respekt för Conor, matchen var väldigt underhållande och han landade typ 30 fler slag än vad Manny gjorde liksom.

Hur kommer det sig att Aldo och Conor inte gått rematch egentligen?

Derbel McDillet 2017-08-27 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7813671)
Hur kommer det sig att Aldo och Conor inte gått rematch egentligen?

Aldo är ointressant och Conor är intressant = Conor bestämmer själv vem han vill möta och han vill tydligen inte möta Aldo för då hade det hänt.

Lasse Kongo 2017-08-27 10:52

Aldo känns inte så intressant nej, men jag unnar han en rematch även om jag tror han förlorar den med, vill hellre se en Diaz/McG 3, där Diaz vinner såklart.

High1ander 2017-08-27 11:20

Blev som jag trodde, Connor gjorde bra ifrån sig första ronderna (innan Floyd testat in in sig), men tappar mot slutet då hans cardio bara är för dålig (eller hans strategi). Han borde tagit det lugnare i rond 4-7 när han märker att han inte kan "knocka" Floyd, han slösar alldeles för mycket energi. Jag trodde han skulle tränat cardio mer då det just varit hans svaghet i UFC, där just rond 4-5 är han trött när han väl kommit dit, typ Diaz-fighten, och i boxning så är det trots allt 36 min istället för 25...

Hursom, kul att han inte blev dominerad från start och "bara" blev utspelad taktiskt sett.

Keit 2017-08-27 11:20

Lär väl bli tråkiga Diaz/McG 3 som händer.

Khabib vs Ferguson händer aldrig heller, och ingen av dom kommer få slåss mot McGregor, båda två av dom fighterna tycker jag är intressantare än en tredje diaz mcgregor fight.

Hade gärna sett en rematch mot Max Holloway också, men det lär väl aldrig hända.

Det roliga är att Ferguson fighten mot Kevin Lee är interim championship, vilket känns så meningslöst med interim belt som får sitta och vänta medan Nate ska slåss mot Conor..

kaer 2017-08-27 12:50

Hur mycket pengar fick var och en?

Stefanski 2017-08-27 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7813671)
Hur kommer det sig att Aldo och Conor inte gått rematch egentligen?

Aldo tackade nej senast de fråga honom. Finns andra fighter som generar waay more cash.

xan 2017-08-27 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7813699)
Blev som jag trodde, Connor gjorde bra ifrån sig första ronderna (innan Floyd testat in in sig), men tappar mot slutet då hans cardio bara är för dålig (eller hans strategi). Han borde tagit det lugnare i rond 4-7 när han märker att han inte kan "knocka" Floyd, han slösar alldeles för mycket energi. Jag trodde han skulle tränat cardio mer då det just varit hans svaghet i UFC, där just rond 4-5 är han trött när han väl kommit dit, typ Diaz-fighten, och i boxning så är det trots allt 36 min istället för 25...

Hursom, kul att han inte blev dominerad från start och "bara" blev utspelad taktiskt sett.

Conor kommer aldrig bli en kardiomaskin. Han har lagt enorma pengar på sina camps, konditionscoacher och allt men han begränsas sannolikt av sina gener vid det här laget. Att vara explosiv och slå hårt har sina nackdelar också.

Ber till gud att Conor försvarar bältet nu istället för att möta Diaz ännu en gång.

PsykopatVegan 2017-08-27 14:07

Gääääsp

delta_mats 2017-08-27 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Stefanski (Inlägg 7813758)
Aldo tackade nej senast de fråga honom. Finns andra fighter som generar waay more cash.

Okej. Fast det var ju knappt en match egentligen tycker jag. Aldo var en dominant champ och förtjänade ju ett returmöte. Men han kanske blev för psykad, både innan och efter matchen för att vilja mer.

PsykopatVegan 2017-08-27 15:53

Det som retar mig är att detta då hypats i en månad. Jaha ja, ÄNNU ett bevis på att leva i nuet är absolut crucial.

För lets face it vi förväntade oss alla regnbågar ur rövhål och total bliss och så fick vi detta. INTE så olikt julafton.

Omfamna NUET or die trying


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)